Кафедра англійської філології
Факультет іноземних мов

12 листопада 2024 року розпочав роботу міжнародний проєкт «INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT», що покликаний удосконалити мовні навички і покращити літературознавчу компетенцію бакалаврів і магістрів спеціальності Середня освіта «Мова та зарубіжна література (англійська)». Перед студентами кафедри англійської філології, яка є організатором цього проєкту, виступив професор Ендрю Хедфілд (The University of Sussex, Great Britain). У центрі уваги дослідника була творчість одного з найоригінальніших письменників єлизаветинської доби Томаса Неша. Авторитетний науковець і досвідчений лектор розділив свою доповідь на три частини: короткий життєпис письменника, його найвідоміший твір «Нещасливий мандрівник», роль і місце Томаса Неша на теренах єлизаветинської літератури і значення його творів для сучасної читацької аудиторії. Жива англійська мова, емоційна репрезентація невідомого раніше матеріалу викликали щиру зацікавленість і жваве обговорення. Питання студентів стосувалися літературного портрету Томаса Неша і специфіки його памфлетного доробку, творчих колаборацій, моралізаторських мотивів і жанрових модифікацій його творів, поєднання різних естетичних фрагментів у межах одного тексту тощо.  

проєкт1.jpg

Здобувачі освіти кафедри англійської філології відзначили високий професіоналізм лектора, його майстерність працювати з текстом і аналізувати творчу персоналію Томаса Неша з різних точок зору. Вони поділилися своїми враженнями про лекцію професора Е. Хедфілда.

Пенцаль Марія, АЗЛм-24: «Враження від сьогоднішньої лекції виключно позитивні. Дуже сподобалося, як викладач побудував заняття: доступно, зрозуміло і цікаво. Ми розуміли матеріал, і це мотивувало слухати уважніше. Щиро дякую за можливість побачити інший підхід до навчання та отримати знання з перспективи міжнародного досвіду, що розширює наші горизонти і допомагає покращити навички аудіювання з англійської мови».

Куценко Аліна, АЗЛм-24: «A Deep Dive into the «INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT», organized by English Philology Departmen, was a truly enriching experience. The lecture was held by Professor Andrew Hadfield from The University of Sussex. It gave a fresh perspective on Renaissance English literature. Professor Headfields marvelous presentation delved into the intricate nuances of Nashe’s works, representing new insights into his novel “The Unfortunate Traveller” His ability to connect the past with the present was particularly impressive, demonstrating the relevance of these literary masterpieces. I truly adored Professor Headfields passion for the subject matter. His enthusiasm was contagious and captivating».

Нестеренко Наталія, АЗЛм-24: «Thank you so much, Mr. Andrew Hadfield, for your amazing lecture on Thomas Nashe. Your speech was not only educational but also very inspiring. The way you delved into Nashe’s complex character and unraveled the significance of his works in the context of Renaissance England was truly eye-opening. I’ve come away with a much greater appreciation for Nashe’s contribution to literature, and your passionate delivery made the entire experience even more enriching. It was one of those rare moments where learning feels like an adventure, and I can’t wait to explore this field even more. Thank you again for such a thought-provoking and unforgettable lecture!»

Шпилякова Олександра, АЗЛ-21: «I would like to express my sincere thanks to Mr. Andrew Hadfield for such an insightful and engaging lecture! Your talk on Thomas Nashe was both inspiring and informative. It’s rare to attend a lecture that not only educates but also sparks a genuine curiosity to explore the subject further. Your passion for English literature truly shines through, and I feel much more connected to the material. I’m excited to examine Nashe’s work and discover more about this fascinating period of English history. Thank you for such a remarkable experience!»

Корсікова Єлизавета, АЗЛ-21: «I’m very grateful to Mr. Andrew Hadfield for his enlightening and captivating lecture on Thomas Nashe. It was a valuable experience, and I gained a much deeper understanding of English literature. Your thorough analysis of Nashe’s works revealed so many layers that I had never considered before. The way you framed his influence within the broader context of literary history was fascinating and made me look at English literature in a whole new light. I left the lecture feeling truly inspired, and I’m eager to further explore the world of early modern writers. Thank you for igniting such a passion for this area of study!»

Друкарь Ірина, АЗЛ-21: «Many thanks to Mr. Andrew Hadfield for delivering such an informative and interesting lecture! Your insights into the life and works of Thomas Nashe were extremely helpful, and I really enjoyed your approach to making the material so accessible and engaging. What stood out most to me was how you managed to weave together historical context, literary analysis, and personal interpretation into a cohesive narrative. It felt like we were all part of a discovery process, and I loved how you encouraged us to think critically and creatively. I look forward to applying the knowledge you shared in my future studies, and I hope we get to experience more lectures like this!»

проєкт2.jpgколаж.jpg

На лекції британського професора були присутні викладачі і студенти Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Короленка, з якими тісно співпрацює кафедра англійської філології КДПУ. Завідувач кафедри романо-германської філології ПНПУ ім. В. Короленка, доцент В. Воскобойник залишила позитивний відгук про лекцію і принагідно подякувала організаторам: «Many thanks to Mr. Andrew Hadfield for such a brilliant lecture! Much gratitude to the organizers for this great project! Looking forward to the new interesting meetings!» Дослідниця зарубіжної літератури, доцент кафедри романо-германської філології ПНПУ імені В. Короленка Н. Криницька наголосила, що Ендрю Хедфілд – «вчений світового рівня, інтелектуал, інтелігент, справжній науковець і Людина».

До масштабного проєкту долучилися і колеги з кафедри англійської філології та лінгводидактики Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренкакандидат педагогічних наук Г. Подосиннікова і кандидат філологічних наук, доцент О. Багацька.  Завідувач кафедри Г. Подосиннікова зауважила, що «глибокий аналіз, представлений професором Хедфілдом, дозволив по-новому осмислити соціально-культурний контекст єлизаветинської доби та оцінити новаторський характер прози Неша. Особливо вражаючим виявився інтердисциплінарний підхід лектора до аналізу літературного матеріалу».

«Ендрю Хедфілд – жива легенда європейського літературознавства і нешезнавства. Автор кількох монографій про літературу, історію і культуру єлизаветинської доби», – так офіційно я говорила у представленні спікера. Але, насправді, для мене це особлива зустріч, бо багато моїх наукових розвідок теж присвячено сатиричній спадщині Томаса Неша. Про професора Хедфілда я знаю більше двадцяти років і увесь цей час вчуся в нього. Раніше було складно знати його статті і книги, але я завжди намагалася процитувати саме його думку. Мені випала честь познайомитися з ним цьогоріч на італійській конференції, і він відкрив мені добре відомого літератора з іншого боку. Не сказати, що з протилежного, але після кількох діалогів я подивилася на Неша його очима і побачила в літературній фігурі цього сатирика те, що раніше лишалось на периферії. Тому і запросила його розповісти про Неша, аби саме від Ендрю слухачі дізналися про цю непересічну особистість. А ще й тому, що знаю і про інші чесноти дослідника, – викладацькі. Він вміє зацікавити і заохотити до ближчого знайомства з новими творчими постатями і до читання творів, які не користуються популярністю в широкого читацького загалу. Лекція Ендрю Хедфілда – прекрасний приклад поєднання англійської мови і літератури, вартий уваги майбутніх вчителів», – підсумувала доцент кафедри англійської філології КДПУ Л. Д. Федоряка.

проєкт4.jpg

Зустріч із британським професором – важливий навчально-науковий захід для здобувачів освіти кафедри англійської філології. Він став не лише вдалим стартом літературного проєкту, а й початком співпраці між кафедрою і одним із визначних британських дослідників англійської літератури. На переконання викладачів кафедри, англомовна доповідь на академічну тему сприятиме розвитку практичних умінь і поглибленню літературознавчої компетенції студентів, а також популяризації англійської мови крізь посередництво освітніх компонентів (зокрема, практичного курсу англійської мови і літератури Англії). 

Професор Е. Хедфілд, наукове спілкування з яким пролетіло, як одна мить,  також був приємно вражений атмосферою, обізнаністю і активністю слухачів. Він написав кілька теплих слів, які не можна не процитувати: «Many thanks. A great pleasure and your colleagues and students are lovely».

проєкт5.jpg

Дякуємо Ендрю Хедфілду за прекрасну лекцію, бажаємо нових наукових звершень і чекаємо на нові зустрічі!

28210

ШАНОВНІ ВИКЛАДАЧІ І ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ!

12 листопада 2024 року о 13.00 відбудеться перша лекція міжнародного проєкту

 «INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT», організованого кафедрою англійської філології.

 Спікер: професор Ендрю Хедфілд, The University of Sussex (Great Britain)

 International_English_Literature_project_Presentations_pages-to-jpg-0001.jpg

Усіх охочих удосконалити мовні навички і поглибити знання з англійської літератури доби Відродження чекаємо у нашій віртуальній аудиторії!

https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09

28159

ШАНОВНІ ВИКЛАДАЧІ І ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ!

 

Запрошуємо всіх, хто цікавиться англійською мовою і літературою, долучитися до міжнародного проєкту

«INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT», організованого кафедрою англійської філології.

У англомовних лекціях зарубіжних і українських спікерів будуть репрезентовані актуальні проблеми англійської літератури Середніх віків і Ренесансу, а також представлений сучасний погляд на творчість Вільяма Шекспіра.

international_english_literature_project.jpg

Відео-презентація проєкту

Проєкт розпочне роботу 12 листопада 2024 року.

 

Будемо раді бачити вас у нашій віртуальній аудиторії!

 

28136

787878787.jpg

Інтеграція лінгвокультурознавчих заходів у процес вивчення іноземної мови – ефективний підхід, що сприяє розвитку міжкультурної компетентності та формуванню поваги до традицій і звичаїв інших культур. Такий метод дозволяє не лише поглибити знання з мови, а й занурити їх у культурний контекст, підвищуючи мотивацію до навчання.

Один із таких заходів, присвячених «Halloween», був проведений під час занять з Практичного курсу англійської мови для здобувачів спеціальності «Середня освіта (Мова та зарубіжна література (німецька))». Головною метою заходу було ознайомлення студентів з традиціями Хелловіну, розвиток міжкультурної компетентності та підвищення інтересу до англійської мови через досвід і практичне застосування знань.

На заході студенти не тільки ознайомилися із основними елементи свята, а й брали участь в інтерактивній грі, де мали змогу вгадувати персонажів, грунтуючись на традиційних атрибутах. Крім того, вони самі пропонували власні інтерпретації персонажів, що стимулювало їхню креативність і дозволило виявити власні асоціації з цим святом. Такі завдання поєднують теоретичний матеріал із практичним застосуванням, допомагаючи студентам не лише глибше засвоїти нову лексику, розвинути критичне мислення та навички спілкування англійською, але й весело провести час у дружній атмосфері.

 

28035

Здобувачі освіти кафедри англійської філології мають можливість поєднувати у освітньому процесі навчальний і виховний компоненти. Так, на заняттях з практичного курсу англійської мови у групі АЗЛ-24 було розглянуто злободенні теми «Охорона навколишнього середовища» і «Екологічне виховання молоді». Студенти підготували два цікавих проєкти, які висвітлюють ключові аспекти збереження природних ресурсів та екології. Представлення означених робіт було спрямоване і на покращення лінгвістичної компетенції здобувачів освіти, і на формування їхньої екологічної свідомості.

1 проєкт – «Заповідники дикої природи України»: Досліджуйте з нами багатство природних середовищ нашої країни! Відкрийте для себе унікальні екосистеми Карпат та заповідника Асканія-Нова, дізнайтеся про рідкісні види тварин і шляхи збереження природних оазисів.

2 проєкт – «Збереження, переробка та повторне використання»: Приєднуйтесь до нас, щоб дізнатися, як прості дії можуть допомогти нашому довкіллю. Скористайтеся нашими порадами, щоб зрозуміти, як правильно сортувати сміття, переробляти відходи та знаходити нові способи застосування речей.

Поліна Коваль, група АЗЛ-24-2: Оскільки ми вперше за час навчання на спеціальності виконували таке завдання, то воно залишило незабутні враження! Вивчаючи природні заповідники України та проблему переробки відходів, я вкотре усвідомила, як важливо захищати наше довкілля. Цей проєкт важливий для всіх нас, бо порушує важливі проблеми – захисту навколишнього середовища і формування екологічної свідомості. Окрім цього, я переконалася в тому, що будь-які зміни починаються з самого себе. Сподіваюся, що наші презентації спонукають глядачів активно долучитися до збереження нашої планети.

Марія Котлярова, група АЗЛ-24-2: Цей проєкт був для нас дуже корисним, адже ми дізналися дуже багато справді нової і необхідної інформації. Під час роботи над цією темою ми відпрацьовували мовні навички в мікрогрупі, і такий формат дозволив нам детальніше обговорити актуальну тему. Ми всі знаємо, що наше довкілля дуже часто потерпає від людей, і тому зараз нам потрібно робити все можливе, аби воно не зазнало непоправних втрат. Дотримуючись простих правил кожного дня, ми неодмінно врятуємо Всесвіт. Правило 3Rs – це рішення, яке допоможе нам зберегти нашу планету і зробити життя кращим! 

 Захистимо_унікальну_природу_page-0001.jpg

https://drive.google.com/file/d/1DH26x5ReK23QZm4_oBZxI55W3oSU3GTu/view

https://drive.google.com/file/d/1U7uKSm-CFvAblr4jKC_U_2oGguhKN7h6/view

28034

0-02-05-afba324ee90795373b037179e9105c66a6193f01f4f658529f0370a53bca49fd_1c6dc4dc46a564.jpg

У жовтні 2024 здобувачки освіти першого курсу магістратури - Нестеренко Наталія Олегівна та Куценко Аліна Віталіївна під керівництвом к.пед.н., доц. Пальчиковоі О. О. взяли участь у ІІ Міжнародному конкурсі з цифрового сторітелінга «Життєві історії для зцілення та натхнення від тих, хто навчає та вчить англійську мову». Захід проведено за підтримки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. З огляду на назви тем студентських конкурсних робіт: «My entering the pedagogical university” та “My journey in teaching English: from student to teacher”, здобувачки освіти мали змогу поділитися власним досвідом навчання англійської мови, проявити креативні здібності під час розповіді історій та продемонструвати уміння використання цифрових технологій. Така продуктивна співпраця кафедри англійської філології Криворізького державного педагогічного університету та кафедри англійської філології та лінгводидактики Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка сприяла формуванню навичок письма, зокрема структурування тексту, послуговування найсучаснішими цифровими інструментами та пошуку нових шляхів транслювання інформації в межах художнього тексту. З погляду конкурсанток і викладачів обидвох кафедр подібні конкурси дають поштовх до розкриття власного творчого потенціалу і рефлексіі та, зрештою, надихають освітян на експериментування під час добору мовних і мовленнєвих засобів увиразнення, відкриття своїх почуттів читачу, прояв сміливості в демонструванні продукту власного оповідацького таланту.

Кафедра англійської філології КДПУ висловлює щиру подяку кафедрі англійської філології та лінгводидактики СумДу за організацію та проведення міжнародного конкурсу та сподівається на подальшу співпрацю і відкриття нових зірок сторітелінгу!

30647

11.jpg

30.10.2024 р. бакалаври та магістри спеціальності 014 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) мали змогу долучитися до кіноклубу, організованому викладачами кафедри англійської філології та лінгводидактики Сумського державного педагогічного університету ім. А. С. Макаренка. Під час перегляду стрічки «Soul» здобувачі освіти взяли участь в обговоренні характерів кіногероїв та виконанні лексичних завдань, спрямованих на формування іншомовних комунікативних умінь, розвиток концентрації уваги та сприймання на слух іншомовної інформації. Подібні заходи є надзвичайно важливими для майбутнього вчителя англійської мови та зарубіжної літератури, оскільки мають також потужний методичний потенціал. Субʼєкти навчання ознайомлюються з методикою роботи з відеоматеріалами та сучасними цифровими інструментами, що застосовують для створення інструкцій до відео контенту.

Кафедра англійської філології КДПУ щиро вдячна шановним колегам з СумДПУ за можливість запозичити досвід роботи з відеоконтентом та бажає натхнення й реалізації  творчого потенціалу у царині навчання іноземної мови та зарубіжної літератури.

22.jpg 333.jpg

 

27978

Міжнародна наукова конференція «Ландшафти минулого – ландшафти майбутнього: геокритичні читання», організована кафедрою філології Українського католицького університету 23-25 жовтня 2024 року. Міждисциплінарний формат події, що віддзеркалював можливість співіснування в одному літературному тексті кількох академічних дискурсів, сприяв реалізації різних методологічних підходів і тематичного розмаїття у представленні багатоманітного наукового матеріалу. Розташована на перехресті літератури і географії, геокритика є напрочуд результативною і у плані репрезентації завершених літературознавчих розвідок, і в аспекті появи нових імпульсів до структурування досліджень у межах тих наукових сфер, між якими відбувається активна художня синергія. Більше сорока учасників із майже двадцяти українських і зарубіжних університетів, які зібралися у місті Лева, продемонстрували свої здобутки у площині українського і зарубіжного літературознавства.

111.jpg

27955

99999999999999999999.jpg

Практика у школах є важливим етапом підготовки магістрів, що дозволяє їм отримати цінний досвід роботи з учнями та розвивати професійні якості. Цього року магістранти другого курсу змогли випробувати себе в умовах змішаного навчання, де вони працювали як онлайн, так і безпосередньо в класі. Цей формат дозволив їм не лише відчути сучасні виклики освіти, але й знайти підхід до кожного учня, вдосконалюючи свої навички комунікації, адаптивності та педагогічної майстерності.

Завдяки роботі у змішаному форматі, студенти змогли: зрозуміти різницю у підходах до викладання онлайн та в класі, засвоївши сучасні цифрові інструменти; розвинути свої навички адаптації до швидкозмінних умов, що є надзвичайно важливим для успішної педагогічної діяльності; вдосконалити уміння будувати контакт з учнями різного віку, мотивувати їх до навчання та вирішувати різні навчальні проблеми в нестандартних умовах.

888888888888888.jpg

Під час практики магістранти також мали можливість провести профорієнтаційне опитування серед старшокласників. Метою опитування було визначення інтересів і пріоритетів майбутніх абітурієнтів, а також допомога учням у виборі напрямку майбутнього навчання. Це дозволить краще зрозуміти освітні потреби та очікування сучасної молоді.

Студенти поділилися позитивними відгуками про проходження практики. Ось декілька з них:

Мялик Світлана, студентка гр.ЗАМм-23

"Проходження педагогічної практики стало для мене незабутнім досвідом. Спілкування з учнями принесло безліч позитивних емоцій. Особливо запам'яталася їхня зацікавленість у вивченні англійської мови та бажання дізнаватися щось нове. Я була приємно здивована їхньою креативністю та активністю під час виконання завдань. Їхні успіхи мотивували мене ще більше, і я розуміла, що обрала правильний шлях!

 Також слід зазначити, що педагогічна практика дозволила мені закріпити теоретичні знання, отримані в університеті, та застосувати їх практично. Я вдосконалила свої навички підготовки до уроків, розробки цікавих завдань та організації навчального процесу. Крім того, отримала можливість спостерігати за роботою досвідчених вчителів та перейняти їхній досвід. Впевнена, що це допоможе мені сформуватися як справжньому професіоналу своєї справи".

Ліхачова Галина, студентка гр.ЗАМм-23

"Виробничу педагогічну практику мені пощастило проходити в Криворізькому науково-природничому ліцеї в 11-МА класі, де більша частина учнів – відмінники. На практиці окрім проведення уроків англійської мови, зарубіжної літератури та виховного заходу, я відвідувала уроки класу з математики, хімії, виховної години, проводила час з учнями в укритті, їдальні, на перервах, аналізуючи поведінку учнів класу в різних обставинах. Я вчилася не лише складати та оформляти плани-конспекти уроків, а вчилася у вчителів-предметників та класного керівника, як реагувати на психологічний мікроклімат в класі, як співпрацювати з учнями так, щоб бути ними почутими, як реагувати на виклики спричинені сигналом «Повітряна тривога». В результаті виробнича педагогічна практика навчила: 1) визначати, яку інформацію учням треба надати обов’язкового, а яку – на самоопрацювання через перегляд відеоуроків, презентацій та проходження інтерактивних ігор на закріплення знань з теми уроку, 2) систематизувати подання навчального матеріалу з інтернет ресурсів, 3) розпізнавати психологічний клімат учнів на уроці та швидко підлаштовувати порядок викладання матеріалу уроку під настрій учнів на уроці; 4) вносити корективи в план уроку, якщо через сигнал «Повітряна тривога» частина уроку втрачена". 

Пашкова Єкатерина, студентка гр.ЗАМм-23

"Проходження першого етапу виробничої педагогічної практики у Криворізькому Ліцеї №24 надало мені неабиякий досвід організації освітньої та виховної діяльності учнів старшої школи. Під час практики я мала змогу ознайомитись із освітнім процесом закладу освіти, його структурою, роботою досвідчених вчителів – предметників, уроки яких було відвідано, та самостійно провести уроки з англійської мови та зарубіжної літератури у змішаному форматі навчальних занять за співпраці з методистом та вчителями. Вважаю виробничу педагогічну практику необхідною складовою при підготовці майбутніх педагогів - фахівців".

Практика у школах дозволила магістрантам не тільки розвинути та здосконалити свої професійні якості, але й глибше усвідомити сучасні виклики освіти. Такий досвід є надзвичайно важливим етапом у підготовці кваліфікованих педагогів, здатних адаптуватися до нових умов і працювати на благо учнів.

27922

 00.jpg

У межах традиційної співпраці Криворізького державного педагогічного університету зі школами міста студенти спеціальності Середня освіта. Англійська мова та зарубіжна література організували та провели тематичний захід з лінгвокраїнознавства "Halloween" для учнів Криворізької гімназії №16.

 Захід мав на меті ознайомити школярів з культурними особливостями святкування Геловіну (Halloween) в англомовних країнах. Програма включала інтерактивні завдання, мовні ігри та конкурси, що дозволило учасникам не лише отримати нові знання, а й удосконалити свої комунікативні навички в англійській мові.

 Кафедра англійської філології КДПУ активно підтримує усталені традиції співпраці зі школами міста, сприяючи поширенню знань з іноземних мов та культур англомовних країн серед школярів. Студенти були в захваті від проведення заходу, отримали цінний досвід у роботі з дітьми та весело провели час.

Без_названия_1.jpg

27901
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31