Під час вивчення освітніх компонентів викладачі кафедри англійської філології намагаються формувати у здобувачів загальнолюдські цінності. Одним із таких компонентів є дисципліна «Домашнє читання», тематичне наповнення якої видається напрочуд придатним для здійснення цієї мети. 26 вересня 2024 року на чергове заняття з домашнього читання у групі АЗЛ-23 завітали студенти групи АНФ-21, а також магістри 1 і 2 курсів спеціальності «Англійська мова і зарубіжна література». На переконання викладачів кафедри, подібна взаємодія у межах певної дисципліни здатна забезпечити встановлення необхідних навчальних контактів між старшим і молодшим поколінням студентів, обмін знаннями і, загалом, фаховий ріст бакалаврів. Цю аксіому підтвердило і заняття, на якому розглядалося оповідання Е. Гемінґвея «Там де чисто, світло» («A Clean, Well-lighted Place»). Його метою було з’ясування традиційної авторської концептoсфери і шляхів її стильового втілення, а також усвідомлення художньої кореляції оповідання із сучасністю та його виховної функції.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 431
Падуанський університет був заснований 1222 року і є наразі одним із найстаріших і найпрестижніших навчальних закладів Європи. Миколай Коперник, Галілео Галілей, Андреа Везаліо, Вільям Гарві, П’єтро д’Абано та Карло Гольдоні – це лише невелика частка тих визначних персоналій, які прославили Падую як один із центрів європейської науки та культури. Олена Лукреція Корнаро Піскопія стала першою жінкою у світі, яка у 1678 році саме в Падуї захистила докторську дисертацію і здобула ступінь доктора філософії. Вірний своєму гаслу Universa Universis Patavina Libertas, University of Padova був і залишається осередком творчої свободи і наукових досліджень.
Особливістю урбаністичного ландшафту Падуї, в який органічно вписується і класична будівля університету, є навдивовижу гармонійне поєднання історичних пам’яток і архітектури модерну. Приміром, невисокі пам’ятники Ф. Петрарці і Дж. Гарібальді, витримані у стилістиці XIX ст., розташовані у близькому сусідстві з великими супермаркетами і офісами. На перший туристичний погляд такі комбінації виглядають щонайменше дивно, але, як пояснюють місцеві, таким чином у надсучасному місті вдається зберігати дух давнини і шанувати традиції.
У такій атмосфері, як з’ясувалося, легше налаштуватися на правильний емоційний лад і говорити про епохи, віддалені від нас сотнями років. Саме тому місцем проведення конференції «Counsellors and Counselled. The Advice to Princes Tradition between the Hundred Years’ War and The British Interregnum» була обрана Падуя. Її учасниками стали дослідники давньої англійської літератури, які 12 - 13 вересня 2024 року зібралися у цьому місті, аби обговорити питання так званого «дискурсу порад». Організатори конференції завбачили необхідність відтворення робочого середовища на перетині сучасного й минулого і розмістили дискусійні панелі як у новому, так і у класичному корпусах університету. Цей задум спрацював, і учасники, занурені в атмосферу Середньовіччя, єлизаветинського та яковіанського періодів, не втрачали водночас зв’язку із сьогоденням. Викладачі з університетів Великої Британії, Франції, Чорногорії, Уельсу, Ірландії, Шотландії, Італії сфокусували увагу на способах реалізації в давніх художніх творах проблеми взаємодії між владою і митцем. Неабиякий інтерес слухачів викликали доповіді про невдалі випадки рекомендацій вінценосним особам, представлені у творчості М. Драйдона, про формування портрету ідеального короля у «The Poetics» Дж. Чепмена, про настанови Вольтера Релі королеві Якову І, про методи виховання принців як майбутніх королів, про державну користь вдалого едвайзингу, про запобігання неконструктивним порадам та ін. До жвавої дискусії стимулювали учасників професорка Александра Петріна (University of Padova), яка розповіла про компаративний аспект дискурсу порад в «Utopia» Томаса Мора і «Prince» Нікколо Макіавеллі, та професорка Ралука Радулеску (University of Bangor), яка репрезентувала доповідь про емоційний аспект наративу порад у середньовічній англійській традиції.
Кафедру англійської філології Криворізького державного педагогічного університету на цій конференції представляла кандидат філологічних наук, доцент Федоряка Л.Д., яка виступила з доповіддю про поради королеві Єлизаветі у творах пізньоренесансного сатирика Томаса Неша. Результати участі у цій престижній конференції, на її думку, можна звести до трьох ключових висновків: «Перший – це так звана філософія давньої літератури, яку я пишу вже більше тридцяти років. Подібні засідання вузької спеціалізації (які, на жаль, не часто організовує вітчизняна наукова спільнота) дають можливість ще раз переконатися в тому, що єлизаветинський твір (як і будь-який інший давній) – надмірно складний, але і надзвичайно цікавий. А цікавий він тим, що складний, адже одразу всі його імпліцитні коди розгадати не можна, і з кожним новим заглибленням відкриваються нові смисли. Тому часто здається, що такі тексти всеохопні. Окрім цього, давній літературі властивий ефект крещендо – чим далі в наступні епохи, тим чіткіше у ній, як у дзеркалі, рефлектує сучасність. Тобто давня література насправді не старіє… А якщо без метафор, то вона дуже актуальна сьогодні, виконує виховну і просвітницьку місії. Тому аналітичні інсайти в тексти М. Драйдона Т. Мора, В. Шекспіра зараз так само потрібні, як і у твори тих письменників, які живуть з нами в один час. І, зокрема, через те, що у віддалених творах відчутно проступають елементи «counsel» дискурсу (щодо моральних засад здійснення влади, знання англійської історії для вдалого правління, етичного боку взаємин між владою і підлеглими), на які варто звернути увагу і представникам сучасного політикуму.
З огляду на це, по-друге, я вкотре відкрила для себе свого Неша. Виявляється, зі сторінок його памфлету «Пірс Безгрошовий» (1592) лунає критика на адресу моральних чеснот королеви Єлизавети, яка понад усе хотіла здаватися порядною, але при Дворі встановила розкуті стосунки і подавала поганий приклад як придворним, так і пересічним англійцям, – тож письменник закликає її до жіночої розсудливості. А у п’єсі «Останнє бажання і заповіт Літа» (1592) я несподівано для себе знайшла невластиву Нешеві пряму рекомендацію Королеві дотримуватися поміркованості і здорового глузду у правлінні, демонструвати щиру, а не показну турботу про простих людей, володарювати, «тримаючи перед собою білу і чорну склянки води». На початку 1590-х років Неш написав два твори на замовлення архієпископів Р. Банкрофта і Дж. Вітгіфта, а через десять років ці представники релігійної влади країни наказали вилучити всі сатиричні твори письменника з усіх місць збуту і спалити, внаслідок чого талановитий автор був повністю забутий впродовж чотирьох наступних століть. Цей біографічний епізод має наштовхнути читача на думку про специфіку співробітництва і неформальних взаємин із «сильними світу цього».
І по-третє, це довгоочікувані зустрічі з колегами. Маю на увазі в першу чергу видатного англійського літературознавця, нешезнавця, професора Ендрю Хедфілда (University of Sussex), якого я багато разів цитувала у своїх роботах, а в Падуї, нарешті, отримала унікальну нагоду поспілкуватися. Дякую йому за пораду долучитися до цієї академічної події!»
У єлизаветинській Англії існував неписаний закон, згідно з яким кожен юнак по закінченню навчання в університеті мав вирушити у «grandtour» Європою і рано чи пізно відвідати Італію, щоб відчути там справжній дух Ренесансу. У романі «Нещасливий мандрівник» (1594) Томас Неш описав подорож до цієї країни королівського пажа Джека Вілтона, який залишився настільки невдоволеним і розчарованим нею, що, повернувшись на батьківщину, нещадно розкритикував у своїх спогадах моральні й соціальні проблеми італійців і створив тотальний негативний імідж країни з метою застереження співвітчизників від майбутніх поїздок до «академії убивств». Сучасні наукові мандри до Італії, яку зараз інакше як «раєм земним» і не назвеш, лишають по собі лише позитивні враження і дають підстави сподіватися на перспективне плідне продовження. Маємо надію, що падуанська конференція сприятиме встановленню співпраці між кафедрою англійської філології КДПУ і відомими «давниками» провідних університетів Європи, що покликана зробити літературу попередніх епох у всіх сенсах ближчою до майбутніх учителів англійської мови і зарубіжної літератури.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 526
WELCOME TO THE UNIVERSITY: зустріч із першокурсниками
Нещодавно факультет іноземних мов Криворізького державного педагогічного університету гостинно відчинив двері першокурсникам – майбутнім вчителям іноземної мови. Серед них – бакалаври спеціальності Середня освіта. Англійська мова та зарубіжна література. 2 вересня 2024 року викладачі кафедри англійської філології організували зустріч із студентами першого курсу, на якій розповіли про особливості навчання на спеціальності. Завідувач кафедри англійської філології, кандидат педагогічних наук, доцент І. С. Зоренко привітала студентів з новим освітнім етапом дорослого життя, представила викладачів кафедри, а також ознайомила з загальними правилами навчального процесу; кандидат педагогічних наук, доцент І. А. Дирда та викладач кафедри І. П. Шуміліна розповіли про специфіку головних предметів – практичного курсу англійської мови, практичної граматики і практичної фонетики англійської мови, а кандидат педагогічних наук, доцент О. О. Пальчикова наголосила на необхідності успішного навчання упродовж чотирьох бакалаврських років як запоруки вступу до магістратури. Корисні напутні поради прозвучали з вуст нинішніх студентів-бакалаврів: Е. Ізмаїлова, Є. Чайка та О. Шпілякова поділилися зі своїми молодшими колегами досвідом, розповіли про студентське самоврядування.
Викладачі і студенти бажають першокурсникам групи АЗЛ-24 незабутніх студентських років, успіхів у навчанні, нових друзів і цікавого дозвілля під мирним небом!
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 453
3.09.2024 p. відбулася онлайн-зустріч магістрів першого курсу з викладацьким складом кафедри англійської філології та гарантом ОП «Англійська мова, зарубіжна література».
Попри складні умови воєнного часу, викладачі та студенти обмінялися думками щодо удосконалення освітнього процесу на програмі. Зокрема, здобувачів освіти було проінформовано стосовно важливості дотримання правил безпеки під час повітряної тривоги, доступу до освітніх ресурсів та шляхів розвитку індивідуальної освітньої траєкторії. Сподіваємося на плідну співпрацю зі вступниками на науково-педагогічній ниві та бажаємо їм терпіння, натхнення і мужності в подоланні перешкод!
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 369
6 червня 2024 року відбулася підсумкова державна атестація для студентів заочної форми навчання спеціальності "Середня освіта. Мова і література (англійська)". Цей важливий екзамен проходив як в аудиторії, так і дистанційно, забезпечуючи можливість скласти іспит тим студентам, які наразі перебувають за кордоном.
Цього року до складу екзаменаційної комісії було запрошено зовнішніх стейкхолдерів, зокрема директорів шкіл. Серед них були директор КЛ № 71 Ткаченко Н.О. та директор КЛ № 16 Петренко О.А. Їхня присутність надала процесу оцінювання ще більшої об'єктивності та професійності.
Студенти продемонстрували високий рівень підготовки та ґрунтовні знання з теоретичних аспектів англійської мови, історії зарубіжної літератури, методики навчання іноземної мови та зарубіжної літератури. Такий результат свідчить про якісну підготовку студентів і високий рівень навчального процесу в університеті.
Екзаменаційна комісія відзначила старанність і професіоналізм студентів, які показали себе гідними майбутніми вчителями англійської мови та літератури.
Цей іспит став важливим кроком на шляху до їхньої професійної кар'єри та свідчить про їхню готовність до подальшої педагогічної діяльності.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 523
5 червня 2024 року на базі Криворізького ліцею № 71 відбулася зустріч у рамках проведення літньої школи "СИНЕРГІЯ" для учнів 10 класів з профспрямуванням. Спеціальність "Середня освіта. Мова та зарубіжна література (англійська)" представляли доцент кафедри англійської філології Дирда І.А. та студентки 2 і 3 курсів Єлизавета Степанова та Дар'я Перепічаєва.
Під час заходу учні отримали корисну інформацію про особливості навчання на спеціальності. Презентація була проведена іноземною мовою, що дозволило учням зануритися у мовне середовище та практикувати свої навички.
Однією з родзинок зустрічі став інтерактивний блок. Учням було запропоновано вгадувати слова, вимовляти найдовше слово в англійській мові та ознайомитися з технікою "Shadowing", яка є ефективним прийомом у вивченні іноземної мови. Активність учнів та їхній ентузіазм свідчили про великий інтерес до запропонованих завдань.
Цей захід не лише надав учням нові знання та мотивацію для подальшого вивчення англійської мови, але й продовжив традицію тісної співпраці факультету іноземних мов з Криворізьким ліцеєм № 71. Такі зустрічі є важливим елементом у побудові освітньої спільноти та підготовці майбутніх фахівців.
Дякуємо всім учасникам за активну участь та бажаємо нових успіхів у навчанні!
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 586
З 24-26 травня 2024 року у м. Львів відбулася щорічна конвенція TESOL-Ukraine “Compassionate ELT: Voices of Resilience and Diversity in a Time of War”, у якій взяло участь понад 250 вчителів і викладачів англійської мови. Цікаві та оригінальні ідеї, засновані на досвіді роботи кваліфікованих спеціалістів, спілкування з американськими та українськими колегами через ZOOM та офлайн сприяло обʼєднанню усіх бажаючих ділитися вражаючим досвідом навчання англійської мови у воєнний час.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 506
Сьогодні, 2 травня, у Чистий Четвер, напередодні великого свята Великодня, студенти ІІІ курсу гр.АНФ-21, IV курсу гр. АНФ-20 спеціальності "Середня освіта. Англійська мова і зарубіжна література" разом з викладачами кафедри Англійської філології стали учасниками благодійної акції студ. ради КДПУ до Великодних свят. Студенти проявили ініціативу, власну патріотично-громадську позицію, самотужки зібрали кошти та придбали святкові смаколики і необхідні речі для ЗСУ. Це невеликий внесок кожного учасника акції у наближення нашої перемоги та можливість подякувати нашим захисникам і захисницям.
Наші студенти виконали план робіт на сьогодні, а ви?
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 386
У період з 14 по 21 березня 2024 року у Криворізькому державному педагогічному університеті було проведено тренувальне національне мультипредметне тестування з англійської мови. Програма тестування складалася із завдання на читання, тестування лексичних та граматичних навичок та уміння послуговуватися мовою у наближених до НМТ умовах.
Підготовка до проведення тренувального НМТ складалась із декількох етапів. На першому етапі було здійснено науково-методичну підготовку та розроблено матеріали для проведення тестування. На другому етапі було зібрано робочу групу, до складу якої увійшли викладачі кафедри англійської філології та студенти І-ІІІ курсів, задля обговорення можливих труднощів, які можуть виникнути у майбутніх абітурієнтів під час проходження тренувального НМТ. Таким чином, у ході проведення пробного національного мультипредметного тестування було враховано коментарі та побажання студентів, які в попередні роки проходили тестування з англійської мови.
Наступним етапом стало проведення опитування серед майбутніх абітурієнтів, а також самого тренувального національного мультипредметного тестування з англійської мови.
Усього у пробному НМТ з англійської мови взяли участь 96 осіб. Найвищий показник (200 балів) отримали 3,1% учасників. Середній показник по тренувальному НМТ склав 153 бали. Отримані результати дозволять майбутнім абітурієнтам звернути увагу на свої помилки та прогалини, що надасть змогу ретельніше підготуватись до чинного НМТ.
Серед учасників тренувального НМТ 86% є здобувачами освіти в ЗЗСО у м. Кривий Ріг, зокрема у Криворізькому Центрально-Міському ліцеї, Криворізькому ліцеї №95 КМР, КНВК №129 «ГЛАС», Криворізькому ліцеї №4 КМР, Криворізькому ліцеї №71 та ін. Близько 5,2% учасників є здобувачами освіти у селищах Дніпропетровської та інших областей України. Зокрема, це здобувачі із Академічного ліцею №15, смт. Кам’янське, Ільницької ЗОШ І-ІІІ ступенів, Закарпатська область, Софіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1, смт. Софіївка, що складає 3,1% усіх учасників. Близько 10,4% учасників є здобувачами освіти у ЗЗСО в обласних центрах України та містах Дніпропетровської області. Зокрема, це учні ЗО ПЗНЗ «МІДГАРД», м. Київ, Чернівецького ліцею №7, м. Чернівці та КЗЗСО «Перспектива», м. Жовті Води.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 398
Естетичне виховання є вагомою складовою для формування майбутніх вчителів. Серед різноманітних заходів, які проводяться кафедрою англійської філології, для формування естетичних смаків, естетичних почуттів, поглядів та переконань - естетичної культури в цілому, 21 березня 2024 р. в гр. АЗЛ-23 було проведено захід до Дня поезії.
Поезія - це мистецтво виразного слова, здатного проникнути в таємниці людської душі. Щоб досягнути цієї складної мети необхідно віртуозно володіти цілим арсеналом художніх засобів задля відтворення як гармонії звуків та рим, так і красивих, загадкових, зворушливих ідей-думок, народжених за законами поетичного мистецтва. Поетичне слово - є вищою формою існування мови, неосяжним поєднанням думки і почуття.
Метою кожного поета є вираження своїх внутрішніх переживань та сприйняття світу навколо. Вони створюють свої твори, щоб поділитися своїми думками та почуттями з іншими людьми, надихнути їх або привернути увагу до важливих проблем. Ліна Костенко – одна з таких поетес, яка відома своєю "гострою, як бритва" поезією. Її твори відзначаються щирістю, безкомпромісністю та принциповістю. Вона не боїться висловлювати свої думки та боротися за свої ідеали через слово. Така поезія має величезне значення у сучасному світі, де дедалі більше цінностей стають під сумнівом або потребують захисту. Також студенти мали можливість продемонструвати свої творчі досягнення, декламуванні власних віршів та навички у перекладі віршів на англійську мову. Ми віримо, що подібні ініціативи мають продовжуватися, надихаючи та підтримуючи студентів у їхньому творчому шляху.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 320