Кафедра англійської філології
Факультет іноземних мов

привітання_2.jpgпривітання_1.jpg

28505

3 грудня 2024 року здобувачі освіти спеціальності Середня освіта. Мова і зарубіжна література (англійська) відвідали лекцію професорки Ралуки Радулеску з Університету Бангор (Уельс) на тему «Geoffrey Chaucer The Canterbury Tales: Social Class and the Possibilities of Interpretation», відбувалася в межах проєкту «INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT», організованого кафедрою англійської філології. Наскрізною темою зустрічі була творчість визначного англійського письменника, «батька англійської літератури» Джеффрі Чосера крізь призму середньовічної соціальної ієрархії.

Лекція пані Ралуки була чітко структурованою, змістовно багатогранною і чітко орієнтованою. Професорка Радулеску розповіла про етапи творчого розвитку Дж. Чосера, репрезентувала зв’язок його творів із культурними надбаннями тогочасся, проаналізувала механізми чосерівської соціальної критики через образну систему персонажів «Кентерберійських оповідань», провела внутрішні текстові паралелі, окреслила перспективні напрями чосеріани. Відтворюючи літературознавчий і історичний контексти, спікерка зробила свою доповідь надзвичайно пізнавальною. Більше того, всі зазначені характеристики лекції є показником продуманої роботи висококваліфікованого фахівця, досвідченого лектора, авторитетного науковця.

чосер1.jpg чосер_2.pngЛП4-1.jpg

Лекція професорки Бангорського університету була заключною в осінній сесії, і її характер і результати дають підстави говорити про появу певних традицій проєкту. Як і виступ англійського професора Ендрю Хедфілда, лекторка з Уельсу продемонструвала максимальне заглиблення у специфіку окремої творчої персоналії; як і лекторка з Чорногорії Олена Лілова, пані Ралука теж зосередилась на ранньому історично-літературному періоді; як і лекція італійської професорки Алессандри Петріни, доповідь її уельської колеги також імплікувала потужні виховні компоненти. Але лекція Ралуки Радулеску, запам’ятається, найпевніше, напрочуд переконливою ілюстрацією професіоналізму у двох ракурсах – фундаментальністю наукового підходу до дослідження і його неперевершеним представленням.

Вочевидь, саме інформативна насиченість лекції, репрезентативний відеоряд, і чаруюча англійська мова стимулювали аудиторію до дискусії, в якій розкрилися і інші фахові вподобання доповідачки, і незгадані в лекції літературознавчі аспекти «Кентерберійських оповідань». Натхненні високою розмовою, слухачі із захопленням відгукнулися про лекцію пані Ралуки, і їхня зацікавленість темою відобразилась і у стилістиці рефлексій. 

1варврврвпрапрвпр.png2ваіпвамисркек.png 3впвапвапвапвап.png

Учасники заходу, викладачі з різних вищих навчальних закладів високо оцінили і доповідь професорки Ралуки Радулеску, і всю першу частини проєкту. Завідувач кафедри романо-германської філології ПНПУ імені В. Г. Короленка, доцент В. Воскобойник залишила вдячний коментар: «Thank you for such a deep and detailed analysis of Chaucer’s heritage! It’s an honour to listen to a great lecturer who is an expert of Chaucer’s works and  helps us interpret The Canterbury tales. The lecture was exciting and interesting! My big gratitude to the English Philology Department –the organizers – for  the opportunity to listen to the best experts in English literature!» Викладач кафедри англійської мови з методикою викладання КДПУ Л. Сорочан теж не лишилась осторонь такої непересічної наукової події: «It’s a great honour and real delight to listen to such a prominent scholar as Ms Radulescu is! Personally I enjoyed every minute of the deep and detailed lecture on Canterbury Tales! The lecturer made me rethink some of the messages of the author, focusing on a new and rather unexpected view. I will definitely continue considering the lecturer Рrofessor Radulescu’s critical point of view on the messages conveyed in the analysed work! Sincere gratitude to the organisers of the event!»

ЛП4-10.jpgЛП4-21.jpg

Доцент кафедри англійської філології Л. Федоряка підвела підсумок цієї лекції: «Цей проєкт не міг би відбутися без розмови про визнаного генія англійської літератури Джеффрі Чосера. Людина, яка випередила свій час і поклала початок всій британській літературі, унікум, чия творчість є вінцем доби Середньовіччя, майстер тонкого гумору, широкого творчого діапазону, якого наслідували (навіть не завжди помічаючи, що це вже було у Чосера) автори наступних епох. Це лише невелика частка тих компліментарних, але абсолютно заслужених перифразів, якими завжди нагороджують Чосера і його славетні «Кентерберійські оповідання». І не лише зараз, у ХХІ ст. – так було і раніше. Ще наприкінці XVI ст. англійський сатирик Томас Неш апелював до найвідомішого твору свого знаменитого попередникa: «…Chaucer’s host Bailey in Southwark, & his wife of Bath he keeps such a stir with in his Canterbury Tales, shall be talked of whilst Bath is used or there be ever a bad house in Southwark». Це було експліцитно на пошану великого митця, з якого він брав приклад, а імпліцитно – для реалізації своїх сатиричних інтенцій у памфлеті «Пірс Безгрошовий», з якого взятий щойно процитований фрагмент. Напрочуд цінним і показовим є те, що за чотириста років нічого не змінилося. Тож Чосер і зараз повчає і виховує всіх, хто робить навіть доторк до його текстів. І так буде й надалі. Бо він воістину безсмертний, так само, як і його Юрист, Студент, Продавець індульгенцій і Батська ткаля. Розуміючи його, ми сміливіше йдемо назустріч іншому генієві – Вільяму Шекспіру».

ЛП4-2.jpg

Професорка Ралука Радулеску – людина глибока і допитлива у своїх дослідницьких прагненнях, як і Чосер, якого вона досліджує і про якого так зацікавлено розповідає. Слухати її лекцію – одне задоволення, її голос вабить і тримає у науковому полоні – так і має бути, коли йдеться про минулі часи. Про українську віртуальну аудиторію пані Ралука теж  відгукнулася з приємністю: «It was so good to see the interest and also very good questions. Hope we manage to organise future collaborations».

ЛП4-25.jpg

Щиро дякуємо професорці Ралуці Радулеску за неймовірно цікаву лекцію,  викладацьку майстерність, за мотивацію до читання давньої англійської літератури!

Бажаємо їй нових наукових і творчих висот і теж сподіваємось на майбутні зустрічі!

28491

ШАНОВНІ ВИКЛАДАЧІ І ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ!

3 грудня 2024 року о 15.00 відбудеться четверта лекція міжнародного проєкту

 «INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT», організованого кафедрою англійської філології.

 Спікер: професорка Ралука Радулеску (University of Bangor, Wales)

афіша_3-12-24.png

Усіх охочих удосконалити мовні навички і поглибити знання з англійської літератури періоду Проторенесансу чекаємо у нашій віртуальній аудиторії!

https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09

28452

29 листопада 2024 року пройшла звітна конференція з Виробничої практики в закладах освіти здобувачів освіти магістратури другого року навчання  спеціальності Середня освіта. Англійська мова і зарубіжна література. На конференції були присутні студенти груп АЗЛм-23 та ЗАМм-23 денної та заочної форм здобуття освіти, вони повідомили про свої результати проходження практики та продемонстрували презентацію-звіт зі світлинами з кожного етапу практики (Чернецова В. АЗЛм-23). Керівники практики, методисти зі спеціальності Євтушенко Н.І. та Шуміліна І.П. повідомили оцінки студентів, відповіли на питання, вислухали і прокоментували пропозиції студентів (Пашкова К., Мялик С., Ліхачова Г. ЗАМм-23) та підвели підсумки цього етапу практичної підготовки здобувачів освіти. Слід зазначити той факт, що студенти надали детальний зворотній зв'язок з усіх етапів та аспектів практики, висловили свої думки щодо вдосконалення організації проведення практики і наголосили, що отримали корисний практичний досвід для ефективної реалізації своєї професійної педагогчної діяльності у майбутньому.

колаж_ВП1.jpg

28448

афіша_наук_семінар_львів.jpg

28 листопада 2024 року магістрантки спеціальності Середня освіта. Мова і зарубіжна література (англійська) Світлана Мялик та Наталія Нестеренко відвідали семінар «Тренди сучасного фентезі», проведення якого було ініційоване професоркою кафедри філології Українського католицького університету Софією Філоненко. Спікерами виступили Софія Тремба та Богдана Якобчук, які продемонстрували основні положення своїх бакалаврських проєктів.

Здобувачки магістерського рівня освіти кафедри англійської філології КДПУ поділилися своїми враженнями від семінару.

Світлана Мялик, ЗАМм-24: «Цей науковий захід став справжнім відкриттям для всіх шанувальників жанру фентезі. Отримана інформація не тільки розширила кругозір, а й відкрила нові перспективи для творчості та дослідження.

Особливо запам’яталися виступи двох спікерів, які представили надзвичайно актуальні теми. Перша доповідачка, Софія Тремба, детально розкрила популярний сучасний концепт «from enemies to lovers». Вона проаналізувала його еволюцію в різних літературних творах, продемонструвала психологічні аспекти та вплив на читачів. Ця інформація є вкрай корисною для авторів, які бажають створити більш тісні і багатогранні стосунки між персонажами.

Богдана Якобчук присвятила свою презентацію реконструкції монстрів у сучасному українському фентезі. Вона продемонструвала, як автори переосмислюють традиційні міфологічні образи, надаючи їм нового звучання. Такий підхід дозволяє не тільки створювати оригінальні світи, а й сприяє популяризації української культури та історії».28 листопада 2024 року магістрантки спеціальності Середня освіта. Мова і зарубіжна література (англійська) Світлана Мялик та Наталія Нестеренко відвідали семінар «Тренди сучасного фентезі», проведення якого було ініційоване професоркою кафедри філології Українського католицького університету Софією Філоненко. Спікерами виступили Софія Тремба та Богдана Якобчук, які продемонстрували основні положення своїх бакалаврських проєктів.

ккккккккккккк.jpg

Отримані на семінарі знання у перспективі можна застосувати у навчальному процесі. Вони можуть бути використані, зокрема, для:

  • розробки творчих завдань. Аналіз популярних тропів та образів може стати основою для написання власних історій, створення коміксів або сценаріїв;
  • вивчення літератури. Знання про сучасні тенденції в фентезі допоможе краще зрозуміти літературні твори цього жанру та з’ясувати їхню художню цінність;
  • розвитку критичного мислення. Аналізуючи різні підходи до створення фентезі-світів, учні зможуть розвивати свої аналітичні навички та формулювати власну думку;
  • підвищення мотивації до читання. Знайомство з новими цікавими творами та авторами спонукатиме учнів до більш активного читання».

Підсумовуючи, С. Мялик зазначила, що семінар «Тренди сучасного фентезі» став яскравою подією для всіх, хто цікавиться літературою та творчістю. Репрезентований на занятті матеріал, на її перекання, є надзвичайно цінним як для професійних письменників, так і для всіх, хто просто любить читати та фантазувати, а також для дослідників літератури фентезі.

кк2к2к2к2к2.jpg

Нестеренко Наталія, АЗЛм-24: «Сьогодні я мала нагоду відвідати науковий семінар, присвячений трендам сучасної літератури фентезі. Особливу увагу студенти приділили сучасній фентезі-літературі, яка є надзвичайно актуальною та популярною серед молоді. Виступи здобувачок  стосувалися таких відомих письменниць, як Сара Дж. Маас, Лі Бардуґо, Кассандри Клер. Я була неабияк вражена тим, що мої колеги з іншого навчального закладу  детально і всебічно дослідили тему кохання, що є центральною темою багатьох сучасних творів.

Друга студентка, Богдана, сфокусувалася на репрезентації монстрів у сучасному українському фентезі. Вона майстерно проілюструвала, як монстри, що традиційно сприймаються через призму страху або ворогів, знаходять нове трактування в сучасних творах. Загалом, семінар був надзвичайно змістовним та цікавим, надихнув до детального вивчення та переосмислення вітчизняної фентезійної літератури!»

Щиро дякуємо професорці Софії Філоненко за запрошення і організацію публічного семінару, а доповідачкам – за наукові досягнення!

Бажаємо студенткам і їхньому керівникові натхнення на реалізацію майбутніх академічних планів!

28438

Викладачі і здобувачі кафедри англійської філології постійно удосконалюють мовні навички і поглиблюють фахові знання, а також зацікавлені у популяризації англійської мови серед широкого освітнього загалу. Участь міжнародному проєкті «INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT» – чудова можливість об’єднати і реалізувати всі окреслені завдання. Третя зустріч в рамках відбулася 26 листопада 2024 року і була присвячена Езоповим байкам. Про специфіку інтерпретації байок Езопа у пізньому середньовіччі та англійській літературі початку XVI ст., про їхню роль в літературі та освіті майбутнім вчителям розповідала професорка літератури з Університету міста Падуя Алессандра Петріна. Вибір теми був продиктований цільовою аудиторією: зі слів лекторки, Езопові алегоричні історії повчального характеру мають сприяти формуванню моральних засад нинішніх учасників проєкту, здобувачів освіти спеціальності Середня освіта. Мова та зарубіжна література (англійська), та їхніх майбутніх вихованців. 

зображення_viber_2024-11-29_19-14-43-084.png 2611-1.jpg

Як і дві попередні лекції, доповідь про адаптації Езопових байок і їхнє місце у літературних традиціях різних епох та культур носила інтердисциплінарний характер і свідчила про високий професіоналізм спікерки Алессандри Петріни. Спрямована передусім на розвиток навичок мовлення і літературознавчої компетенції, лекція мала чітку структуру і логіку, супроводжувалась відповідним  тематиці візуальним рядом. Пані Алессандра оперувала давніми, але зрозумілими для слухачів реаліями, аналізувала загальновідомі літературні факти з нетрадиційної точки зору.

Але сама тема і манера подачі матеріалу виявилися основоположними, аби утримувати цікавість слухачів. Професорка Алессандра Петріна переконливо довела, що твори з відомими анімалістичними персонажами, які, на перший погляд, не мають глибинних концептів, насправді, з легкої руки Езопа і його визначних послідовників репрезентують широкий спектр імпліцитної інформації, є відображенням тогочасних соціальних норм, постають прихованою зброєю народу у боротьбі з вищими класами, виконують виховну і просвітницьку функції. Питому частку уваги лекторка приділила аналізу літературних версій Езопових байок, приміром, творів Марії де Франс і Джеффрі Чосера. 

2611-5.jpg 2611-8.jpg

2611-10.jpg

Всі означені фактори стимулювали продуктивне обговорення матеріалу, яке дозволило ближче познайомитися з науковою особистістю професорки і розширити уявлення про літературний процес початку XVI ст. в Англії. Учасники проєкту поділилися своїми враженнями від лекції.

АЗЛ-24_презе_page-0001.jpg АЗЛ-24_презе_page-0002.jpg

АЗЛ-24_презе_1_page-0003.jpg

Схвальні коментарі прозвучали і з вуст викладачів. Завідувач кафедри англійської філології КДПУ, доцент І. С. Зоренко так схарактеризувала байку і лекцію італійської дослідниці: «Професорка Алессандра Петріна дуже вчасно звернулась до жанру байки. Байка – це справжній літературний шедевр, в якому поєднані психологія, мораль, і закономірності життя. Не в повчальному тоні і не на високих нотах, а в формі лаконічної оповідки читач усвідомлює уроки мудрості і моралі. Байки корисні і цікаві в будь-якому віці: незважаючи на зміну марок авто і крій костюма, незмінними залишаються сутність людей, їхні духовні цінності, життєві орієнтири і бажання самовдосконалюватись. Сьогодні всім нам відомі класики цього оригінального жанру – Федр і Лафонтен, українські майстри Леонід Глібов і Леонід Гребінка. Але варто пам’ятати, що численні сюжети цих байок і зарубіжні, і наші автори запозичили в Езопа, і це вкотре підкреслює їхню актуальність у суспільстві незалежно від часу і країни. Більше того, для здобувачів нашої спеціальності етико-моралізаторський фундамент байок має велике значення. Дякуємо пані Алессандрі за те, що привернула увагу саме до цих аспектів». Завідувач кафедри романо-германської філології ПНПУ імені В. Короленка, доцент В. І. Воскобойник підсумувала: «The lecture was interesting, informative and clear. She research of fables is always timely. Fables should be studied by youth as they teach us how to live». 

2611-11.jpg 2611-16.jpg

«Для мене велика честь запросити професорку Петріну до нашої аудиторії. Я вражена її винятковими організаторськими здібностями, розмаїттям фахових інтересів, інтелектуальним потенціалом і висотою професійного рівня. Вона активно генерує різноманітні літературознавчі ідеї – від середньовічного бестіарію у Поттеріані до Шекспірового «Отелло» – і вирізняється з-поміж інших медієвістів не лише актуальністю своїх розвідок, але й новизною. Вона глибока і вдумлива, має невичерпну дослідницьку енергію, подає приклад і мотивує і студентів, і своїх колег», – розповідає доцент кафедри англійської філології Л. Д. Федоряка.

І пані Алессандру приємно здивувала атмосфера у віртуальній залі і активність студентів: «It was a great pleasure, and it is true your students are unusually attentive, and ask wonderful questions! Many thanks for inviting me!» 

2611-13.jpg

Дякуємо професорці Алессандрі Петріні за нові знання, за мандрівку в англійське історичне минуле і дитячий світ, і сподіваємось на наступні зустрічі!

28427

thanksgiving_day.jpg

У кінці листопада 2024 року, у рамках проходження виробничої практики в закладах освіти, студенти магістратури заочної форми здобуття освіти, гр. ЗАМм-23 відвідали Криворізький ліцей №71 та зустрілися з учнями 11 класу з поглибленим вивченням англійської мови. Метою візиту було проведення позакласного англомовного заходу, присвяченого традиційному американському святу Thanksgiving. Під час зустрічі, відбулося жваве спілкування англійською мовою, обмін інформацією про історію, традиції та сьогодення цього американського свята. Школярі залюбки брали участь у конкурсах та шарадах, найактивніші - отримали заохочувальні призи. Керівник педагогічної практики магістрів заочної форми здобуття освіти, викладач кафедри англійської філології Шуміліна Ірина Павлівна, була присутня на заході, оцінила належну роботу та підготовку магістрів. Також, як відповідальна за профорієнтаційну роботу на факультеті іноземних мов, провела інформаційну бесіду та опитування потенційних абітурієнтів на спеціальність Середня освіта. Англійська мова і зарубіжна література. Важко переоцінити подібні заходи, адже вони допомагають набути практичний педагогічний і мовний досвід студентам КДПУ, популяризувати вивчення іноземних мов серед молоді і просто пригадати, як це може бути весело зібратися всім разом у школі)

колаж_школа_71.jpg

28421

ST_11-24.jpg

Минулого тижня на факультеті іноземних мов був проведений конкурс під назвою Digital Storytelling”, організований за сприяння кафедри англійської філології. У конкурсі взяли участь команди студентів першого та другого курсів, груп АЗЛ-24 та АЗЛ-23-2, чиї роботи вразили журі глибиною продуманості, емоційністю та вмілим використанням сучасних технологій. Підготовці конкурсу сприяло знайомство зі спікером Деббі Рейнхард та відвідування лекції на тему «The power of storytelling», що відбулася за підтримки колег із Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, а саме кафедри англійської філології та лінгводидактики.

Загалом, конкурс “Digital Storytelling” став справжнім святом креативності та інновацій! Всі учасники продемонстрували високий рівень володіння англійською мовою та оригінальність мислення.

На думку журі (у складі студентів-магістрантів групи ЗАМм-23: Ліхачової Г., Мялик С., Пашкової Є.), робота студентів групи АЗЛ-24, а саме відео-презентація на тему “Funny Story”, яка стала колаборацією у відображенні різних життєвих історій учасників конкурсу, вдало передала оригінальний задум передачі індивідуальності досвіду кожного студента, при цьому створюючи єдину змістову лінію.

Відео-робота, представлена студентами групи АЗЛ-23-2, вразила журі неординарною формою подачі, наявністю драматичного сюжету, закадровим авторським дубляжем з музичним супроводом.

Окремо варто наголосити на використанні у роботах різних інструментів цифрового сторітелінга, таких як: цифрові платформи для створення історій (Canva, Shutterstock, Gamma), медіаформати (тексти, зображення, аудіо та відео), а також штучний інтелект, який став потужним інструментом у руках наших студентів, дозволивши їм розкрити свій творчий потенціал. Завдяки ШІ, студенти змогли створювати дивовижні візуальні ефекти, підбирати музику та звукові ефекти, а також автоматично генерувати тексти. Це свідчить про те, що сучасні студенти не бояться експериментувати та використовувати нові технології для досягнення своїх цілей.

За результатами обговорення журі дійшло висновку про  присвоєння 1-го місця командам студентів групи АЗЛ-24 та групи АЗЛ-23-2, які використавши різні форми та методи подачі цифрових історій, рівноцінно досягли поставленої мети конкурсу. Обидві команди переможців продемонстрували не лише відмінне знання англійської мови, а й здатність творчо мислити та використовувати різноманітні інструменти для досягнення поставленої мети. Використання онлайн-платформ та штучного інтелекту дозволило їм створити справді унікальні презентації та відеокліпи, які захопили аудиторію.

Хочемо підкреслити, що перемога команд студентів груп АЗЛ-24 та АЗЛ-23-2 – це не лише їх особисте досягнення, а й результат якісної підготовки, яку вони отримують на нашому факультеті. Викладачі докладають максимум зусиль, щоб студенти володіли не тільки теоретичними знаннями, а й практичними навичками, необхідними для успішної роботи в сучасному світі.

Вітаємо переможців та бажаємо творчого натхнення й подальших успіхів! Цей конкурс ще раз довів, що наші студенти – це талановиті та креативні молоді люди, які здатні досягти великих висот.

Окремо, хочемо підтримати Катерину Кайдаш, студентку факультету іноземних мов, групи АЗЛ-24, яка наразі приймає участь у ІІ Міжнародному конкурсі із Цифрового Сторітелінгу: “Життєві історії для зцілення та натхнення від тих, хто навчає та вчить англійську мову” з роботою на тему “Anime story with a happy ending”.

Історія Катерини відгукується в серцях багатьох і є насправді надихаючою для всіх, хто прагне вдосконалювати себе та свої знання. Самостійна робота студентки над проектом заслуговує на особливу похвалу. Вона не лише демонструє високий рівень володіння англійською мовою, а вміння талановитого оратора і дизайнера. Її відвертість і щирість справляють незабутнє враження.

Бажаємо Катерині перемоги у конкурсі та подальших творчих злетів! Її досвід є прекрасним прикладом для всіх студентів, які прагнуть розвивати свої таланти та досягати нових висот!

Роботи учасників конкурсу доступні для перегляду за посиланням: https://drive.google.com/drive/folders/1fvpZMy9jwps8eK6YkW8z-lenhq4rCFrb?usp=sharing

28393

ШАНОВНІ ВИКЛАДАЧІ І ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ!

 26 листопада 2024 року об 13.00 відбудеться третя лекція міжнародного проєкту

 «INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT», організованого кафедрою англійської філології.

 Спікер: професорка Алессандра Петріна (The University of Padova, Italy)  

зображення_viber_2024-11-25_10-33-44-201.png 

Усіх бажаючих удосконалити мовні навички і поглибити знання з дитячої літератури чекаємо у нашій віртуальній аудиторії!

https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09

 

28370

21 листопада 2024 року відбулася друга лекція міжнародного проєкту, «INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT», організованого кафедрою англійської філології. Спікером була Олена Лілова – доцентка з Університету «Медітеран» (Подгоріца, Чорногорія). Цю лекцію можна було би назвати майстер-класом із викладання зарубіжної літератури. Чудова взаємодія змісту і форми, ретельно відібраний презентаційний ряд, доречні коментарі і апеляції до слухачів, перевірочний тест наприкінці зустрічі, манера спілкування з аудиторією – всі ці показники свідчать про високий рівень фахової і викладацької підготовки лектора. Магістральною метою зустрічі було ознайомлення з драматичними жанрами англійської літератури доби першої половини XVI ст., тобто доби перших Тюдорів. Центром уваги доповідачки постали найпопулярніші жанрові форми –  педжент, мораліте і інтерлюдія. Спікерка детально схарактеризувала їхні головні риси, наголосила на використанні традицій цих постанов у драматургії наступної, єлизаветинської доби, зупинилась на відомих персоналіях. 

Л2-5.jpg

Л2-2.jpg Л2-4.jpg

На думку багатьох учасників проєкту, успішний результат цієї зустрічі забезпечили декілька компонентів: 1) особлива репрезентація наукового матеріалу: кожне слово лекторки мало вагу, і її доповідь була через це настільки натхненною і переконливою, що змогла занурити всіх присутніх у початок ХVІ ст. і дозволила візуалізувати деякі картини тогочасного англійського життя. За влучним висловом завідувача кафедри англійської філології, доцента І. С. Зоренко, пані Олена «зачаровувала своїм голосом, яким, наче невидимою ниткою, вела нас у давній світ»; 2) не можна не відмітити й міждисциплінарний характер лекції. Як і попередній доповідач Ендрю Хедфілд, Олена Лілова теж розташувала свою розповідь на перетині багатьох різнопланових наукових дисциплін: літературознавства і стилістики, історії Англії і літератури Англії, історії англійської мови і практичної граматики англійської мови; 3) навряд чи залишились непоміченими серед достоту зацікавлених слухачів і лекторові референції до Вільяма Шекспіра у деяких фрагментах розповіді. Цей факт підтверджує думку про те, що мораліте, інтерлюдії і педженти стали продуктивним ідейно-змістовним матеріалом, яким скористалися творці єлизаветинської драми, і особисто Шекспір. Згадки про цього автора у розмові про драму часів ранніх Тюдорів постають на захист твердження сучасного вченого Г. Блума про те, що Шекспір – центр західного літературного канону, оскільки і у його творах знаходять місце художні надбання попередніх періодів, і автори наступних епох вбачають у його шедеврах невичерпне джерело натхнення. 
Відповіді на численні питання викладачів і здобувачів освіти дозволили доповідачці актуалізувати і непроінтерпретовані в самій лекції особливості ранньотюдорівської драми. Обговорення, безсумнівно, дозволило розширити загальні літературознавчі уявлення слухачів і дізнатися про достеменні професійні смаки дослідниці. Спікерка більше розповіла про її розвідки, присвячені єлизаветинській прозі, а також зробила акцент на аспектах, необхідних для майбутніх учителів, зокрема, на алегоріях, що в далекі часи символізували virtue (позитивна риса характеру) і vice (негативна риса), і на їхній реалізації у текстах ранньої тюдорівської драми. Тож лекція, як і давнє мораліте, носила і виховний характер.

Л2-9.jpg Л2-10.jpg

Л2-13.jpg

Слухачі поділилися своїми враженнями про зустріч.

Завідувач кафедри романо-германської філології ПНПУ імені В. Г. Короленка, доцент В. І. Воскобойник надихнулась захоплюючою лекцією і навіть сформулювала слушну пораду: «The lecture devoted to English early Tudor drama was very interesting, informative and well-structured. Olena Lilova with her detailed subtle analysis of the drama genre of early Tudor period inspired many of us to study literature. Many thanks to the lecturer for such amazing material presented professionally. With the students’ interest in the topic inspired by Olena Lilova’s lecture, you are sure to succeed in putting some performances of the Medieval  period on the university stage». Приємно було почути лекторці і схвальний коментар від доцента кафедри романо-германської філології ПНПУ імені В. Г. Короленка Н. І. Криницької: «Much gratitude for such an informative and intellectual lecture! It was a great pleasure to listen to a highly cultural person. I am very grateful to Olena and all the organizers!»

Аліна Куценко, АЗЛм-24: «Today we attended the lecture “English Early Tudor Drama” delivered by Associate Professor Olena Lilova from The University “Mediterranean”. The scholar provided profound perspectives on the global impact of English literature and its role in connecting diverse cultural narratives. It was very insightful and great to learn about Tudor Drama. I’ve picked up quite a lot of information about that time period and the way it affected writers and other creators of that time. It was an amazing opportunity for anyone who is passionate about literature and cultural studies».

 Олександра Шпилякова, АЗЛ-21: «The lecture was very fascinating, especially the part about the origins of English drama. I enjoyed learning more about interludes and their role in theater development. The lecturer explained well how social changes influenced dramatic works of that period. After the lecture, I became interested in morality plays and would like to read some examples. Overall, this was very useful information for further research in literature».

Даря Гудзь, АЗЛ-21: «The topic of the lecture was new to me, but everything was presented very clearly. What interested me most was the analysis of texts and their comparison with modern theater. I especially liked the detailed examination of the role of religion in Tudor-era drama. I realized how important it is to consider the context when analyzing literary works. The lecture left a great impression and a desire to learn more about this period».

 Єлизавета Корсікова, АЗЛ-21: «This lecture exceeded my expectations — so much new information! It was particularly interesting to hear about the political influence on theater and drama. The lecturer provided excellent examples that helped me better understand the topic. I was intrigued by the transformation of genres during this period, especially the development of morality plays. Thank you for such a well-structured presentation; it made the material easy to absorb».

Вероніка Степура, АЗЛ-21: «The lecture made a big impression on me with its clarity and interesting examples. It was the first time I learned about early Tudor drama and its connection to social processes. I especially enjoyed the discussion of morality plays as a way to convey ideas through theater. The lecturer explained it so well that I now want to study the topic more deeply. It would also be interesting to learn more about the authors of this period».

Марія Мігуцька, АЗЛ-21: «The topic of the lecture was complex, but the material’s presentation impressed me with its simplicity. The lecturer successfully explained the role of morality plays and interludes in the development of English drama. The examples of works and the analysis of their key ideas were especially memorable. It was fascinating to learn how these genres influenced the formation of modern theater. I am very grateful for such an engaging lecture, which motivates me to conduct further research».

 ІринаДрукарь, АЗЛ-21: «The lecture was a real discovery for me. I learned how early drama reflected the social and religious trends of its time. The most interesting part was hearing about interludes — I knew nothing about them before. Thanks to the clear structure of the material, I was able to grasp the main points easily. The lecture inspired me to learn more about the literature of the Tudor era».

Л2-7.jpg Л2-8.jpg

Доцента кафедри англійської філології І. А. Дирду зацікавила не тільки історія педженту, а й можливість його сценічної постановки у сучасному світі: «Thank you for delivering such an engaging and insightful lecture on early Tudor drama. Your passion and enthusiasm for the subject are truly inspiring, and the way you present the material creates an atmosphere of curiosity and excitement. You have mentioned the functioning of Community Theatre in the 15 century and attempts of modern society to renew the traditions of such theatres. Do you believe that new modern approaches (new technologies, modern problems arisen on the stage) can contribute to flourishing of Comminity Theatre in the 21 century?»

 Доцент кафедри англійської філології Л. Д. Федоряка теж подякувала пані Олені за цю зустріч: «Today was a special class, a very moving flashback to my youth and postgraduate studies. My dear friend, I am very grateful to you for all you have done for the students of our university, my colleagues, and me. You are my lifelong role model to follow and learn from. We highly appreciate your virtues, help and sincerely hope for future cooperation!» Лекторка з Чорногорії також відзначила зворушливу атмосферу в дистанційній аудиторії і зізналася, що нечасто на своїх гостьових лекціях зустрічала таких підготовлених і доброзичних слухачів. 

Л2-17.jpg Л2-19.jpg

Безмежно дякуємо доцентці Олені Ліловій за прекрасну літературознавчу лекцію, за допомогу в популяризації англійської мови крізь призму англійської літератури!

 Бажаємо пані Олені нових академічних здобутків і сподіваємося на подальшу плідну співпрацю з Університетом «Медітеран»!

Л2-18.jpg

28360
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31