03 березня 2025 року відбулася зустріч студентів 4 курсу, які перебувають на виробничій педагогічній практиці в закладах загальної середньої освіти, із заступником директора з навчально-виховної роботи Криворізької гімназії №41 КМР, учителем української мови та літератури, випускницею факультету української філології КДПУ Світланою Дзятко. До методичного заходу приєдналися в.о. декана факультету української філології Наталія Коломієць, в.о. завідувача кафедри української мови проф. Тетяна Мішеніна, доц. Наталя Шарманова, доц. Наталя Яременко, доц. Ганна Асмаковська.
Студенти-практиканти мали змогу прослухати важливу інформацію про особливості оцінювання середньої ланки НУШ. Зараз це питання є надзвичайно актуальним для вчительської спільноти, його активно обговорюють, дискутують. Усупереч різним, часом суперечливим поглядам на нову систему оцінювання у школі, молодий учитель, випускник педагогічного вишу має бути готовий до таких нововведень. На цьому щонайперше наголосила Світлала Дзятко, яка переконана, що нових вимог не варто боятися чи ставитися до них упереджено, їх просто треба зрозуміти, осмислити, розставити акценти.
Насамперед було наголошено, що оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відбувається відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, мають бути визначені групи результатів для кожної освітньої галузі з урахуванням компетентнісного потенціалу та обов’язкових результатів навчання.
Світлана Валеріївна досить детально зупинилася на вимогах до обов’язкових результаті для мовно-літературної царини (Додаток 2 до Державного стандарту), на свідоцтві результатів, видах оцінювання, до яких уналежнено формувальне (усе поточне), підсумкове (за групами результатів), державна підсумкова атестація. Цікаво унаочнена інформація про інструменти формувального оцінювання та засоби зацікавлення в навчанні у вигляді сертифікатів викликали розмірковування учасників зустрічі.
Окрему увагу приділено визначенню групи результатів та власне підсумковому оцінюванню, веденню класних журналів, а також обов’язковим інструкціям для батьків. Як підкреслила Світлана Дзятко, узаємодія з батьками є надзвичайно важливою для коректного й зрозумілого оцінювання для всіх учасників освітнього процесу.
Наприкінці зустрічі всі охочі мали змогу поставити питання, які виникли у процесі обговорення нових вимог до оцінювання середньої ланки НУШ. Найбільше роздумів викликали саме групи результатів та особливості організації підсумкового оцінювання.
Дякуємо Світлані Валеріївні Дзятко за актуальну презентацію, плідну розмову, увесь практичний кейс, який є корисним для студентів в умовах педагогічної практики, а також у подальшій роботі за фахом. Сподіваємося на подальшу співпрацю.