06 червня 2025 року на факультеті української філології відбувся профорієнтаційних захід у межах програми «Літній науковий ліцей». Учасниками зібрання стали здобувачі освіти 10-х класів Криворізького Покровського ліцею КМР, їхні педагоги Кекало Юлія Валеріївна, заступник директора з НВР, учитель української мови й літератури, Краснощок Ірина Олексіївна, учитель української мови й літератури. До академічної взаємодії долучилися завідувач кафедри української мови, професор Тетяна Михайлівна Мішеніна, доцент кафедри української мови Ганна Глебівна Асмаковська.
Лектор – к. філол. н., доцент кафедри української мови Вероніка Анатоліївна Городецька.
![]() |
![]() |
Тема «Інноваційні процеси в сучасній українській мові» вибрана невипадково, оскільки вирізняється свою актуальністю й зацікавленням з позиції мовознавців, методистів та вчителів-практиків. Сучасний стан української літературною мови, а також ті зміни, які відбуваються в ній нині, не залишили байдужим і молоде покоління. Надзвичайно продуктивним виявилося обговорення неологізмів, виникнення яких пов’язане із російсько-українською війною, зокрема особливу увагу та пожвавлені коментарі отримали лексеми на позначення ворога, де відображено презирливе ставлення до окупанта.

Як досвідчений науковець, Вероніка Анатоліївна вправно оперувала мовознавчою термінологією, давала вказівки щодо тих чи тих тем, робота над якими може бути корисною для філологічного розвитку учнів, розширення знань про лінгвістичну царину, зважаючи на особливості певних груп лексики. Одним з напрямів вивчення мовного багатства є означення сутності топонімічних назв, що являють собою власні назви будь-яких географічних об'єктів на поверхні Землі, а також позаземних об'єктів. Топоніми є важливим джерелом для вивчення історії, культури, мови та географії певних територій, адже часто вони відображають особливості ландшафту, минулі події, етнічний склад населення, рід занять, або навіть імена людей, які були пов'язані з цією місцевістю. Цю тезу Вероніка Городецька довела беручи до уваги цікаві приклади, що ілюструють особливості запозичення з тюркських мов для найменування водних об’єктів південних регіонів України.
Наукові розвідки молодих дослідників варто орієнтувати на теми, які будуть пізнавальними й розширять світогляд здобувачів освіти, сприятимуть усвідомленню самобутності української мови, розумінню особливостей мовної картини світу українців, індивідуально-авторського світобачення, відображеного в текстах сучасних митців слова.
Лекція минула в атмосфері пильного споглядання за семантикою українських слів, у яких закарбувалася історія та культура народу, його прагнення дати назву всьому, що є важливим і потрібним, позитивним і негативним явищам, оскільки саме мова охоплює все життя людини.
Наприкінці заходу проф. Тетяна Мішеніна ознайомила учнів з можливостями здобуття вищої освіти за філологічними напрямами, презентувала спеціальності факультету української філології, важливість та багатовекторність як філологічної, так і педагогічної освіти загалом.


Дякуємо ліцеїстам за візит на факультет української філології Криворізького державного педагогічного університету й активну академічну взаємодію.












