08 вересня 2025 року здобувачі освіти факультету української філології Криворізького державного педагогічного університету мали змогу прослухати відкриту лекцію доктора філософії Максима Геннадійовича Сайбекова «Основи академічної доброчесності в сучасному освітньому середовищі», організовану ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка».

Питання, пов’язані із академічними стандартами освітньої діяльності, завжди перебувають під пильним контролем професорсько-викладацької спільноти КДПУ, а здобувачі освіти опановують нормативну дисципліну «Основи академічного письма», яка сприяє поліпшенню академічної грамотності та підвищенню рівня академічної культури учасників освітнього процесу.
На відвіданому лекційному занятті йшлося про особливості організації освітнього процесу із обов’язковим дотриманням правил академічної доброчесності, оскілки це основа якісної освіти, професійної етики та особистісного розвитку. Це не просто формальні норми, а фундаментальні принципи, які формують майбутнього фахівця як відповідального професіонала своєї справи. Було акцентовано на тому, що академічна доброчесність орієнтована на повагу до праці інших людей, а плагіат – це крадіжка чужих ідей, що підриває довіру та знецінює внесок автора. Коли всі учасники освітнього процесу дотримуються правил доброчесності, створюється чесне та рівне конкурентне середовище.


Студенти поділилися своїми враженнями від прослуханої лекції:
Котомова Анастасія (УПФ-24): «Лекція про академічну доброчесність була корисною та інформативною. Вона допомогла краще зрозуміти принципи чесності в навчанні та науковій діяльності, усвідомити важливість правильного цитування, уникнення плагіату та формування відповідального ставлення до навчання. Матеріал подано доступно, із прикладами, що зробило саму лекцію цікавою та доступною».
Ахмедова Вікторія (УПФ-24): «Лекція з теми «Академічна доброчесність» допомогла усвідомити, що списування й використання чужих думок без покликань – це не лише порушення правил, а й перешкода власному розвитку. Тепер розумію, що доброчесність напряму пов’язана з моєю репутацією в майбутньому. Для себе з’ясувала, наскільки важливо правильно покликатися на джерела та уникати плагіату навіть у дрібних роботах».
Чіпижна Дар’я (УПФ-24): «Сьогодні я прослухала лекцію про академічну доброчесність. Вона була змістовною та цікавою. Особливо сподобалося, що лектор пояснив значення академічної доброчесності у навчанні. Для мене було корисно почути про відповідальне ставлення до використання джерел і важливість уникнення плагіату. Вважаю, що така лекція потрібна всім студентам, адже вона формує правильні орієнтири в освіті».
Кузнєцова Дар’я (УПФ-24): «Мені було корисно дізнатися про різні види академічних порушень – від фабрикації даних до самоплагіату. Усвідомила, що навіть ненавмисні помилки в цитуванні можуть вважатися недоброчесністю, тому важливо уважно перевіряти свої роботи».
Мариненко Аліна (УМЛ-24): «Сьогодні відвідала онлайн-лекцію на тему «Академічна доброчесність» і була вражена наскільки цікава вийшла інформація. Вона була змістовною та актуальною, оскільки ця тема відіграє велику роль у моїй майбутній професії. Доповідач просто та зрозуміло пояснив, які можуть бути наслідки, якщо не дотримуватися академічної доброчесності. Також добре, що він зазначив статтю в Законі України «Про освіту», де було написано, що академічна доброчесність є сукупністю етичних принципів і правил. Загалом ця лекція справила позитивне враження, допомагаючи зрозуміти, що академічна доброчесність важлива не лише для студентів, а й для вчителів».
Коньшина Дар’я (УМЛ-24): «Відвідування лекції на тему, пов’язану з академічною доброчесністю, дало мені змогу глибше усвідомити важливість цієї проблеми не лише в академічному середовищі, але й у майбутній діяльності вчителя. Підсумок такий: принципи доброчесності формують основу як академічної, так і професійної репутації».
Факультет української філології дякує організаторам за лекцію, яка вкотре нагадала, що питання про дотримання норм академічної доброчесності актуальні повсякчас і для всіх учасників освітнього процесу.










