МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КРИВОРІЗЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ФАКУЛЬТЕТ УКРАЇНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ
іІі Учнівський конкурс пошукових та творчих робіт з української та світової літератур та української мови «СТИЛОС» для учнів 9-11 класів загальноосвітніх шкіл, 26 березня 2020 року.
Метою Конкурсу є залучення учнівської молоді до наукових досліджень актуальних філологічних проблем, аналізу творів української та зарубіжної літератур, феноменів України та українства в сучасних соціокультурних умовах, виявлення та підтримка творчо обдарованих учнів.
Участь у Конкурсі сприятиме виявленню читацьких уподобань сучасної молоді, кристалізації громадянсько-патріотичного самовизначення учнів на основі поваги до держави, історії, традицій, культури українського народу, пізнання України.
Конкурс проводиться відповідно до Правил проведення учнівського конкурсу з української та світової літератур для учнів 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, розроблених та затверджених на засіданні кафедри української та світової літератур Криворізького державного педагогічного університету (Протокол № 5 від 23.11.17 р.)
Умови участі в Конкурсі
До участі в Конкурсі запрошуються учні 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів шкіл та форм власності України.
Орієнтовні напрямки пропонованих учнівських пошукових робіт:
- Людина, природа у творах української та зарубіжної літератур.
- Образ України у творах української та зарубіжної літератур.
- Етнокультурні та краєзнавчі дослідження.
- Культура, традиції, звичаї, обряди українців у творах української та зарубіжної літератур.
- Людина і соціум в українській та зарубіжній літературах.
- Мова художнього тексту.
Конкурс проводиться в два етапи:
I етап (заочний) – до 1 березня 2020 р.;
II етап – (очний, Криворізький державний педагогічний університет) –
26 березня 2020 р.
I етап (заочний) Конкурсу передбачає підготовку учнями 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів науково-пошукових робіт. Завершені учнівські дослідження мають відображати самостійний творчо-пошуковий доробок, заснований на оригінальних джерелах. Учасники Конкурсу можуть представляти презентації, карти, розроблені опорні таблиці тощо.
ІІ етап (очний) Конкурсу передбачає: публічний захист науково-дослідних робіт (до 8 хвилин).
Для участі в Конкурсі необхідно надіслати до 1 березня 2020 р. Паперовий варіант науково-дослідної роботи, оформленої відповідно до вимог, заявку-анкету учасника Конкурсу за адресою:
Криворізький державний педагогічний університет, кафедра української та світової літератур, вул. Героїв АТО, 79, м. Кривий Ріг, 50086.
Очний етап Конкурсу проводиться за цією ж адресою.
E-mail: [email protected]
Тема науково-дослідної роботи учасника (учасниці) не має дублювати назву напрямку дослідження.
Методичні рекомендації для вчителів і учнів щодо написання науково-пошукових робіт розміщено на сайті кафедри української та світової літератур. Список учасників ІІ етапу Конкурсу буде виставлено на сайті кафедри української та світової літератур за результатами рецензування науково-дослідних робіт 20 березня 2020 року. Запрошення учасникам ІІ етапу Конкурсу будуть надіслані електронною поштою до 20 березня 2020 року (включно). Запрошення розсилатимуться на електронні адреси навчальних закладів.
ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ МАТЕРІАЛІВ
- Матеріали мають бути набрані в редакторі Word, шрифт Times New Roman – 14 пт, міжрядковий інтервал – 1,5, абзацний відступ – 1,5 см. Поля: ліве – 3 см, праве – 1,5 см, верхнє й нижнє – 2 см.
- Текст обсягом 20-25 сторінок.
- Структура роботи: титульна сторінка, зміст, вступ, теоретичний розділ, аналітичний розділ, висновки, список використаних джерел і літератури, додатки (за наявності).
- Індекси посилань – у тексті в квадратних дужках (напр.: [2], [6, 2-4; 7, 10]; оформлення посилань згідно з правилами бібліографічного опису.
- Мова науково-пошукових робіт − українська.
- Робота повинна відповідати вимогам:
- актуальність теми дослідження;
- виділення нового, що вносить в науку подана на конкурс робота;
- основні завдання роботи;
- виклад основного матеріалу дослідження з науковим обґрунтуванням;
- висновки;
- ілюстративні (джерельні) додатки;
- список використаної літератури.
- При оформленні заявки необхідно правильно та розбірливо заповнити всі поля. Заявка надсилається разом із роботою. Проїзд та харчування – за рахунок сторони, що відряджає.
Учасники конкурсу отримують сертифікати.
Координатор програми: доктор філологічних наук, професор кафедри української та світової літератур Ковпік Світлана Іванівна, тел.: 0679540084.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КРИВОРІЗЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ФАКУЛЬТЕТ УКРАЇНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАПИСАННЯ
НАУКОВО-ПОШУКОВИХ РОБІТ УЧНІВ
Затверджено на засіданні кафедри
української та світової літератур КДПУ
протокол № 5 від 23.11.2017 року
Кривий Ріг – 2020
СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ НАУКОВО-ПОШУКОВОЇ РОБОТИ
Науково-пошукова робота складається з таких структурних компонентів:
Вступ (розкриває сутність і стан наукової проблеми та її значущість, підстави й вихідні дані для розроблення теми, обґрунтування необхідності проведення дослідження). Висвітлення актуальності не повинно бути багатослівним. Обсяг вступу складає 3 сторінки.
Основна частина: робота складається з двох розділів, які мають по декілька підрозділів. Кожен розділ починається з нової сторінки. У кінці кожного розділу формулюються висновки із стислим викладенням наведених у розділі наукових і практичних результатів. У розділах основної частини подається огляд літератури за темою й вибір напрямів дослідження (українознавчий та літературознавчий або мовознавчий). Перший розділ є теоретичним, а другий – практичним, що декларує результати власних досліджень автора з висвітленням того нового, що він вносить у розробку проблеми. Після кожного розділу формулюються висновки, обсяг яких складає до 2 сторінок.
Висновки відображають найважливіші наукові та практичні результати, одержані в пошуковій роботі. Висновки повинні містити формулювання розв’язаної наукової проблеми, її значення для відповідного напрямку дослідження.
Список використаної літератури необхідно розміщувати в один із таких способів: у порядку появи посилань у тексті або в алфавітному порядку прізвищ перших авторів.
Працюючи над першим розділом пошукової роботи, учень повинен добре усвідомити, що підрозділи цього теоретико-методологічного розділу відображають не лише літературознавчий аспект дослідження, а й українознавчий та мовознавчий (у ньому здійснюється огляд праць, присвячених предмету дослідження роботи).
СТРУКТУРА ВСТУПУ ПОШУКОВОЇ РОБОТИ
Актуальність дослідження. Необхідно обґрунтувати потребу дослідження обраної теми, аргументуючи її новизну, важливість, наводячи прізвища тих науковців, які, можливо, на матеріалі інших творів вивчали вже цю тему, або довести те, що ця тема є малодослідженою. Для цього потрібно навести цитати з посиланнями на праці тих дослідників, які торкалися теми, заявленої в пошуковій роботі. Необхідно обов’язково зробити висновок про те, що ця тема є актуальною. Висновок має починатися такими словами: Отже,...
Мета роботи: вказати, за допомогою яких способів і методів буде досліджуватися проблема. Наприклад, шляхом компонентного або аспектного аналізу тощо.
Обрана мета роботи зумовлює постановку й виконання завдань, які можуть формулюватися так:
- здійснити огляд необхідної літератури із вказаної теми;
- укласти список необхідної літератури;
- з’ясувати стан розробки теми у відповідних джерелах;
- здійснити самостійне дослідження згідно з предметом дослідження;
- синтезувати висновки до розділів у загальні.
Об’єкт дослідження – це текст твору (творів), обраний для дослідження.
Предмет дослідження – це елемент, компонент, аспект змісту чи форми твору (змістоформи), який досліджується (він має бути тісно пов’язаним із темою роботи).
Теоретичні основи дослідження. Необхідно вказати прізвища й праці літературознавців, українознавців, мовознавців, праці яких склали основу теоретико-методологічного розділу пошукової роботи (у переліку повинно бути не менше 10 і не більше 20 прізвищ, які необхідно розмістити у хронологічному або алфавітному порядках).
Методи дослідження. Указати методи, якими дослідник послуговуватиметься під час написання науково-пошукової роботи. Основні рекомендовані методи: аналітичний огляд, компонентний або аспектний аналізи, синтез тощо.
Практична значущість основних положень і отриманих результатів. Необхідно обґрунтувати можливість застосування матеріалів та результатів роботи. Зокрема, результатами дослідження можуть скористатися учні під час вивчення тої чи тої теми, проведення позакласних заходів тощо.
Структура роботи. Визначити, з яких структурних елементів складається робота. Наприклад, робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаної літератури, який налічує ___ позицій.
Зразок оформлення титульної сторінки роботи
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КРИВОРІЗЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ФАКУЛЬТЕТ УКРАЇНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ
Реєстраційний № _________
«___» ____________ 2020 р.
НАУКОВО-ПОШУКОВА РОБОТА
з української мови (літератури)
ФУНКЦІЇ БЕЗСПОЛУЧНИКОВИХ СКЛАДНИХ РЕЧЕНЬ У ТВОРЧОСТІ В. СИМОНЕНКА
Учениці (учня) 10 класу
ЗОШ № 324 м. Кривого Рогу
Кузьменко Наталії Віталіївни
Керівник:
учитель української мови і літератури
Пелішенко Т. М.
Кривий Ріг – 2020
Зразок оформлення змісту роботи та назв розділів
ЗМІСТ
ВСТУП………………………………………………………….…………. |
3 |
РОЗДІЛ 1. НАЗВА ТЕОРЕТИЧНОГО РОЗДІЛУ………………..…… |
5 |
1.1. ……………………………………………………………………. |
5 |
1.2. …………………………………………………………………… |
8 |
Висновки до першого розділу…………………………………….. |
10 |
РОЗДІЛ 2. НАЗВА РОЗДІЛУ ВІДОБРАЖАЄ ТЕМУ РОБОТИ…… |
11 |
2.1. …………………………………………………………………… |
11 |
2.2. …………………………………………………………………… |
16 |
Висновки до другого розділу……………………………………... |
25 |
ВИСНОВКИ…………………………………………………………...…. |
26 |
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………….……… |
30 |
ДОДАТОК А (за наявності) |
33 |
ДОДАТОК Б (за наявності) |
35 |
Зразки оформлення списку використаної літератури
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
- Антонюк Н. В. Українське життя в «Генеральній Губернії» (1939–1944 рр.). За матеріалами періодичної преси / Н. В. Антонюк. – Львів : Б/в, 1997. – 232 с.
- Безсмертя. Книга пам’яті України 1941–1945 рр. / А. П. Панченко, С. М. Андрушко, О. С. Артьомов та ін. – К. : Книга пам’яті України, 2000. – 875 с.
- Біленький Є. А., Козловець М. А. Словник соціологічних термінів і понять / Є. Біленький, М. Козловець. – Київ : Кондор, 2006. – 372 с.
- Богуцький В. М. Мовні моделі простору як культурно-національний феномен (на матеріалі української, англійської та іспанської мов) [Електронний ресурс] / В. М. Богуцький. – Режим доступу :
http://philology.knu.ua/library/zagal/Studia_Linguistica_6_2/013_022.pdf
- Гусейнов Г. Одіссея Шкіпера та Чугайстра : окупаційний режим / Григорій Гусейнов. – К. : Ярославів Вал, 2015. – 416 с.
- Дробот І. І. Україна в Другій світовій війні : [навч. посібник] / І. І. Дробот, В. І. Кучер, М. П. Чернега. – К. : ІЗМН, 1998. – 124 с.
- Іржавська А. Негативний вплив нацистського фізичного терору періоду Другої світової війни на морально-психологічний стан східних слов’ян / А. Іржавська // Антропологічний вимір історії. – Вип. 6. – 2013. – С. 172-174.
- Коваль М. Україна в Другій світовій і Великій Вітчизняній війнах (1939–1945) / М. Коваль. – К. : Альтернативи, 1999. – 336 с.
- Кучер В. І. Україна 1941–1944 : трагедія народу за фасадом Священної війни / К. В. Кучер, О. В. Потильчак. – К. – Біла Церква : Білоцерківдрук, 2011. – 368 с.
- Літературознавча енциклопедія : у 2-х т. ; [авт.-уклад. Ю. І. Ковалів]. – К. : Академія, 2007. – Т. 1. – 608 с.
- Літературознавча енциклопедія : у 2-х т. ; [авт.-уклад. Ю. І. Ковалів]. – К. : ВЦ «Академія», 2007. – Т. 2. – 624 с.
- Окупаційний режим на Дніпропетровщині в хронологічних довідках місцевих органів влади : зб. документів / Держархів Дніпропетров. обл. ; [авт.‑упоряд. : О. В. Касьянов, Н. В. Киструська]. – Дніпропетровськ : Герда, 2010. – 378 с.
- Першина Т. Фашистський геноцид на Україні 1941–1944 рр. / Т. Першина. – К. : Наукова думка, 1985. – 170 с.
- Петренко І. Д. Нацистський окупаційний режим на Кіровоградщині 1941–1944 рр. (серія «Архівні документи свідчать»). – Кіровоград : Центральноукраїнське видавництво, 2014. – 554 с.
- Рекотов В. П. Адміністративний, судовий та поліцейський аппарат рейхскомісаріату «Україна» / В. П. Рекотов // Нова політика. – 1997. – № 3. – С. 51-56.
- Рекотов П. В. Органи управління на окупованій території України (1941–1944 рр.) / П. В. Рекотов // Український історичний журнал. – 1997. – № 3. – С. 90-101.
- Романюк М. І. Українське село у роки німецької окупації / М. І. Романюк // Сторінки воєнної історії України. – К., 2002. – Вип. 6. – С. 201‑203.
- Слободянюк М. Селяни України під нацистським окупаційним режимом 1941–1944 (на матеріалах південних областей) / М. Слободянюк // Київська Старовина. – 2000. – № 2. – С. 48-57.
- Соболь В. Дослідження витоків української ментальності / В. Соболь // Слово і час. – 1992. – № 8. – С. 42-45.
- Соціологія міста : навчальний посібник / [Л. В. Малес, В. В. Середа, М. О. Соболевська, Ю. Г. Сорока та ін.]; за заг. ред. О. К. Міхеєвої. – Донецьк : Ноулідж, 2010. – 464 с. (+ ілюстрації).
КАРТКА УЧАСНИКА
П. І. П. учасника ________________________________________________________________________________________________________________________________
Навчальний заклад, клас ________________________________________________________________________________________________________________________________
1. Складність, науковість, повнота розкриття теми |
9 |
|
2. Актуальність та елементи творчості |
6 |
|
3. Стиль і грамотність |
2 |
|
4. Якість оформлення роботи |
2 |
|
5. Аргументованість висновків |
3 |
|
Загалом |
22 |
|
І. ОЦІНКА НАУКОВИМ ЕКСПЕРТОМ (максимально – 22 бали)
Науковий експерт
ІІ. ЗАХИСТ РОБОТИ (максимально – 39 балів)
1. Аргументованість вирішення проблеми та висновки |
14 |
|
2. Чіткість і лаконічність, логічність викладу змісту роботи |
8 |
|
3. Повнота, вичерпність відповідей на питання |
8 |
|
4. Культура мовлення |
3 |
|
5. Доцільність, якість, уміння використання наочності |
3 |
|
6. Участь у веденні дискусії |
3 |
|
Загалом |
39 |
|
Голова секції № ___ «__________________________________»
Члени журі секції
- ______________________________________________________
- ______________________________________________________3. ______________________________________________________
КАРТКА УЧАСНИКА
творчого конкурсу
Тема: ______________________________________________
Жанр: ______________________________________________
Виконавець: ____________________________________________
Координатор: ___________________________________________
І. ОЦІНКА ЗАОЧНОГО ЕТАПУ
Оригінальність образно-художнього мислення |
15 балів |
|
Власна творча неповторність |
15 балів |
|
Грамотність викладу та культура оформлення |
15 балів |
|
Максимальна сума балів |
45 балів |
|
ІІ. ЗАХИСТ ТВОРЧИХ РОБІТ
Презентація твору |
5 балів |
|
Відповідність заявленому жанру |
10 балів |
|
Образність мови |
10 балів |
|
Індивідуальний стиль,оригінальність |
15 балів |
|
Максимальна сума балів |
40 балів |
|
Члени журі секції № ___ «_________________________________»
- ______________________________________________________
- ______________________________________________________
- ______________________________________________________