Інформаційний лист, методичні рекомендації щодо написання та оформлення науково-пошукових (творчих) робіт.
Детальніше за покликанням:
https://drive.google.com/file/d/1XMjBsynaQfLLgEN_Pp4KTlGd5ZIC2RDL/view?usp=sharing
- Автор: Кафедра української та зарубіжної літератур
- Перегляди: 426
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КРИВОРІЗЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ФАКУЛЬТЕТ УКРАЇНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ
КАФЕДРА УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУР
запрошують узяти участь
в ІV Учнівському конкурсі пошуково-дослідницьких та творчих робіт з української, зарубіжної літератур та української мови «СТИЛОС» для учнів 9-11 класів загальноосвітніх шкіл, що відбудеться 25 березня 2021 року.
Метою Конкурсу є залучення учнівської молоді до наукових досліджень актуальних філологічних проблем, аналізу творів української та зарубіжної літератур, феноменів України та українства в сучасних соціокультурних умовах, виявлення та підтримка творчо обдарованих учнів. Участь у Конкурсі сприятиме виявленню читацьких уподобань сучасної молоді, кристалізації громадянсько-патріотичного самовизначення учнів на основі поваги до держави, історії, традицій, культури українського народу, пізнання України.
Конкурс проводиться відповідно до Правил проведення учнівського конкурсу з української та зарубіжної літератур для учнів 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених на засіданні кафедри української та світової літератур Криворізького державного педагогічного університету (Протокол № 5 від 23.11.17 р.).
Умови участі в Конкурсі
До участі в Конкурсі запрошуються учні 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів шкіл та форм власності України.
Орієнтовні напрямки пропонованих учнівських пошукових робіт:
- Людина, природа у творах української та зарубіжної літератур.
- Образ України у творах української та зарубіжної літератур.
- Етнокультурні та краєзнавчі дослідження.
- Культура, традиції, звичаї, обряди українців у творах української та зарубіжної літератур.
- Людина і соціум в українській та зарубіжній літературах.
- Мова художнього тексту.
Конкурс проводиться в два етапи:
I етап (заочний) – до 1 березня 2021 р.;
II етап (очний) – Криворізький державний педагогічний університет.
25 березня 2021 р.
I етап (заочний) Конкурсу передбачає підготовку учнями 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів науково-пошукових робіт. Завершені учнівські дослідження (творчі роботи) мають відображати самостійний творчо-пошуковий доробок, заснований на оригінальних джерелах. Учасники Конкурсу можуть представляти презентації, карти, розроблені опорні таблиці тощо.
ІІ етап (очний) Конкурсу передбачає: публічний захист науково-дослідних робіт (до 8 хвилин). За умов подовження карантинних обмежень – заочний (дистанційний).
Для участі в Конкурсі необхідно надіслати до 1 березня 2021 р. паперовий варіант науково-дослідної (творчої) роботи, оформленої відповідно до вимог, заявку-анкету учасника Конкурсу за адресою:
Криворізький державний педагогічний університет, кафедра української та зарубіжної літератур, вул. Героїв АТО, 79, м. Кривий Ріг, 50086.
Очний етап Конкурсу проводиться за цією ж адресою.
E-mail: [email protected]
Тема науково-дослідної (творчої) роботи учасника (учасниці) не має дублювати назву напрямку дослідження.
Методичні рекомендації для вчителів і учнів щодо написання науково-пошукових робіт розміщено на сайті кафедри української та зарубіжної літератур. Список учасників ІІ етапу Конкурсу буде виставлено на сайті кафедри української та зарубіжної літератур за результатами рецензування науково-дослідних робіт 20 березня 2021 року. Запрошення учасникам ІІ етапу Конкурсу будуть надіслані електронною поштою до 20 березня 2021 року (включно). Запрошення розсилатимуться на електронні адреси навчальних закладів.
- Автор: Кафедра української та зарубіжної літератур
- Перегляди: 197
13 жовтня 2020 року відбулося перше заняття наукового гуртка «Використання ІКТ на заняттях літературознавчого циклу» (UML_ITstudio), метою якого є розширення цифрових компетенцій студентів-філологів як вагомого чинника дистанційного навчання. Зустріч присвячено освоєнню технологічних можливостей мобільних застосунків для створення навчального контенту з літературознавчих дисциплін. Гуртківці вчилися працювати в програмах для створення відео (KineMaster, Adobe Premiere Pro, Movie Maker), відпрацьовували навички відеомонтажу. Все це сприяє підвищенню рівня медіаінформаційної грамотності, розширенню спектру комунікативних можливостей майбутніх учителів-словесників. Занурення в захоплюючий світ творчості викликало неймовірні враження та вибухові емоції.
Зустріч була змістовною та насиченою.
Своїми напрацюваннями учасники гуртка діляться на сторінці Instagram:
https://www.instagram.com/uml_itstudio/?igshid=p1byzo3rou4v
Із часом планується активізація діяльності гуртківців на YouTube-каналі «Українська філологія КДПУ».
- Автор: Кафедра української та зарубіжної літератур
- Перегляди: 197
ВИПРОБУВАННЯ НА МІЦНІСТЬ
Педагогічна практика магістрів – одна з важливих подій у процесі професійного становлення майбутнього учителя, що дає можливість студентам усвідомити себе в новій соціальній ролі, корегує їх уявлення про себе, удосконалює фахові компетенції. Саме у процесі педагогічної практики відбувається інтенсивне осягнення всіх аспектів майбутньої роботи, проявляється критичне та осмислене ставлення до дисциплін, що вивчаються, включаються механізми педагогічної рефлексії, формуються основи професійної самооцінки.
Протягом трьох тижнів поспіль магістри факультету української філології проходять виробничу педагогічну практику в різних навчальних закладах Кривого Рогу та Дніпропетровської області, де творчо застосовують теоретичні знання та практичні навички, отримані під час вивчення спеціальних і психолого-педагогічних дисциплін.
Окремим напрямом роботи магістрантів є профорієнтація школярів. Проведено ряд заходів, спрямованих на формування поваги до учительської праці. Так, магістри групи УАФм-16 Стороженко Юлія, Євангеліст Людмила, Буравель Анна, Деміш Олександра, Думіна Валерія, Малишева Ганна (методист доц. Коломієць Н. Є.) на базі КНВК № 35 «Імпульс» провели цикл бесід профорієнтаційного спрямування «Знайди свій шлях», «Обирай освіту в рідному місті, обирай КДПУ», «Майбутнє з КДПУ». Тимченко Яна з учнями КЗШ №73 (методист Яременко Н. В.) – організувала онлайн-екскурсію «Світ професій». Заходи спрямовано на допомогу школярам у виборі життєвого шляху. Учням надано необхідну інформацію щодо спеціальностей, які можна здобути, вступивши до КДПУ. Інформативну бесіду «Мій вибір – КДПУ» з учнями КЗШ № 27 провела Динник Тетяна. У КПНЛ студентки Руденко Юлія та Дремлюх Вікторія (методист Коломієць Н. Є.) в 10-х класах провели комунікативний ланцюжок «КДПУ – твій вибір». У колі випускників КПГ Комендант Маргаритою (методист Журба С. С.) проведено захід «Свято професій», на якому старшокласники ознайомили учнів молодших класів із особливостями професії «учитель». Ткачук Єлизавета з учнями 10-А КЗШ № 62 (методист Яременко Н. В.) провела профорієнтаційну бесіду «Обираєш КДПУ – обираєш майбутнє».
Отже, виробнича педагогічна практика магістрів проходить успішно.
- Автор: Кафедра української та зарубіжної літератур
- Перегляди: 369
ФОЛЬКЛОРНА ПРАКТИКА - 2020
Улітку 2020 р. студенти першого курсу факультету української філології, відповідно до навчального плану пройшли фольклорну практику. Філологи-дослідники традиційно виявляли талановитих носіїв фольклорної традиції, збирали фольклорні зразки, фіксували різноманітну інформацію краєзнавчого характеру. У звітах студенти відзначили, що збирацька робота сприяла усвідомленню важливого місця усної народної творчості в житті різних поколінь та соціальних груп українців. Особливо цікаво було фіксувати нові, актуальні нині твори на злободенні теми (пандемія COVID‑19, вибори, коливання курсу національної валюти тощо): анекдоти, приказки, колядки тощо. Географія записів досить широка: Дніпропетровська область (м. Кривий Ріг, м. Кам’янське, м. Нікополь, с. Широке, с. Вільне, с. Червоні Поди, с. Мар’є-Дмитрівка, смт. Петриківка та ін.), Кіровоградська область (м. Долинська, с. Петрове, с. Верблюжка, с. Іскровка, смт. Вільшанка, с. Луганка та ін.), Одеська область (с. Главани), Запорізька область (м. Вільнянськ, с. Василівка).
Студентами зібрано твори різних жанрів: пісні, казки, легенди, анекдоти, приказки та ін. Спілкування з носіями фольклору засвідчило, що фольклорні твори успішно займають свою унікальну нішу в стрімкому сучасному інформаційному суспільстві.
Результат фольклорної практики – не лише успішно виконані навчальні завдання, але й море позитиву, нові знайомства, «перезавантаження» національної свідомості.
- Автор: Кафедра української та зарубіжної літератур
- Перегляди: 573
Конкурс учнівських науково-пошукових робіт "Стилос-2020" відбувся в заочному форматі. До участі в конкурсі було подано 23 заявки від учнів шкіл м. Кривого Рогу та прилеглих районів.
Результати конкурсу такі:
Секція «Творчі роботи»
1 місце |
Скалеба Єлизавета Володимирівна |
Збірка оповідань «Щастя з ароматом апельсинового печива» |
КЗО «Криворізький обласний ліцей-інтернат для сільської молоді» |
Творчий консультант: учитель української мови і літератури Грицай Ю. В. |
ІІ місце |
Кузьменко Кіра Олександрівна |
Нарис «Весна в Оксфорді» |
Криворізький природничо-науковий ліцей |
Творчий консультант: учитель української мови і літератури Петрашевська А. М. |
ІІІ місце |
Сопко Єлизавета Сергіївна |
Збірка віршів «Злотом голосу проллю цукор незбагненної любові…» |
КЗО «Криворізький обласний ліцей-інтернат для сільської молоді» |
Творчий консультант: учитель української мови і літератури Грицай Ю. В. |
Секція «Українська література»
1 місце |
Шабелян Сніжана Анатоліївна |
«Особливості мелодики, образів та проблематика народної любовної лірики (на матеріалі народних пісень, зібраних у с. Лозуватці Криворізького району)» |
ОКНЗ «Лозуватська ЗОШ імені Т. Г. Шевченка» |
Керівник: учитель української мови і літератури Вічканова Л. К. |
ІІ місце |
Бондаренко Юлія Вадимівна |
«Криворізький часопростір у дилогії Г. Гусейнова «Принцеси революції» |
ЗОШ № 126 м. Кривого Рогу |
Керівник: учитель української мови і літератури Горбунова О. І. |
ІІІ місце |
Луценко Дмитро Ігорович |
«Художній світ сучасної дитячої літератури (на матеріалі поетичних творів А. Черниша, І. Січовика, І. Доленник)» |
КЗОШ І-ІІІ ступенів № 72 м. Кривого Рогу |
Керівник: учитель української мови і літератури Щербак С. В. |
ІІІ місце |
Артюшевська Анастасія Вікторівна |
«Особливості інтерпретації проблем сучасних підлітків у романі Анастасії Нікуліної «Сіль для моря, або Білий Кит» |
Криворізький Покровський ліцей |
Керівник: учитель української мови і літератури Кузьменко О. О. |
Секція «Зарубіжна література»
1 місце |
Малахатка Анна Володимирівна |
«Літературна та кінематографічні рецепції роману Оскара Уайльда «Портрет Доріана Грея» як варіанти прочитання ідейного змісту» |
Криворізький природничо-науковий ліцей |
Керівник: учитель української мови і літератури Петрашевська А. М. |
ІІ місце |
Величко Аїда Леонідівна |
«Поєднання рис мандрівної та психологічної прози у творі Елізабет Ґілберт «Їсти, молитись, кохати» |
КЗО «Криворізький обласний ліцей-інтернат для сільської молоді» |
Керівник: учитель зарубіжної літератури Сінєгіна С. М. |
ІІІ місце |
Григоренко Олександра Олександрівна |
«Особливості структури тексту роману Ж. Перека “Життя спосіб вживання”» |
КЗО «Криворізький обласний ліцей-інтернат для сільської молоді» |
Керівник: учитель зарубіжної літератури Шагала А. І. |
Секція «Українська мова»
1 місце |
Маріненко Аліна Віталіївна |
«Ґендерний аспект уживання емоційно-оцінної лексики в медіатекстах (на прикладі газет “Українська правда ” і “Дзеркало тижня”)» |
ЗОШ № 41 м. Кривого Рогу |
Керівник: учитель української мови і літератури, зарубіжної літератури Дзятко С. В. |
ІІ місце |
Мосціпан Валерія Василівна |
«Походження українських прізвищ» |
ОКНЗ «Лозуватська ЗОШ імені Т. Г. Шевченка» |
Керівник: учитель української мови і літератури Фуголь Н. Р. |
ІІІ місце |
Решетніков Дмитро Костянтинович |
«Суфікси , які надають емоційно-експресивного забарвлення, у творах М. Г. Куліша |
КЗШ № 130 м. Кривого Рогу |
Керівник: учитель української мови і літератури Бондаренко Н. І. |
- Автор: Кафедра української та зарубіжної літератур
- Перегляди: 287
Онлайн-засідання кафедри української та світової літератур
19 травня 2020 р. відбулося онлайн-засідання в форматі ZOOM-конференції кафедри української та світової літератур.
Питання, які обговорювалися на черговому засіданні, були пов’язані з організацією літньої заліково-екзаменаційної сесії студентів денного та заочного відділень у дистанційному форматі та особливостями проведення атестації здобувачів вищої освіти.
Завідувач кафедри Н. Г. Мельник детально ознайомила викладачів із Наказом № 143 «Про проведення літньої заліково-екзаменаційної сесії», акцентувала увагу на особливостях дистанційного прийому заліків та екзаменів із використанням освітньої платформи MOODLE.
Також обговорено питання науково-дослідної роботи викладачів та студентів та особливостей проведення Дня відкритих дверей університету – 2020.
Традиційно за засіданні була присутня декан факультету української філології Л. М. Семененко, яка ознайомила присутніх із рішеннями онлайн-оперативних нарад та взяла участь у обговоренні нагальних питань підготовки до літньої сесії.
- Автор: Кафедра української та зарубіжної літератур
- Перегляди: 223
16 квітня 2020 року на платформі ZOOM відбулося чергове онлайн- засідання кафедри української та світової літератур, на якому обговорювалися нагальні питання роботи під час карантину.
Особливу увагу приділено питанню організації дистанційного навчання.Завідувач кафедри Н. Г. Мельник ознайомила колег із інформацією онлайн-нарад із ректоратом та навчально-методичним відділом та перспективними завданнями кафедри. Також обговорювалися питання наукової та навчально-методичної роботи кафедри.
У засіданні взяла участь декан факультету української філології Л. М. Семененко.
- Автор: Кафедра української та зарубіжної літератур
- Перегляди: 257
НАУКОВА СПІВПРАЦЯ В ДИСТАНЦІЙНОМУ ФОРМАТІ
14 квітня 2020 року в Житомирі відбувся міждисциплінарний семінар «Їжа в культурному просторі». Під час зустрічі онлайн прозвучали доповіді про густативні й гастрономічні образи в художній літературі, соціальну історію та філософію їжі. У коло зацікавлень утрапили тексти Софії Андрухович («Фелікс Австрія»), Юрія Винничука («Цензор снів»), Надійки Гербіш («Теплі історії до кави»), Ярослава Мельника («Маша, або постфашизм»), Джорджа Орвелла («Колгосп тварин»), Наталки Сняданко («Охайні прописи ерцгерцога Вільгельма»), Гаськи Шиян («За спиною), Юрія Яновського («Лені») та інших.
До семінару долучилася Світлана Ковпік, доктор філологічних наук, професор кафедри української та світової літератур Криворізького державного педагогічного університету. Саме дослідження пані Світлани й надихнули обрати тему для цьогорічного семінару.
Нехай життя смакує!
- Автор: Кафедра української та зарубіжної літератур
- Перегляди: 265
НАВЧАЛЬНА ДИСЦИПЛІНА |
ВИКЛАДАЧ |
ГРУПА |
СПОСІБ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ |
Фольклор |
Мельник Н. Г. |
УПФ-19 УФР-19 УІФ-19 УАФ-19 |
Опрацювання матеріалів лекцій, передбачених навчальною програмою на базі платформи Moodle КДПУ Виконання тестових завдань на базі платформи Moodle КДПУ Індивідуальні консультації через телефон,Viber, Telegram, e-mail |
Курсові роботи |
Мельник Н. Г. |
УПФ-18 УФР-18 УАФ-18 |
Індивідуальні консультації через телефон,Viber, Telegram, e-mail |
Історія української літератури 70-90 рр. ХІХ ст. |
Коломієць Н. Є. |
УАФ-18, УПФ-18, УФР-18 |
Лекційні заняття з 16.03.2020 1) опрацювати текст лекції (4 год.), які за планом мають відбутися 16.03.2020 та 23.03.2020 Moodle; 2) розпочали роботу над ІНДЗ. За електронним курсом на платформі Moodle додано завдання для роботи під час карантину. |
Історія зарубіжної літератури (1 пол. ХІХ ст.) |
Коломієць Н. Є. |
УАФ-18, УПФ-18, УФР-18 |
17.03.2020 1) опрацювати текст лекції, яка за планом має відбутися 23.03.2020 Moodle; 2) завдання для роботи у словнику літературозн. термінів За електронним курсом на платформі Moodle додано завдання для роботи під час карантину |
Методика навчання зарубіжної літератури |
Коломієць Н. Є. |
УАФ-16, УФР-16 |
Лекційні заняття вже вичитано. 18.03.2020 планується додати до електронного курсу на платформі Moodle методчні рекомендації для дистанційного навчання (практ. зан.) Перед виходом на практику студенти отримали завдання для підготовки до практичного заняття. Результати зараз оформлюють для перевірки |
Історія української літератури 20-30- рр. ХХ ст. |
Журба С. С. |
УАФ-17, УФР-17, УПФ-17 |
На платформі MOODLE розміщено програму навчальної дисципліни, тези лекцій та презентації лекцій, плани практичних занять, завдання для самостійної роботи, тестові завдання, міні-хрестоматія, питання для контролю та самоконтролю, електронні підручники, посібники, інформаційні ресурси. |
Сучасна зарубіжна література |
Журба С. С. |
УАФм-15, УМЛм-15 |
На платформі MOODLE розміщено програму навчальної дисципліни, презентації лекцій, плани практичних занять, завдання для самостійної роботи, питання для контролю та самоконтролю, електронні підручники, інформаційні ресурси. |
Історія українського мистецтва |
Журба С. С. |
УМЛм-15 |
Тези лекцій, завдання для практичного опрацювання тем та роз’яснення щодо їх виконання, завдання творчого характеру, завдання для самостійної роботи, перелік інформаційних джерел студенти отримують через e-mail, Viber. |
Українознавство |
Журба С. С. |
УФР-17 |
Тези лекцій, завдання для практичного опрацювання тем та роз’яснення щодо їх виконання, завдання творчого характеру, завдання для самостійної роботи, перелік інформаційних джерел студенти отримують через e-mail, Viber. |
Історія української літератури 70-90 рр. ХІХ СТ) |
Василенко І. М. |
УАФ-18, УПФ-18, УФР-18 |
Практичне заняття № 6.Доробок Бориса Грінченка. Завдання для самостійної роботи: - Підготувати повідомлення про напрямки діяльності Б.Грінченка, з’ясувати моральні орієнтири, представлені у прозі автора. - Вивчити вірші напам’ять: Б. Грінченко. «Смутні картини», вірш із циклу «Зернятка» Практичне заняття № 7 Особливості розвитку української поезії 70-90-х рр. ХІХ ст. Завдання для самостійної роботи: Вивчити напам’ять: М. Старицький. «Виклик» Практичне заняття № 8 Творчість Павла Арсеновича Грабовського Завдання для самостійної роботи: Вивчити вірші напам’ять: П. Грабовський. «До матері», «Народові українському», «До українців», «До Н.К.С.». Перевірка завдань MOODLE, viber, gmail |
ІЗЛ кін.XIX – поч.XXст. |
Василенко І. М. |
УАФ-17, УПФ-17, УФР-17 |
Практичні заняття: № 3 тема: Естетичні принципи О.Уайльда в романі "Портрет Доріана Грея", №4 Тема: Кнут Гамсун "Пан". проблематика роману, особливості трактування проблеми любові. Лекція. Німецька література на межі XIX-XX ст. філософська проза Ф.Ніцше (1844-1900). Завдання для самостійної роботи за планом. Перевірка завдань на платформі MOODLE, viber, gmail |
Історія видавничої справи та сучасний процес |
Василенко І. М. |
УФР-18 |
Практичне заняття № 4. Історія книги та книгознавства. Завдання для самостійної роботи: Унікальні книжкові видання в історії людства, бук-трейлер, презентація. Практичне заняття № 5. Передумови запровадження у видавничу практику рухомих літер. Лекція. Ствердження друкарства як чинник кардинальних змін в організації редакційно-видавничої справи. Перевірка завдань за допомогою MOODLE, viber, gmail |
Сучасна українська література |
Дмитренко В.І. |
УАФм-15, УМЛм-15 |
Лекції, практичні заняття: виконання програми навчальної дисципліни забезпечується на платформі MOODLE |
Методика навчання української літератури |
Дмитренко В.І. |
УАФ-17, УФР-17 |
Лекції, практичні заняття: виконання програми навчальної дисципліни забезпечується на платформі MOODLE |
Історія зарубіжної літератури. Середньовіччя. Відродження |
Дмитренко В.І. |
УАФ-19, УПФ-19, УІФ-19, УФР-19 |
Лекції, практичні заняття: виконання програми навчальної дисципліни забезпечується на платформі MOODLE |
Українознавство |
Онікієнко І. М. |
УФР-19 |
На платформі Moodlе студенти ознайомлюються зі змістом лекцій та практичних занять, виконують презентації з обраних тем, надсилають викладачу на електронну пошту. Контроль знань – підсумковий тест. |
Історія української літератури (факультет іноземних мов) |
Онікієнко І. М. |
АНП-19 |
На платформі Moodlе студенти ознайомлюються зі змістом лекцій та практичних занять, виконують презентації з обраних тем |
Історія української літератури 60-70-рр. ХХ ст |
Онікієнко І. М. |
УФР-16, УАФ-16 , ЗУМЛ-16 |
На платформі Moodlе студенти ознайомлюються зі змістом лекцій та практичних занять, списком літератури для обов’язкового прочитання |
Теорія літератури |
Ковпік С. І. |
УМЛм-15 УАФм-15 |
Виконання завдань на платформі MOODLE |
Курсові роботи |
Ковпік С. І. |
УАФ-18, УПФ-18, УФР-18 |
індивідуальні консультації з курсу та курсових робіт за допомогою можливостей електронної пошти та Viber |
Історія української літератури |
Ковпік С. І. |
УАФ-19, УПФ-19, УІФ-19, УФР-19 |
Виконання завдань на платформі MOODLE |
Історія зарубіжної літератури (друга половина ХХ століття) |
Яременко Н. В. |
УФР-16 УАФ-16 ЗУМЛ-16 |
Виконання завдань на платформі MOODLE |
Історія зарубіжної літератури (Середні віки та Відродження) |
Яременко Н. В. |
УАФ-19, УПФ-19, УІФ-19, УФР-19 |
Виконання завдань на платформі MOODLE |
Українознавство |
Яременко Н. В. |
УФР-18 |
Індивідуальні завдання: Створення інтерактивного плакату на тему : «Народні ремесла», звіт електронною адресою |
- Автор: Кафедра української та зарубіжної літератур
- Перегляди: 360