«Проблеми філософії, філософії освіти, філософії мови». Науковий керівник: к. філос. н., доц. Балута Г. А.
Мета і завдання роботи гуртка 2023-2024 р. Ознайомити студентів з актуальними проблемами філософії, філософії освіти, філософії мови, базовими навичками проведення наукового дослідження, роботі з науковою літературою. Староста гуртка Ященко Єлизавета.
Протягом 2023-2024 року гурток здійснював свою роботу як навчально-науковий осередок (список учасників, тематика досліджень, витяг з протоколу засідання кафедри про початок роботи за затвердження керівника, сертифікати студентів)
Засідання гуртка здійснювалось протягом навчального року. Перше організаційне засідання гуртка мало на меті ознайомлення з порядком роботи гуртка, окремими аспектами кафедрального дослідження, пунктами положення «Про організацію роботи наукового гуртка», методичних рекомендацій до збірника, обрання старости. Протягом I – II cеместрів студенти опанували теоретичну основу, категорійний апарат наукової роботи: поняття наукової раціональності, наукової етики, наукової аргументації та ін.. Особливу увагу було приділено обговоренню принципів академічної доброчесності та академічної свободи, вмінню працювати у команді, сучасних лідерських якостей та фахових вимог. Учасники гуртка пройшли курси «Академічна доброчесність», інші курси на платформі Prometeus, отримали сертифікати. Наступним етапом практичної роботи гуртка була тема презентаційної культури. Проєкти до теми представили студенти В. Марухніч та Мірошніченко А. Підготовка до Олімпіади передбачала ознайомлення з порядком проведення Олімпіади та її завданнями. За результатами конкурсу постерів «Філософія штучного інтелекту»
Учасники гуртка (Золотарьова А., Ященко Є, Мірошніченко А.) посіли 1 місце конкурсу постерів.
Підготовка до конференції включала етапи ознайомлення з напрямами дослідницької роботи, темами досліджень, переглядом дослідницьких джерел по кожному з напрямів, обговорення типових помилок з минулого досвіду, опрацювання текстового матеріалу. Доповіді на конференцію подали студенти Мірошніченко А., Манукян С., Рисована А., Ященко Л. Аспіранти Тютюнов О. В, Попов М.Ю. проявили ініціативу подати навчально-наукові матеріали аспірантської роботи у формі публікації. За результатами конференції опубліковані статті у збірнику Юнософія.
Мета й завдання роботи гуртка 2024-2025 р. Мета й завдання роботи гуртка 2024-2025 р. Вивчення питань сучасної наукової філософії, залучення студентів до наукової діяльності, розвиток навичків наукової дискусії, репрезентація вітчизняних та іншомовних наукових досліджень. Староста гуртка Хорєтлєва Валерія (список учасників, тематика досліджень, витяг з протоколу засідання кафедри про початок роботи за затвердження керівника, сертифікати студентів).
Наступний етап роботи гуртка у 2024-2025 рр. список учасників гуртка. розподіл тем, протоколи розпочав роботу з установчих зборів, які визначили склад студентів, що проявили бажання відвідувати науковий гурток. Перше засідання «Про організацію роботи наукового гуртка» стосувалось організаційних питань, огляду офіційних вимог до роботи гуртка, обрання старости. Студентам було повідомлено, що гурток є формою студентської діяльності, спрямованої на формування основ науково-дослідницької роботи, участь у роботі гуртка передбачає виконання плану роботи та активне відвідування, шо у підсумку може бути результатом написання наукової статті. На засіданні «Наукова культура та академічна доброчесність» були обговорені правила академічної доброчесності в освітньому середовищі, основні положення Закону України про академічну доброчесність, політику академічної доброчесності, шо проводиться у Криворізькому державному педагогічному університеті. Протягом роботи гуртка студенти пройшли курс «Академічна доброчесність», «Філософія» на платформі Prometeus.
На засіданні «Напрями наукового дослідження» студенти були ознайомлені з науковими здобутками кафедри, її провідними фахівцями, науковою школою та специфікою аналітичного напряму. Обговорено актуальність орієнтованих тем, запропонованих для опрацювання. Актуальними напрямами дослідження, на думку здобувачів (Конєвої Н., Малікова О., Сушко І., та ін.) є етичні проблеми у освіті, шкільному освітньому середовищі, зокрема проблема булінгу, аналіз практик запобігання дитячої агресії. Заслуговують на дослідницьку увагу також сучасні філософські проблеми, пов’язані з освітою та суспільством: штучного інтелекту, інформаційної етики, етики здоров’я, питання формування екологічної свідомості, ідея «вічного миру» у прочитанні І. Канта та інших мислителів. На засіданні «Дослідницька традиція та наукова парадигма» було розглянуто поняття «наукової традиції», «наукової парадигми», «наукової школи», загальну значущість наукової методології, специфіку і причини міждисциплінарного характеру сучасних наукових досліджень; сутність та специфіку філософської методології, відмінність методології природничих і гуманітарних наук. Запропоновано ознайомлення з рекомендованими статтями, монографіями до обраної теми з наступним опрацюванням та укладанням списку джерел до теми, підготовку доповідей «Нобелівські лауреати у природничих науках» (Конеєва Н.), «Основи презентаційної культури» (Сушко І. Хорєтлєва Л).