Кафедра філософії
Криворізький державний педагогічний університет

Бути чи не бути людині у світі майбутнього та що ми можемо знати напевне про світ і самих себе? – основні питання ІІ фінального туру олімпіади з філософії, який відбувся 21 лютого 2018 року у Криворізькому державному педагогічному університеті.

 

Найбільшу дискусію викликало питання, пов’язане з безпрецедентними технологічними змінами останнього десятиліття. Бути чи не бути людині у світі майбутнього, яку загрозу (якщо загрозу) несуть у собі розробки штучного інтелекту для людини, чи можна вважати носія штучного інтелекту особистістю і якщо так, то чи не означає, що ми маємо наділити його громадянськими правами і обов’язками?

 Можливими є безліч сценаріїв майбутнього, вірогідними видаються два протилежних: повстання машин і пригноблення людини штучним інтелектом або, навпаки, розвинений штучний інтелект допоможе людині нарешті здійснити ідеал побудови справедливого суспільства на основі прозорих раціональних принципів співіснування у планетарному масштабі («Щастя для всіх, даром, і нехай жоден не піде ображеним!»). Який сценарій справдиться, ми матимемо можливість побачити на власні очі і, навіть, зможемо долучитися до його реалізації. Креативні та інтелектуально сміливі майбутні фізики, математики, філологи, біологи, хіміки, психологи, географи, інженери та історики готові активно включатися до побудови такого майбутнього, у якому знайдеться місце для всіх.

 

Завдання до олімпіади можна переглянути за посиланням.

Фото з олімпіади розміщено за посиланням.

 

4092

Шановні студенти!

До Вашої уваги пропонуються проблемні питання для обговорення у ІІ турі олімпіади з філософії.

Порядок підготовки до ІІ туру олімпіади:

  1. З запропонованих тем оберіть мінімум дві теми (дуже добре, якщо опрацюєте всі три), ознайомтеся з рекомендованою літературою (вітається використання й інших наукових, філософських, науково-популярних та інших достовірних й адекватних джерел).
  2. Сформуйте власну позицію щодо обраного питання.
  3. Оформіть власну точку зору у вигляді есе. Для цього:

–        оберіть самостійно назву доповіді у межах певної теми, таким чином, щоб вона висвітлювала один або декілька аспектів проблеми (есе оцінюватиметься в залежності від обгрунтованості та повноти викладу проблеми, а не в залежності від його обсягу);

–        підкресліть у тексті есе важливість проблеми, акцентуйте увагу на тому, хто саме з філософів або науковців і чому звертався до неї, які пропонував шляхи вирішення;

–        спробуйте відобразити у есе власну обґрунтовану та аргументовану позицію з проблемного питання, вкажіть при цьому недоліки точок зору та шляхів вирішення проблеми, які видалися вам хибними;

–        для підкріплення власної точки зору посилайтеся в тексті на тих авторів, позиція яких здається вам правильною, та найбільш адекватно репрезентує можливий напрям дослідження;

–        зробіть висновки;

–     вкажіть використану літературу; якщо ви використовуєте у тексті есе будь-який матеріал, обов’язково відобразите це за допомогою посилань на відповідні джерела (книги, журнали, сайти), щоб унеможливити плагіат.

Завдання до олімпіади ви можете завантажити за цим посиланням: Завантажити

Нагадуємо, що проведення ІІ туру олімпіади з філософії відбудеться 21 лютого о 14.00 у Молодіжному центрі (гуртожиток №4).

Бажаємо успіхів!

 

 

3980

20 грудня 2017 року відбувася І тур олімпіади з філософії. Це -- відбірковий тур, мета якого -- виявити здібних та обізнаних студентів, які зможуть гідно представити свої групи і факультети у другому турі філософських змагань, які зазвичай відбуваються у лютому наступного року (наступного семестру).

І тур проводився увесь день, і фактично був  представлений чотирма хвилями: о 10.40, 12.10, 13.40, 15.20. Набільша кількість студентів прийшли якраз о 13.40. Всього у першому турі взяли участь вісімдесят студентів.

За результатами І відбіркового туру до Другого туру Університетської Олімпіади з Філософії потрапляють такі студенти:

 

1 Макаревич Оксана БХ 16
2 Пировська Людмила УАФ 16
3 Черкашеніна Крістіна АНФ 16 1
4 Мелен Ксенія УМЛ
5 Поправка Марія  
6 Альбрехт Ірина АНФ 16 1
7 Мокряков Ілля РАФ 16
8 Богданова А. НАФ 14
9 Назаренко Діана БХ 16
10 Коцюба Олена РАФ 16
11 Куршина Наталя УАФ 16
12 Дворняк Євгенія ГОЕ 16
13 Волошина Дарія УАФ 16
14 Булах Валерія УАФ 16
15 Чижик Дмитро ІП 16
16 Садварі К. БХ 16
17 Спірідонова Аня АНФ 16 2
18 Гетьманов Олексій ІП 15
19 Трошин Андрій БХ 16
20 Пастернак Анастасія МХК 16
3518

1. Переможці:

І місце:

Гетманов Олексій ІП-15 – за концептуальність та оригінальність мислення, вміння аналізувати філософські першоджерела

Стороженко Юлія УАФ-15 – за особисту зацікавленість у філософському пізнанні та оригінальність висловлених думок

ІІ місце:

Рудаєв Микола ІП-15 – за активну участь і ґрунтовність філософського мислення

Дяченко Андрій ІГ-15 – за намагання поєднати філософський та історичний підходи до аналізу проблем і вміння обґрунтувати власну позицію

Дяченко Владислав УАФ-15 – за самостійність мислення та активну пізнавальну позицію

ІІІ місце:

Пірогов  Владислав І-15 – за активну участь та вміння з гумором підходити до аналізу складних філософських проблем

Складанюк Анна БХ-15 – за активну пізнавальну позицію, рефлексивність та щире прагнення знайти Істину

2. Номінанти:

-      Коваленко Іван І-15 – за вміння чітко формулювати думки, їх глибину, лаконічність у висловлюваннях та за якісно виконану письмову роботу.

-      Удовиченко Дарія ФІ-15 – за участь та особисту зацікавленість у вирішенні філософських проблем

-      Якимова Анастасія АНФ-15 – за ґрунтовний і всебічний підхід до аналізу філософської проблеми

-      Філоненко Юлія НАФ-15 – за участь, особисту зацікавленість філософськими проблемами, рефлективність та полемічність позиції

-      Люблінська Інна ПНІ-15 – за неймовірну активність та невтомну жагу до філософського пізнання

-      Домуховська Мирослава ПП-15 – за непідробне бажання знайти вирішення філософських проблем та вміння підмічати цікаві нюанси

-      Дунаєв Іван ДВП-14 – за яскраво виражену власну думку та наполегливість у її відстоюванні

-      Квітка Наталія ПП-15 – за чіткість і ясність формулювань та якісно виконану письмову роботу

-      Нестор Ганна УАФ-15 – за участь і щире прагнення розібратись у суті філософських проблем

1634

Справжні інтелектуальні змагання - так у трьох словах можна підсумувати ІІ фінальний тур олімпіади з філософії, який відбувся 1 березня 2017 року у Криворізькому державному педагогічному університеті. На досить короткий час олімпіада об'єднала в одному місці дійсно найкращих студентів університету з усіх факультетів. Майбутні історики, математики, географи, біологи, філологи, музиканти та знавці мистецтва зібралися разом обговорити питання етики у сучасному інформаційному просторі, моделі політичної етики, перспективи побудови відкритого демократичного суспільства у нашій державі.

f91UliphlRQ

Найбільш погодженим виявилось питання, пов'язане з поширенням тотожних з загальнолюдськими етичних норм і правил поведінки у віртуальній реальності, яка з кожним роком охоплює все більшу кількість населення на планеті і перетворюється на невід'ємну складову щоденної дійсності для людини будь-якого віку - соціальні мережі, спілкування у блогах, коментування та обговорення новин на різноманітних інформаційних ресурсах.

i2b7vm7nQw0

 

У той самий час найбільші дискусії викликала проблема вибору між двома моделями політичної етики: між наявною релятивною (макіавеллістською), відповідно до якої мета виправдовує усі засоби політичної боротьби, та бажаною гуманістичною (кантівською), згідно з якою у будь-якому випадку слід враховувати інтереси людини, а тому слід прагнути до порозуміння, створювати і використовувати політичні інституції, аби врешті решт досягнути такого бажаного «вічного миру» як всередині суспільства, так і на міжнародній арені.

ZIA kf6FiAQ

Підсумовувало філософські дебати питання перспектив побудови сучасного відкритого демократичного суспільства в Україні. Як виявилося, усі необхідні умови для цього у нашій державі вже наявні – виборність влади, свобода думки і слова, гарантування особистих, політичних, економічних та соціальних прав громадян, рівність усіх громадян перед законом і верховенство права. Єдине і чи не найголовніше, що необхідно для здійснення попперівського ідеалу «відкритого суспільства» в Україні, - активна освічена і небайдужа до себе, родини та держави людина-особистість, прикладом якої є усі учасники щорічної університетської олімпіади з філософії у Криворізькому державному педагогічному університеті.

1354

Шановні студенти! До Вашої уваги пропонуються проблемні питання для обговорення у ІІ турі олімпіади з філософії.

1188
629
633
631
624
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша