З 11 вересня по 17 жовтня 2021 року старший викладач кафедри туризму та економіки Людмила Братченко успішно пройшла програму міжнародного стажування для науково-педагогічних працівників «Фандрейзинг та основи проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід» Польща-Україна. Обсяг програми 180 академічних годин / 6 кредитів ЄКТС.
Під час міжнародного стажування свої лекції презентували викладачі провідних університетів та освітніх закладів Польщі: Микола Журба, професор, д. філос. н., професор кафедри управління освітою Луганського ОІППО; Олена Козловська, експерт з фандрейзингу громадської організації «Соборність»; Олександра Запольска, експерт з проєктного менеджменту, співзасновниця фундації «Зустріч»; Галина Чуба, доктор гуманітарних наук, кафедра Польсько-Українських Студій, Ягеллонський університет у Кракові; Єжи Вожнякевич, воєводський директор обласної публічної бібліотеки у Кракові. Зокрема, Валєри Окуліч-Казарін, доктор габілітований, МВА, професор Вроцлавського університету природничих наук ознайомив учасників стажування із загальними поняттями про бази SCOPUS та Web of Science та надав інструкції для написання статті у SCOPUS.
Проєктна діяльність почалася з розгляду шляхів формування м’яких навичок (SOFT SKILLS) як передумови підвищення ефективності командної роботи.
Було розглянуто стадії розвитку командної роботи за Брюсом Такменом: форми, шторми, норми, рекорди, горни.
Під час виконання практичних завдань було набуто навичок складання Піраміди Франкліна як комплексної системи постановки та досягнення цілей, розрахована на все життя, а також планування проєктної діяльністі за матрицею Ейзенхауера.
Планування проєктної діяльності починається із 7 запитань – це модель 7START. Наступні етапи – це SMART-аналіз, SWOT-аналіз.
Важливим етапом проєктної діяльності є розробка матриці стейкголдерів, стратегія якої включає наступні етапи: інформувати, комунікувати, залучати, працювати.
Результатом проєктної діяльності та основою практичної частини було складання загального бюджету проєкту.
Зокрема, ми взяли участь у розробці проєкту «Створення дорожньої карти впровадження дуальної освіти в ЗВО» (Project topic: «The Creation of a Roadmap for the Introduction of Dual Education in HEI»).
По завершенню стажування було отримано сертифікат міжнародного зразка та додаток із детальною інформацією про освітні компоненти й результати стажування.