Кафедра туризму та економіки
Факультет географії, туризму та історії

29-30 листопада 2025 року на платформі Moodle вже традиційно було проведено шосту олімпіаду з туризму у Криворізькому державному педагогічному університеті. В олімпіаді цього року взяло участь 24 студенти спеціальності 242 «Туризм і рекреація».
Спектр питань був традиційно широким та різноманітним: питання з однією та декількома правильними відповідями, питання на співвідношення, фото-питання, питання з позначенням на карті, питання з перетягуванням відповідей у певній послідовності, заповненням пропущених слів та розрахунками.
Основу підготовку змістовної частини олімпіади та її проведення виконала доцент кафедри туризму та економіки Вікторія Пацюк.
Перше місце. Цього року перемогу в олімпіаді здобув студент ІІ курсу магістратури Данило Гонтар.

Друге місце розділили теж студентка 2 курсу магістри Ксенія Токаюк та студентка 2 курсу бакалаврату Ангеліна Бігун.

На третьому місті опинилися студентки ІІІ курсу Єлизавета Лук’янченко та Вікторія Максименко, а також студентка 2 курсу магістратури Олександра Швець.

Загалом середній показник вірних відповідей склав 61,3%, що значно краще, ніж в попередні роки: 52,3% у 2024 році та 54,7% – у 2023.
Вітаємо переможців, бажаємо їм нових звершень та практичного застосування отриманих знань!

photo 2025 12 03 21 40 04 photo 2025 12 03 21 39 33
photo 2025 12 03 21 40 09 photo 2025 12 03 21 40 12
photo 2025 12 03 21 40 16 photo 2025 12 03 21 40 22

photo 2025 12 03 21 40 19

31799

28 листопада 2025 року доцентка кафедри туризму та економіки КДПУ Вікторія Пацюк взяла очну участь у Форумі «Кривий Ріг 250: Регіональний полюс зростання в умовах відновлення України», яка відбулася в місті Київ. В режимі онлайн відвідувачем заходу був і завідувач кафедри Володимир Казаков.

Після вітальних виступів та офіційного відкриття на пленарному засіданні були обговорені наступні теми:

- Стратегічне бачення розвитку Криворізького району

- Криворізький район як регіональний полюс економічного зростання та трансформації

- Панельна дискусія «Міжнародне партнерство та фінансування відновлення»

Також у роботі форумі працювали кілька тематичних дискусійних панелей:

  • Панель 1: Сільський розвиток та сільське господарство.
  • Панель 2: Енергетична безпека, інфраструктура та публічні інвестиції.
  • Панель 3: ММСП та фінансування стартапів.
  • Панель 4: Інновації та циркулярна економіка.

Участь у подібних заходах дозволяє визначити завдання науковцям кафедри туризму та економіки з розвитку міста Кривий Ріг та усього Криворізького регіону.

зображення viber 2025 11 28 12 14 23 967 зображення viber 2025 11 28 13 25 54 442
зображення viber 2025 11 28 11 21 08 555 зображення viber 2025 11 28 13 25 51 280
зображення viber 2025 11 28 19 03 19 566 зображення viber 2025 11 28 19 03 20 070
зображення viber 2025 11 28 19 03 32 382 зображення viber 2025 11 28 19 03 19 831
31752

27 дистопада 2025 року студенти різних курсів спеціальності 242 Туризм і рекреація (2, 3 і 4 бакалаврату) відвідали концерт інструментальної музики «Пісні вугілля та сталі». Виховний захід координували викладачі кафедри туризму та економіки Вікторія Пацюк, Ірина Остапчук і стейкхолдер Ганна Літвінчук. Концерт відбувся в міському театрі ім. Т. Шевченка.

Концерт мав всі ознаки креативних індустрій та організації дозвілля населення, що корисно побачити власними очима як студентам, так і викладачам. Особлийи шарм тематики музики надавла асоціація з промисловим туризмом.

Як звучить важка промисловість у звуках інструментального ансамблю? У рамках проєкту «Пісні вугілля та сталі» шість молодих композиторів з різних регіонів України осмислювали тему індустріального минулого українського сходу. Надихаючись роботою заводу «Запоріжсталь», звуками виробництва, історіями людей, що там працюють, українські митці створили власні музичні твори, що прозвучать тепер для широкої публіки. Шість нових творів - це музика для ансамблю із залученням електронної музики, де поєднується ностальгічне і грубе, життєдайне та механістичне. Протягом написання цих творів українські композитори мали можливість творчо радитися із досвідченим німецьким композитором Свеном-Інго Кохом та вдосконалювати свою майстреність.

Концерт у Кривому Розі - це повернення цієї музики в обставини, що її породили. Перед початком концерту відбулося ознайомлення із інсталяцією, яка присвячена «Пісням вугілля і сталі». 

У програмі концерту були: 

Тетяна Хорошун — madrigal для ансамблю та електроніки

Михайло Романишин — 2-3-2-1 для ансамблю та електроніки

Валерія Виноградова — domna 0 для ансамблю та електроніки

Максим Іванов — The Crimson Dust для ансамблю

Валерія Свирида — Manus et umbra для ансамблю та електроніки

Володимир Руденко — Ода вогню для ансамблю 

Анатолій Кедровський, диригент

Проєкт реалізований у співпраці з Goethe-Institut Ukraine та Центру музики молодих.

photo 2025 11 27 21 18 32 Screenshot 34
Screenshot 2 Screenshot 3
Screenshot 4 Screenshot 1
31739

21.11.2025р. для здобувачів освіти закладів фахової та вищої освіти було організовано та проведено краєзнавчий квест "Заліковий батл - студентський Олімп" присвячений Міжнародному дню студента. Розробкою та проведенням займалися фахівці-туризмологи відділу розвитку туризму КП ІРМ Кривого Рогу КМР в колаборації з викладачами кафедри туризму та економіки. Квест був задуманий як продовження заходів присвячених міжнародному дню студента (18.11.2025 р. студентсво мало можливість відвідати екскурсію Iron-двіж).

Квест задумувався як захід спрямований на формування краєзнавчих знань та виховання любові до рідного міста, як спосіб  активного проведення часу з користю для фізичного здоров'я (молодь поділилися враженнями, що відверто втомилися ходити пішки :)), для створення соціальних умов які б сприяли спілкуванню між молодими людьми, що навчаються в різних закладах міста, формування відчуття значущості та затребуваності через створення ситуації успіху.

Вже не вперше викладачі кафедри: Ірина Остапчук та Ганна Літвінчук,- розробляють квест для туристів, місцевих мешканців. В досвіді: квест "Залізним проспектом" в інтернет додатку та адаптований до використання без додатку, тепер для студентської молоді. Квести - цікава та інтерактивна форма ознайомлення з місцевістю, будь то нове туристичне місце чи добре відоме рідне місто. Квести завжди, а в наші часи так особливо, подобаються молоді. Тому саме цей формат проведення заходів найчастіше обирають під певні дати.

Молоді люди, які хотіли прийняти участь у квесті зареєструвались через спеціальну гугл-форму, та утворили 12 команд!

О 12-00 21 листопада всі зустрілися в знаковому для Кривого Рогу місці - 95 кв., познайомилися між собою, і захід було розпочато. Проходження квесту відбувалось командами поокремо за локаціями зазначеними у маршрутній книжці - добре всім знайомій "заліковці". Всього студенти мали відвідати 16 локацій міста і виконати по декілька завдань в кожній із них. Питання квесту були покликанні не тільки задіяти інтелект, але й змусили проявити творчий підхід, і навіть - гумористичний.

Всі 12 команд успішно впоралися із завданням краєзнавчого квесту - пішохідною частиною, яка завершилася біля головного корпусу КДПУ, далі студентів ще чекав заліковий батл в Шаховому клубі університету.

У проведенні заходу прийняли участь: викладачі кафедри - Вікторія Пацюк та Ірина Остапчук, фахівці відділу розвитку туризму Ігор Чубун та Олена Бровкіна, начальниця відділу та стейкхолдер кафедри Ганна Літвінчук.

В результаті квесту виокремилися три команди-переможниці, всі учасники отримали відзнаки, подяки за участь та цінні призи, прокачали свої краєзнавчі знання та фізичні навички.

Молодь активно приймала участь в обговоренні результатів квесту, та ділилися своїми позитивними враженнями від цчасті в заході!

 1000015402 
 1000015373 1000015381 
 1000015374  1000015376
1000015399 1000015407
 1000015379  1000015382
 1000015383  1000015384
 1000015385  1000015386
1000015387 1000015388
1000015390 1000015391
1000015392 1000015394
1000015395 1000015397
1000015396 1000015393
1000015406 1000015408
31704

18.11.2025 р. викладачем кафедри, гідом Кривого Рогу Іриною Остапчук у співпраці із Відділом розвитку туризму КП "Інститут розвитку м. Кривого Рогу" та стейкхолдером Ганною Літвінчук, -  було організовано та проведено індустріальну екскурсію "Iron двіж".

Екскурсія відбулась за традиційним маршрутом: студентство мало можливість на власні очі побачити Залізне серце України, Скансен гірничої техніки, Музей Південного ГЗК, геологічну пам'ятку природи. Встигли насолодитися красою індустрії та природи, послухати історію виникнення міста, формування його провідної галузі економіки, історію та причини будівництва першого гірничо-збагачувального комбінату, особливості технологій видобутку та збагачення бідних залізних руд.

Екскурсія стала для когось відкриттям величі Кривого Рогу, в для когось - продовженням історії міста довжиною в життя!

Наші активності до Дня студента тривають! Чекайте продовження цієї історії!

 1000015316 1000015248 
 1000015249  1000015250
1000015247 1000015267
 1000015253  1000015261
 1000015262  1000015263
 1000015292  1000015294
31672

11 листопада 2025 року відбулась зустріч в онлайн форматі здобувачів освіти із Українською Спілкою Молодих Географів (УСМГ). УСМГ - це всеукраїнська молодіжна громадська організація, що сприяє розвитку географічної освіти та використанню географічних знань для забезпечення сталого розвитку України та популяризації туристичних подорожей і географічних знань.


Зустріч мала мету - залучити активних студентів університету до спільноти, яка об'єднує понад 10 географічних інституцій.


Це посилання на соцмережі організації, де можна поверхнево ознайомитись з нашою діяльністю та позиціонуванням
https://www.instagram.com/usmg.org.ua/
https://www.facebook.com/usmg.org.ua/?locale=uk_UA.

На презентації було представлено практичні можливості та переваги вступу до спілки: участь у наукових та польових експедиціях, розвиток навичок проєктного менеджменту, лідерства та налагодження мережі для обміну досвідом на всеукраїнському рівні.

УСМГ також відзначили, що пам’ятають Олексія Акименка, який був неофіційним членом спілки та планував утворити "Криворізький" осередок УСМГ. Тому на зустріч було запрошено маму Олексія - Ганну, яка висловила слова підтримки діяльності спілки і участь в ній студентів КДПУ, як продовження справи сина.

Зустріч вийшла натхненною і мотивувала студентів до вступу в спілку. Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!

 1000014927  1000014926
 1000014928  1000014929
 1000014935  1000014936
 1000014938  1000014942
31596

6 листопада Кривий Ріг відзначив Міжнародний день проєктного менеджера.
У просторі «Дія.Бізнес Кривий Ріг» зібралися ті, хто щодня створює зміни: команди Криворізької міської ради, КП «Інститут розвитку міста Кривого Рогу», представники структурних підрозділів, партнери та колеги, об’єднані спільним баченням розвитку громади.


Міжнародний день проєктного менеджера - це про людей, які утримують місто в динаміці: планують, координують, залучають ресурси, реалізовують ідеї й формують майбутнє Кривого Рогу.


Під час зустрічі відзначили найактивніших фахівців у сфері проєктного управління - тих, хто перетворює наміри на конкретні результати, працює на стійкість міста та надихає команди на досягнення більшого. Серед нагороджених Почесною грамотою Виконавчого комітету Криворізької міської ради – Ганна Літвінчук, начальниця відділу розвитку туризму КП «Інститут розвитку міста Кривого Рогу», стейкхолдер, викладач кафедри туризму та економіки КДПУ.

Цей день ще раз засвідчив: сила Кривого Рогу - у професійності, партнерстві та спільному прагненні до розвитку.

1000014912  1000014911
31588

У другу неділю листопада щороку відзначають Європейський день винного туризму (European Day of Wine Tourism) заснований у 2009 році. Цей день об’єднує виноробні по всій Європі, які є членами престижної Європейської мережі винних міст (RECEVIN) або інших мереж винного туризму, щоб відкрити свої гостинні двері й поділитися багатою спадщиною і традиціями виноробства.

Винороби запрошують цього дня вирушити у подорож відкриттів, приєднавшись до сотень інших європейських виноградників у святкуванні. Познайомтеся з пристрасними виноробами, які вкладають своє серце і душу в кожну пляшку. Прогуляйтеся мальовничими виноградниками, де кожна виноградинка виплекана сонцем та пристрастю винороба, відвідайте виробничі потужності, доторкніться до ретельного процесу ферментації й надихайтесь тихими, пропахлими дубом кімнатами, де вина дозрівають й старіють до досконалості.

Винний туризм — туризм, який має на меті дегустацію, споживання та купівлю вина безпосередньо на виноробні, оскільки вино – це продукт який «не полюбляє» подорожі. Винний туризм є новою формою туризму, історія якого може варіюватися від регіону до регіону. Але, не дивлячись, на це він стрімко розвивається і набирає популярності серед туристів, причому як серед професіоналів, так і серед любителів.

Особливим мотивом в подорожах до вина виступає той чинник, що вино, як продукт не «полюбляє» подорожувати. Винні напої краще споживати безпосередньо в місцях їх виробництва.

У поняття «винний туризм» включають такі види діяльності: екскурсії виноградниками та виноробними підприємствами; знайомство з технологією виготовлення вина, історією виноробства, традиціями вживання вина; а також відвідування музейних комплексів та виставок з даною тематикою; дегустація напоїв із місцевих сортів винограду на підприємстві; відвідування ресторанів, що пропонує участь у майстер-класах; відвідування винних фестивалів. У деяких виноробнях туристи мають можливість розміститися на ночівлю у невеликому гостьовому будиночку. Багато відвідувачів купують вина, що їм сподобалися, на цьому ж заводі.

У розвитку винного туризму необхідне дотримання наступних фундаментальних принципів: автентичності, атрактивності, комплексності, культури споживання вина. Принцип автентичності полягає в тому, щоб дегустувати вина тільки в місцях їх виробництва, атрактивність – формується привабливістю та санітарно-гігієнічною чистотою виробництва вина, комплексність – забезпечується наданням основних послуг і продуктів (дегустація вина, ознайомлення із виробництвом) і додаткових (купівля вина, участь в майстер-класі з виробництва вина), супутніх (розміщення, харчування, сувенірна продукція, екскурсія по виноградним полям, катання на конях і т.д.).

Україна, як і інші країни світу, має свої традиції виробництва вина, які мають чітко виражену географію. Українці можуть насолодитись винами подорожуючи Закарпаттям, Одещиною, Херсонщиною та Миколаївщиною. Однак, у зв’язку із останніми подіями (війною, змінами клімату, вдосконалення технологій), багато виноробних підприємств з’явилось і в центральних областях України.

Здобувачі освіти спеціальності 242 Туризм і рекреація мають можливість ознайомитися із ресурсами винного туризму під час чисельних навчальних та виробничих практик (звісно за умови віку18+ долучатися до дегустацій), часто обирають винний туризм як обєкт наукових досліджень в курсових і кваліфікаційних роботах. Викладачі кафедри, під час туристичних подорожей до різних регіонів світу, також здійснюють дослідження та вивчають досвід розвитку винного туризму.

 Banner Dia Mundial Enoturismo 2025 768x768  Europe wine production 1024x713
 DSC 0097  DSC 0183
 DSC 0076  DSC 0184
P8170260 P8170261
P8170272 P8170264
P8170263 Клава
31585

З 31 жовтня по 7 листопада в Україні проходить Тиждень заощаджень 2025, ініційований Національним банком України. Традиційно він приурочений до Всесвітнього дня заощаджень, який щороку відзначають 31 жовтня.

Цьогорічна кампанія проходить під гаслом «Заощадження – твоя суперсила» та спрямована на формування культури відповідального ставлення до грошей, уміння планувати бюджет, розуміти фінансові ризики й ухвалювати обґрунтовані рішення.

У межах економічного блоку дисциплін здобувачі освіти групи ТУР-22 долучилися до ініціативи НБУ, пройшовши Всеукраїнське тестування з фінансової грамотності на онлайн-платформі «Гаразд» освітньому ресурсі, який допомагає перевірити рівень фінансових знань і підвищити обізнаність у сфері грошей, кредитів, заощаджень, страхування та фінансової безпеки.

Мета тестування мотивувати громадян і молодь до самонавчання у сфері фінансів та розвитку навичок фінансової стійкості.

Навчальний захід відбувся під керівництвом професора кафедри туризму та економіки РОМАНЮК Ірини, яка також взяла участь у Всеукраїнському вебінарі для вчителів до тестування з фінансової грамотності, що відбувся 6 листопада 2025 року.

Під час вебінару, який провела Марта-Марія Костів, головний експерт управління зв’язків з громадськістю та фінансової обізнаності НБУ, учасники отримали:

  • детальний розбір 20 кейсів-питань тесту;
  • можливість обговорити складні ситуації та обмінятися досвідом;
  • електронний сертифікат про підвищення кваліфікації (2 години).

Такі ініціативи сприяють професійному розвитку педагогів, поширенню фінансової грамотності серед молоді та формуванню усвідомленої поведінки у сфері особистих фінансів.

Пам’ятай!

ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ це твоя суперсила у світі сучасної економіки!

1 2
3 4
5 6
7 8
9 10
31582

4 листопада у світі відзначають Міжнародний день маркетингу – професійне свято фахівців, які формують попит, створюють імідж брендів та визначають сучасні тенденції розвитку ринку.

Здобувачі освітньої програми «Туризм і рекреація» (група ТУР-22) долучилися до відзначення цього дня під час вивчення дисципліни «Маркетинг у туризмі». Напередодні здобувачі відвідали пізнавальний вебінар «Як реклама змушує нас купувати» (30 жовтня 2025 р.), де ознайомилися з психологічними механізмами впливу реклами на споживача, прикладами успішних кампаній українських та міжнародних брендів, а також сучасними тенденціями у сфері маркетингових комунікацій.

Під час сьогоднішнього заняття під керівництвом професора кафедри туризму та економіки РОМАНЮК Ірини здобувачі обговорили враження від заходу, поділилися власними спостереженнями щодо поведінки споживачів у туристичній сфері та прослухали лекцію про маркетингову товарну політику в туризмі. На занятті з’ясували, як формується туристичний продукт, які етапи його життєвого циклу, як брендинг та позиціонування впливають на конкурентоспроможність туристичних компаній.

Завершальним акордом зустрічі стало обговорення актуальних тенденцій – персоналізації туристичних послуг, сталого туризму та використання штучного інтелекту у маркетингу.

Маркетинг – це мистецтво бачити більше, ніж інші, і робити це цінним для людей.

Вітаємо всіх причетних із Міжнародним днем маркетингу та бажаємо нових креативних ідей, натхнення й успішних проєктів!

1 2
3 4
5 6
7 8
9 10
11 12
13 14
31548
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31