З 13 вересня по 21 жовтня доценти кафедри економіки та туризму к.економ.н. Коровіна О.В. та к.геогр.н. Шиян Д.В. взяли участь у міжнародному науково-педагогічному стажуванні ISCSAI 2022 у онлайн-форматі, що передбачає виконання навчального навантаження в обсязі 180 годин (6.0 кредитів ECTS).
Робочою мовою курсу була англійська та українська мова.В програмі навчання розглядалися питання економіки та організації навчального процесу у ЗВО нового покоління; трансферту знань в умовах інтернаціоналізації вищої освіти; екології та екологічної інженерії; цифровізації та сталості у регіональній та глобальній економіці.
Спікерами навчальних тематик виступали науковці з Португалії, Узбекистану, Латвії, Індії, України тощо. Наприкінці навчання з 17-21 жовтня відбувся V Міжнародний науковий конгрес «SOCIETY OF AMBIENT INTELLIGENCE 2022», де були представлені спільні наукові проєкти в рамках поставленої цілі стажування.
По закінченню стажування були видані сертифікати.Щиро дякуємо організаторам стажування за отриманий досвід та можливість представлення спільних наукових проєктів. Оскільки участь в міжнародних стажуваннях це не тільки знайомство з науковцями з інших країн та обговорення нагальних питань, але це співпраця, обмін знаннями, досвідом та приємними емоціями.
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 279
14 лютого 2022 р. доцент кафедри туризму та економіки Дар'я Шиян пройшла он-лайн курс в Європейській академії наук і досліджень, Гамбург (Німеччина).
Курс складався з 5 модулів (10 годин), навчання проводили досвідчені фахівці EASR академії.
Головними темами курсу є забезпечення наукових реформ; організація наукових досліджень у різних галузях науки; забезпечення організації, координації, розвитку досліджень.
Робочою мовою курсу була англійська.
По закінченню курсу був виданий сертифікат, в перспективі - співпраця з академією та можливість публікації наукових досліджень в журналі Європейська академічна наука та дослідження.
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 1022
Переєстрація членів ВАГ. Вже четвертий рік поспіль викладачі кафедри туризму та економіки КДПУ підтверджують своє членство у ВАГ - Всеукраїнській асоціації гідів, як професійному об'єднанні гідів України. Потреба в такій участі безсумнівна, тому що викладачі кафедри є практикуючими гідами у Кривому Розі в рамках роботи Громадської організації "Туристичний центр "Кривбастур" та турагенства "Кривбастур".
Зокрема такими викладачами кафедри наразі є:
Володимир Казаков - екскурсовод, інструктор з активного туризму, організатор пізнавальних турів, супровід турів;
Ірина Остапчук - екскурсовод, організатор пізнавальних турів, супровід турів;
Вікторія Пацюк - екскурсовод, організатор пізнавальних турів, супровід турів;
Олександр Матіщук - інструктор з активного туризму, туристичний супровід пізнавальних турів;
Лариса Бондаренко – екскурсовод, туристичний супровід пізнавальних турів;
Дар'я Шиян - організатор активного туризму, туристичний супровід пізнавальних турів.
Що таке ВАГ?
Офіційно спілка зареєстрована Громадська спілка «Всеукраїнська Асоціація гідів» (ВАГ) у травні 2016 року як всеукраїнське професійне об’єднання. Головною метою ВАГ є об'єднання гідів на засадах створення сприятливих умов для розвитку національного туристичного ринку шляхом розробки та просування якісного екскурсійного продукту, підвищення рівня професійної майстерності гідів, конкретизації їх ролі й місця в просвітницькому та виховному процесі, підвищенню авторитету професії.
Основними напрямками діяльності ВАГ є: Сприяння: процесу формування професійного напрямку роботи гідів в Україні; реформуванню українського законодавства з використанням досвіду європейських країн – лідерів туристичного ринку, гармонізації норм із законодавством Європейського Союзу; розвитку правових форм самоорганізації та саморегуляції туристичної спільноти; розвитку екскурсійної справи, зокрема екскурсійного продукту в Україні; створенню та веденню національного реєстру гідів. Забезпечення захисту законних прав та інтересів членів ВАГ. Підвищення ролі та престижу роботи гідів в українському суспільстві. Вдосконалення системи підготовки та підвищення кваліфікації гідів, створення умов для професійного розвитку фахівців та поширенню етичних стандартів професії. Співпраця з міжнародними організаціями у сфері туризму, представлення фахівців української екскурсійної справи у міжнародних фахових організація та інша міжнародна діяльність. Ми є співзасновниками асоціації «Національна туристична організація України» (НТОУ). Сьогодні ВАГ представляє Україну у двох міжнародних професійних спільнотах – Європейської федерації асоціацій туристичних гідів (FEG) та Всесвітньої федерації асоціацій туристичних гідів (WFTGA).
З 2017 року у роботі ВАГу почала брати участь й кафедра туризму та економіки. Володимир Казаков став відповідальним за розвиток сектору індустріального туризму та екскурсій. Поступово членами ВАГ стали й інші викладачі кафедри.
Участь у роботі ВАГ дозволяє постійно бути на вістрі всіх сучасних трендів у розвитку екскурсійної справи в Україні та на практиці набувати нових професійних знань і навичок.
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 1246
Квест-екскурсія з елементами доповненої реальності: навчання новим технологіям в екскурсійній справі
Наприкінці 2021 року протягом двох місяців тривала розробка і тестування туристичних квестів на базі платформи Free Gen.
Сучасні квести досить різноманітні, велика їх кількість створюється із використанням елементів доповненої реальності, часто квести не прив'язані до певної території.
В нашому випадку було здійснено розробку туристичних квестів покликаних привернути увагу саме до історії і сучасності певної місцевості. Творцями сценаріїв квестів виступили гіди із 15 регіонів України,а фахівці із Free Gen займались їх цифровізацією.
Не осторонь залишився і наш регіон. Доцент кафедри Ірина Остапчук зайнялась розробкою квесту по проспекту Металургів для гостей міста та місцевих жителів. Квест отримав назву "Залізним проспектом" і прокладено від 95 кварталу до перехрестя проспекту Металургів і вул. Вадима Гурова. Мета квесту - в інформаційно-розважальній формі ознайомити зі специфікою нашого молодого туристичного міста, показати основні туристичні об'єкти розташовані у Металургійному районі, розповісти історію міста, спонукати до відвідування криворізьких екскурсій.
Сценарій квесту укладено у вигляді вікторини із питаннями різноманітного характеру,як то наприклад: Чому будинок Мурашник має таку назву, або - що виступає основною сировиною для виробництва криворізької сталі? Є на маршруті і питання з доповненою реальністю,так звані Ar-об'єкти; питання розраховані на пошук відповіді із використанням qr cod та інші,всі таємниці розкривати не будемо.
Загалом квест розрахований на послідовне проходження 11 точок із питаннями,правильні відповіді дозволяють набрати певну кількість балів,і учасник квесту наприкінці проходження дізнається яке місце він посів серед всіх гравців.
Після остаточного розміщення на платформі Free Gen квест "Залізним проспектом" буде доступним для проходження. Як же перевірити свої знання про м.Кривий Ріг? Для проходження квесту гравцю необхідно встановити із Google play додаток Free Gen і прийти на стартову точку 95 квартал, далі слідувати інструкціям самого додатку.
Досвід такої роботи розширив професійні компетенції викладача, дозволив ознайомитися із новітніми технологіями, які уже зараз активно використовують в анімаційних видах туризму і надалі дозволять сучасно презентувати Кривий Ріг гостям міста.
Відео роботи квест-екскурсії Ірини Остапчук через мобільний додаток:
- https://drive.google.com/file/d/1TzyH6O1P8_EnPT4UHtn9oOC0dA_EkvD1/view?usp=sharing
- https://drive.google.com/file/d/14wmO9vq5AyBrTpXTnWOworbSLK4OAjh8/view?usp=sharing
Скріни квести через мобільний телефон:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 1327
Кафедра туризму та економіки на Кубку України зі спортивного гірського туризму.
С 10 по 12 грудня 2021 року в м. Львів на скеледромі "Бухта" пройшов Кубок України зі спортивного гірського туризму на штучному рельєфі. Змагання організовані Федерацією спортивного туризму України (ФСТУ).
К. геол. н., ст. викладач кафедри туризму та економіки Матіщук Олександр взяв участь у якості заступника начальника дистанції "Рятувальні технічні прийоми змішаних зв'язок". Участь у суддівстві змагань такого високого рівня - це підвищення кваліфікації на практиці, як викладача спортивно-туристичних дисциплін в КДПУ.
Загалом змагання проводились на двох дистанціях: Гірські перешкоди, де спортсменам доводилось підніматися по штучному рельєфу за допомогою льодових інструментів, траверсувати схили способом в"маятник".
На рятувальних роботах спортсменам доводилось демонструвати свої уміння транспортувати умовно потерпілого по гірському рельєфу, а саме: піднімати по вертикалі і по крутопохилій переправі та спускати умовно потерпілого (манекена) з супроводжуючим.
Вітаємо усіх переможців і бажаємо подальших успіхів!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 1107
З 20 вересня й по 30 листопада 2021 року на базі міжнародної освітньої платформи Kampster відбулися онлайн-курси навчання з інтернет-маркетингу.
Kampster – це інтерактивна онлайн-академія, де ви можете легко отримати знання та розвинути навички, необхідні для досягнення професійних цілей та задоволення вимог ринку – і найефективнішим способом. Платформа Kampster містить орієнтовані на ринок і найбільш продавані онлайн-курси, знання та навички, які були перевірені експертами та перевірені понад 200 000 учасників!
Від кафедри навчання пройшла Олена Коровіна - кандидат економічних наук, доцент. Це надзвичайно добре і ефективне підвищення кваліфікації із сучасного напряму в маркетингу. Олена Коровіна відвідувала курси Інтернет-маркетинг, які складалися з 42 уроків, перевірок знань і всього 50 навчальних годин.
Курси складалися з наступних навчальних блоків:
• Вступ до інтернет-маркетингу
• Ключові елементи інтернет-маркетингу
• SEO
• Оголошення в соціальних мережах
• Інтернет-оголошення
• E-mail і мобільний маркетинг
• Google Analytics
• Завершальний тест
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 1093
З 17 по 24 дистопада 2021 року в України відбувся навчальний онлайн-курс "Підприємництво в цифрову епоху". Організований і проведений курс був Школою креативної економіки - Creative Economy School · неурядова организація. Школа креативної економіки була створена ГС «Центр розвитку креативної економіки» у вересні 2021 року. Вона безкоштовно навчає громадян в регіонах заробляти інтелектом. Пілотними містами є Кривий Ріг, Черкаси та Харків. Освітня платформа орієнтована передусім на студентів, починаючих та діючих підприємців та тих, хто зацікавлений в зміні професії. Проєкт фінансується GoLocal за рахунок гранту від глобальної філантропічної організації Luminate та К. Fund.
Тренером виступила талановитий економіст Лідія Пащук.
На заняттях мова йшла про наступне:
як сформувати ефективну бізнес-модель;
що таке business model canvas;
з чого почати власну справу.
Від кафедри у навчанні взяв участь зав. кафедри туризму та економіки КДПУ Володимир Казаков. Подібні курси є вдалим і гарним майданчиком для підвищення економічної компетентності викладачів. Це дозволить викладати економічний блок туристичних дисциплін студентам спеціальності 242 "Туризм" з більшим знанням з підприємництва.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 771
З 11 вересня по 17 жовтня 2021 року старший викладач кафедри туризму та економіки Людмила Братченко успішно пройшла програму міжнародного стажування для науково-педагогічних працівників «Фандрейзинг та основи проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід» Польща-Україна. Обсяг програми 180 академічних годин / 6 кредитів ЄКТС.
Під час міжнародного стажування свої лекції презентували викладачі провідних університетів та освітніх закладів Польщі: Микола Журба, професор, д. філос. н., професор кафедри управління освітою Луганського ОІППО; Олена Козловська, експерт з фандрейзингу громадської організації «Соборність»; Олександра Запольска, експерт з проєктного менеджменту, співзасновниця фундації «Зустріч»; Галина Чуба, доктор гуманітарних наук, кафедра Польсько-Українських Студій, Ягеллонський університет у Кракові; Єжи Вожнякевич, воєводський директор обласної публічної бібліотеки у Кракові. Зокрема, Валєри Окуліч-Казарін, доктор габілітований, МВА, професор Вроцлавського університету природничих наук ознайомив учасників стажування із загальними поняттями про бази SCOPUS та Web of Science та надав інструкції для написання статті у SCOPUS.
Проєктна діяльність почалася з розгляду шляхів формування м’яких навичок (SOFT SKILLS) як передумови підвищення ефективності командної роботи.
Було розглянуто стадії розвитку командної роботи за Брюсом Такменом: форми, шторми, норми, рекорди, горни.
Під час виконання практичних завдань було набуто навичок складання Піраміди Франкліна як комплексної системи постановки та досягнення цілей, розрахована на все життя, а також планування проєктної діяльністі за матрицею Ейзенхауера.
Планування проєктної діяльності починається із 7 запитань – це модель 7START. Наступні етапи – це SMART-аналіз, SWOT-аналіз.
Важливим етапом проєктної діяльності є розробка матриці стейкголдерів, стратегія якої включає наступні етапи: інформувати, комунікувати, залучати, працювати.
Результатом проєктної діяльності та основою практичної частини було складання загального бюджету проєкту.
Зокрема, ми взяли участь у розробці проєкту «Створення дорожньої карти впровадження дуальної освіти в ЗВО» (Project topic: «The Creation of a Roadmap for the Introduction of Dual Education in HEI»).
По завершенню стажування було отримано сертифікат міжнародного зразка та додаток із детальною інформацією про освітні компоненти й результати стажування.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 1028
Удосконалення своїх знань та практичний досвід – головний девіз кафедри туризму та економіки. І не важливо, чи це вивчення на практиці туристичних ресурсів країн та регіонів, чи це спортивний гірський похід високими горами. Важливо, щоб це було пізнавально і головне, для душі.
Саме такі були поставлені задачі перед викладачем кафедри туризму та економіки, доцентом Дар’єю Шиян на початку туристичного сезону. І ось саме так - активно і пізнавально проводять свій час у відпустці викладачі туристи - відпочиваючи і вдосконалюючи свої знання туристичних ресурсів. Мандрівка відбулася у серпні цього 2021 року.
Маючи багаторічний досвід в туризмі, здійснивши багато походів, туристу завжди цікаво мандрувати новими маршрутами, а для туриста-водника новий маршрут – це нова ріка.
Саме такою рікою став Стохід - найдовша та найчистіша річка Волині, яку ще називають «Українською Амзонкою».
Готуючись до 14-денного походу, був ретельно складений маршрут, проаналізована ріка, вивчена місцевість, визначені стоянки, перевірені байдарки, а головне – підібрана надійна та досвідчена команда.
Протяжність маршрут - 100 км, початок маршруту з села Гулівка, фініш - місто Любешів.
Ріка Стохід виявилася для нас справжнім сюрпризом. По-перше, це дуже красива, незвична та чиста ріка, яка має запах та смак талого снігу, протікає дуже живописною місцевістю. По-друге, дуже доброзичливі, гостинні та привітливі місцеві мешканці (пригощали молоком, яблуками, грибами), приходили просто поспілкуватися з туристами з Кривого Рогу. Як завжди, інформація місцевістю розносилася швидко, тому у нас було багато «гостей».
Місцевість також багата на історичні пам’ятки Першої Світової війни. По усьому маршруту є можливість відвідати залишки австрійських та російських ліній украплень, що непогано збереглися. Знахідки та воєнні трофеї траплялися просто очі, знаходили гільзи яким більше ста років (1906-1914 рр.).
Але під час походу були і неприємні сюрпризи - низький рівень води, багато завалів та рибацьких «гаток».
Річка Стохід має багато річищ (сто ходів), другорядних рукавів, русло сильно звивисте, орієнтуватися було складно, дуже легко заблукати в непрохідних та тупикових лабіринтах. Багато русел були заболочені, зарослі очеретом та м’ятою.
Це був маршрут на витривалість, маршрут для туристів, які не бояться труднощів, бажають перевірити себе, свої фізичні та емоційні можливості. Це маршрут для тих, хто не боїться інколи тягнути байдарку, просуваючись завалами по пояс в болоті, хто не боїться п’явок, хмар голодних комарів та гедзів, ранкових серпневих заморозків або затяжних добових дощів…
Не зважаючи на це, похід був емоційним, цікавим, пізнавальним. Це ріка для тих, хто любить дику природу, мандрівки та подорожі. Ми обов’язково повернемося на цю річку, повернемося на Волинь!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 669
Викладання низки туристичних дисциплін постійно вимагає від викладачів удосконалення своїх знань про туристичний потенціал окремих регіонів та країн. Це вивчення країн не за книжками або Інтернетом! Це вивчення туристичних ресурсів країн на практиці та за власним досвідом.
Так, перша декада жовтня зав. кафедри Володимиром Казаковим пройшла у дослідженні туристичних принад мало розкрученої на ринку туризму – країни Албанії. Слід зазначити, що викладач читає курс «Туристичне країнознавство» студентам ІІ курсу спеціальності 242 «Туризм», тому подорож до Албанії слід розглядати як значне підвищення кваліфікації.
Володимир Казаков очолив туристичну групу криворіжців у складі 10 осіб. Через аеропорт Бориспіль літаком компанії «СкайАп» трансфер вів до столиці Албанії – Тірани. Албанія це типова балканська країна зі своїм колоритом природи, Адріатичного моря, історії та культури.
Що вивчено, пройдено та відвідано в Албанії?
Серед міст були відвідані Тірана, Шкодер, Дуррес. В них ознайомилися з сучасними та історичними туристичними принадами – пам’ятниками, площами, вулицями, старовинними фортецями, об’єктами давньоримської історії. У Дурресі вивчена курортна інфраструктура цього міста на Адріатичному морі. Довгі переїзди внутрішніми районами Албанії дозволили побачити типове життя місцевих мешканців.
Природа Албанії – це мабуть стало основним відкриттям. Природа албанської частини Балканських гір – слабко освоєні у туристичному відношені, проте саме природа вразила найбільше. Шлях пішого туристичного походу проліг хребтами та річковими долинами національного природного парку «Проклетіє». Стартували з перевалу Qafa Buni e Tores (1704 м). З нього був перший перехід 5 км до озера Блакитне Око (Syri i Kalter). Стрімкий скид висоти у 900 метрів у прірву річкової долини. Наступного дня купання у холодній воді озера і перехід до каньйону ріки та водоспаду Grunas. Пообіді перехід до села Сес (Thethi). Зранку самий важкий день, де необхідно було набрати 1 кілометр висоти за 4,5 години ходу на перевал Qafa e Valbone (1800 м) і знову стрімкий спуск до найгарнішої гірської долини Албанії – Валбони.
Наступного дня у планах було радіальне горо сходження на найвищу точку Албанії – вершину Maja e Rosit (2693 м). Проте погіршення погодних умов, дощ та туман завадив це здійснити. Вершину прийшлося замінити на перевал Qafa e Rosit. Описів і маркованих стежок тут не було. Несподівано довелося долати тривалий підйом каменистими розсипами та 4-ма сніжниками з минулої зими. Висота перевалу навігатор показав – 2340 метрів над рівнем моря. Перевал став достойною заміною вершини. Слід зазначити, що у горах всі ночівлі відбувалися у наметах на природних галявинах та кемпінгу в селі Сес.
Останнього пішого дня через затяжний сильний дощ група вийшла до сіл Прагам та Валбона аж під вечір. Тому переїзд лише до селища Фірцу, де і заночували у місцевому хостелі біля причалу паромів. Раннім ранком з 6.00 тривалий на майже 3 години переплив пасажирським паромом по величезному гірському Команському водосховищу на річці Дрін до містечка Коман. Пройшли 3 каньйони. Це незабутнє і дивовижне явище природи і людини.
Далі з Коману до Шкодера і Дурреса до Адріатичного моря.
Наскільки корисні мандрівки для викладача туристичних дисциплін? Знаємо точно, що – так! Тепер ти можеш розповідати студентам про Балкани та Адріатичне море не з думки інших людей, а з власного досвіду та власних очей. Стати фахівцем з туризму можна лише мандруючи світом!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 973