Традиційно протягом лютого–березня студенти ІV курсу денної форми навчання виходять на педагогічну практику в заклади середньої освіти. Виробнича практика є найефективнішою формою професійного зростання філологів, адже за своїми метою, завданнями і змістом покликана завершувати процес формування системи фахових умінь і навичок учителя-словесника, удосконалювати їхні спеціальні (предметні) компетентності та організаційну, управлінську, контрольну і прогностичну складові програмних результатів навчання за освітньо-професійною програмою підготовки бакалаврів.
01 лютого 2021 року о 14.00 годині на факультеті української філології відбулася настановча конференція зі студентами ІV курсу (групи УПФ-17, УФР-17, УАФ-17) у режимі Zoom-конференції за участі університетської керівниці педагогічної практики Цоуфал Л. С., заступниці декана факультету української філології доц. Вавринюк Т. І., завідувачки кафедри української мови проф. Колоїз Ж. В. До участі в роботі конференції долучилися методисти за основним фахом: проф. Бакум З. П., проф. Білоконенко Л. А., доценти кафедри української мови Качайло К. А., Малюга Н. М., Шарманова Н. М.; методисти із загальноуніверситетських кафедр – педагогіки (доценти Король А. М., Щербина С. М.), загальної та вікової психології (доц. Халік О. О.), а також методисти, які забезпечують методичний супровід додаткових спеціальностей (практичної психології, англійської мови й літератури)чи спеціалізації (редагування освітніх видань), а саме викладачі кафедри англійської мови з методикою викладання: доценти Гапоненко Л. П., Гарлицька Т. О., ст. викл. Єловська Ю. В.Цоуфал Л. С. розкрила мету й завдання виробничої практики, повідомила про пакет документів, що потрібно підготувати практикантам, зачитала розподіл студентів за закладами освіти м. Кривого Рогу, визначила старост у кожному з них. Окреслено терміни подання звітної документації груповим методистам з попереднім завантаженням на платформі MOODLE; уточнено дату, коли студенти мають приступити до занять в університеті і прозвітувати про результати проходження практики на підсумковій конференції.
Кожна з методисток за фахом мала змогу окреслити основні вимоги щодо специфіки проходження виробничої практики, зазначити критерії, за якими її буде оцінено, висловити загальні методичні поради й акцентувати на тих або тих виробничих аспектах в організації методичної взаємодії між викладачами і студентами-практикантами. Задля повноцінного забезпечення практичної реалізації освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів дуже важливо, що протягом виробничої практики досвідчені методисти допомагатимуть студентам виробляти власний педагогічний стиль, розкривати фахові компетентності в умовах нової української школи.
На настановчій конференції наголошено також на необхідності дотримання в освітніх закладах усіх заходів безпеки та санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних норм у режимі виконання карантинних заходів; проведено цільовий інструктаж з безпеки життєдіяльності для учасників освітнього процесу.
Бакалаври ІV курсу, у свою чергу, поставили низку питань щодо особливостей організації і проходження педпрактики, оформлення звітної документації тощо. Уже сьогодні вони разом зі своїми фаховими методистами активно долучилися до бурхливого шкільного життя.
Щиро бажаємо майбутнім словесникам успішного проходження виробничої практики
як передумови їхнього фахового зростання!
Побільше вам креативу, інтерактиву й задоволення від обраної професії!