18 березня 2021 року, після проведення методсемінару кафедри української мови, відбулося секційне онлайн-засідання звітної наукової конференції професорсько-викладацького складу «Актуальні проблеми сучасної лінгвістики та методики навчання» (голова секції: д.філол.н., проф. Білоконенко Л. А.).
Учасники заходу мали змогу розглянути й обговорити важливу різнопланову проблематику мовознавчої та лінгводидактичної царин, традиційні й новітні підходи до вирішення тих чи тих наукових питань.
№ з/п | ПІБ | Посада, науковий ступінь, вчене звання |
Назва доповіді |
1. | Колоїз Ж. В. | д. філол. н., проф. | Харчовий, або глютонійний, код в типології культурних кодів |
2. | Бакум З. П. | д. пед. н., проф. | Формування дослідницьких умінь і навичок учнів основної школи |
3. | Березовська-Савчук Н. А. | к. філол. н., ст. викл. | Специфіка використання експресивних мовних засобів у науково-популярних текстах. |
4. | Білоконенко Л. А. | д. філол. н., проф. | Навчання академічному письму як важливий крок у впровадженні принципів академічної доброчесності |
5. | Бузько С. А. | к. філол. н., доц. | Формування та вдосконалення навичок ділового спілкування під час вивчення дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» |
6. | Вавринюк Т. І. | к. філол. н., доц. | Перформативи в політичному дискурсі |
7. | Вербовий М. В. | к. філол. н., доц. | Спостереження над історією іменника дрозки |
8. | Городецька В. А. | к. філол. н., доц. | Роль перекладацького коментування в подоланні когнітивного дисонансу під час міжкультурної комунікації |
9. | Качайло К. А. | к. філол. н., доц. | Розмовні варіанти українських особових імен (дериваційний аспект) |
10. | Малюга Н. М. | к. філол. н., доц. | Соціокультурний феномен мови |
11. | Мішеніна Т. М. | д. пед. н., проф. | Особливості перекладу посесивних конструкцій в освітніх виданнях |
12. | Шарманова Н.М. | к. філол. н., доц. | Ужиток мовних кліше на позначення військової царини |
13. | Цоуфал Л. С. | ст. викл. | Роль виробничої педагогічної практики у професійній підготовці майбутнього вчителя |
14. | Артеменко Л. І. | аспірант | Навчання синтаксису української мови в контексті компетентнісної парадигми освіти: лінгвістичний аспкт |
15. | Масляєва І. В. | аспірант | Соціокультурний вимір феномену глютонії |
16. | Соловйова Т. О. | аспірант | Розмаїття політичних прецедентних імен у сучасному українськомовному дискурсі |
17 | Щербина Д. В. | аспірант | Семантичні особливості гомогенних українсько-білоруських міжмовних омонімів-іменників |
Найбільш жваво обговорено доповіді аспірантів кафедри української мови, де увазі досвідчених колег представлені напрацювання молодої генерації науковців.
Відтак у заслуханих виступах інтерпретовано актуальні питання сучасної лінгвістики та методики викладання академічних курсів у закладах вищої освіти, акцентовано на різноманітних підходах щодо декодування мови, особливостях розв’язання мовознавчих і лінгводидактичних проблем, окреслено перспективи подальших наукових пошуків викладачів й аспірантів.