Літня екзаменаційна сесія для студентів-іноземців ІІІ курсу розпочалася зі складання семестрового екзамену з дисципліни «Українська мова як іноземна». Протягом трьох навчальних років студенти, які приїхали в Україну здобувати вищу освіту, опановували цю дисципліну паралельно з іншими загальноуніверситетськими курсами й предметами фахової підготовки. Навчаючись на різних факультетах Криворізького державного педагогічного університету – природничому, фізико-математичному, факультеті іноземних мов, факультеті географії, туризму та історії, – студенти з інших країн (переважно з Туркменістану) вивчали українську як іноземну на практичних заняттях у позаурочний час, за окремим розкладом. Викладачі кафедри української мови - кандидат філологічних наук, старший викладач Наталя Анатоліївна Березовська-Савчук і кандидадат філологічних наук, доцент Наталя Миколаївна Шарманова - тривалий час працювали над засвоєнням іноземцями української мови як засобу міжнаціональної комунікації, над формуванням й удосконаленням їхньої мовної, мовленнєвої, комунікативної, соціальної, культурної компетентностей загалом, і українознавчої компетенції зокрема.
Тому і завданнями для підсумкового семестрового екзамену передбачено презентацію набутих знань, умінь і навичок із сучасної української мови з урахуванням різних її аспектів: структурно-семантичного, функційного, комунікативно-прагматичного й лінгвокультурного. Студенти мали змогу продемонструвати свою україномовну обізнаність та її практичну реалізацію в усіх видах мовленнєвої діяльності з проєкцією на майбутню професію. На це спрямовано було і залучення відповідного текстового матеріалу, і комплексне завдання на компресію тексту, його розуміння, виявлення умінь аналізу й синтезу, узагальнення, оцінки мовних явищ і лінгвокраїнознавчих відомостей. Особливу увагу звернено також на питання продукування діалогу і власного висловлення.
Сподіваємося, що набуті знання з української мови іноземні студенти все ж таки активніше застосовуватимуть і в подальшому академічному спілкуванні в університеті, і в стандартних ситуаціях щоденної комунікації, адже в багатьох із них залишаються неабиякі труднощі не лише у виборі тих або тих мовних одиниць, координації граматичних форм, а й у вираженні самої думки.
ЩИРО БАЖАЄМО СТУДЕНТАМ-ІНОЗЕМЦЯМ ІІІ КУРСУ
УСПІШНО ПРОЙТИ ДЕРЖАВНУ АТЕСТАЦІЮ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ!