Сьогодні, 18 листопада 2021 року, відбулося засідання методичного семінару кафедри української мови з питання підготовки до акредитації здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література. Редагування освітніх видань). У засіданні, проведеному в онлайн-форматі під головуванням д. філол. н., проф. Людмили Білоконенко, узяли участь стейкхолдери, студентка бакалаврату, викладачі кафедри української мови на чолі із завідувачем д. філол. н., проф. Жанною Колоїз. Презентувала програму бакалаврської підготовки майбутніх словесників з отриманням додаткової спеціалізації «редагування освітніх видань» гарант к. філол. н., доц. Вероніка Городецька. Доповідачка представила навчальний план підготовки бакалаврів 2021 року за двома блоками: нормативно-освітні компоненти (цикл загальної підготовки та цикл професійної підготовки) та вибіркові освітні компоненти з дисциплін вільного вибору студентів – із загальноуніверситетських курсів, спрямованих на загальну підготовку, та з дисциплін професійної підготовки здобувачів вищої освіти за основною спеціальністю та додатковою спеціалізацією. Акцентовано на циклі професійної підготовки майбутніх словесників, редакторів з урахуванням різних її складових: фундаментальної підготовки, психолого-педагогічної та методичної підготовки, науково-предметної підготовки та практичної підготовки, спроєктованих спільно на формування низки фахових компетентностей. Гарант провела порівняльний аналіз навчальних планів 2021 й 2017 років за основними блоками й циклами підготовки бакалаврів на факультеті української філології; зосередила особливу увагу слухачів на мовознавчому й літературознавчому циклах науково-предметної підготовки редакторів, виокремивши обов’язкові й вибіркові дисципліни, які опановують бакалаври протягом восьми семестрів. До обговорення ОП долучилися стейкхолдери з інших освітніх закладів України та регіонального видавництва, а саме:
Погрібна Олена Олександрівна – кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри журналістики, реклами і PR-технологій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького; Синявська Алла Михайлівна – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри іноземних мов Української академії друкарства (м. Львів); Миза Ольга Сергіївна – заступник директора газети «Червоний гірник», випускниця факультету української філології Криворізького державного педагогічного університету зі спеціалізації «редагування освітніх видань». На засідання методсемінару була запрошена як стейкхолдер і студентка ІІ курсу групи УФР-20 Усачова Марина. Відкрите спілкування з теми зустрічі спостерігалося і в частині відповіді гаранта на питання присутніх. Так, у процесі обговорення представленої ОП стейкхолдери висловили свої пропозиції щодо формулювання назви однієї з вибіркових дисциплін. Вони поцікавилися, яким чином формуються професійні компетентності здобувачів вищої освіти саме за додатковою спеціалізацією «редагування освітніх видань», на що отримали розгорнуті відповіді про інтегральну, загальні та спеціальні компетенції, спрямовані на розв’язання спеціалізованих завдань і практичних проблем у царині філології, видавничої справи й редагування. Студентку ІІ курсу найбільше зацікавило, які ж кар’єрні можливості є у випускників, що навчаються за освітньою програмою підготовки редакторів, після закінчення бакалаврату. І не лише студентка, а і всі запрошені мали змогу ознайомитися з широким спектром посад, які можуть обіймати, окрім традиційних редактора і коректора, дипломовані випускники зі спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література. Редагування освітніх видань): контент-менеджер, копірайтер, рерайтер, PR-менеджер та інші посади в редакціях і видавництвах, і зокрема нові, модернізовані, що сприяють просуванню й оптимізації сайтів для пошукових систем, а також розробленню й редагуванню різнопланової інтернет-продукції.
У підсумку науково-методичного семінару всі учасники подякували гарантові доц. В. Городецькій за презентацію освітньої програми і підтримали висловлені завідувачем кафедри пропозиції щодо внутрішньої академічної мобільності, подальшої плідної співпраці й обміну досвідом у реалізації ОП бакалаврської підготовки редакторів.