Кафедра педагогіки та методики технологічної освіти
Факультет дошкільної і технологічної освіти

Доброго дня, шановні абітурієнти!

Хто краще всього може розповісти про студентське життя, ніж сам студент? Хто зможе правдивіше розповісти про факультет та спеціальність як не сам студент, який провчився всі п’ять років? Дійсно, сам студент. Тому  сьогодні ми з вами станемо свідками інтерв’ю студентки 5 курсу факультету дошкільної та технологічної освіти, яка розповість нам про університет, факультет ДТО та кожну спеціальність.

Доброго дня. З чого розпочати? Гадаю потрібно спочатку познайомитися із студенткою?

- Доброго дня, я студентка факультету дошкільної та технологічної освіти і в цьому році закінчила 5 курс. Чого тільки не було протягом всіх цих років. Це і свята, і підготовки до виставок, і практики, і звичайно де ж без безсонних ночей перед сесією. Але гадаю буде краще якщо я розповім про все по порядку. Тому я готова відповідати на ваші питання.

Дуже добре, тоді давайте розпочинати. Для початку розкажіть нам про сам Криворізький державний педагогічний університет 

- Криворізький державний педагогічний університет заснований у 1930 році як інститут профосвіти. Він готував вчителів фізики, математики, історії й політекономії, мови й літератури.

Тобто з самого його заснування інститут не вважався педагогічним?

- Це дійсно так. А саме 1933 році інститут профосвіти реорганізований у педагогічний інститут, що дало можливість приділяти більше уваги питанням педагогіки, методики викладання, зв'язку школи з життям.

Кого університет готував раніше ми вже почули. А сьогодні які факультети існують?

- На даний час у вузі функціонує 9 факультетів для студентів, а саме: фізико-математичний, природничий, української філології,  іноземних мов, психолого-педагогічний, географічний, історичний,  факультет мистецтв (художньо-графічне та музично-педагогічне відділення), дошкільної та технологічної освіти.

Це ж яку велику кількість спеціалістів можна підготувати?

- Ви праві. За роки свого існування вуз підготував біля 50 тисяч спеціалістів для освіти, які працюють у загальноосвітніх школах, профтехучилищах, позашкільних навчально-виховних установах та інших навчальних закладах освіти. Понад 70 % вчителів Дніпропетровської області є випускниками Криворізького державного педагогічного університету. Серед випускників університету багато заслужених учителів, працівників освіти, діячів культури, відмінників народної освіти.

Про університет ми зрозуміли. Тепер, я думаю, абітурієнтам буде цікаво почути саме про факультет дошкільної та технологічної освіти. Які кафедри присутні на цьому факультеті?

- На базі факультету працює три кафедри: педагогіки та методики технологічної освіти, загальнотехнічних дисциплін та дошкільної освіти.

Сьогодні мені хотілося б дізнатися саме про кафедру педагогіки та методики технологічної освіти. Що Ви нам можете розповісти про неї?

- Кафедру педагогіки та методики технологічної освіти відкрито  30 серпня 1992 р. Зав. кафедри з часу її заснування був проф. Шевченко П. І. З 2006 року завідувачем кафедри є доктор пед. наук Савченко Лариса Олексіївна.

На кафедрі викладають висококваліфіковані викладачі:
д. пед. наук: Яковлєва Вікторія Анатоліївна, Савченко Лариса Олексіївна,  кандидати пед. наук, доценти: Кулінка Юлія Сергіївна, Серьогіна Ірина Юріївна, Кучер Світлана Леонідівна, Волкова Наталія Валентинівна, Кучер Зоя Сидорівна, Драшко Олена Миколаївна.

Викладачі кафедри публікують наукові статті у фахових виданнях, навчально-методичні посібники; керують студентськими науковими гуртками і проблемними групами, кваліфікаційними і магістерськими роботами; допомагають студентам в написанні наукових статей та готують найкращих студентів до участі у предметних олімпіадах, конкурсах наукових робіт, виставках, міжнародних конференціях тощо.

Як ми зрозуміли викладачі у вас висококваліфіковані. Але як відомо, якщо немає умов для реалізації навчально-виховного процесу, то навіть найкращий викладач не зможе дати гарні знання. Тому наступне запитання таке: чи наявна матеріально-технічна база для ефективного засвоєння знань студентами?

- На кафедрі створена відповідна матеріальна база:

лабораторія і навчальний кабінет для приготування страв, облаштований усіма необхідними засобами навчання та обладнанням; дві швейні майстерні, обладнані швейними машинками виробничого і побутового використання та великою кількістю роздаткового і дидактичного матеріалу; два кабінети трудового і професійного навчання з методики технічної і обслуговуючої праці, обладнані не тільки дидактичними засобами навчання, а і верстатами та швейними машинами; творчі лабораторії сфери обслуговування: готельно-ресторанний бізнес, харчові технології, комп’ютерна графіка, дизайн одягу; комп'ютерний клас, де встановлено 14 комп'ютерів тощо.

Дійсно матеріально-технічна база на кафедрі досить потужна. А які профілі та спеціальності наявні на кафедрі?

- Кафедра педагогіки та методики технологічної освіти має такі  профілі та спеціалізації: Трудове навчання і технології (профіль: Конструювання та моделювання одягу), спеціалізація: Інформатика. Трудове навчання і технології, профіль (Технічна та комп'ютерна графіка), спеціалізація: Інформатика, та Трудове навчання і технології (профіль: Кулінарія та сервіс у ресторанному бізнесі), спеціалізація: Інформатика. Планується відкриття спеціальностей у сфері обслуговування: харчові технології, готельно-ресторанний бізнес тощо).

Яка велика кількість спеціальностей! Це дійсно неймовірно.

- Не даремно вважають, що найбільш універсальну вищу освіту дається саме на кафедрі педагогіки та методики технологічної освіти.

І я цілком з цим погоджуюсь. А тепер час більше дізнатися про кожний профіль. Давайте розпочнемо з профілю «Конструювання моделювання одягу»!

- Як студентка, яка навчається за даним профілем, можу з упевненістю заявити: на протязі 5 років ми вивчали дуже багато інноваційних, сучасних, дійсно цікавих та потрібних фахових дисциплін. Наприклад, обладнання швейного виробництва, технологія швейного виробництва, основи конструювання та моделювання одягу, матеріалознавство швейного виробництва, конструювання засобами комп'ютерної графіки, практикум з конструювання та технології пошиття виробів, технологія приготування страв, товарознавство харчових продуктів, практикум з художньої обробки конструкційних матеріалів, основи домашнього господарювання та багато ін.

Взагалі, отримуючи диплом, студентка являється гарною господаркою, яка може готувати та прикрашати різні страви, власними руками конструювати та шити одяг як собі, так і всій сім’ї. Без проблем випускниця зможе правильно побудувати сімейний бюджет і перетворити будинок у затишний куточок, котрий дійсно буде фортецею для всієї сім’ї. І звичайно, як і випускник любого із профілю, студенти будуть найкращими вчителями Дніпропетровської області, і не тільки.

Ви хоче сказати, що така дівчина буде найкращою дружиною?

- Саме так.

А що Ви можете розповісти про профіль «Технічна та комп'ютерна графіка»?

- Робота даного профілю пов’язана з сучасним комп’ютерним обладнанням. Дуже велика кількість дисциплін саме інформаційно-комп’ютерного спрямування. Наприклад, комп'ютерна графіка та САПР, комп'ютерне проектування та моделювання об'єктів, конструювання виробів засобами комп'ютерної графіки, основи айдентики тощо.

Для випускників даного профілю не буде проблемою виготовити власний веб-сайт, чи створити емблему для будь-якого бренду. А знання, отримані під час навчання, завжди знадобляться в повсякденному житті.

Дійсно,у Вас студенти на всі руки майстри. Тепер прийшов час нам дізнатися про останній профіль «Кулінарія та сервіс у ресторанному бізнесі».

- Наші студенти дійсно майстри в багатьох направленнях. Профіль «Кулінарія та сервіс у ресторанному бізнесі» це нововведення кафедри педагогіки та методики технологічної освіти, оскільки нещодавно створено творчу лабораторію «Основи готельно-ресторанного бізнесу» та готуються науково-методичні комплекси викладення спеціальних дисциплін з мультимедійним забезпеченням. Студенти дізнаються про сутність ефективної організації процесу обслуговування в сучасних закладах готельно-ресторанного господарства різних типів та класів, також про характеристику матеріально-технічної бази цих закладів. Крім того, студенти оволодіють основними правилами подавання страв і напоїв, культури їх споживання; сучасними формами і методами обслуговування споживачів в сучасних закладах ГРК. Наприклад, організація кейтерингового обслуговування, банкетів, фуршетів, весільних церемоній тощо.

Добре, про профілі ми дізналися. Але це ж скільки студентів. Можливо у вас є якісь традиції які відзначаються на факультеті?

- Звичайно. Останнім часом увійшло в традицію організовувати виставки декоративно-прикладного мистецтва із робіт студентів факультету. Найчастіше такі виставки організовуються до Дня вчителя, Хелоуїну, Дня Святого Миколая, усіх державних свят. Також у нас часто проводять дні відкритих дверей, профорієнтаційні екскурсії, різноманітні майстер-класи на кафедрі, конкурси. Наприклад, конкурс новорічних ялинок, виробів з бісеру, творчих проектів підприємств громадського харчування, торцювання тощо. Часто організовують різнопланові тематичні свята.

Невід’ємною складовою студентського життя є участь у таких конкурсах як: «Міс факультет», «Студентська весна» та багато інших. Підчас підготовки колектив студентів найбільше згуртовується і стає одним дружним колективом, однією великою сім’єю.

До речі, а які умови для вступу на вашу кафедру?

- Щоб вступити до нас є декілька основних вимог. Вступаючи на базі 11 класів необхідні три сертифікати ЗНО: з української мови та літератури, математики (профільний) та Історії України або біології. Умовою вступу на базі коледжу або училища на 2 курс є складання тестів з української мови та літератури (на базі КДПУ). При вступі до магістратури на базі диплому бакалавра будь якого напряму підготовки: складання тестів за профілем та англійської мови (на базі КДПУ).

Дійсно умови не складні. А закінчивши університет, ким може працювати випускник?

- Диплом бакалавра надає право працювати(в залежності від обраного профілю і спеціалізації): учителем технологій; учителем технологій і креслення (за профілем «конструювання і моделювання одягу»); учителем технологій і креслення (за профілем «технічна та комп’ютерна графіка»); учителем технологій і креслення (за профілем «кулінарія та сервіс у ресторанному бізнесі»); учителем профільного навчання (конструювання та моделювання одягу), учителем інформатики.

Диплом магістра  дозволяє  працювати, крім того, що вже було названо: вчителем профільних дисциплін; майстром виробничого навчання у ПТНЗ; викладачем  профільних дисциплін з методикою викладання у вищих навчальних закладах; науковим співробітником у науково-дослідних інститутах, лабораторіях та ін.

Взагалі, випускники технологічної освіти є висококваліфікованими спеціалістами, підготовленими до активної професійної діяльності у сфері освіти, й можуть працювати майстрами виробничого навчання, керівниками гуртка у позашкільних навчальних закладах, викладачами спеціальних дисциплін,а також вони мають можливість переорієнтації на певну суміжну професію і працевлаштуватися на посаду дизайнера одягу та аксесуарів, рекламіста, web-дизайнера, дизайнера в ательє, рекламних агенціях, web-студіях, поліграфічних центрах, та ін.

А здається звичайний вчитель технологій, що тут такого особливого. А воно ось як. Скільки професій і місць роботи де можна реалізувати себе! Дійсно універсальна освіта!

- Так, випускники факультету дошкільної та технологічної освіти є висококваліфікованими спеціалістами, підготовленими до активної професійної діяльності у сфері освіти, й можуть працювати майстрами виробничого навчання, керівниками гуртка у позашкільних навчальних закладах, технікумах, училищах та ін. Також вони мають можливість переорієнтації на певну суміжну професію, спираючись на потужну базу загальнотехнічних й інженерних знань, і працевлаштуватися на посаду фахівця з харчових технологій, оператора САПР, оператора комп'ютерних систем і мереж у будь-яких приватних  установах чи організаціях, а також дизайнера одягу та аксесуарів, рекламіста, web-дизайнера, керівника навчальних відділів державних установ, менеджера освіти, майстра народного промислу в ательє, рекламних агенціях, web-студіях, поліграфічних центрах та ін.

А якщо виникнуть додаткові питання, то до кого можна звернутися?

- Якщо виникнуть питання, то ви можете звернутися за адресою 50086, м. Кривий Ріг, пр. Гагаріна, 26 (корпус факультету ДТО). Кафедра педагогіки та методики технологічної освіти (тел. 74-42-08). Приймальна комісія працює у головному корпусі КДПУ (пр. Гагаріна, 54 а) в ауд. № 118 (тел. 71-58-34). А більш детальну інформацію шукайте на сайті: http://kdpu.edu.ua.

Отже, не вагайтеся і вступайте на факультет дошкільної та технологічної освіти, на кафедру педагогіки та методики технологічної освіти, чекаємо на Вас!

                  

1986
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Листопад 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30