Кафедра англійської філології
Факультет іноземних мов

28 лютого 2025 року відбулася гостьова лекція на тему «Elements of Postmodernism in American Fiction», яку в рамках співпраці кафедри англійської філології КДПУ з чорногорським Університетом «Медітеран» провела доцентка факультету іноземних мов Тамара Йововіч.

1_зображення_viber_2025-03-01_10-37-08-549.png

Під час лекції спікерка розповіла про основні риси постмодернізму в американській літературі, його історичні передумови та вплив суспільних подій на творчість письменників другої половини ХХ століття. Обговорювалися ключові художні прийоми, зокрема, фрагментарність, гетерогенність наративного потоку, поєднання жанрів та авторська гра з реальністю. У обговоренні прийняли участь викладачі і здобувачі освіти, питання яких дозволили лекторці висвітлити ті аспекти, про які вона не згадала в лекції: інтертекстуальність, стосунки між модерном і постмодерном у розрізі структури тексту, світове майбутнє постмодерну, жіноча проза і її кореляція з постмодерном, особисті літературні смаки спікерки та ін.

21_зображення_viber_2025-03-01_10-37-43-40022222222.jpg22_зображення_viber_2025-03-01_10-38-02-168.png

29442

афіша_КГ_1_77777777777_page-0001.jpgвідгук_куценко_page-0001.jpg

29441

ШАНОВНІ ВИКЛАДАЧІ І ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ!

 28 лютого 2025 року о 12.00 відбудеться гостьова лекція

«Elements of postmodernism in American fiction»

 Спікер: Тамара Йововіч (Університет «Медітеран», м. Подгоріца, Чорногорія)

проєкт28-02.jpg

Усіх бажаючих поглибити знання з американської літератури постмодерну

запрошуємо до нашого віртуального залу!

https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09

29383

зображення_viber_2025-02-26_12-47-30-456.jpg

26 лютого 2025 року у групі АЗЛ-24 відбулася виховна година, присвячена пам’ятним лютневим датам. Першокурсники поділилися своїми думками про роль української мови у житті сучасного суспільства, а також про її значення для студентів спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська). «Мова – це душа народу. Вона не просто передає слова, а несе в собі культуру, традиції, пам’ять поколінь. Берегти її – означає берегти Україну».

На думку здобувачів освіти, сьогоднішня Україна – це не просто країна на карті. Це уособлення боротьби, сили духу і любові до своєї землі. Про це говорять і наші символи. «Наш Тризуб – це більше, ніж символ. Це код нації, наша історія, з глибини століть і до сьогодні. Він уособлює свободу, незалежність і силу українського народу».

Студенти вшанували пам’ять Героїв Небесної Сотні, які були першими, хто прийняв на себе битву, що досі триває. «День Героїв Небесної Сотні – це скорботне свято на пошану тих, хто віддав своє життя за нашу гідність і свободу. Відважні українці вийшли на Майдан, бо вірили в Україну. Сьогодні їхній подвиг живе в наших серцях, і буде жити вічно».

24 лютого – річниця повномасштабного вторгнення. День, який змінив усе. День, коли українці стали незламними. День, коли ми дякуємо захисникам і згадуємо полеглих. «Ми тримаємось, бо маємо серце, що б’ється за рідну країну».

Ці дати – не лише моменти в календарі. Вони формують нову націю, нагадують про відповідальність перед минулим заради майбутнього. «Ми – покоління, що зростає в боротьбі, але саме ми творимо нову, сильну Україну».

зображення_viber_2025-02-26_12-47-52-000.pngзображення_viber_2025-02-26_12-48-22-788.png

29382

зустріч_зі_студентами_introduction_to_Celta1.jpg

24.02.2025 відбулася зустріч здобувачів освіти першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти з кураторами організації курсу для майбутніх вчителів англійської мови, членів TESOL-Ukraine "Introduction to CELTA" в КДПУ (к.пед.н., доц. О. Пальчикова, к.пед.н., доц. І. Дирда). Серія вебінарів, що проводитимуть з 26.02.2025 по 21.05.2025 р., присвячена особливостям навчання англійської мови дорослих та є унікальною можливістю підвищити в студентів рівень викладацької майстерності, креативного мислення та навичок роботи в команді. Допоможуть їм у цьому визнані викладачі-практики, що є розробниками курсу (представниці програми Фулбрайта - Sally la Luzerne-Oi та М. Цегельська), а також тренерка - д-р філософії, доц. О. Кузьменко.

Бажаємо здобувачам успіхів, продуктивної співпраці та набуття професійного досвіду!

29359

photo_2025-02-21_13-28-33.jpg

У рамках співпраці кафедри англійської філології з Сумським державним педагогічним університетом ім. А.С. Макаренко, 21 лютого студенти спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) відвідвли лекцію "The New Approaches to an English Lesson: Teaching in Difficult Times". Лекція охоплювала важливі аспекти сучасної освіти. Особливу увагу було приділено тому, яким має бути сучасний урок -динамічним, жвавим і зрозумілим для всіх учнів. Було наголошено, що використання різнорівневих завдань і цікавих матеріалів сприяє утриманню уваги учнів протягом всього уроку та підвищує ефективність навчального процесу.

Окремо розглядалися інноваційні методи викладання, серед яких комунікативний підхід, робота в групах і метод перевернутого класу. Такі підходи дозволяють зробити освітній процес не лише більш результативним, а й мотивуючим для учнів.

Не менш важливим аспектом лекції було обговорення якостей, якими має володіти сучасний педагог. Зазначалося, що вчитель повинен бути відкритим до нових ідей, уважним до потреб учнів, мати терпіння та здатність підтримувати навчальну мотивацію.

Загалом, лекція справила позитивне враження, адже висвітлені теми є актуальними та корисними. Представлені ідеї та підходи можуть суттєво покращити якість навчального процесу, зробивши його більш змістовним і захоплюючим.

29358

Михайло_Рахно_спікер_доцент_ПНПУ_ім._В.Г_page-0001.jpgафіша_КГ_1_page-0001.jpgМихайло_Рахно_спікер_доцент_ПНПУ_ім._В.Г_page-0002.jpg

29351

20 лютого 2025 року відбулося засідання круглого столу, присвячене впливу штучного інтелекту на вивчення іноземних мов. Воно стало цікавою дискусійною платформою для представників різних галузей – від філологів до фахівців з інформаційних технологій. Спікери поділилися своїми поглядами на переваги та виклики використання ШІ у різних наукових сферах, що дозволило сформувати різнопланову рецепцію цїєї актуальної теми.

зображення_viber_2025-02-22_09-53-15-763.jpg

Перед численною аудиторією викладачів і здобувачів освіти кафедри англійської філології Криворізького державного педагогічного університету та їхніх партнерів, викладачів Навчально-наукового інституту іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка виступили експерти з філології та цифрових технологій. Ключовий спікер, магістр комп’ютерних наук, інженер-програміст Роман Цегельський розповів про технічні можливості штучного інтелекту, наголошуючи на його здатності автоматизувати рутинні процеси, розпізнавати мову та адаптувати до навчальних матеріалів. Кандидат філологічних наук, доцент кафедр англійської та німецької філології ПНПУ ім. В. Г. Короленка Михайло Рахно не лише підкреслив важливість критичного мислення під час використання ШІ у навчанні, а й детально розглянув базові prompts та правила їх написання, що є ключовим аспектом ефективної взаємодії з мовними моделями. Співзасновник Школи іноземних мов MT SCHOOL, кандидат технічних наук, старший викладач кафедри автоматизації, комп’ютерних наук і технологій КНУ, стейкхолдер ОП Мова і зарубіжна література (англійська) Вадим Харламенко поділився практичним досвідом інтеграції штучного інтелекту у навчальний процес і представив приклади його ефективного використання у мовних школах. Студентка 4 курсу спеціальності Мова та зарубіжна література (англійська) КДПУ Олександра Шпилякова поділилася студентським поглядом на використання ШІ у вивченні мов, привернувши особливу увагу до його ролі у самостійній роботі здобувачів освіти та домашній підготовці до занять.зображення_viber_2025-02-22_09-53-41-515.jpg

У обговоренні учасники круглого столу дійшли висновку, що штучний інтелект є потужним і невід’ємним інструментом у навчанні іноземної мови, проте його використання вимагає усвідомленого підходу та балансу між технологіями і традиційними методами викладання.

зображення_viber_2025-02-22_09-54-37-73922222222.jpg зображення_viber_2025-02-22_09-54-49-865.jpg

Здобувачі освіти спеціальності Мова та зарубіжна література (англійська) надіслали свої відгуки про  академічну подію.

Єлизавета Степанова, АЗЛ-22: «Круглий стіл «Штучний інтелект і філологія: pros and cons» став чудовою можливістю дізнатися більше про сучасні технології у вивченні мов. Особливо сподобалося, що спікери не лише обговорювали загальні тенденції, а й наводили конкретні приклади використання ШІ у навчальному процесі. Окремо хочу відзначити доповідь студентки 4 курсу Олександри Шпилякової – її погляд на штучний інтелект з позиції студентки був дуже цікавим та близьким. Було корисно почути, як ШІ можна застосовувати у навчанні не лише з точки зору викладачів, а й самих студентів. Дякую за цікавий і змістовний захід!»

Вікторія Малишенко, АЗЛ-22: «Круглий стіл «Штучний інтелект і філологія: pros and cons» дозволив мені дізнатися про роль ШІ у вивченні мов. Спікери окреслили як теоретичні аспекти розвитку технології, так і її практичне втілення в навчанні. Особливо цінним було ознайомлення з конкретними інструментами для вивчення іноземних мов. Захід допоміг зрозуміти потенціал ШІ як помічника в мовній освіті та усвідомити виклики його впровадження. Дякую за корисну дискусію!»

Марина Іванова, АЗЛ-22: «Відвідавши круглий стіл «Штучний інтелект і філологія: pros and cons», я отримала нові знання, що дозволили розширити уявлення про роль ШІ у вивченні іноземних мов. Спікери обговорили як загальні тенденції розвитку цієї технології, так і практичні аспекти її застосування в навчанні мов. Було дуже корисно дізнатися про потенціал штучного інтелекту, а також про конкретні інструменти, які можна використовувати для вивчення іноземних мов.

Усі спікери звертали увагу на виклики й обмеження, які слід враховувати при впровадженні ШІ. Тож дискусія дозволила краще зрозуміти, як ШІ, з одного боку, може стати постійним помічником у мовній освіті, а з іншого, – може зашкодити користувачам. Дякую організаторам та спікерам за змістовну та надихаючу дискусію!»

зображення_viber_2025-02-22_09-55-21-013.jpg зображення_viber_2025-02-22_09-55-29-960.jpg

Доцент кафедри англійської філології Л. Д. Федоряка зазначила: «Організаторам круглого столу наразі приємно констатувати, що перший академічний захід у другому семестрі успішно проведений. За задумом викладачів кафедри, і форма, і тема цього засідання, що об’єднало слухачів навколо напрочуд актуальної і надзвичайно контроверсійної проблеми, мала відбивати нові освітні і технологічні віяння, і водночас корелюватися з освітніми компонентами спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська). Непідробний інтерес учасників викликали особливості використання ШІ передусім у царині іноземної філології – у розрізі різних аспектів англійської мови, літератури, і методики викладання англійської мови. Доповідачі, які репрезентували актуальний матеріал (від загальних понять до тонкощів) і численні підходи до використання ШІ (у практиці різних англомовних освітніх просторів) дозволили слухачам скласти доволі цілісну картину функціонування ШІ у сучасному глобалізованому світі. Сподіваюся, що результати обговорення теми стануть у нагоді всім слухачам круглого столу і поза його межами, під час освітнього процесу. Вони сприятимуть не лише подальшому розвитку вмінь і навичок користувачів, а й, щонайголовніше, свідомому впровадженню інновацій і усвідомленню ризиків, спричинених надмірним використанням ШІ».

зображення_viber_2025-02-22_09-55-52-420.jpg зображення_viber_2025-02-22_09-56-19-478.jpg

До вирішення проблеми ШІ у контексті «pros and cons», яка, безперечно, потребує комплексного підходу – ґрунтовних досліджень і максимального практичного занурення, – усе ж вдалося наблизитись. Рекомендації слухачам, що прозвучали в доповідях усіх спікерів, зводилися и до однієї ключової тези: у навчанні і викладанні англійської мови штучний інтелект ніколи не замінить інтелекту і креативного мислення людини, а також професійного ставлення фахівця до здійснення іншомовної активності різних форм.

 Щиро вдячні спікерам за їхні фахові поради!

Чекаємо на подальше науково-практичне спілкування!

29345

На кафедрі англійської філології було проведено інтерактивне заняття зі студентами гр.АЗЛ-22, присвячене Дню святого Валентина. Захід, що організовано Малоіван М.В., мав на меті не лише ознайомити студентів з культурними особливостями святкування цього дня в англомовних країнах, а й сприяти розвитку їхніх фахових компетентностей.

У ході заняття студенти взяли участь в інтерактивних вправах, обговореннях, мовних іграх та творчих завданнях. Особливий акцент було зроблено на розширенні таких компетентностей:

  • комунікативна компетентність – студенти вдосконалювали навички говоріння та аудіювання через інтерактивні завдання та дискусі;
  • культурна компетентність – учасники дізналися про традиції святкування Дня святого Валентина у різних країнах;
  • критичне мислення – виконували аналітичні завдання, розглядали історичні аспекти та символіку свята;
  • креативність – створювали власні вітальні листівки та інтерактивні презентації.

Захід пройшов у дружній та невимушеній атмосфері, заохочуючи студентів до активної участі та покращення мовних навичок.

Снимок_экрана_2025-02-18_124537.png

 

29343

12446463414564531.jpg

Студенти 4 курсу АНФ-21, проходячи виробничу педагогічну практику у закладах освіти, активно сприяють популяризації вивчення іноземної мови. У рамках профорієнтаційної роботи вони організували позакласні заходи англійською мовою, присвячені Дню Святого Валентина, для учнів різних навчальних закладів.

Зокрема, такі заходи були проведені у Комунальному закладі «Ліцей «Інтелект» Долинської міської ради (Писаренко В.), Криворізькому ліцеї № 107 «Лідер» Криворізької міської ради Данилова К., Хміль А.), Широківському ліцеї №1 (Гудзь Д., Бабаченко М.).

Під час виховних заходів студенти не лише розповідали учням про історію свята, його походження та традиції, а й залучали їх до інтерактивних завдань, що допомагало краще засвоїти матеріал та покращити навички володіння англійською мовою.

Відгук студентки групи АНФ-21 Вікторії Писаренко:

"На виховному заході, присвяченому Дню Святого Валентина, діти дізналися або відтворили у своїй памʼяті історію створення свята, його походження та традиції. Головною темою стало знайомство з символами, історією виникнення та подарунками, що традиційно дарують у цей день. Учні уважно слухали та охоче відповідали на мої запитання.

Під час заходу діти мали змогу поділитися своїми думками та знаннями, а також дізнатися багато нового. Атмосфера була теплою та дружньою, учні залишилися задоволені та у гарному настрої. Після презентації вони активно відповідали на запитання, демонструючи свої знання. У результаті виховного заходу всі залишилися з позитивними емоціями та новими враженнями."

Уривок заходу Писаренко В. 

Завдяки таким ініціативам студенти не лише проходять педагогічну практику, а й роблять свій внесок у розвиток інтересу школярів до вивчення англійської мови та розширюють їхні культурні знання.

29330
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Березень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31