4 березня 2025 року відбулася перша лекція другої, Шекспірівської, частини проєкту «International English Literature Project, організованого кафедрою англійської філології КДПУ. Відкривала весняну сесію доцентка кафедри романо-германської філології ННІІМ Полтавського національного університету ім. В.Г. Короленка Наталія Криницька, яка прочитала захопливу лекцію на тему «Лікарські рослини у творах Шекспіра: між ботанікою та ренесансною містикою».
Відома українська дослідниця літератури фентезі цього разу виступила експертом у сфері шекспірознавства і занурила учасників проєкту в магічний світ літератури, історії, ботаніки, медицини, астрології, астрономії, психології тощо. Лекція Н. Криницької перенесла слухачів у світ містичних вірувань єлизаветинської доби, де медицина тісно перепліталася з алхімією, а лікарські рослини розглядалися не лише як засоби лікування, а й як символи та провісники долі. Спікерка переконливо довела, що Шекспір – це не лише автор любовних драм чи історичних п’єс: його творчість – це складний сплав філософії, науки, релігії та містики, що продовжує вражати і сучасних дослідників.
Студентка спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська) К. Кайдаш із групи АЗЛ-24 так визначила головні теми лекції:
- Роль лікарських рослин у творах Шекспіра: від розмарину до дурману, які символізували пам’ять, кохання чи зраду.
- Ренесансна містика та її вплив на літературу: як віра у зв’язок макрокосму та мікрокосму формувала світогляд Шекспіра.
- Астрологія у творах Барда: як знаки зодіаку, планети та містичні традиції впливали на сюжетні лінії та характери персонажів.
- Квіткова мова в «Гамлеті»: Офелія, роздаючи квіти, певно, використовувала приховані символи, а не просто божеволіла.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 409
Заняття з «Практичного курсу англійської мови» вирізняються з-поміж інших дисциплін мовного циклу можливістю охоплення широкого діапазону науково-популярної інформації і відтворення різних актуальних подій у навчальному процесі. Незалежно від того, на якій спеціальності викладається цей освітній компонент, здобувачі освіти завжди мають чудову нагоду продемонструвати не лише свої знання і вміння, але і ставлення до предмету розмови.
Так, у групі НАФ-23 нещодавно відбулося заняття з «Практичного курсу англійської мови», присвячене розвитку комунікативних навичок на основі домашнього творчого завдання. Його мета полягала у тому, аби на прикладі розповідей про відомі міфічні істоти створити історії про героїв української міфології. Більшість студентів обрали нашу Мавку, підготували яскраві презентації, в яких представили своє бачення цього персонажу з різних сторін: походження, використання образу в живописі, літературі, інтермедіальних проєкціях. Найголовніше – монологічне мовлення переросло в дискусію, результатом якої став висновок студентів про потребу систематичного виконання таких завдань, адже вони розвивають цілий ряд різноаспектних філологічних компетентностей, актуалізують науковий і творчий пошук. Більше того, коли подібні тематичні заняття «на перетині двох культур» відбуваються у визначальний для країни час (День української мови, День української жінки, день народження Лесі Українки, а також на тлі лютневих дат державного значення), то вони дозволяють здобувачам освіти заглибитися в український культурний контекст, поміркувати над його місцем у глобалізованому соціокультурному просторі, а також сприяють патріотичному вихованню.
Про зацікавленість здобувачів освіти таким практичним досвідом свідчить англомовний відгук студентки групи НАФ-23 Анни Грабової:
«At today’s English practical class we talked about the mythical creatures of Ukrainian mythology. Students prepared and presented information. We learned about about three different versions of the mysterious creature MAVKA. Each version is different: one is gentle, another is cruel, and the last one is more intelligent. But they are all about the same fantastic creature! It was very interesting and important to talk about a Ukrainian creature in English. It stimulates us a lot to read carefully Lesia Ukrainka’s poem MAVKA and to watch the film. So this lesson was very inspiring!»
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 441
Шановні викладачі і здобувачі освіти!
«INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT»
повертається!
Запрошуємо всіх, хто цікавиться англійською мовою і літературою, долучитися до другої, Шекспірівської, частини міжнародного літературного проєкту.
Перша лекція – 4 березня 2025 року
Спікер: доцентка Наталія Криницька (Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка)
Усіх прихильників творчості Вільяма Шекспіра і охочих дізнатися більше про єлизаветинську ботаніку – просимо завітати до нашого віртуального залу!
https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 462
28 лютого 2025 року відбулася гостьова лекція на тему «Elements of Postmodernism in American Fiction», яку в рамках співпраці кафедри англійської філології КДПУ з чорногорським Університетом «Медітеран» провела доцентка факультету іноземних мов Тамара Йововіч.
Під час лекції спікерка розповіла про основні риси постмодернізму в американській літературі, його історичні передумови та вплив суспільних подій на творчість письменників другої половини ХХ століття. Обговорювалися ключові художні прийоми, зокрема, фрагментарність, гетерогенність наративного потоку, поєднання жанрів та авторська гра з реальністю. У обговоренні прийняли участь викладачі і здобувачі освіти, питання яких дозволили лекторці висвітлити ті аспекти, про які вона не згадала в лекції: інтертекстуальність, стосунки між модерном і постмодерном у розрізі структури тексту, світове майбутнє постмодерну, жіноча проза і її кореляція з постмодерном, особисті літературні смаки спікерки та ін.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 391
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 353
ШАНОВНІ ВИКЛАДАЧІ І ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ!
28 лютого 2025 року о 12.00 відбудеться гостьова лекція
«Elements of postmodernism in American fiction»
Спікер: Тамара Йововіч (Університет «Медітеран», м. Подгоріца, Чорногорія)
Усіх бажаючих поглибити знання з американської літератури постмодерну
запрошуємо до нашого віртуального залу!
https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 407
26 лютого 2025 року у групі АЗЛ-24 відбулася виховна година, присвячена пам’ятним лютневим датам. Першокурсники поділилися своїми думками про роль української мови у житті сучасного суспільства, а також про її значення для студентів спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська). «Мова – це душа народу. Вона не просто передає слова, а несе в собі культуру, традиції, пам’ять поколінь. Берегти її – означає берегти Україну».
На думку здобувачів освіти, сьогоднішня Україна – це не просто країна на карті. Це уособлення боротьби, сили духу і любові до своєї землі. Про це говорять і наші символи. «Наш Тризуб – це більше, ніж символ. Це код нації, наша історія, з глибини століть і до сьогодні. Він уособлює свободу, незалежність і силу українського народу».
Студенти вшанували пам’ять Героїв Небесної Сотні, які були першими, хто прийняв на себе битву, що досі триває. «День Героїв Небесної Сотні – це скорботне свято на пошану тих, хто віддав своє життя за нашу гідність і свободу. Відважні українці вийшли на Майдан, бо вірили в Україну. Сьогодні їхній подвиг живе в наших серцях, і буде жити вічно».
24 лютого – річниця повномасштабного вторгнення. День, який змінив усе. День, коли українці стали незламними. День, коли ми дякуємо захисникам і згадуємо полеглих. «Ми тримаємось, бо маємо серце, що б’ється за рідну країну».
Ці дати – не лише моменти в календарі. Вони формують нову націю, нагадують про відповідальність перед минулим заради майбутнього. «Ми – покоління, що зростає в боротьбі, але саме ми творимо нову, сильну Україну».
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 285
24.02.2025 відбулася зустріч здобувачів освіти першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти з кураторами організації курсу для майбутніх вчителів англійської мови, членів TESOL-Ukraine "Introduction to CELTA" в КДПУ (к.пед.н., доц. О. Пальчикова, к.пед.н., доц. І. Дирда). Серія вебінарів, що проводитимуть з 26.02.2025 по 21.05.2025 р., присвячена особливостям навчання англійської мови дорослих та є унікальною можливістю підвищити в студентів рівень викладацької майстерності, креативного мислення та навичок роботи в команді. Допоможуть їм у цьому визнані викладачі-практики, що є розробниками курсу (представниці програми Фулбрайта - Sally la Luzerne-Oi та М. Цегельська), а також тренерка - д-р філософії, доц. О. Кузьменко.
Бажаємо здобувачам успіхів, продуктивної співпраці та набуття професійного досвіду!
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 284
У рамках співпраці кафедри англійської філології з Сумським державним педагогічним університетом ім. А.С. Макаренко, 21 лютого студенти спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) відвідвли лекцію "The New Approaches to an English Lesson: Teaching in Difficult Times". Лекція охоплювала важливі аспекти сучасної освіти. Особливу увагу було приділено тому, яким має бути сучасний урок -динамічним, жвавим і зрозумілим для всіх учнів. Було наголошено, що використання різнорівневих завдань і цікавих матеріалів сприяє утриманню уваги учнів протягом всього уроку та підвищує ефективність навчального процесу.
Окремо розглядалися інноваційні методи викладання, серед яких комунікативний підхід, робота в групах і метод перевернутого класу. Такі підходи дозволяють зробити освітній процес не лише більш результативним, а й мотивуючим для учнів.
Не менш важливим аспектом лекції було обговорення якостей, якими має володіти сучасний педагог. Зазначалося, що вчитель повинен бути відкритим до нових ідей, уважним до потреб учнів, мати терпіння та здатність підтримувати навчальну мотивацію.
Загалом, лекція справила позитивне враження, адже висвітлені теми є актуальними та корисними. Представлені ідеї та підходи можуть суттєво покращити якість навчального процесу, зробивши його більш змістовним і захоплюючим.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 258
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 275