20 лютого 2025 року відбулося засідання круглого столу, присвячене впливу штучного інтелекту на вивчення іноземних мов. Воно стало цікавою дискусійною платформою для представників різних галузей – від філологів до фахівців з інформаційних технологій. Спікери поділилися своїми поглядами на переваги та виклики використання ШІ у різних наукових сферах, що дозволило сформувати різнопланову рецепцію цїєї актуальної теми.
Перед численною аудиторією викладачів і здобувачів освіти кафедри англійської філології Криворізького державного педагогічного університету та їхніх партнерів, викладачів Навчально-наукового інституту іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка виступили експерти з філології та цифрових технологій. Ключовий спікер, магістр комп’ютерних наук, інженер-програміст Роман Цегельський розповів про технічні можливості штучного інтелекту, наголошуючи на його здатності автоматизувати рутинні процеси, розпізнавати мову та адаптувати до навчальних матеріалів. Кандидат філологічних наук, доцент кафедр англійської та німецької філології ПНПУ ім. В. Г. Короленка Михайло Рахно не лише підкреслив важливість критичного мислення під час використання ШІ у навчанні, а й детально розглянув базові prompts та правила їх написання, що є ключовим аспектом ефективної взаємодії з мовними моделями. Співзасновник Школи іноземних мов MT SCHOOL, кандидат технічних наук, старший викладач кафедри автоматизації, комп’ютерних наук і технологій КНУ, стейкхолдер ОП Мова і зарубіжна література (англійська) Вадим Харламенко поділився практичним досвідом інтеграції штучного інтелекту у навчальний процес і представив приклади його ефективного використання у мовних школах. Студентка 4 курсу спеціальності Мова та зарубіжна література (англійська) КДПУ Олександра Шпилякова поділилася студентським поглядом на використання ШІ у вивченні мов, привернувши особливу увагу до його ролі у самостійній роботі здобувачів освіти та домашній підготовці до занять.
У обговоренні учасники круглого столу дійшли висновку, що штучний інтелект є потужним і невід’ємним інструментом у навчанні іноземної мови, проте його використання вимагає усвідомленого підходу та балансу між технологіями і традиційними методами викладання.
Здобувачі освіти спеціальності Мова та зарубіжна література (англійська) надіслали свої відгуки про академічну подію.
Єлизавета Степанова, АЗЛ-22: «Круглий стіл «Штучний інтелект і філологія: pros and cons» став чудовою можливістю дізнатися більше про сучасні технології у вивченні мов. Особливо сподобалося, що спікери не лише обговорювали загальні тенденції, а й наводили конкретні приклади використання ШІ у навчальному процесі. Окремо хочу відзначити доповідь студентки 4 курсу Олександри Шпилякової – її погляд на штучний інтелект з позиції студентки був дуже цікавим та близьким. Було корисно почути, як ШІ можна застосовувати у навчанні не лише з точки зору викладачів, а й самих студентів. Дякую за цікавий і змістовний захід!»
Вікторія Малишенко, АЗЛ-22: «Круглий стіл «Штучний інтелект і філологія: pros and cons» дозволив мені дізнатися про роль ШІ у вивченні мов. Спікери окреслили як теоретичні аспекти розвитку технології, так і її практичне втілення в навчанні. Особливо цінним було ознайомлення з конкретними інструментами для вивчення іноземних мов. Захід допоміг зрозуміти потенціал ШІ як помічника в мовній освіті та усвідомити виклики його впровадження. Дякую за корисну дискусію!»
Марина Іванова, АЗЛ-22: «Відвідавши круглий стіл «Штучний інтелект і філологія: pros and cons», я отримала нові знання, що дозволили розширити уявлення про роль ШІ у вивченні іноземних мов. Спікери обговорили як загальні тенденції розвитку цієї технології, так і практичні аспекти її застосування в навчанні мов. Було дуже корисно дізнатися про потенціал штучного інтелекту, а також про конкретні інструменти, які можна використовувати для вивчення іноземних мов.
Усі спікери звертали увагу на виклики й обмеження, які слід враховувати при впровадженні ШІ. Тож дискусія дозволила краще зрозуміти, як ШІ, з одного боку, може стати постійним помічником у мовній освіті, а з іншого, – може зашкодити користувачам. Дякую організаторам та спікерам за змістовну та надихаючу дискусію!»
Доцент кафедри англійської філології Л. Д. Федоряка зазначила: «Організаторам круглого столу наразі приємно констатувати, що перший академічний захід у другому семестрі успішно проведений. За задумом викладачів кафедри, і форма, і тема цього засідання, що об’єднало слухачів навколо напрочуд актуальної і надзвичайно контроверсійної проблеми, мала відбивати нові освітні і технологічні віяння, і водночас корелюватися з освітніми компонентами спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська). Непідробний інтерес учасників викликали особливості використання ШІ передусім у царині іноземної філології – у розрізі різних аспектів англійської мови, літератури, і методики викладання англійської мови. Доповідачі, які репрезентували актуальний матеріал (від загальних понять до тонкощів) і численні підходи до використання ШІ (у практиці різних англомовних освітніх просторів) дозволили слухачам скласти доволі цілісну картину функціонування ШІ у сучасному глобалізованому світі. Сподіваюся, що результати обговорення теми стануть у нагоді всім слухачам круглого столу і поза його межами, під час освітнього процесу. Вони сприятимуть не лише подальшому розвитку вмінь і навичок користувачів, а й, щонайголовніше, свідомому впровадженню інновацій і усвідомленню ризиків, спричинених надмірним використанням ШІ».
До вирішення проблеми ШІ у контексті «pros and cons», яка, безперечно, потребує комплексного підходу – ґрунтовних досліджень і максимального практичного занурення, – усе ж вдалося наблизитись. Рекомендації слухачам, що прозвучали в доповідях усіх спікерів, зводилися и до однієї ключової тези: у навчанні і викладанні англійської мови штучний інтелект ніколи не замінить інтелекту і креативного мислення людини, а також професійного ставлення фахівця до здійснення іншомовної активності різних форм.
Щиро вдячні спікерам за їхні фахові поради!
Чекаємо на подальше науково-практичне спілкування!
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 288
На кафедрі англійської філології було проведено інтерактивне заняття зі студентами гр.АЗЛ-22, присвячене Дню святого Валентина. Захід, що організовано Малоіван М.В., мав на меті не лише ознайомити студентів з культурними особливостями святкування цього дня в англомовних країнах, а й сприяти розвитку їхніх фахових компетентностей.
У ході заняття студенти взяли участь в інтерактивних вправах, обговореннях, мовних іграх та творчих завданнях. Особливий акцент було зроблено на розширенні таких компетентностей:
- комунікативна компетентність – студенти вдосконалювали навички говоріння та аудіювання через інтерактивні завдання та дискусі;
- культурна компетентність – учасники дізналися про традиції святкування Дня святого Валентина у різних країнах;
- критичне мислення – виконували аналітичні завдання, розглядали історичні аспекти та символіку свята;
- креативність – створювали власні вітальні листівки та інтерактивні презентації.
Захід пройшов у дружній та невимушеній атмосфері, заохочуючи студентів до активної участі та покращення мовних навичок.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 230
Студенти 4 курсу АНФ-21, проходячи виробничу педагогічну практику у закладах освіти, активно сприяють популяризації вивчення іноземної мови. У рамках профорієнтаційної роботи вони організували позакласні заходи англійською мовою, присвячені Дню Святого Валентина, для учнів різних навчальних закладів.
Зокрема, такі заходи були проведені у Комунальному закладі «Ліцей «Інтелект» Долинської міської ради (Писаренко В.), Криворізькому ліцеї № 107 «Лідер» Криворізької міської ради Данилова К., Хміль А.), Широківському ліцеї №1 (Гудзь Д., Бабаченко М.).
Під час виховних заходів студенти не лише розповідали учням про історію свята, його походження та традиції, а й залучали їх до інтерактивних завдань, що допомагало краще засвоїти матеріал та покращити навички володіння англійською мовою.
Відгук студентки групи АНФ-21 Вікторії Писаренко:
"На виховному заході, присвяченому Дню Святого Валентина, діти дізналися або відтворили у своїй памʼяті історію створення свята, його походження та традиції. Головною темою стало знайомство з символами, історією виникнення та подарунками, що традиційно дарують у цей день. Учні уважно слухали та охоче відповідали на мої запитання.
Під час заходу діти мали змогу поділитися своїми думками та знаннями, а також дізнатися багато нового. Атмосфера була теплою та дружньою, учні залишилися задоволені та у гарному настрої. Після презентації вони активно відповідали на запитання, демонструючи свої знання. У результаті виховного заходу всі залишилися з позитивними емоціями та новими враженнями."
Завдяки таким ініціативам студенти не лише проходять педагогічну практику, а й роблять свій внесок у розвиток інтересу школярів до вивчення англійської мови та розширюють їхні культурні знання.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 345
ШАНОВНІ КОЛЕГИ І ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ!
Запрошуємо всіх зацікавлених на засідання круглого столу
«ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ І ФІЛОЛОГІЯ: pros and cons».
Фокусом уваги доповідачів буде використання штучного інтелекту у вивченні іноземних мов.
СПІКЕРИ:
- Роман Цегельський – магістр комп’ютерних наук, інженер-програміст, експерт із впровадження ШІ у професійну діяльність.
- Михайло Рахно – кандидат філологічних наук, доцент кафедри англійської та німецької філології Навчально-наукового інституту іноземних мов ПНПУ ім. В. Г. Короленка.
- Вадим Харламенко – кандидат технічних наук, старший викладач кафедри автоматизації, комп’ютерних наук і технологій КНУ, співзасновник Школи іноземних мов «MT SCHOOL».
- Олександра Шпилякова – студентка 4 курсу спеціальності Мова та зарубіжна література (англійська) КДПУ.
https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09
Будемо раді бачити вас у нашій віртуальній аудиторії!
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 525
20.01.2025 р. відбулася зустріч студентів заочної форми здобуття освіти з гарантом ОП «Англійська мова, зарубіжна література», під час якої було надано інформацію про взаємозвʼязок ОП з нормативно-правовою базою України, спрямованість ОП і мету, що корелює з сучасними потребами і вимогами на ринку праці; розглянуто нормативні та вибіркові освітні компоненти, загальні і фахові компетентності, актуальні для формування компетентного конкурентноспроможного вчителя англійської мови і зарубіжної літератури. Гарант програми - к.пед.н., доц. О. Пальчикова ознайомила здобувачів з науковою термінологією, що використовують в освітній діяльності, програмою державної атестації та окреслила перспективи майбутньої співпраці в режимі «здобувач освіти-викладач», що сприятиме успішному формуванню твердих і мʼяких навичок.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 317
15 січня 2025 року кафедра англійської філології традиційно виступила членами журі першого етапу лінгвістичного конкурсу "Лінгва" (секція "Англійська мова та англомовна література"). Захід проходив у Криворізькому ліцеї № 71 і зібрав 20 учнів із різних ліцеїв міста.
Член журі, к.пед.наук, доцент кафедри Дирда І.А. разом із іншими членами жюрі визначила найкращі наукові роботи, звернувши увагу на їхню новизну, самостійність і глибину. Оцінювання проводилося з урахуванням мовної майстерності учасників, оригінальності їхніх ідей та здатності інтегрувати результати дослідження у практичну частину проєктів. Особливу увагу приділили не лише технічним деталям, але й творчому підходу та індивідуальному баченню теми.Процес захисту робіт включав презентацію учнями власних проєктів, відповіді на запитання журі та обговорення літературних аспектів. Дирда І.А. відзначила високий рівень підготовки більшості учасників, особливо підхід до аналізу текстів та творчість у виконанні завдань.
Такі конкурси сприяють розвитку мовних навичок і заохочують інтерес до англійської мови та літератури.
Оргкомітету конкурсу висловлюємо щиру подяку за чудову організацію заходу та створення сприятливих умов для учасників. Цей конкурс є важливим кроком у підтримці талановитих учнів і популяризації англійської мови.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 256
14 січня 2025 року на кафедрі англійської філології відбулося засідання науково-методичного семінару, присвячене результатам академічної мобільності та співпраці з іншими закладами освіти. Учасниками обговорення стали викладачі кафедри – Пальчикова О.О., Шуміліна І.П., Дирда І.А. Було підбито підсумки наукових пошуків, проведених під час і після конференції «To Infinity and Beyond» та офлайн-сесій ««Mastering the Craft: Writing Techniques and Insights from Professional Writers».
Результатом академічної мобільності стало встановлення тісних зв’язків із Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка, зокрема з кафедрою англійської філології та лінгводидактики. Співпраця включала участь у міжуніверситетській дослідницькій лабораторії TESOL Modern Technologies, проведення студентських конкурсів Digital storytelling та організацію кіноклубів англійською мовою. Викладачі кафедри також обговорили перспективи укладання угоди про довгострокову співпрацю із закладом у Сумах.
У рамках співпраці з організацією TESOL викладачі кафедри долучилися до сесій, присвячених написанню творчих робіт, які проводилися в America House Kyiv при Посольстві США в Україні. Ці сесії стали частиною серії вебінарів із технології «storytelling», спрямованих на вдосконалення письмових навичок студентів. Особливо корисними були рекомендації щодо використання цифрових технологій у створенні оповідань, застосування ігрових методів під час командного сторітелінгу та розробки авторських матеріалів для підвищення мотивації здобувачів освіти.
Обговорення результатів академічної мобільності та наукової співпраці підтвердило важливість інтеграції сучасних методик у навчальний процес. Подальша робота буде спрямована на розширення партнерства з іншими закладами освіти, зокрема у межах програм TESOL, і впровадження отриманих знань у практику. Пріоритетними напрямами залишаються розробка авторських навчальних матеріалів, популяризація технології сторітелінгу як ефективного інструменту викладання та створення інноваційних платформ для розвитку мовних навичок студентів.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 301
12-13 грудня к.пед.н., доцент - О. O. Пальчикова та старший викладач - І. П. Шуміліна кафедри англійської філології КДПУ взяли участь в офлайн-сесіях, присвячених мистецтву написання творчих робіт - «Mastering the Craft: Writing Techniques and Insights from Professional Writers”, що відбулися в America House Kyiv при Посольстві США України. Вказані заходи (15 акад.год.) стали продовженням серії онлайн-вебінарів, у яких акцентовано на особливостях технології «storytelling» як важливого засобу розвитку навичок письма здобувачів освіти. Одним із найяскравіших моментів сесій стало віднайдення залежності між впливом сторітелінгу на «вмикання» того чи того гормону (кортизол, дофамін, окситоцин, адреналін), в чому учасники заходів змогли переконатися під час спостереження за ефектом, який справила на публіку колективно створена історія.
Визнані спеціалісти ділилися досвідом використання сторітелінгу як інструменту здійснення впливу на слухача та розкриття індивідуальності оповідача. Надзвичайно корисними є поради щодо застосування цифрових технологій у написанні оповідання, ігрового методу під час командного сторітелінгу та авторських роздаткових матеріалів для підвищення рівня мотивації.
Щиро висловлюємо вдячність організаторам TESOL-заходів, America House та RELO Kyiv U.S. Embassy in Ukraine, Fulbright Ukraine, а також доповідачам і учасникам, завдяки яким заходи TESOL в онлайн та офлайн-форматах завжди сповнені приємними, теплими і душевними спогадами.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 313
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 474
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 471