09.04.2025 року об 11.20 відбулася відкрита лекція доктора філософії, старшого викладача кафедри дошкільної і спеціальної освіти Сіденко Юлії Олександрівни. Лекція була проведена у межах реалізації освітнього компоненту «Логопедичні ігри та вправи для розвитку мовлення у дітей з РАС» для студентів групи СО-22 спеціальності 016 «Спеціальна освіта. Логопедія» на тему: «Використання візуальних та альтернативних засобів комунікації у логопедичній роботі з дітьми з РАС». Метою заходу було ознайомлення студентів із сучасними підходами до використання візуальних та альтернативних засобів комунікації в логопедичній роботі з дітьми з розладами аутистичного спектра (РАС).
Під час лекції доктор філософії, старший викладач кафедри дошкільної і спеціальної освіти Сіденко Юлія Олександрівна детально розкрила теоретичні основи альтернативної і додаткової комунікації (АДК), охарактеризувала види візуальних підтримувальних систем, що застосовуються у практиці роботи логопеда, такі як PECS (Picture Exchange Communication System), комунікаційні книги, картки з піктограмами, спеціальні мобільні додатки. Було приділено увагу методам організації комунікативної діяльності дітей з РАС з використанням невербальних способів взаємодії.
Упродовж лекції було представлено низку практичних прикладів та кейсів, що ілюструють застосування візуальних засобів комунікації у різних освітніх та терапевтичних ситуаціях. Студенти мали можливість поставити запитання, висловити власні думки щодо впровадження отриманих знань у майбутню професійну діяльність.
Захід пройшов у інтерактивній формі, що сприяло підвищенню мотивації студентів до вивчення проблематики розвитку комунікативних навичок у дітей із розладами аутистичного спектра та формуванню практично орієнтованих компетентностей у межах освітньо-професійної програми.
За підсумками відкритої лекції було відзначено високий рівень актуальності теми, науково-методичну обґрунтованість поданого матеріалу та ефективну організацію навчальної взаємодії між викладачем і студентами.