Факультет української філології
Українська мова і література

3

12 квітня 2023 року на факультеті української філології відбулося обговорення ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» за спеціальністю 014 Середня освіта (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова предметна спеціальність 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)).

Професорсько-викладацький склад зборів: декан факультету української філології, доц. Л. М. Семененко, проф. Ж. В. Колоїз (завідувач кафедри української мови), доц. Н. Г. Мельник (завідувач кафедри української та зарубіжної літератур), доц. І. А. Салата (завідувач кафедри англійської мови з методикою викладання), доц. Н. М. Малюга (керівник робочої групи), проф. З. П. Бакум, проф. Л. А. Білоконенко, проф. В. І. Дмитренко, проф. С. І. Ковпік, проф. Т. М. Мішеніна, доц. Н. А. Березовська-Савчук, доц. С. А. Бузько, доц. Т. І. Вавринюк, доц. Т. С. Гарлицька, доц. В. А. Городецька, доц. С. С. Журба, доц. К. А. Качайло, доц. Н. Є. Коломієць, доц. О. О. Халік, доц. М. В. Цегельська, доц. Н. М. Шарманова, доц. Н. В. Яременко, ст. викл. Г. Г. Демиденко та ін.

14

До обговорення програми долучилися стейкхолдери: Лисенко Раїса Степанівна, директор Криворізького ліцею № 35 «Імпульс»; Максименко Валентина Володимирівна, директор Криворізької гімназії № 125; Попова Людмила Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент, старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України; Соловйова Тетяна Олександрівна, PhD, асистент кафедри англійської філології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника; Чайка Оксана Ігорівна, кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземної філології та перекладу Національного університету біоресурсів і природокористування України.

Запрошені на зустріч: роботодавець Цегельська Марина Валеріївна (член робочої групи), директор приватного позашкільного закладу «Освітній центр «Інтерклас», к. філол. н., доцент; учителі закладів загальної середньої освіти: Карнаух Валерія Володимирівна (член робочої групи), Широківський ліцей №1 Широківської селищної ради (вчитель української мови і літератури); Грицай Юлія Вікторівна, комунальний заклад «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради»; спеціаліст вищої категорії, старший учитель (українська мова і література); Мановицька Яна Валеріївна, Криворізька гімназія № 68 Криворізької міської ради; спеціаліст вищої категорії (англійська мова); Сербул Алла Миколаївна, Криворізька гімназія №75 Криворізької міської ради; спеціаліст вищої категорії, учитель-методист (українська мова і література, англійська мова), а також викладачі закладів фахової передвищої освіти: Бабенко Тетяна Павлівна, комунальний заклад «Криворізький фаховий медичний коледж» Дніпропетровської обласної ради»; к. пед. н, викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист; Углицький Олександр Вікторович, комунальний заклад «Криворізький обласний фаховий музичний коледж» Дніпропетровської обласної ради»; викладач-методист вищої категорії.

16

31

Особливу увагу звернено на присутність студентів, які здобувають освіту на факультеті української філології і мають можливість висловити свої міркування щодо змісту і структури освітньої програми.

На цій зустрічі заслухали доповідь керівника робочої групи ОПП Наталії Миколаївни Малюги, яка виклала загальну інформацію із профілю представленого на обговорення проєкту, дала йому ґрунтовну характеристику, детально зупинившись на особливостях програми, прокоментувала придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання, чимало уваги приділила програмним компетентностям і програмним результатам навчання, умотивувала вибір компонентів освітньої програми психолого-педагогічної та методичної підготовки, а також науково-предметної підготовки. Доповідачка зауважила на тому, що пропонована освітньо-професійна програма є збалансованою, розроблена з урахуванням вимог проєкту Стандарту вищої освіти та запитів потенційних роботодавців, спирається на моніторинг, проведений серед студентів факультету української філології, які здобувають освіту за предметною спеціальністю 014.01, додатковою предметною спеціальністю 014.02. Ацентувала на тому, що у структурі освітніх компонентів відбулися зміни, уведено нові дисципліни, тепер, наприклад, студенти матимуть змогу вивчати курс «Українська стилістика і риторика», а це сприятиме засвоєнню риторичної культури, необхідної для роботи у школі, у спілкуванні з учнями і батьками, для виступів на методичних радах, перед широкою авдиторією. Наталія Миколаїна наголосила, що результати анонімного опитувнаня мали надзвичайну вагу під час роботи над програмою, а сам підхід до укладання освітніх компонентів з урахуванням думки здобувачів освіти є виправданим.

4

5

Після доповіді присутні мали змогу поставити запитання.

О. І. Чайка (доцент кафедри іноземної філології та перекладу НУБІПУ): Як цей проєкт програми 2023 року відрізняється від програми, яка була в 2021 році та, скажімо, 2016 році?

2

Керівник робочої групи з підготовки проєкту представленої програми Н. М. Малюга сформулювала чітку відповідь: Зміна освітніх компонентів відбувається у зв’язку із затребуваністю фахівців на ринку праці, аби забезпечити здобувачеві вищої освіти можливість стати конкурентоспроможним фахівцем. У 2016 році в методичному блоці були «Педагогіка вищої школи», «Психологія вищої школи», курси методики, у 2021 році – «Сучасні освітні парадигми та технології», «Психологічні засади управління навчальним процесом», «Методика викладання української мови та літератури у профільній школі», «Методика викладання англійської мови у профільній школі». Ми спираємося на проєкт нового стандарту і маємо готувати фахівця в галузі освіти не тільки у профільній школі. Атестація завершуватиметься видачею документа встановленого зразка про присудження ступеня магістра з кваліфікацією: магістр середньої освіти (українська мова і література, англійська мова та зарубіжна література), вчитель української мови і літератури, викладач закладу фахової передвищої, вищої освіти, вчитель англійської мови та зарубіжної літератури. Зрозуміло, ми маємо реагувати набором своїх компонентів. У тих програмах більша частина кредитів відводилася на написання кваліфікаційних робіт (їх було понад 20), потім ця кількість скоротилася, вони вивільнилися на дисципліни. На ці «вільні» кредити пропонуємо, наприклад, мовознавчу дисципліну «Стилістика української мови та риторика». Ми спираємося на нормативні документи, які надходять, відстежуємо тенденції, які панують в освіті, зважено працюємо над рекомендаціями. Окрім того, пройшовши попередню процедуру акредитації, ми дослухалися до тих зауважень, які нам виносили члени комісії, намагаємося їх врахувати. Сказане, зокрема, стосується практики, яку перенесено з 2-го семестру на 3-й, це було критичне зауваження.

000

Ю. В. Грицай (спеціаліст вищої категорії, старший учитель, навчальний заклад «КОЛІЯ»): 1 Які дисципліни міститимуть окремі змістові модулі, що готуватимуть здобувачів вищої освіти до реалізації позакласної роботи у профільній школі? 2. Які освітні компоненти формують інклюзивну, здоров’язбережувальну та проєктувальну компетентності?

22

Відповідь керівника робочої групи Н. М. Малюги: Якщо ми говоримо про інклюзивну, здоров’язбережувальну та проєктувальну компетентності, то у нашій програмі є такий програмний результат, записаний під номером 12. Його забезпечують компоненти першого блоку: «Сучасні методологічні парадигми», «Сучасні тенденції розвитку навчання української мови», «Сучасні тенденції розвитку навчання української літератури», «Сучасні методики та технології навчання англійської мови». Окрім того, вийшовши на педагогічну практику, здобувачі освіти зможуть себе перевірити і закріпити цей програмний результат навчання. Якщо ми говоримо про окремі змістові модулі, які готують здобувачів освіти до позакласної роботи, то до цих дисциплін психолого-педагогічної та методичної підготовки додаємо «Загальне мовознавство», «Новітні тенденції в сучасній українській  літературі», «Основи міжкультурної комунікації», «Сучасний світовий літературний процес» (цикл науково-предметної підготовки). Це програмні результати навчання 17-й і 28-й відповідно до основної і додаткової спеціальності. Дисципліни двох блоків забезпечують підготовку до позакласної роботи в освітньому закладі.

15

До обговорення долучилися В. В. Максименко (директор Криворізької гімназії № 125), Р. С. Лисенко (директор Криворізького ліцею № 135 «Імпульс»), Л. О. Попова (к. пед. н., доцент, старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАН України), Т. О. Соловйова (доктор філософії, асистент кафедри англійської філології Прикарпатського національного університету імені В. Стефаника). Усі стейкхолдери у своїх виступах зазначили, що рецензована освітньо-професійна програма «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» другого (магістерського) рівня вищої освіти (галузь знань 01 Освіта / Педагогіка; спеціальність 014 Середня освіта; предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література); додаткова предметна спеціальність 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) відповідає основним критеріям якості вищої педагогічної освіти та може бути рекомендована до запровадження в освітньому процесі Криворізького державного педагогічного університету.

8

21

25

Своїми думками з присутніми поділилися члени робочої групи  з розробки проєкту, представленого на обговорення: З. П. Бакум (д. пед. н., професор кафедри української мови), С. І. Ковпік (д. філол. н., професор кафедри української та зарубіжної літератур), В. В. Карнаух (Широківський ліцей №1, вчитель української мови і літератури), А. Пугач (студентка групи УАФ-м-22); приділили увагу питанню якісних змін у програмі, розповіли про усунення висловлених під час попередньої акредитації зауважень.

Слово взяли присутні здобувачі освіти А. Чумаченко, В. Грубляк, Д. Пономаренко, А. Терещенко, які схвально відгукнулися про зміни у програмі, апелючи до таких моментів: комплексний іспит перенесено на
3-й семестр, це є умотивованим позитивним рішенням, адже студенти зможуть перевірити свої знання на практиці, а вже потім складати іспит; нова дисципліна «Стилістика англійської мови» є затребуваною, такою, що сприяє розвиткові комунікативних якостей особистості; дисципліна «Сучасні освітні парадигми та методологія педагогічних досліджень» є ефективною в прикладному аспекті виконання педагогічних досліджень, особливо під час написання магістерських робіт, і сам змістовий модуль цього освітнього компонента є потрібним. Студенти були одностайними у визнанні роботи з підготовки проєкту ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» продуктивною, а нової програми – студентоцентрованою.

Підтримали проєкт ОПП І. А. Салата (к. філол. н., доцент, завідувач кафедри англійської мови з методикою викладання), О. В. Гладка (к. пед. н., доцент кафедри англійської мови з методикою викладання), Н. Г. Мельник (к. філол. н., доцент, завідувач кафедри української та зарубіжної літератур), адже в ньому враховано сучасні підходи до підготовки фахівця, здатного розв’язувати складні спеціалізовані завдання й практичні проблеми в галузі освіти, що передбачає застосування теорій та методів освітніх наук і характеризується комплексністю й невизначеністю педагогічних умов.

У виступах О. І. Чайки (к. філол. н., доцент кафедри перекладу НАБІПУ), Т. П. Бабенко (к. пед. н., викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист, Криворізький фаховий медичний коледж), А. М. Сербул (спеціаліст вищої категорії, учитель-методист Криворізька гімназія №75) прозвучало, що проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» другого (магістерського) рівня вищої освіти (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література); додаткова предметна спеціальність 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) відповідає основним критеріям якості вищої педагогічної освіти та після внесення змін за результатами обговорення може бути рекомендований до затвердження Вченою радою університету задля подальшого запровадження в освітньому процесі КДПУ.

28

До всіх присутніх звернулася декан факультету української філології Л. М. Семененко (канд. філол. наук, доцент), яка подякувала усім членам робочої групи, стейкхолдерам, гостям. Любов Миколаївна зазначила, що програму однозначно варто схвалити, адже вона сучасна, відбиває нові тенденції в освіті та в підготовці фахівців. Вибіркові дисципліни дають змогу студентам сформувати індивідуальну освітню траєкторію.

Після ґрунтовного обговорення ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» керівник робочої групи Н. М. Малюга висловила подяку за уважне, ретельне прочитання програми, бажання висловити свої думки, які варто обміркувати й взяти до уваги. До високоповажних зборів зі словами подяки звернулася й голова засідання завідувач кафедри української мови, проф. Ж. В. Колоїз, яка побажала всім сили, наснаги на подальшу роботу під мирним українським небом.

21996

11 квітня 2023 року відбувся науково-методичний семінар кафедри української та зарубіжної літератур факультету української філології, присвячений обговоренню проєкту освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література» підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Українська мова і література).

Знімок_екрана_2023-04-11_143418_1.jpgСеред запрошених були науково-педагогічні працівники кафедри української мови, здобувачі першого (бакалаврського) рівня освіти, а також роботодавці та стейкхолдери: О.В. Шундрик, учитель зарубіжної літератури Криворізького ліцею №35 «Імпульс», А. М. Хомула, голова міського методичного об’єднання викладачів української мови та літератури, член оргкомітету Всеукраїнської олімпіади з української мови, викладач-методист, викладач вищої категорії ВСП «Криворізький фаховий коледж Державного університету економіки і технологій», Л.М. Горболіс, доктор філологічних наук, професор кафедри української мови та літератури Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Л.М.Тітаренко, консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Криворізької міської ради.

21968

З результатами опитування студентів магістратури факультету української філології групи УПФм-22 можна ознайомитися за покликанням:

https://drive.google.com/file/d/1W7YpdUiQ63_pb4k9B51LPAOL9MnbTAgH/view?usp=share_link

21815

З результатами опитування здобувачів другого (магістерського) рівня освіти факультету української філології щодо освітніх програм можна ознайомитися за покликанням:

 

https://docs.google.com/document/d/1ykRfYcjaUJxKcgYPfpHogCHWmSMGCcJf/edit?usp=share_link&ouid=117954916616713698215&rtpof=true&sd=true

21813

24 березня 2023 року в читальній залі КДПУ відбулася презентація збірки поезій війни, опублікованої часописом"Саксагань". Уперше ці поезії побачили світ у поетичному марафоні КДПУ.

d_3.jpg

Участь у збірці взяли студенти, випускники, співробітники. Підтримати нашого першокурсника Данила Дятла прийшла його група разом із наставником Світланою Бузько.

d_2.jpg

Представлені твори нікого не залишили байдужим. Покликання на сюжет "Рудани":

Цей день; поезія війни в КДПУ

21797

Конкурсу учнівських науково-пошукових робіт – п’ять років. Ідея конкурсу зародилася на факультеті української філології у 2018 році. Мета «Стилосу» полягала у тому, щоб привабити творчу та філологічно зорієнтовану учнівську молодь до вступу на філологічні спеціальності університету. Учасниками конкурсу за ці роки стало понад сто учнів не лише ліцеїв та гімназій м. Кривий Ріг, а таких міст, як: Маріуполь, Дніпро.

Знімок_екрана_2023-03-24_113522.jpg

Голова оргкомітету доктор філологічних наук, професор Світлана Ковпік на урочистій частині заходу відзначила, що за час існування конкурсу 16 його учасників стали студентами Криворізького державного педагогічного університету.

Знімок_екрана_2023-03-24_114228.jpg

Вона також відзначила, що цього річ учнівські науково-пошукові роботи були присвячені синкретизму мистецтв («Поєднання музики і творів української літератури в пісенному репертуарі Артема Пивоварова»), етикетним формам вітання («Традиційні вітання українців у сучасних листівках Олени Потабашньої»), біблійній тематиці («Концепція пекла у світовій літературі»). У цілому тематика учнівських науково-пошукових робіт актуальна, цікава. Учні продемонструвала уміння вести дискусію, виважено захищати свою позицію.

IMG-418dca3d4897c1cfc50fdfad006c18cc-V.jpg

Знімок_екрана_2023-03-24_124123.jpg

Знімок_екрана_2023-03-24_130430.jpg

Окрім секції науково-пошукових робіт, на конкурсі працювала секція творчих робіт учнів.

IMG-228eaeea677fd9ea2c9b6409537c1840-V.jpg У секції були представлені поетичні і прозові твори учнів закладів середньої освіти міста. Попри жанрову різноманітність, представлені зразки художньої творчості були об'єднані думкою про перемогу України. У секції виступили дуже талановиті учасники. 

IMG-7b9cbb2852d8b86ba1afc95cc8d90dfc-V.jpg

Місця на конкурсі розподілилися так:

Секція науково-пошукових робіт:

1 місце - Пасеніцька Маріанна Володимирівна, учениця 10 класу Криворізького ліцею №95;

2 місце - Приходько Анна Олександрівна, учениця 11 класу Криворізького ліцею «Колія», Коломоєць Лідія Олександрівна, учениця 11 класу Криворізького ліцею «Колія»;

3 місце - Сагло Катерина, Селецька Жанна, учениці 10 класу науковий ліцей міжнародних відносин II-III ступенів» Університету митної справи та фінансів (м. Дніпро), Цепур Єлизавета Олександрівна, учениця 11 класу Криворізького ліцею «Колія».

Секція творчих робіт:

1 місце - Полікарпова Яна Юріївна, учениця 11 класу Криворізького ліцею «Колія»;

2 місце - Кузьменко Кіра Олександрівна, учениця 11 класу Криворізького природничо-наукового ліцею, Русол Катерина  Олексіївна, учениця 10 класу Криворізького ліцею № 24, Силантьєва Поліна  Сергіївна, учениця 10 класу Криворізького природничо-наукового ліцею.

InCollage_20230324_235713565.jpg

InCollage_20230324_235930438.jpg

Дякуємо організаторам конкурсу, учасникам, вчителям - керівникам та координаторам за позитивні емоції та  гарні враження.

 

21798

Результати анкетування студентів групи УАФм-22 можна переглянути за покликанням:

https://docs.google.com/document/d/1OjZ0S37L5p6WNLBFGLjXAp3i4VZPMJDe/edit?usp=share_link&ouid=117954916616713698215&rtpof=true&sd=true

Аналіз результатів опитування групи УАФм-22 розміщено за покликанням:

https://docs.google.com/document/d/1uR-wbmDo3m0uIFx50uUHLeB5VlfbUWLp/edit?usp=share_link&ouid=117954916616713698215&rtpof=true&sd=true

21761

фото 1

фото 2

Канадський інститут українських студій Університету Альберти (КІУС) є провідним центром українських досліджень за межами України, виконує функції з організації українсько-канадських досліджень, надає дослідницькі гранти вченим, видає книги і наукові журнали, розробляє матеріали для українськомовної освіти в школах Канади, організовує конференції, лекції та семінари. 16 березня 2023 року поціновувачі дитячої книги мали змогу приєднатися до науково-просвітницького заходу, ініційованого Освітнім центром української мови Канадського інституту українських студій Університету Альберти.

Повоєнна українська діаспора почувалася відповідальною за публікацію значного корпусу українськомовної дитячої літератури, яка сприяла збереженню національної ідентичності в емігрантських громадах. За підтримки Освітнього центру української мови та Торонтської української бібліотечної асоціації створено вичерпну анотацію бібліографії зібрання.

Спікерка Леся Саведчук представила проєкт, розповіла про його реалізацію, пояснила окремі позиції, не оминула викликів, із якими довелося стикнутися в роботі. Детально зупинилася на жанрах і тематиці літератури для дітей та юнацтва,  окреслила перспективи для майбутніх науковців. Знаково, що організатори зустрічі виокремили доробок колеги з Криворізького державного педагогічного університету професорки Марини Варданян. Дослідження науковиці, виконане за сприяння Канадського інституту українських студій, присвячене жанрово-тематичній палітрі дитячої літератури української діаспори.

У заході взяли участь доцент кафедри української мови Наталія Малюга, старший викладач кафедри української мови Ганна Демиденко, доцент кафедри української та зарубіжної літератур Світлана Журба, студенти факультету української філології бакалаврського (2–4 курси) та магістерського освітніх рівнів. Студентки групи УАФм-22 поділилися своїми враженнями.

1

2

Валерія Грубляк: Дуже цікава та інформативна лекція. Доповідачка Леся Саведчук лаконічно подала матеріал, представила його й на слайдах у презентації. Дитяча література є актуальною, і ми змогли почути набагато більше й під іншим кутом зору завдяки конференції.

Анна Пугач: Інформація, почута на лекції, сприймалася легко навіть попри те, що транслювалася англійською мовою. Дитяча література не має залишатися осторонь нашої уваги. Подано корисну інформацію, де ми можемо знайти осередки книг української літератури, зокрема дитячої української літератури, за межами нашої держави. Уважаю, що це досить актуально, зважаючи на сьогоднішні реалії та вимушену міграцію українців.

Дарина Пономаренко: Досить важлива інформація подана доповідачем щодо ролі й актуальності дитячої літератури. Ця зустріч дійсно варта уваги, а її зміст – поширенню в маси. З насолодою слухала інформацію про зміст дитячої літератури, різноманіття жанрів, зберігання книг. Уважаю також, що поширення української літератури закордоном, зокрема дитячої, – запорука успішного майбутнього для України та її розвитку!

Аліна Чумаченко: Неперевершена зустріч, цікава доповідь та не менш актуальна тема в українському письменстві – розвиток дитячої літератури в українській діаспорі 1945–2021 рр. Дуже сподобався чіткий, зрозумілий та послідовний виклад інформації, що супроводжувався ілюстраціями дитячих збірок та портретів деяких авторів. Ця зустріч змушує переосмислити власні можливості та звернути більшу увагу на тих письменників, які активно працювали в дитячому літературному дискурсі зазначеного періоду, і ще більше розширити межі своїх знань. Залишились лише неймовірні враження від конференції!

3

25

Наставник магістрантів доцент Наталія Малюга, яка з професійної точки зору цікавиться діяльністю Канадського інституту українських студій, обізнана з науковими працями колег, зорієнтовує майбутніх філологів: 2007 року Український науково-дослідний інститут архівної справи та документознавства уклав договір про співпрацю з Канадським інститутом українських студій університету Альберти. Одна із статей договору передбачає виявлення документів архівної україніки в канадських архівах та підготовку двомовного довідника «Архівна україніка в Канаді» про документи української культурної спадщини та пов’язані з історією України і українців документи іноземного походження, що зберігаються в архівах, архівах-музеях та бібліотеках Канади.

Аби більше познайомитися зі структурою та наповненням журналу пластового новацтва «Готуйсь», даємо активне покликання на викладений у мережі Інтернет номер за квітень 1965. Ч. 4 (105). URL:

https://vydavnytstvo.plastscouting.org/hotuys/arkhiv/1965-4.pdf

Більше світлин з цієї зум-лекції можна переглянути за посиланням: 

https://kdpu.edu.ua/ukrainskoi-movy/zahalna-informatsiia/novyny-ta-oholoshennia/21686-lektsiia-pro-dytiachu-knyhu-v-universyteti-alberty-piznavalno-tsikavo-aktualno-dlia-studentiv-fakultetu-ukrainskoi-filolohii.html

21709

15 березня 2023 року на факультеті української філології за сприяння завідувачки кафедри практичної психології професорки З. М. Мірошник та за співпраці з психолого-педагогічним факультетом відбулася гостьова лекція професорки Світлани Борисівни Кузікової на актуальну тему "Психокорекційна робота зі стресовими станами та наслідками психотравм війни".

Знімок_екрана_2023-03-13_124751_1.jpg

На лекції були присутні викладачі та студенти двох факультетів. Захід відвідали близько ста осіб.

Пані Світлана розглянула питання психогенних загроз і наслідків травматичних подій війни, схарактеризувала типи реагування людини в ситуації стресу.

Знімок_екрана_2023-03-15_112247.jpg

Важливо, що значну увагу лектор приділила програмі дії (фізичної і ментальної активності) в ситуації хронічного стресу.

Знімок_екрана_2023-03-15_123033.jpg

Знімок_екрана_2023-03-15_113441.jpg

Світлана Борисівна познайомила присутніх із техніками зниження емоційної напруги в умовах стресової ситауції, детально розкрила психологічні прийоми управління емоційним станом та поведінкою у складних життєвих ситуаціях.

Леція виявилася дуже цікавою, пізнавальною і практично цінною для присутніх, що засвідчили відгуки студентів та викладачів. 

1678886340830.jpg

Дякуємо пані Світлані за можливість долучитися до сучасних підходів у психокорекційній роботі.

 

21669

  16 лютого 2023 року на базі кафедри української та зарубіжної літератур відбувся круглий стіл на тему: «Організація інтерактивної складової на заняттях з літератури в умовах дистанційної освіти». Методико-дидактичний діалог зорієнтований на обговорення й корекцію змісту ОП "Українська мова і література, зарубіжна література" першого (бакалаврського) рівня. Зустріч відбулася із залученням учасників проєкту «Освітній суп», що реалізується освітньою організацією «Навчай для України» у партнерстві зі Світовим банком та за фінансування швейцарської фундації UBS Optimus Foudaton. Програма містить дослідницький компонент – вивчення ефективності тьюторингу у компенсації освітніх втрат українських школярів.

IMG-6907e51586fa8cbe86aac602e4399197-V.jpg

 Під час обговорення важливих питань інтерактивної складової на уроках української та зарубіжної літератур вчителі криворізьких ліцеїв та гімназій мали можливість обмінятися досвідом, обговорити проблемні моменти організації дистанційного навчання на уроках літератури.

IMG-5f13d19e53bf81dddac7b0e5ad5ddbed-V.jpg

Модерували захід кандидатки філологічних наук, доценти кафедри української та зарубіжної літератур Наталя Коломієць та Наталя Яременко.

Учителі висловили свої побажання щодо необхідності розширити зміст методик вивчення літератур для здобувачів вищої школи темами, котрі сфокусовані навколо ефективної організації освітнього простору в умовах дистанційного навчання. Розглянули також питання, які стосувалися удосконалення змісту освітньої програми «Українська мова і література, зарубіжна література», зокрема акцент зробили на низці спеціальних компетентностей, а саме: «здатність здійснювати науково-педагогічне спілкування у філологічній галузі, планувати і проводити навчальні заняття та виховні заходи з української та зарубіжної літератур у закладах середньої та вищої освіти, в тому числі за умов дистанційного та змішаного навчання».

IMG-060f4ff909a14eae72887558f63f915a-V.jpg

Такого формату заходи дуже цінні для організації освітнього процесу не лише в закладах загальної освіти, а й для здобувачів вищої освіти. Тож плануємо наступні зустрічі.

21666
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Лютий 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28