29 березня 2024 року відбулося засідання вченої ради факультету української філології, на якому обговорювалися питання, пов’язані з оновленням освітніх програм першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, і представлення відповідних проєктів.
Проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти презентувала керівник робочої групи Наталя Анатоліївна Березовська-Савчук, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови.
Проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія» підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти представила керівник робочої групи Світлана Степанівна Журба, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української та зарубіжної літератур.
Проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література» підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти представила керівник робочої групи Наталя Володимирівна Яременко, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української та зарубіжної літератур.
Презентація проєктів передбачала перегляд загального обсягу нормативних і вибіркових освітніх компонентів, відсоткове співвідношення нормативних навчальних дисциплін за основною і додатковою (предметною) спеціальністю, науково-предметної підготовки, особливостей навчальних практик, курсових робіт тощо. Керівники робочих груп озвучили підсумки анкетування випускників, опитування роботодавців, здобувачів вищої освіти бакалаврського рівня, зупинилися у своїх виступах на аналізі цих результатів, а також певних ключових моментах, покликаних покращити рівень ОП.
У процесі колективного обговорення було сформульовано певні вектори змін освітніх програм, які передбачають урахування пропозицій стейкхолдерів, а також орієнтацію на сучасні тенденції розвитку вищої освіти України, відповідають викликам воєнного сьогодення, адже спрямовані насамперед на підвищення рівня методичної підготовки вчителя-словесника, на вдосконалення навичок здобувачів реалізовувати різні форми дистанційної освіти на заняттях мовно-літературної галузі.
Окрему увагу звернено на потреби вивчення інклюзивної літератури, що забезпечить освоєння майбутніми фахівцями ефективних інструментів для створення універсального освітнього середовища, актуалізовано й на важливості опанування специфіки розвитку літератури Криворіжжя, оскільки регіональний аспект у формуванні в здобувачів та здобувачок відповідних професійних компетентностей відіграє важливу роль.
З Проєктами обговорюваних ОП можна ознайомитися за покликаннями:
Проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література».