Кафедра філософії
Криворізький державний педагогічний університет

Шановні студенти, колеги та усі, хто цікавиться філософією!

 

Кафедра філософії з радістю повідомляє про публікацію навчального посібника «Філософія: теоретичний курс». Протягом року наполегливої роботи над виданням автори-викладачі узагальнили та систематизували доробок з усіх основних розділів філософії. Наукова школа під керівництвом д. філос. н., проф. Шрамка Я. В проводить дослідження в руслі наукової філософії, що і було представлено в навчальному посібнику.

Видання призначене для студентів нефілософських спеціальностей, які вивчають філософію як загальноосвітню дисципліну. Мета посібника – дати цілісне уявлення філософію як науку та навчальну дисципліну, систематизувати знання про основні розділи філософії та філософські проблеми. Навчальний посібник складається зі вступу, восьми розділів і словника основних термінів.

фил3 small

 

У першому розділі, присвяченому філософському вченню про буття, запропоновано витлумачення категорії буття, подано його основні характеристики, стисло розглянуто онтологічну проблематику в сучасній філософії. Другий розділ присвячений філософії філософією свідомості. Подано філософське поняття свідомості, проблему співвідношення духовного й тілесного, висвітлено широкий спектр сучасних філософських підходів до вивчення свідомості. У третьому розділі проаналізовано філософський підхід до проблеми пізнання, здійснюваним у гносеологічних концепціях. Значну увагу приділено проблемі пізнаваності світу, проблемі витлумачення знання, його співвідношенню з переконанням та інформацією Розглянуто проблему істини та її розв’язання в різних філософських концепціях. З огляду на роль наукового знання в розвитку людської цивілізації, питання наукового пізнання, які утворюють галузь філософії та методології науки, виокремлено в самостійний розділ 4.

Розділи 5 і 6 присвячено соціальній філософії та філософії історії, що є взаємопов’язаними галузями, які досліджують суспільство. У п’ятому розділі акцентовано увагу на якісних характеристиках суспільства, обґрунтуванні його цінностей та ідеалів, з’ясуванні чинників розвитку. Схарактеризовано класичні та сучасні концепції розвитку суспільства. Своєю чергою, у шостому розділі осмислюється питання сенсу, спрямованості, форм та чинників розгортання історичного процесу, досліджуються межі й умови об’єктивності та істинності історичного знання, особливості його побудови і функціонування.

У сьомому та восьмому розділах представлено філософську антропологію та філософську теорію цінностей. Якщо першу пояснено як філософське вчення про природу та сутність людини як особливого роду буття, її місце у світі, то аксіологію витлумачено крізь призму тісного взаємозв’язку з антропологічними дискурсами: естетикою, етикою, філософією культури, теорією свідомості, філософією мови і комунікації, а також соціальною філософією, семантикою, епістемологією (істина як цінність) та іншими розділами філософського знання.

Сподіваємося, що навчальний посібник буде корисним під час вивчення курсу філософії студентами й допоможе фахівцям по-новому подивитися на основні філософські проблеми.

Навчальний посібник розміщено в репозитарії університету.

16165
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Березень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31