Кафедра математики та методики її навчання
Фізико-математичний факультет

15 березня на фізико-математичному факультеті відбулася підсумкова конференція з виробничої практики.

Студенти-математики 4-го курсу проходили практику у гімназії №95, ліцеї 81, КОЛІ, СШ №75, 35 та ін.

Звіт з педагогічної практики студентів фізико-математичного факультету, які брали участь у пілотному проекті з запровадження електронної звітності: Бурденкова Богдана, Васильєва Костянтина, Захарчевої Лідії, Ілляшик Катерини, Калашник Катерини, Козакової Катерини, Танцюри Аліни, Тютюнника Бориса, Шавиріної Карини

База практики

Практика проходила у Криворізькій гімназії №95, яка має гарну технічну та навчально-виховну базу, майже у кожному класі є проектори або телевізори, також є мультимедійна дошка.

95 gimnazija L1024896

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник етнографічного музею гімназії № 95 О. В. Трофименко та директор гімназії № 95 А. І. Шепілко в «Українській світлиці» зі студентами фізико-математичного факультету КДПУ під час педагогічної практики

 

Підготовка до практики

Йдучи на практику, ми вже знали, за якими класами будемо закріплені, знали класних керівників та вчителів математики, а також декого з адміністрації, а також з теми з математики, які будуть вивчати учні.

Крім того, на навчальній практиці «Intel Навчання для майбутнього» розробляли проекти, які можна було впроваджувати під час вивчення цих тем.

Першого дня практики нас зустріли тепло, вчителі допомагали адаптуватися на новому місці. Тому, вважаємо, що володіння інформацією щодо вчителів, класів було доцільним для підготовки як моральної, так і підготовки відповідного навчального матеріалу, приблизних виховних заходів ще до початку практики. 

 

Наші наставники

Під час проходження педагогічної практики всебічну допомогу надавали: доцент кафедри математики та методики її навчання Крамаренко Тетяна Григорівна, доцент кафедри педагогіки Король Анжеліка Миколаївна, доцент кафедри загальної та вікової психології Токарева Наталія Миколаївна, класні керівники та вчителі-предметники.

Учителі С.М. Шахматова, С.Л. Бойко, А.І. Цимбал та Н.В.Ліхацька, з якими ми співпрацювали, є вчителями вищої категорії, вчителями-методистами. Вони надавали дієві поради при підготовці до уроків та проведенні позакласних заходів. У них можна було багато чому навчитись.

Чого навчалися

Під час проходження виробничої практики ми мали змогу удосконалити систему педагогічних умінь та навичок, розвинути фахові та методичні здібності залежно від особистісно-індивідуального стилю поведінки. Ми мали змогу випробувати себе у ролі вчителя, побачити усі радощі та труднощі даної професії, визначити власні професійні інтереси, переконатись у своїй психологічній готовності до педагогічної діяльності, поглибити психолого-педагогічні знання, покращити організаторські здібності та вміння.

         Під час педагогічної практики ми виконували такі завдання : Формували вміння і навички спостерігати за навчально-виховним процесом та аналізувати його результати.

  1. Вивчали зміст і систему планування навчальної роботи учителя математики.
  2. Відпрацьовували практичні   професійні вміння і навички організації та здійснення навчально-виховної роботи з учнями.
  3. Навчалися застосовувати на практиці знання отримані при вивченні психолого-педагогічних  дисциплін  і методики навчання математики в університеті.
  4. Оволодівали методами,  прийомами і засобами проведення уроків різних типів, а також навичками керівництва пізнавальною діяльністю школярів відповідно до їх вікових та індивідуальних особливостей.
  5. Брали участь у пілотному проекті з модернізації звітності студентів, вели блоги проходження практики, подали у блогах звіти про виховні заходи,   про позакласні заходи.

На слайдах ви можете бачити, які уроки, виховні заходи та позакласні провели студенти-практиканти. (слайди 8-36)

 

Які виникали труднощі

У нашій практиці, як і у кожній діяльності, виникали певні труднощі, які ми намагались подолати:  :

-                     у період адаптації виникали проблеми з налагодженням дисципліни в класі;

-                     виникали складності при доборі потрібних доречних вправ для сприйняття засвоєння нового матеріалу.

-                    як правильно та грамотно оформити психолого-педагогічні спостереження на блозі;

-                    трудність, краще сказати незручність була в тому, що ми не могли писати, у якій школі проходили практику, називати прізвища та імена учнів, писати негативні моменти практики.

-                     

Варто зауважити, що одним з великих плюсів пілотного проекту було те, що методисти мали змогу слідкувати за проходженням практики на відстані, коментувати та робити зауваження для покращення наших блогів, психолого-педагогічних спостережень.

 

Чого навчилися

         Ми можемо похвалитись тим, чого навчились: :

-                    навчились планувати уроки, виховні та позакласні заходи;

-                    навчились проводити уроки різних типів, виховні та позакласні заходи;

-                    навчились підбирати та використовувати найбільш ефективні методи, форми і прийоми навчання; зокрема троє студентів проводили уроки з використанням мультимедійної дошки, двоє з використанням мультимедійного проектора;

-                    навчились враховувати вікові особливості фізичного, психічного розвитку школярів при виборі форм і методів роботи на уроках;

-                    вести блоги спостереження, робити самоаналіз уроків та аналізувати уроки інших студентів-практикантів;

-                    навчились організовувати учнів, підтримувати дисципліну, інтерес та увагу учнів на уроці;

-                    навчились проявляти педагогічний такт та зберігати спокій та врівноважений стан у різних педагогічних ситуаціях;

-                    навчились готувати доцільне дидактичне обладнання до уроків, виховних та позакласних заходів.

слайд 39 - вислови студентів про педпрактику

         Педагогічна практика дала змогу випробувати себе у ролі вчителя та переконатись у правильності вибору професії.

         Ми побачили, що вчитель – це людина, яка постійно повинна вчитись, вдосконалюватись та працювати над собою. Тому, якщо ми хочемо у майбутньому стати професіоналами, то мусимо працювати.

4331
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Липень 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31