Кафедра математики та методики її навчання
Фізико-математичний факультет

 15 та 21 січня 2022 року відбувалися у дистанційному форматі конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт з математики, інформатики, фізики, астрономії «Едісони ХХІ століття» учнями міста Кривого Рогу. Викладачі кафедри математики та методики її навчання КДПУ відгукнулися на запрошення адміністрації комунального закладу «Інноваційно-методичний центр» Криворізької міської ради і долучилися до оцінювання учнів робіт. Методист центру Данилович Людмила Ярославівна та вчителі математики, фізики та інформатики Криворізького Покровського ліцею, на базі якого проходив захід, доклали чимало зусиль для організації конкурсу, розробки документів для оцінювання.

1ЕД2022

Оцінювання робіт та виступів відбувалося у три етапи: заочне оцінювання робіт за переліком критеріїв, постерні виступи учнів, виступи учнів на конференції.

Зокрема заочне оцінювання відбувалося за критеріями: аргументованість вибору теми дослідження, наукове/прикладне значення роботи; системність і повнота розкриття теми; вміння чітко та ясно викладати свої думки, критично осмислювати використані джерела; рівень виконання завдань, їх відповідність меті дослідження; відповідність вимогам оформлення дослідницьких робіт (науковий стиль мовлення, наявність всіх структурних елементів, коректність оформлення джерел та цитування, грамотність).


Значна частина представлених робіт має науково-прикладний характер, - розповідає голова журі секції №3 «Прикладна математика і математичне моделювання», доцент кафедри Тетяна Крамаренко. -  Багатьма учнями використано STEM-підходи у ході розробки теми. Наприклад, учениця 8-го класу Поліна Корж (КЗШ №123) застосовує різні методи  для обчислення площі Криворізького гранітного кар`єру: метод зважування, використання карти і додатків Google, здійснюється порівняння різних способів знаходження площ на прикладі реального об’єкта місцевості. Це дуже актуально та заслуговує на заохочення. Софія Мякушина  (8-й клас, КГ № 95) досліджувала, як фрактальну геометрію використовувати для обчислення периметра зони воронкоутворення шахти. 


Аспірант кафедри педагогіки КДПУ Руслан Калугін зазначає, що теми науково-дослідницьких робіт учениць 8-го класу Омельниченко Любові (КЦМГ, «Розробка додатку на android для діагностики оптимальних умов організації навчально-виховного процесу»)  і Марії Корнік "Моделювання оптимальних умов організації навчально-виховного процесу за допомогою мікроконтролерів" безумовно актуальні, зважаючи на широкі можливості застосування смартфонів у повсякденному житті людини і неабияку популярність цих пристроїв серед юнацької аудиторії. Відзначається наполегливість учениць у бажанні навчитися програмувати застосунки для мобільних пристроїв із операційною системою Android.


Доцент Лариса Олександрівна Черних звернула увагу юних дослідників на коректність оформлення робіт, цитування використаних джерел, формулювання  завдань дослідження. 

У цілому учні достойно представили виконані роботи, добре відповідали на питання членів журі конкурсу.

 

 

18281

24 лютого о 14.00 кафедра математики та методики її навчання в рамках курсів підвищення кваліфікації учителів математики відбулися на майстер-класи з питань підготовки учителя математики до змішаного та дистанційного навчання учнів.

О 14.05 відбувся майстер-клас переможниці обласного туру Всеукраїнського конкурсу "Вчитель року-2021" в номінації "Математика" Марії Геннадіївни Драмарецької (Маша Драмарецкая).

О 14.30 - майстер-клас переможниці конкурсу у Криворізькому районі Оксани Андріївни Двірної (Оксана Двирна).

О 14.55 презентує досвід кандидат педагогічних наук, докторант, старший науковий співробітник Інституту ІІТЗН НАПН України (м.Київ) Мар'єнко Майя Володимирівна (Майя Марьенко).

Детальніше у повідомленні прес-центру на сайті університету

Переглянути майстер-класи

Модераторка події, доцентка кафедри математики та методики її навчання Т. Г. Крамаренко спеціально для вчителів — слухачів курсів підвищення кваліфікації зберегла всі корисні поради на Google-диску для перегляду в майбутньому.

Подяки за майстер класи изображение viber 2021 02 24 13 45 45 1

14572

Всеукраїнський конкурс «Учитель року» є конкурсом професійної майстерності вчителів, що проводиться на державному рівні з метою підвищення престижності професії вчителя в суспільстві.

Протягом чотирьох днів в лютому 2021 року проходили конкурсі випробування «Дистанційний урок», «Контрольна робота», «Методичний практикум» та «Урок».

Під час відбіркового етапу конкурсних випробувань учасники продемонстрували педагогічну майстерність з організації освітнього процесу в дистанційному режимі та знаннєву складову професійної компетентності.

Викладачі Криворізького державного педагогічного університету взяли активну участь у роботі журі конкурсу.

ЖУРІ

  1. Поляков Олег Володимирович, директор комунального закладу освіти “Дніпропетровський обласний ліцей-інтернат фізико-математичного профілю”, кандидат фізико-математичних наук, доцент, Заслужений вчитель України, голова журі;
  2. Кірман Вадим Кімович, завідувач кафедри природничо-математичної освіти комунального закладу вищої освіти “Дніпровська академія неперервної освіти” Дніпропетровської обласної ради, кандидат педагогічних наук, заступник голови журі;
  3. Лов’янова Ірина Василівна, професор кафедри математики та методики її навчання Криворізького державного педагогічного університету, доктор педагогічних наук, професор, заступник голови журі;
  4. Бобилєв Дмитро Євгенович, завідувач кафедриматематики та методики її навчання Криворізького державного педагогічного університету, кандидат педагогічних наук, доцент;
  5. Крамаренко Тетяна Григорівна, доцент кафедри математики та методики її навчання Криворізького державного педагогічного університету,кандидат педагогічних наук, доцент;

 2изображение viber 2021 02 16 11 38 111фото дистанційний урок

 

14571

23 січня 2020 року у Криворізькому Покровському ліцеї  відбувся І етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт

з математики, фізики та астрономії  «Едісони ХХІ століття» – 2020.

До резензування робіт та проведення захисту долучилися викладачі кафедри математики та методики її навчання і фізики та методики її навчання Криворізького державного педагогічного університету.

Зокрема завідувач кафедри, канд. пед. наук Д. Є. Бобилєв, д-р. пед. наук, професор І. В. Лов'янова, канд. пед. наук, доцент Т.Г.Крамаренко, канд. пед. наук Т.С.Армаш, канд. пед. наук, доцент О.В.Віхрова, старший викладач С.Г.Шиперко та ін.

Відкрили захід методистка Криворізького інноваційно-методичного центру Л. Я.Данилович та заступник директора ліцею О.П.Рузанова.

20200123 100659

Під час відкриття заходу20200123 104150

Розпочинається захист робіт.

9925

У листопаді 2019 року у рамках курсів підвищення кваліфікації учителів математики розглядалися проблеми використання інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій навчання математики. Доцент кафедри математики та методики її навчання КДПУ Тетяна Григорівна Крамаренко запропонувала учителям розробки занять за оновленим посібником з проблем використання ІКТ.

Особливо зацікавило учителів використання дистанційних та хмарних технологій навчання. Розглянуто можливості застосування LearningApps, системи динамічної математики GeoGebra, зокрема додатків для мобільних телефонів Геометрія, Графічний калькулятор, 3D-графіка.

Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики : навч. посіб. / Т. Г. Крамаренко, В. В. Корольський, С. О. Семеріков, С. В. Шокалюк ; наук. ред. М. І. Жалдак. – Вид. 2, перероб. і доп. – Кривий Ріг : Криворізький держ. пед. ун‑т, 2019. – 444 с. – Режим доступу: http://elibrary.kdpu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3315.

23 11 2019 image001

23 11 2019 image003

23 11 2019 image005

9362

Семінар викладачів математики та фізики закладів професійної освіти Кривого Рогу

23 жовтня на базі фізико-математичного факультету Криворізького державного педагогічного університету відбувся семінар викладачів математики та фізики закладів професійної освіти Кривого Рогу. Тема заходу «Шляхи модернізації системи навчання на засадах особистісно-зорієнтованого, діяльнісного та компетентнісного підходів при вивченні природничо-математичних дисциплін».

Відкрили захід Віталій Олексійович Сапіга, заступник голови Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнської асоціації працівників професійно-технічної освіти та методист Світлана Євгенівна Кичук.

Перед присутніми викладачами математики та фізики виступив завідувач кафедри математики та методики її навчання, канд. технічних наук, професор Володимир Вікторович Корольський з повідомленням про особливості навчання математики в сучасних закладах професійної освіти.

Про основні помилки, які допускають учні при складанні ЗНО з математики, поінформував кандидат педагогічних наук, старший викладач Дмитро Євгенович Бобилєв.

З доповіддю про запровадження STEM-технологій у навчанні математики виступила кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Григорівна Крамаренко.

Презентація Т. Г. Крамаренко для виступу  


Курси підвищення кваліфікації учителів математики

11 жовтня в рамках підвищення кваліфікації вчителів математики закладів середньої освіти відбулося обговорення проблем запровадження STEM-навчання.

З доповіддю про запровадження STEM-технологій у навчанні математики виступила кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Григорівна Крамаренко.

Учителі поділилися власним досвідом запровадження STEM.

Презентація Т. Г. Крамаренко для виступу  

 20181011 160221

5897

 

Цього року к. пед. н., старший викладач кафедри  математики та методики її навчання Дереза І. С. брала участь у міському інтерактивному конкурсі «Я і світ моїх захоплень» у складі журі секції «Математика». Конкурс проходив на базі Криворізької Центрально-Міської гімназії 12 квітня 2018 р. для учнів 4-5 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Мета конкурсу – залучення талановитих та здібних учнів 4-5 класів до участі в інтелектуальних змаганнях; розвиток творчої діяльності молодших школярів, пізнавальної, комунікативної та полікультурної компетентності; стимулювання творчого самовдосконалення учнів.

Як зазначає Ірина Сергіївна, конкурс був організований на високому рівні. Дуже складно було визначитися з переможцями, оскільки не зважаючи на те, що це учні тільки 4, 5 класів, представлені роботи були цікавими, практично спрямованими, ґрунтовними. В процесі захисту учні продемонстрували не тільки вільне володіння змістом своєї роботи, а й уміння публічно презентувати її результати та відстоювати власну думку.

За допомогу в організації та проведенні конкурсу Ірині Сергіївні вручено подяку.

 

P1016941

4760

Одним з актуальних напрямів модернізації та інноваційного розвитку природничо-математичного профілю освіти виступає STEM-орієнтований підхід до навчання. Цейпідхід сприяє формуванню стійкої мотивації у вивченні дисциплін, на яких ґрунтується STEM-освіта.

STEM-освіта(від англ. Science – природничі науки, Technology – технології, Engineering – інженерія, проектування, дизайн, Mathematics – математика) – це категорія, яка визначає відповідний педагогічний процес (технологію) формування і розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, рівень яких визначає конкурентну спроможність на сучасному ринку праці.

Якість впровадження STEM-освіти в освітній процес багато в чому визначається компетентністю та рівнем професійної діяльності вчителів. У зв'язку з цим, необхідно під час навчання в університеті озброїти майбутніх вчителів математикизнаннями про STEM-технології та вміннями впроваджувати їх в освітній процес.

Одним із напрямів впровадження STEM-освіти в навчальний процес є мейкерство (DIY-підхід). Тому під час вивчення курсів «Аналітична геометрія», «Диференціальна геометрія і топологія» студентипід керівництвом старшого викладача кафедри математики та методики її навчання Дерези І.С. створюють інструменти для побудови ліній другого порядку (зокрема, еліпсограф, інструмент для побудови еліпса механічним способом тощо), каркасні моделі поверхонь другого порядку та їх перерізів, паперові моделі многогранників. Це сприяє більш глибокому засвоєнню тем відповідних курсів, та дає навички та досвід мейкерства для майбутньої педагогічної діяльності.

презентація

 

4759

Нинішній освітній простір пропонує безліч шляхів для зростання креативного вчителя. Проте, як не помилитися у виборі, які методи, прийоми та форми навчання обрати для своєї діяльності? Ці питання завжди хвилюватимуть педагога, який прагне самовдосконалення й професійного зростання. У наш час неможливо працювати за шаблоном.

prida4a6

Про те, як учитель повинен віднайти свій унікальний шлях у роботі, виробити систему, що допоможе виховувати талановитих і здібних учнів, а також надасть стимул для його ж розвитку, бесідуємо з вчителем математики та інформатики Криворізької педагогічної гімназії, кандидатом педагогічних наук Тетяною Придачою. Вона випускниця фізико-математичного факультету у 2010-му році.

 – Проект «Менеджмент молодого спеціаліста» розроблений мною сумісно з вчителем математики нашої гімназії, вчителем вищої категорії, вчителем-методистом Ольгою Іванівною Євстігнєєвою, – розповідає Тетяна Василівна. – Він є певною дорожньою картою педагогічного зростання молодого вчителя в умовах сучасної школи, втіленням девізу гімназії «Ми дбаємо про майбутнє України». Створена дорожна карта – це не розроблений в найдрібніших деталях точний шлях до професійного зростання молодого спеціаліста. Це певна система складових, які можуть стати орієнтиром в його діяльності. Нам надзвичайно приємно повідомити, що даний проект став переможцем міського конкурсу «Молодий вчитель – вчитель-наставник».

– Як працюється молодому вчителю в одному з кращих загальноосвітніх закладів міста?

2291

31 травня о 14.40 викладачам Криворізького державного педагогічного університету досвід використання мультимедійної дошки в підготовці майбутніх учителів презентувала доцент кафедри математики та методики її навчання Тетяна Григорівна Крамаренко.

Присутні мали змогу ознайомитися з технологією розробки уроків для дошки InterWrite, яка використовується в ауд. 314, переглянути  і "взяти участь" у проведенні низки уроків, які розробляли студенти спеціальності "Математика" в рамках вивчення курсу "Інформаційно-комунікаційні засоби навчання математики" з використанням програмного забезпечення для цієї дошки. А також ознайомитися з можливостями організації роботи "Школи у хмарах" на сервісах LearningApps та GeoGebra, переглянути низку наочностей, створених з використанням цих сервісів не лише для вивчення математики, але й інших навчальних предметів. Цікаво було присутнім дізнатися, як за допомогою програмного забезпечення для мультимедійної дошки записати скрінкасти, які на сьогодні набувають популярності в мережі YouTube, при розробці відкритих електронних навчальних курсів тощо, на скільки зручно подавати через мультимедійну дошку розробки уроків з бібліотек електронних наочностей, рекомендованих МОН для використання у школі. 

Присутні  висловлювали побажання  вдосконалювати уміння використовувати мультимедійну дошку в навчанні.


Тому для тих, хто бажає детальніше ознайомитися з технологією розробки уроків для мультимедійної дошки, радимо заповнити відповідну форму.  Час і місце проведення наступного майстер-класу буде повідомлено за отриманими адресами і телефонними номерами.


На нашу думку, доцільно 2-4 години для ознайомлення з технологією розробки уроків для мультимедійної дошки включити до офіційної програми курсів підвищення кваліфікації викладачів університету. 

2016Фіз мат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На фото студенти і викладачі фізико-математичного факультету університету

 


ВИКОРИСТАННЯ  У НАВЧАННІ МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ  ДОШКИ

Серед технічних новинок, що приходять сьогодні до навчальних закладів, особливе місце займають мультимедійні дошки. Завдяки їх використанню можна збільшити потенціал розкриття теми у порівнянні з використанням звичайної дошки чи навіть комп’ютера з проектором.

Доцільне використання ІКТ у навчанні сприятиме підвищенню якості освіти, а саме через якість потенціалу досягнення мети освіти та якість процесу формування професіоналізму. Тому проблема підготовки майбутнього вчителя до використання комп’ютерно-орієнтованих та хмаро-орієнтованих засобів навчання є актуальною.

2043
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Вересень 2022
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30