Факультет географії, туризму та історії 15 листопада 2023 року здійснив черговий виїзний профорієнтаційний захід з майбутніми абітурієнтами. Цього разу, викладачі факультету відвідали Комунальний заклад освіти «Криворізький ліцей «Джерело»» і поспілкувалися з випускниками 11 класів.
Очне спілкування було перервано повітряними тривогами, але це не стало на заваді для спілкування, презентації самого факультету та спеціальностей факультету.
Спеціальність 242 «Туризм і рекреація» презентувала доцент кафедри туризму та економіки Дарья Шиян. Під час свого виступу, були визначені особливості кваліфікації бакалавр з туризму та навчального процесу, широкі можливості проходження практик, стажування, працевлаштування по професії тощо. І головний секрет від викладачів кафедри, як можна навчатися, подорожувати та заробляти!!!
Під час спілкування в учнів виникали питання щодо умов вступу, прохідного балу, кількості бюджетних місць, підготовчих курсів та мотиваційного листа. На всі питання учні отримали вичерпну інформацію і флаєр про спеціальність, де містяться всі координати та QR-коди з необхідною абітурієнтам інформацією.
Велика подяка колективу та адміністрації ліцею «Джерело» за гостинність, теплу і щиру зустріч, цікаву і змістовну екскурсію закладом.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 399
З 2020 року в Україні другої суботи листопада в Україні офіційно відзначається професійний День виноградаря і винороба. Цього року ця подія припала на 12 листопада. У цей день вшановуються працівники виноградарської і виноробної галузі, технологи, енологи та сомельє. Фахівці навіть виділяють нову галузь науки – енологію, як сукупність знань про усі етапи повного циклу виноробства від вирощення винограду до створення вина та подальшого його зберігання.
Україна має добре розвинену винну промисловість з давніми традиціями. Низка українських вин мають визнану європейську якість і експортуються до Європейського союзу і країн Північної Америки.
Цікавість до того, яки вирощується виноград, виробляється вино, які є його марки і властивості, в туризмі породило особливу галузь – винний туризм. Винний туризм – це спеціалізований вид туризму, який має на меті відвідування полів з виноградниками, підприємств з вироблення вина, винних погребів, дегустацію вин, відвідування фестивалів вина та фірмових магазинів вина тощо.
Виноградарство вимагає теплого клімату, вологи та особливі ґрунти. В Україні найліпші умови для виноградарства мають Закарпаття та Причорномор’я в Одеській, Миколаївській, Херсонській, Запорізький областях та у Криму.
Силами викладачів кафедри туризму та економіки КДПУ були розроблені маршрути до Херсонської і Миколаївської областей з відвідуванням виноробних господарств. За довоєнний час 2020-2022 років здійснено 7 винних турів. В основному це став винзавод в селі Веселе Херсонської області, а також винне господарство «Бейкуш» неподалік Очакова в районі села Чорноморка Миколаївської області та вино-коньячний завод «Шабо» під Одесою. Вікторія Пацюк з туристичною метою вивчала винзавод Коблево в Миколаївській області.
Останній наш тур до Веселівського винзаводу відбувся прямо напередодні війни наприкінці січня 2022 року. «Шато князя Трубецького» в селі Веселе Бериславського району було найкращим туристичним об’єктом Херсонської області. Тут навіть у травні 2018 року відбувся потужний Всеукраїнський туристичний форум, де одним зі спікерів був зав. кафедри туризму та економіки КДПУ Володимир Казаков. За період окупації російськими військами завод був розграбований, а будівлі сильно постраждали від артилерійських обстрілів. Цей факт став ще одним доказом злочинів рф проти України, нашого історичного та туристичного надбання.
Виноградарство та виноробство як галузь агропромислового комплексу господарства забезпечує значні надходження до державного і місцевих бюджетів та сприяє розвитку інфраструктури у сільській місцевості.
Винний туризм – є популярним напрямом туризму, запит на який є завжди високим. Тому перспективи у винного туризму в Україні є надзвичайно високими.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 760
8 листопада людство відзначає Всесвітній День містобудування (урбанізму). Відзначається вже в більш ніж 30-ти країнах світу. В День містобудування вшановують архітекторів і будівельників, проектувальників і конструкторів. День містобудування відзначається з 1949 року за пропозицією професора університету Буенос-Айреса (Аргентина) Карлос-Марія-делла Паолера.
Урбаносфера – світ міст, від малих до мегаполісів. Урбанізм розуміється як різноплановий феномен розвитку соціуму. У містобудуванні – це цілий напрямок, який спрямований на створення нових і розвиток «старих» великих міст. З точки зору мистецтва – це художнє відтворення буття великих міст. В урбаністиці – це діяльність і технології, які спрямовані на реновацію міських просторів шляхом упровадження нових стратегій розвитку міст, інноваційних ідей і практик, що забезпечують підвищення якості життя людини в містах.
Нас, як представників галузі туризму, міста цікавлять насамперед як об’єкти: відвідування, показу різноманітних цікавих місць, різних архітектурних стилів забудови, особливого планування території міст, локації багатьох історичних подій, біографії видатних особистостей. Відвідування міст поступово перетворилося на особливий запит у туристів. Так поступово виник цілий напрям туризму – міський.
Туристична інтерпретація міста полягає у цікавості людей до того, як утворилося місто, які події були в ньому, які видатні історичні пам’ятки присутні і доступні для огляду, які видатні архітектори створювали місто, які легенди та життєві історії окутують місто, які унікальності притаманні містам, які сучасні події відбуваються в містах та багато інших питань – які.
Туризм в містах – це насамперед екскурсії. Розробляють їх гіди, які спираються на дослідження краєзнавців, збирають по крихтах різноманітну інформацію, її систематизують і потім перетворюють на маршрути.
Самі відомі туристичні центри світу – це і є переважно міста: Париж, Лондон, Нью-Йорк, Ріо-де-Жанейро, Шанхай, Токіо, Венеція, Рим, Афіни, Стамбул та ін. В Україні «золотий» туристичний трикутник також створюють міста – Київ, Одеса, Львів. Екскурсії рідним Кривим Рогом також можуть бути оцінені як приклад міського туризму.
Викладачами кафедри туризму та економіки КДПУ відвідані багато відомих міст Європи: Рим, Барселона, Брюссель, Варшава, Копенгаген, Афіни, Мілан, Париж, Дортмунд, Прага, Бухарест, Софія, Стамбул, Анталья, Будапешт, Відень, Женева, Маастрихт, Вільнюс, Гельсінки, Тбілісі, Краків, Рига, Вроцлав, Таллінн та ін., а також в Африці Марракеш, в Азії – Алмати, Ташкент, Самарканд.
Викладачі кафедри туризму та економіки КДПУ (Володимир Казаков, Ірина Остапчук, Вікторія Пацюк) починаючи з 2013 року розробили понад 50 авторських екскурсійних маршрутів Кривим Рогом. Всі екскурсії пройшли апробацію і стали наразі «класичними» для туристів. Найбільш знаковими з них є: «Проспектом Поштовим», "До витоків Кривого Рогу" та «Вулицями старого міста». Екскурсії старим центром Кривого Рогу інколи збирали до 100 осіб одночасно і приходилося працювати кільком гідам одночасно. Для студентів спеціальності 242 «Туризм і рекреація» міський простір Кривого Рогу – полігон для відпрацювання майстерності майбутніх гідів. Відомими гідами екскурсій старим Кривим Рогом наразі є Ганна Літвінчук, Вікторія Грисенко, Володимир Огур, Едуард Дворчук, Валентина Серьогіна, Олена Ледовська (Галич), Антон Килимчук, Марія Головань та ін.
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Міста – це багатогранні явища, які завжди цікаві заїжджому люду. Тому міський туризм завжди буде залишатися у пріоритеті для туриста.
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 663
4 листопада 2023 року в Україні відзначають професійне свято День залізничника.
Залізничники - це мужні люди, які виконують дуже важливу і відповідальну роботу. Саме вони, після повномасштабного вторгнення Росії в Україну, допомагали евакуюватися мирному населенню, більшість місяцями працювали без вихідних, деякі із залізничників віддали своє здоров’я та навіть життя виконуючи свій громадський та професійний обов’язок.
Саме 4-го листопада 1861 року, на залізничний міський вокзал Львову, прибув перший пасажирський поїзд міжнародного сполучення "Ярослав", який з’єднував Відень – Краків – Перемишль - Львів. Саме тому цей день і вважається початком заснування залізниці в Україні.
Відтепер, залізничний транспорт України посідає шосте місце за довжиною залізничної мережі в Європі та 12-те у Світі. На сьогодні в Україні залізницею об’єднані всі регіони країни та 4 сусідні країни, через які можна подорожувати Європою.
Перевагами діяльності залізниці при обслуговуванні вітчизняних і закордонних туристів є: безпека, можливість подорожувати в будь-яку погоду, швидкість перевезення, комфортність подорожі, доступність цін й тарифів.
Найбільше застосування залізничний транспорт знаходить при організації внутрішнього та міжнародного туризму, а також з пізнавальною, оздоровчою, освітньою та іншими цілями, в турах вихідного дня, залізничних турах, екскурсійних потягах тощо.
Популярність серед туристів залізничні тури отримали завдяки неспішним поїздкам та панорамним краєвидам, а деякі маршрути навіть стали прототипами книг і фільмів. Серед них, Східний експрес (Orient Express) – детектив та екранізація роману Агата Крісті - Еркюль Пуаро; маршрут залізницею The West Highland Railway – якою подорожував Гаррі Поттер, книга "Навколо Світу за 80 днів" Жюля Верна тощо.
1 листопада 2023 року до Дня залізничника, «Укрпошта» презентувала поштовий блок "Героїчні професії. Залізні люди", який складається з двох марок "Евакуаційний потяг. Херсон" та "Львів. Евакуаційний потяг". Цим самим вшанували та дякували залізничникам та всім хто під обстрілами евакуйовував мільйони людей, доставляв вантажі, техніку та зброю, яка допомагає нашим захисникам боронити Україну.
У професійне свято - День залізничника - бажаємо успіхів, добробуту, професіоналізму! Зі святом Вас, працівники залізниць України!
К.г.н., доцент кафедри туризму та економіки Дарья Шиян
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 821
3 листопада 2023 року кафедра туризму та економіки взяла участь у заході з профорієнтації у Софіївському ліцеї Софіївської селищної ради Криворізького району Дніпропетровської області. У групі спікерів факультету ГТІ - географії, туризму та історії КДПУ взяв участь і завідувач кафедри Володимир Казаков.
Керівництво школи дало можливість зустрітися в очному форматі з учнями двох 11-х класів і 10-го класу.
У своєму виступі Володимир Казаков зазначив особливості спеціальності 242 "Туризм і рекреація", яку кваліфікацію отримують бакалаври з туризму, майбутні місця роботи і професії в туризмі, як заробляються гроші у туризмі. Випускники ліцею почули про те, як вчаться студенти спеціальності "Туризм і рекреація", які практики по Україні вони відвідують, які можливі закордонні стажування, які іноземні мови вивчаються.
Кожен учень отримав флаєр про спеціальність, де міститься вся вичерпна інформація необхідна абітурієнту.
Зустріч з дітьми показала кілька важливих фактів: з учнями шкіл для реклами спеціальностей університету зустрічатися необхідно наживо (без онлайну), що є прямою і неформальною комунікацією викладачів і потенційних абітурієнтів. По-друге, дітям доноситься інформація про спеціальності в університеті, що руйнує інформаційне незнання про КДПУ.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 767
З 2004 року у перший четвер листопада у світі відзначається професійне свято – День проєктного менеджера (International Project Management Day).
Проєктний менеджер забезпечує підготовку, ведення і реалізацію різноманітних проєктів у галузях промисловості, науки, культури, освіти, права, будівництва тощо. Проєктні менеджери допомагають реалізувати безліч цікавих ідей і мрій розвитку людства, громад організацій. Фахівці раціонально розподіляють трудові ресурси, матеріальні активи та фінанси. За оцінками експертів у світі наразі налічується близько 15-20 мільйонів проєктних менеджерів.
Кафедра туризму та економіки з цього року стала дотичною до цього Дня й у сфері освіти. Одна з вибіркових дисциплін кафедри називається «Проєктний менеджмент». Читається вона для збірних груп студентів різних спеціальностей у 5-му семестрі. Під час навчання студенти опановують теоретичні засади підготовки і реалізації проєктів. Але самим цікавим є задум розробки командами студентів реальних проєктів, які спрямовані на зміни та покращення рідного університету. Перші презентації очікуємо у грудні-січні 2023-2024 навчального року.
Другою сферою діяльності кафедри туризму та економіки за останні 10 років стала участь у ініціюванні, реалізації та співучасті багатьох проєктів в галузі туризму Кривого Рогу:
- Програма розвитку промислового туризму у місті Кривий Ріг у 2013-2021 рр.
- Відкриття та підготовка студентів за спеціальністю 242 «Туризм» у Криворізькому педагогічному університеті (2014 рік).
- Будівництва Екстрим-центру на території КДПУ (2017 рік).
- Розробка мобільного застосунку «Кривий Ріг туристичний» (2020 рік).
- Навчальні курси гідів (2015, 2018, 2020 рр.).
- Громадська організація «Туристичний центр «Кривбастур» (з 2016 року).
- Фестиваль «Ніч індустріальної культури» (з 2017 року) та інші.
Таким чином, проєктний менеджмент став для викладачів кафедри сферою практичної участі у розвитку місцевої громади, набуття навичок проєктного менеджменту. Тепер це дозволяє викладати проєктний менеджмент і передавати студентам уміння і навички у цій сфері.
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 478
В останню неділю жовтня щорічно всі автомобілісти відзначають своє професійне свято – День автомобіліста!
У ХХІ столітті ні для кого не секрет, що туризму не було б без розвитку транспорту, оскільки саме можливість швидко, безпечно і комфортно дістатися до нових, всесвітньо відомих і не відомих зовсім місцевостей з’явилась із появою різних видів транспорту.
Сучасне життя складно уявити без автотранспорту. Автомобіль з’явився в житті людини ще три століття тому, пройшов шлях розвитку від перших саморушних екіпажів, що рухалися завдяки вітру, водяній парі (парова карета, парове багі, машина-амфібія, паровий автомобіль), до більш звичного для сучасної людини - автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння, сконструйованого у 1885 році німецьким винахідником та інженером Карлом Бенцом. Протягом наступних століть автомобілі активно вдосконалювалися та видозмінювалися.
З часом змінювалися і вимоги до автомобіля, і потреби в його використанні. Автомобіль став не тільки засобом пересування, а й засобом здійснення пізнавальних подорожей. У туризмі автомобіль виконує декілька функцій: є видом транспорту, є окремим видом туризму (автотуризм), є засобом розміщення туриста в авто турах (караванінг).
Автотуризм, має ряд переваг:
Автотуризм це не лише традиційні групові мандрівки на автобусах, це і широкі можливості для екстремального туризму - караванінг, джиппiнг, сафарі, автоекспедиції, зимові автоподорожі тощо.
![]() |
Студенти спеціальності 242 Туризм і рекреація у КДПУ вивчають автотуризм під керівництвом викладачів кафедри туризму та економіки в теорії та на практиці.
Практичні навички здобувачі освіти здобувають під час навчальних і виробничих практик:
Якщо Ви полюбляєте подорожі і автомобілі, приєднуйтесь до нас!!!
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 851
26 жовтня 2023 року викладачі кафедри доцент Ірина Остапчук та ст.викладач О. Матіщук разом з викладачами інших кафедр КДПУ прийняли участь у складі жюрі Конкурсу науково-пошукових робіт учнівської молоді Кривого Рогу «Історико-краєзнавча енциклопедистика рідного краю». Конкурс проходив на базі Криворізького державного педагогічного університету, під егідою КПНЗ «Центр туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді «Мандрівник» КМР.
На конкурсі учні представили свої дослідження в галузі історичних, краєзнавчих, географічних наук. Були теми, які розкривають маловідомі факти про різні обєкти Кривого Рогу: вулиці, відвали, художню спадщину.
Націкавішою, на думку викладачів кафедри, такою що має значний екскурсійний потенціал, виявилась тема - "Божий дар, відданий людям. Пам'яті криворізького скульптора Анатолія Ярошенка", представлена дослідженнями Манукова Валерія, учня 8 – Б класу Криворізької гімназії № 22, під керівництвом вчителя історії Андрєєвої Катерини Станіславівни.
Під час захисту Валерію вдалося розкрити індивідуальне бачення цієї теми, і свій погляд на спадщину видатного скульптора Криворіжжя - Анатолія Ярошенка. Учень послідовно розкрив тему, починаючи з біографії скульптора, характеристики творчого пошуку, спадщини скульптора у Кривому Розі. Доцент кафедри - Ірина Остапчук, висловила рекомендацію конкурсанту на майбутнє доповнити дослідження розробкою екскурсійного маршруту присвяченого спадщині А. Ярошенка у скульптурах Кривого Рогу, з огляду на їх високу естетичність і унікальність.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 499
На занятті було розкрито лайфхаки,
які стануть в нагоді маркетологам туристичної сфери:
1. Створення захопливого контенту. |
У туризмі все починається зі справжнього зацікавлення клієнта. Фотографії, відео, історії подорожей – усе це стає ключем до сердець потенційних туристів.Маркетологам важливо вміло використовувати соціальні мережі та блоги, щоб розповісти про унікальність подорожей та заохочувати людей вирушати у подорож саме у потрібному їм напрямку. |
2. Таргетування аудиторії. |
Визначте, кого ви хочете залучити: любителів пригод, романтиків чи сімейні пари? Розробіть стратегії, спрямовані на конкретні сегменти аудиторії.Це дозволить максимально ефективно витрачати рекламний бюджет та забезпечити високий рівень конверсії. |
3. Використання технологій. |
Сучасний турист нерозлийвода з смартфоном, який постійно підключений до мережі.Використовуйте це на свою користь: розробляйте мобільні застосунки, залучайте AR-технології для створення віртуальних турів та приймайте інші інноваційні рішення. |
4. Залучення лідерів думок. |
Коли інфлуенсери діляться власним досвідом про подорожі, це стає потужним маркетинговим інструментом.Співпраця з блогерами та професійними мандрівниками дозволить розширити аудиторію та підвищити довіру до бренду вашої компанії. |
5. Аналіз та оптимізація. |
Постійно вивчайте результати ваших рекламних кампаній. Аналізуйте дані,знаходьте слабкі місця та оптимізуйте стратегії для досягнення кращих результатів. |
Маркетинг у туризмі – це постійне вдосконалення та творчий підхід до роботи. Поєднуючи технічні інновації зі створенням захопливого контенту та ефективним таргетуванням, маркетологи можуть стати справжніми архітекторами подорожей. І що може бути кращим способом відзначити День Маркетолога, як не створення яскравих історій, які надихають на нові відкриття та пригоди!
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 600
23 жовтня – День рекламіста в Україні, професійне свято тих, хто змушує нас купувати те, про що ми давно мріяли, але не наважувались зробити це раніше.
Туризм також важко собі уявити без реклами. Якщо зануритись глибше, то реклама відіграє найважливішу роль у реалізації маркетингової стратегії туристського підприємства. Вона є унікальним інструментом маркетингу, що встановлює, підтримує та розвиває комунікації між туристським підприємством та споживачами, посередниками, виробниками туристських послуг, контактними аудиторіями, державними організаціями.
Використовуючи можливості цілеспрямованого впливу на споживача, реклама не лише сприяє формуванню попиту, а й управляє ним.
Будучи засобом конкурентної боротьби, реклама загострює її, що сприяє підвищенню якості туристичного обслуговування. І на завершення! Основною ціллю реклами є - збільшення обсягів продажу.
Але впливати на свідомість та підсвідомість потенційного покупця не так вже й легко. Пропонуємо переглянути креативні ідеї реклами туристичних підприємств.
1. Реклама від B&B hotels (bed and breakfast): просто и креативно.
2. А ось власники готелю Melia головний акцент зробили не на вартості чи на комфорті, а на особливостях обслуговування – «Passion. It’s in everything we do» («Пристрасть! Вона у всьому, що ми робимо»).
3. Трохи мі-мі-мішності від Milan Hotel. Так і хочеться зануритись у ці рожеві капці.
4. Hans Brinker Budget Hostel був нічим не примітним дешевим хостелом з бридкими умовами проживання та огидним сервісом, але невдовзі став культовим місцем у місті. І зовсім ні, там не зробили ремонт через постійні скарги гостей. А відверто заявили у рекламному слогані: «Запрошуємо у найгірший готель світу.»
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 499