Можливість сприйняти осмислений пережитий досвід студентів з України надзвичайно цінна і для здобувачів освіти, і для викладачів Криворізького державного педагогічного університету.
13 грудня відбулася зустріч з українськими студентами університету Альберти, які знайшли прихисток від війни в Канаді. До цієї зустрічі приєдналися доц. Н. М. Малюга і магістранти факультету української філології зокрема, із гр. УАФм‑22: П. Гармашева, Д. Пономаренко, П. Чернюк, А. Чумаченко; гр. УФРм‑22: О. Гребень, Т. Коваленко, Я. Шаповал; гр. УПФм-22: В. Самойленко.
Доповідачами були Марта Двулят, Катерина Руденко, Максим Ліщинський, Богдан Найда та Дмитро Лопушанський. Усі вони, відкриті та щирі в розмові, прагнули розповісти присутнім якомога більше цікавої і корисної інформації, дуже чітко й розлого відповідали на питання модератора зустрічі.
Цікаво було дізнатися, що університети Канади, як і українські, надають доступ до дослідницьких бібліотек з величезною кількістю платних джерел, якими безкоштовно можна скористатися під час написання наукових робіт. Це, як було зазначено, сприяє легшому засвоєнню нових знань і розширенню читацьких інтересів.
Величезною відмінністю між канадськими й українськими університетами є те, що в Україні склад групи фіксований, є змога навчатися з одними і тими ж людьми. У Канаді, на жаль, такого немає, оскільки в кожного студента свій курс, за яким він закріплений. Отже, знайти друзів є досить складно, тому потрібно докласти чималих зусиль, аби потоваришувати з кимось. Однак доповідачі не вбачають у цьому проблеми, вони звикли працювати самостійно, хоч і визнають, що спілкування між студентами в Канаді суттєво відрізняється від спілкування в Україні.
Один з аспектів, на який також звернули увагу під час виступу, стосувався важливості теоретичного навчання в закладах вищої освіти. Вони також наголосили на перевазі теоретичного навчання, що є досить поширеною в українській системі освіти. У зв’язку з цим їм легше було навчатися в Канаді, адже там практичне навчання значно домінує над теоретичним.
Торкнулися доповідачі й психологічного аспекту, а саме: наголосили на тому, що українці є більш стресостійкі, аніж канадці, через те нам легше долати життєві труднощі. Також вказали на те, що великою перевагою для них є можливість спілкуватися, товаришувати з іноземцями. Відповідно студенти канадських університетів мають змогу вдосконалити свої навички спілкування англійською мовою й розуміння її на слух.
В українській та канадській системах освіти є й багато спільних ознак, зокрема, якщо говорити про особливості оцінювання. Українські студенти зазначали, що в Канаді, як і в Україні, досить прозора оцінна система, усім студентам зрозуміло, за що вони мають ті чи ті бали.
Здобувачі другого (магістерського) рівня дуже вдячні Ukrainian Language Education Center та доповідачам за чудову можливість розширити свої знання про навчання в Канаді, його особливості й систему освіти. Саме такі зустрічі допомагають знайти нові знайомства і розширити власні кола інтересів, а обговорювані теми є корисними, спонукають до оцінних суджень.