Для детального ознайомлення з магістерськими роботами
24 грудня 2021 року відбувся захист магістерських робіт студентами групи МІм-16 спеціальності 014 Середня освіта. Математика.
Автор |
Грідіна Олена Олександрівна |
Тема роботи |
Методика узагальнення і систематизації знань старшокласників з теми «Рівняння, нерівності, системи рівнянь» |
Науковий керівник |
Лов'янова Ірина Василівна, д-р пед. наук, професор |
Об’єкт дослідження |
Процес узагальнення і систематизації знань учнів з математики |
Предмет дослідження |
Методичні прийоми узагальнення і систематизації знань старшокласників з тем змістової лінії «Рівняння і нерівності» на профільному рівні навчання алгебри і початків аналізу. |
Мета роботи |
Розкрити методику узагальнення і систематизації знань учнів з тем змістової лінії «Рівняння і нерівності» в умовах підготовки старшокласників до ЗНО. |
Завдання |
1. Дослідити як відбувається узагальнення методів розв’язування рівнянь і нерівностей з однією змінною та систем рівнянь в курсі алгебри основної школи й алгебри і початків аналізу старшої школи. 2. Проаналізувати, як в завданнях ЗНО з математики представлені теми: «Рівняння», «Нерівності», «Системи рівнянь і нерівностей». 3. Розробити методичний матеріал для представлення основних понять й фактів про рівняння і нерівності в курсі алгебри 7-11 класів в узагальненій формі. 4. Дібрати методичні прийоми систематизації знань старшокласників з тем «Рівняння», «Нерівності», «Системи рівнянь і нерівностей» на етапі узагальнюючого повторення. |
Практичне значення |
Матеріали дослідження можуть бути використані вчителями у практичній професійній діяльності, а також учнями 11-х класів при підготовці до ЗНО, щоб поглибити власні знання методів розв’язування рівнянь, нерівностей та їх систем в курсі алгебри і початків аналізу та на етапі підготовки до ЗНО, матеріал може бути використаний викладачами педагогічних ВНЗ при викладанні дисципліни «Елементарна математика» з метою узагальнення, поглиблення та систематизації знань студентів про рівняння, нерівності, їх системи та методи їх розв’язування, а також у самостійній роботі студентів під час опрацювання питань з методики навчання математики та у процесі виробничої педагогічної практики у закладах середньої освіти. |
Апробація |
Результати дослідження відображені в статті «Методика узагальнення і систематизації знань старшокласників з теми «Квадратні рівняння» в умовах підготовки до ЗНО» [Грідіна О. О. Методика узагальнення і систематизації знань старшокласників з теми «Квадратні рівняння» в умовах підготовки до ЗНО. Наукові записки молодих учених : електронний збірник. Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім В. Винниченка, 2021. URL: https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php/SNYS/issue/view/54] у електронному збірнику наукових праць молодих учених факультету математики, природничих наук та технологій Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка «Наукові записки молодих учених». А також на IX Міжнародній науково-методичній конференції «Проблеми математичної освіти ПМО – 2021» з публікацією тез доповіді «Використання онлайнового сервісу Learningаpps.org для узагальнюючого повторення теми «Рівняння»» [Грідіна О. О. Тези доповідей IX міжнародної науково-методичної конференції «Проблеми математичної освіти» (ПМО – 2021). Черкаси : вид. від. ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2021. С. 136-137].
|
Автор |
Босько Надія Сергіївна |
Тема роботи |
Розвиток умінь учнів доводити числові нерівності в профільній школі |
Науковий керівник |
Бобилєв Дмитро Євгенович, канд. пед. наук, доцент |
Об’єкт дослідження |
Процес навчання алгебри і початків аналізу у профільній школі. |
Предмет дослідження |
Методичні особливості навчання учнів доведеню основних типів числових нерівностей. |
Мета роботи |
Розробити методику розвитку компонентів алгебраїчної культури учнів профільної школи при вивченні числових нерівностей. |
Завдання |
1) Провести аналіз психолого-педагогічної, навчальної і методичної літератури з метою порівняння різних методичних прийомів вивчення теми. 2) Вивчити різні трактовки понять «математична культура учня» і «алгебраїчна культура учня», представлені в психолого-педагогічній та методичній літературі; 3) Провести логіко-дидактичний аналіз навчального матеріалу курсу алгебри з теми «Числові нерівності»; 4) Розробити методичні рекомендації щодо формування алгебраїчної культури учнів при вивченні числових нерівностей; 5) Розробити методику навчання учнів доведенню числових нерівностей. 6) Розробити спецкурс, спрямований на розвиток умінь учнів доводити числові нерівності у профільній школі. |
Практичне значення |
Матеріали можуть бути використані вчителями математики, студентами-практикантами при підготовці до проведення уроків чи факультативних занять, учнями з профільним рівнем навчення математики та студентами фізико-математичного факультету під час самостійної роботи |
Апробація |
Публікація статті на тему «Методичні прийоми попередження помилок при вивченні теми «Нерівності, системи нерівностей» в основній школі» у електронному збірнику № 7 Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка «Наукові записки молодих учених» Участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Проблеми розвитку професійних компетентностей вчителів природничо-математичного напрямку», яка проходила 17 – 18 листопада 2021 року. Публікація тез «Розвиток умінь учнів доводити числові нерівності в курсі математики профільної школи» до збірника тез доповідей учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції «Проблеми розвитку професійних компетентностей вчителів природничо-математичного напрямку» |
Автор |
Лисуненко Анастасія Володимирівна
|
Тема роботи |
Методика узагальнення і систематизації знань старшокласників з теми «Функції» |
Науковий керівник |
Лов’янова Ірина Василівна, доктор пед. н., професор |
Об’єкт дослідження |
Процес навчання тем змістової лінії «Функції» в старшій школі |
Предмет дослідження |
Методика проведення узагальнення й систематизації знань та вмінь учнів з теми «Функції» на етапі підготовки до ЗНО в курсі алгебри і початків аналізу 10-11 класів |
Мета роботи |
Дослідити методичні особливості узагальнення й систематизації знань та вмінь учнів при вивченні функцій та їх властивостей в старшій школі. |
Завдання |
1. Розкрити особливості узагальнення і систематизації знань і вмінь учнів при вивченні математики. 2. Описати методи й форми ефективного узагальнення знань і умінь старшокласників у навчанні математики. 3. Розкрити методику використання комп’ютерних технологій на етапі узагальнюючого повторення в курсі алгебри і початків аналізу. 4. Розкрити методичні особливості узагальнення і систематизації знань і вмінь учнів з теми «Функції» на етапі підготовки до ЗНО в курсі алгебри і початків аналізу 10-11 класів. |
Практичне значення |
Матеріали дослідження можуть бути використані вчителями у практичній професійній діяльності, учнями основної та старшої школи при вивченні тем змістової лінії «Функції» і підготовці до ЗНО, матеріалом можуть скористатися студенти під час опрацювання питань з методики навчання математики, у процесі виробничої педагогічної практики у закладах середньої освіти. |
Апробація |
Результати дослідження відображені в статті «Методика узагальнення та систематизації знань учнів з теми: «Квадратична функція та її властивості» в умовах підготовки до ЗНО» [Лисуненко А. В., Лов'янова І. В. Методика узагальнення та систематизації знань учнів з теми: «Квадратична функція та її властивості» в умовах підготовки до ЗНО. Наукові записки молодих учених : електронний збірник. Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021. URL : https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php/SNYS/article/view/1879] у електронному збірнику наукових праць молодих учених факультету математики, природничих наук та технологій Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка «Наукові записки молодих учених»; а також на IX Міжнародній науково-методичній конференції «Проблеми математичної освіти ПМО – 2021» з публікацією тез доповіді «Використання системи динамічної математики GEOGEBRA для узагальнення і систематизації знань старшокласників з теми «Функції»» [Лисуненко А. В., Лов'янова І. В. Тези доповідей IХ Міжнародної науково-методичної конференції «Проблеми математичеоої освіти» (ПМО - 2021). Черкаси : ФОП Гордієнко Є. І., 2021. C. 145-146]. |
Автор |
Трушковська Олександра Денисівна
|
Тема роботи |
Розвиток математичної компетентності учнів у процесі вивчення елективного курсу «статистика в соціології» |
Науковий керівник |
Крамаренко Тетяна Григорівна, канд. пед. наук, доцент |
Об’єкт дослідження |
формування математичної компетентності учнів у профільному навчанні математики. |
Предмет дослідження |
методика формування математичної компетентності учнів у процесі вивчення елективного курсу «Статистика в соціології». |
Мета роботи |
аналіз теоретичних обґрунтувань і розробка методичних рекомендацій щодо вивчення елективного курсу «Статистика в соціології» для формування математичної компетентності учнів і студентів (молодшої спеціальності). |
Завдання |
1. провести аналіз психолого-педагогічної, навчальної і методичної літератури з метою вивчення особливостей формування математичної компетентності у профільному навчанні математики і використанні елективних курсів; 2. здійснити логіко-дидактичний аналіз стохастичної лінії у старшій школі, описати методичні засади навчання стохастики у профільній школі; 3. дібрати зміст і розробити програму елективного курсу «Статистика у соціології» для навчання учнів економічного профілю і молодших спеціалістів; 4. дослідити можливості використання методу навчальних проектів як одного з напрямів реалізації соціологічних досліджень, розробити тестові завдання з статистики для діагностики рівнів сформованості математичної компетентності. |
Практичне значення |
Матеріали даної магістерської роботи можуть бути використані учнями, студентами та студентами-практикантами фізико- математичного факультету, під час навчання математики, вчителями математики під час підготовки, впровадження та проведення елективного курсу «статистика в соціології». |
Апробація |
1. Трушковська О. Д., Крамаренко Т. Г. Розвиток математичної компетентності студентів як ключової під час вивчення міжпредметних елективних курсів : Проблеми розвитку професійних компетентностей вчителів природничо-математичного напрямку : зб. тез доп. Всеукр. наук.-практ. конф., м. Дніпро, 17-18 листопада, 2021. 2. Публікація статті «Підготовка учителя математики до впровадження проєктних технологій у навчанні стохастики» на II Міжнародній студентській науковій конференції «Діджиталізація науки як виклик сьогодення» 17 грудня 2021 року у м. Одеса.
|
Автор |
Примакова Оксана Юріївна |
Тема роботи |
Генерація числових рядів за допомогою функції і квадрата |
Науковий керівник |
Кандидат техн. наук, професор Корольський Володимир Вікторович |
Об’єкт дослідження |
числові ряди. |
Предмет дослідження |
геометрична інтерпретація числових рядів. |
Мета роботи |
побудова і дослідження числових рядів за допомогою функції , члени яких є розміри геометричних фігур, розміщених у квадраті . |
Завдання |
1) використовуючи функцію одержати систему рядів, члени яких є лінійні розміри геометричних фігур розміщених у квадраті зі стороною та побудова їх за допомогою графіків функції в межах квадрата розміщеного в системі координат ; 2) дослідити одержані ряди на збіжність і обчислити їх суму S для збіжних рядів; 3) дослідити характер зміни частинних сум одержаних рядів Sn в залежності від значення n та побудувати геометричну ілюстрацію для демонстрації зміни значення Sn для заданих величин n: n=10, n=100, n=1000, n=10000. 4) провести дослідження можливостей використання одержаних результатів для формулювання задач шкільних математичних олімпіад, а також олімпіад III і IV курсів студентів спеціальності МІ. |
Практичне значення |
дослідження полягає в тому, що матеріал, представлений у роботі, може бути використаний студентами-практикантами і педагогами для підвищення продуктивності та зацікавленості під час вивчення розділу «Числові ряди» в рамках курсу «Математичний аналіз», фрагментарно може бути запропоновано для складання шкільних математичних олімпіад, а також олімпіад III і IV курсів студентів спеціальності МІ. |
Апробація |
1. Участь у дистанційній Всеукраїнській науково-практичній конференції «Проблеми розвитку професійних компетентностей вчителів природничо-математичного напрямку» з публікацією тез «Використання освітніх математичних програм під час вивчення числових рядів в курсі математичного аналізу», 17-18 листопада.
2. Публікація в міжнародному науковому журналі “Вісник науки” зі статтею : Генерація числових рядів за допомогою функції і квадрата (67-75 с.), 19 грудня. Посилання на випуск: https://world-conf.com/archiv/journal-36.pdf .
|
Автор |
Резниченко Анастасія Сергіївна |
Тема роботи |
Розвиток “м’яких” навичок учнів (soft skills) у профільному навчанні математики (на прикладі теорії ймовірностей та математичної статистики) |
Науковий керівник |
Крамаренко Тетяна Григорівна, канд. пед. наук, доцент |
Об’єкт дослідження |
розвиток soft skills у профільному навчанні математики (на прикладі теорії ймовірностей та математичної статистики). |
Предмет дослідження |
дидактичні умови використання soft skills та їх подальшого розвитку при вивченні теорії ймовірностей та математичної статистики. |
Мета роботи |
здійснити цілісний науковий аналіз проблеми навчання стохастики та розвитку soft skills в учнів, дослідити ефективні методи та засоби завдяки яким підвищиться рівень сформованості «м’яких» навичок на прикладі вивчення теорії ймовірностей та математичної статистики |
Завдання |
1. Проаналізувати психолого-педагогічну, математичну і методичну літературу, яка має відношення до проблеми дослідження, зокрема сучасний стан навчання початкам теорії ймовірностей і вступу до статистики при профільному навчанні математики. 2. Конкретизувати значення «м’яких» навичок у вивченні математики на прикладі теорії ймовірностей та математичної статистики. 3. Проаналізувати зміст стохастичної лінії у підручниках з математики профільного рівня, провести розбір завдань залежно від soft skills, які вони можуть розвивати; дослідити умови, що сприяють формуванню «м’яких» навичок в учнів загальноосвітніх шкіл. 4. Дібрати і розробити завдання з стохастики, виконання яких сприяє розвитку «м’яких» навичок в учнів; розробити методичні рекомендації щодо використання дидактичних матеріалів у навчанні стохастики. |
Практичне значення |
полягає в тому, що вчителі фізико-математичного циклу, а також студенти математичних спеціальностей у своїй подальшій роботі зможуть використовувати матеріал даного дослідження, щоб створити максимально оптимальні умови, які будуть сприяти формуванню «м’яких» навичок школярів, а також студентів. |
Апробація |
стаття «Розвиток «м’яких» навичок учнів у процесі навчання елементів теорії ймовірностей та математичної статистики» у електронному збірнику наукових праць молодих учених, тези: «Підготовка вчителя математики до формування в учнів «м’яких» навичок у процесі інтерактивного навчання» |
Автор |
Романова Анастасія Миколаївна |
Тема роботи |
Використання хмарних технологій у навчанні теорії ймовірностей і математичної статистики |
Науковий керівник |
Крамаренко Тетяна Григорівна, канд. пед. наук, доцент |
Об’єкт дослідження |
Використання хмарних технологій у навчанні теорії ймовірностей і математичної статистики |
Предмет дослідження |
Методичні прийоми використання хмарних технологій у навчанні теорії ймовірностей і математичної статистики |
Мета роботи |
Розкрити методику використання хмарних технологій у навчанні теорії ймовірностей і математичної статистики |
Завдання |
• проаналізувати психолого-педагогічну, навчальну, математичну і методичну літературу, яка має відношення до проблеми дослідження, зокрема, дослідити використання хмарних технологій у практиці навчання учнів старшої школи; та вивчити сучасний стан навчання початкам теорії ймовірностей і вступу до статистики при профільному вивченні математики; • здійснити логіко-дидактичний аналіз стохастичної лінії у старшій школі (профільний рівень); описати методичні засади навчання стохастики у профільній школі; • розробити дидактичні ігри для уроків математики з використанням програмних засобів: LearningApps, Kahoot, GeoGebra та дидактичні матеріали для уроків математики і навчання з використанням віртуальної дошки Jamboard; • розробити методичні рекомендації щодо використання дидактичних матеріалів у навчанні стохастики з використанням хмарних технологій. |
Практичне значення |
магістерської роботи полягає в тому, що її матеріали можуть бути використані вчителями математики, студентами- практикантами при підготовці до проведення уроків, учнями та студентами фізико-математичного факультету під час самостійної роботи. |
Апробація |
Опубліковано статтю «Використання хмарних технологій у навчанні теорії ймовірностей і математичної статистики» у електронному збірнику наукових праць молодих учених. Опубліковано тези «Навчання стохастики у профільній школі з використанням ІКТ» у збірнику тез доповідей Всеукраїнськьої наукової-практичної конференції. |
Автор |
Гук Олександр Юрійович |
Тема роботи |
Задачі оптимізації фінансових ресурсів на факультативних заняттях в профільній школі (економічний профіль) |
Науковий керівник |
Корольський Володимир Вікторович, канд. техн. наук, професор |
Об’єкт дослідження |
Навчальний процес факультативних занять в школі з економічним профілем. |
Предмет дослідження |
Використання задач оптимізації фінансових ресурсів як засобу формування математичної, економічної та інформаційно-цифрової компетентностей на факультативних заняттях в профільній школі. |
Мета роботи |
Розглянути теоретичні, логіко-дидактичні, методичні та організаційні аспекти навчання розв’язуванню задач оптимізації фінансових ресурсів на факультативних заняттях в профільній школі (економічний профіль). |
Завдання |
1) проаналізувати стан вивченості проблеми у психолого-педагогічній, навчальній та методичній літературі; 2) проаналізувати основні положення нормативних документів в даного питання; 3) розкрити роль вивчання економічних та фінансових аспектів суспільної діяльності для створення дослідницького світогляду учнів; 4) провести логіко-дидактичний аналіз факультативних курсів «Фінансова математика»; 5) систематизувати основні теми та розділи факультативних курсів «Фінансова математика», висвітлити їх місце у шкільному курсі математики; 6) розробити методику навчання учнів розв'язанню задач на оптимізацію фінансових ресурсів |
Практичне значення |
Поєднання математики та фінансової діяльності також перспективний напрямок професійного розвитку, можливість самореалізації та отримання добробуту. В рамках шкільної освіти економічний напрямок навчання є частиною одного з найважливіших аспектів практичного застосування математичного апарату, можливість практичної демонстрації важливості математики в повсякденному житті. Динамічність економіки в цілому та фінансів зокрема, вимагають постійної уваги до осучаснення задач та програм профільної освіти за цим напрямком, що обумовлює актуальність теми даної магістерської роботи. |
Апробація |
Особливості організації дистанційного навчання факультативних курсів економічного спрямування / О.Ю. Гук // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Розробка і впровадження педагогічних технологій дистанційного навчання на базі освітнього центру з використанням сучасних електронних засобів комунікації». - Київ, 2021р. Запропонована в роботі методика пройшла апробацію та має акт впровадження у Комунальному закладі «Навчально-виховний комплекс «Криворізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів із поглибленим вивченням іноземних мов - дошкільний навчальний заклад» Криворізької міської ради Дніпропетровської області. |