19 січня відбувся захист магістерських робіт студентами спеціальності "Математика", додаткова спеціальність "Інформатика".
Автор роботи |
Михайловська Марія Віталіївна |
Тема роботи |
Розв’язування прикладних задач в курсі математики профільної школи |
Науковий керівник |
Кандидат пед. наук, доцент Крамаренко Тетяна Григорівна |
Об’єкт дослідження |
процес навчання алгебри і початків аналізу в профільній школі. |
Предмет дослідження |
методика навчання розв’язуванню прикладних задач під час вивчення тем «Похідна та її застосування», «Інтеграл та його застосування» в курсі алгебри та початків аналізу профільної школи. |
Мета роботи |
дослідження методичних особливостей навчання розв’язуванню прикладних задач в курсі математики профільної школи, зокрема при вивченні похідної та інтеграла у курсі алгебри та початків аналізу профільного рівня. |
Завдання |
|
Практичне значення |
Розроблені добірки прикладних задач, навчальний проект «Магія похідних», електронний курс та навчально-методичний посібник стануть у нагоді вчителям при викладанні математики на різних профілях. |
Апробація |
|
Автор роботи |
Красовська Ольга Андріївна |
Тема роботи |
.Міжпредметні зв’язки в процесі навчання тем змістової лінії «Функції» |
Науковий керівник |
Кандидат пед. наук, доцент Крамаренко Тетяна Григорівна |
Об’єкт дослідження |
процес навчання змістової лінії «Функції» в основній школі та старшій школі. |
Предмет дослідження |
методика навчання змістової лінії «Функції» на засадах міжпредметних зв’язків та інтерактивного навчання. |
Мета роботи |
удосконалення методики навчання змістової лінії «Функції» на сучасних методологічних засадах. |
Завдання |
|
Практичне значення |
Практичне значення одержаних результатів: створення навчально – методичного забезпечення, яке суттєво доповнює матеріали підручників, і може використовуватись студентами - практикантами, вчителями математики, а також – на практичних заняттях з методики навчання математики. |
Апробація |
Красовська О.А. Міжпредметні зв’язки в процесі навчання тем змістової лінії «Функції»: методичний посібник / О.А.Красовська. |
Автор |
Кучевська ВалерІя Віталіївна |
Тема роботи |
Використання сервісів Google у навчанні математики у профільній школі |
Науковий керівник |
Крамаренко Тетяна Григорівна, к.пед.н., доцент |
Об’єкт дослідження |
Навчання математики в профільній школі. |
Предмет дослідження |
Методика навчання тригонометричних функцій; показникових та логарифмічних функцій; елементів комбінаторики, теорії ймовірностей та математичної статистики в профільній школі з використанням сервісів Google. |
Мета роботи |
Дослідження методичних особливостей навчання математики в профільній школі через використання хмарних технологій і методу навчальних проектів. |
Завдання |
|
Практичне значення |
Досліджено можливість і доцільність організовувати проекти із використанням хмарних технологій у навчанні; обґрунтовано переваги використання Google у навчанні математики. |
Апробація |
Кучевська В.В. Використання сервісів Google і методу навчальних проектів у навчанні математики / В.В. Кучевська // Математична підготовка у багатоступеневій системі вищої освіти: погляд студентів і молодих вчених: матеріали Всеукраїнської науково-педагогічної конференції студентів і молодих вчених. – Харків: ХНАДУ. – 2017. – С. 239-242. |
Автор |
Чорна Анна Віталіївна |
Тема роботи |
КОМПЕТЕНТНІСНО-ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ ЕЛЕМЕНТАМ КОМБІНАТОРИКИ ПРИ ПОГЛИБЛЕНОМУ ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ У СТАРШІЙ ШКОЛІ |
Науковий керівник |
Крамаренко Т.Г., к.пед.н., доцент |
Об’єкт дослідження |
Процес компетентнісно-орієнтованого навчання математики у класах з поглибленим вивченням. |
Предмет дослідження |
Методика навчання комбінаторики у класах з поглибленим вивченням математики, розроблена на засадах компетентнісно-орієнтованого підходу. |
Мета роботи |
Удосконалення методикм навчання комбінаторики у процесі поглибленого вивчення математики на засадах компетентнісно-орієнтованого підходу. |
Завдання |
|
Практичне значення |
Полягає в удосконаленні методики навчання комбінаторики у класах з поглибленим вивченням математики та створенні навчально-методичного забезпечення, яке доповнює навчальні матеріали підручників і може безпосередньо використовуватися як студентами-практикантами та вчителями |
Апробація |
Чорна А.В. Компетентнісно-орієнтоване навчання елементам комбінаторики при поглибленому вивченні математики у старшій школі: тези [Електронний ресурс] / А.В. Чорна // Дистанційна всеукраїнська наукова конференція «Математика у технічному університеті XXI сторіччя – Краматорськ, 2017, – С. 64-65. Режим доступу до ресурсу: сайті http://www.dgma.donetsk.ua/mkonf-2017.html |
Автор роботи |
Драмарецька Марія Геннадіїівна |
Тема роботи |
Методи розв’язування рівнянь, нерівностей та їх систем в курсі алгебри і початків аналізу |
Науковий керівник |
Лов’янова Ірина Василівна, доктор. пед. н., доцент |
Об’єкт дослідження |
Вивчення теми змістовної лінії «Рівняння, нерівності та їх системи» в курсі алгебри і початків аналізу |
Предмет дослідження |
Основні методи розв’язування рівнянь, нерівностей та їх систем |
Мета роботи |
Дослідити основні методи розв’язування рівнянь, нерівностей та їх систем в курсі алгебри та початків аналізу та розробити методичні рекомендації щодо вивчення теми у старшій школі та педагогічних вищих навчальних закладах |
Завдання |
|
Практичне значення |
Матеріали роботи можуть бути використані вчителями математики при навчанні учнів методам розв’язування рівнянь, нерівностей та їх систем в курсі алгебри і початків аналізу. Для цього розроблено методичний посібник «Методи розв’язування рівнянь, нерівностей та їх систем в курсі алгебри та початків аналізу», який містить теоретичне обґрунтування кожного з основних методів і методичні рекомендації щодо вивчення теми у старшій школі. Матеріал роботи також може бути використаний викладачами педагогічних ВНЗ при викладанні дисципліни «Елементарна математика» з метою узагальнення, поглиблення та систематизації знань студентів про рівняння, нерівності, їх системи та методи їх розв’язування, а також у самостійній роботі студентів. У роботі запропоновано фрагмент робочої програми з елементарної математики, який стосується змістового модуля «Рівняння, нерівності та їх системи». |
Апробація |
|
Автор роботи |
Назаренко Катерина Володимирівна |
Тема роботи |
Формування дослідницької компетентності старшокласників у процесі навчання тем змістової лінії «Функції» |
Науковий івник |
Лов’янова Ірина Василівна, доктор педагогічних наук, доцент кафедри математики і методики її навчання |
Об’єкт дослідження |
Процес навчання алгебри і початків аналізу |
Предмет дослідження |
Методика навчання функцій на профільному рівні, спрямована на формування дослідницької компетентності старшокласників |
Мета роботи |
Розробити методику навчання тем змістової лінії «Функції», спрямовану на формування дослідницької компетентності старшокласників |
Завдання |
1. Проаналізувати літературу з теми дослідження, з’ясувати роль дослідницької компетентності в структурі математичної компетентності старшокласників. 2. Дослідити психолого-педагогічні основи формування дослідницької компетентності старшокласників. 3. Проаналізувати можливість тем змістової лінії «Функції» з точки зору формування дослідницької компетентності старшокласників. 4. Розробити методичні прийоми навчання функцій в курсі алгебри і початків аналізу, спрямовані на формування дослідницької компетентності учнів, в класах профільного рівня |
Практичнезначення |
Матеріали магістерської роботи можуть бути використані як інформаційно-дидактичні вчителями алгебри і початків, у процесі навчання, розвитку особистості старшокласників в умовах компетентнісного підходу до організації навчально-пізнавальної діяльності учасників освітнього процесу |
Апробація |
Участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Роль інновацій в трансформації сучасної науки» (29 – 30 грудня 2017 року). Публікація: Назаренко К. В. Використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій для формування дослідницької компетентності старшокласників у процесі навчання тем змістової лінії «Функції» /К. В. Назаренко // Роль інновацій в трансформації сучасної науки: матер. міжнар. наук.-прак. конф. (м. Київ, 29–30 грудня 2017 р.) / ГО «Інститут інноваційної освіти»; Науково-навчальний центр прикладної інформатики НАН України. У 2-х частинах. – Київ : ГО «Інститут інноваційної освіти», 2017. – ч. 2., – Київ, 2017. – С. 118 - 124. |
Автор роботи |
Щічко Ірина Федорівна |
Тема роботи |
Компетентнісно-орієнтована методика вивчення ірраціональних рівнянь та нерівностей з параметрами на поглибленому рівні в курсі алгебри та початків аналізу |
Науковий керівник |
Лов’янова Ірина Василівна – д.пед.н., доцент |
Об’єкт дослідження |
процес навчання алгебри і початків аналізу на поглибленому рівні в загальноосвітніх школах |
Предмет дослідження |
методика розв’язання різних видів ірраціональних рівнянь та нерівностей з параметрами в умовах формування методологічної компетентності |
Мета роботи |
розробити методику навчання учнів ірраціональних рівнянь та нерівностей з параметрами на засадах компетентнісно-орієнтованого підходу в класах з поглибленим вивченням математики |
Завдання |
|
Практичне значення |
створено навчально-методичне забезпечення для поглибленого рівня вивчення математики в старшій школі з теми “Ірраціональні рівняння та нерівності з параметрами” яке суттєво доповнює навчальні матеріали підручників і може безпосередньо використовуватися як студентами-практикантами, так і вчителями математики, а також на практичних заняттях з методики навчання математики. |
Апробація |
|
Автор роботи |
Храброва Євгенія Леонідівна |
Тема роботи |
Компетентнісно-орієнтоване вивчення комплексних чисел на поглибленому рівні в курсі алгебри і початків аналізу |
Науковий керівник |
Доктор педагогічних наук, доцент кафедри математики та методики її навчання Лов’янова Ірина Василівна |
Об’єкт дослідження |
Компетентнісно-орієнтоване навчання на уроках алгебри і початків аналізу в 11 класі |
Предмет дослідження |
Методичні особливості компетентнісно-орієнтованого підходу до вивчення комплексних чисел на поглибленому рівні математичної підготовки старшокласників. |
Мета роботи |
Розробити методику компетентнісно-орієнтованого навчання комплексних чисел на поглибленому рівні в курсі алгебри і початків аналізу |
Завдання |
Розкрити теоретичні основи компетентнісно-орієнтованого навчання. Розкрити умови реалізації компетентнісного підходу до математичної освіти. Розробити систему рівневих завдань, орієнтованих на формування предметної математичної компетентності старшокласників при вивченні теми: «Комплексні числа». Підібрати і обґрунтувати методи, форми, засоби навчання комплексних чисел в курсі «Алгебра та початки аналізу» на засадах компетентнісного підходу. |
Практичне значення |
Матеріали даної дипломної роботи будуть корисними для тих вчителів математики, які вирішили в основу власної педагогічної концепції покласти компетентнісно-орієнтований підхід. Розроблені системи рівневих завдань та конспекти уроків можна використовувати як орієнтири, приклади для проведення уроків. |
Апробація |
Результати дослідження апробовано в межах роботи науково–практичної конференції «Сучасна освіта та інтеграційні процеси», 22-23 листопаду 2017 року м. Краматорськ, Україна (Впровадження компетентнісно-орієнтованого підходу на уроках математики в сучасній школі). |
Автор |
Коваленко Анастасія Олегівна |
Тема роботи |
Формування дослідницької компетентності старшокласників у процесі навчання тем змістової лінії «Рівняння і нерівності» |
Науковий керівник |
Лов'янова Ірина Василівна, доктор.пед.н., доцент |
Об’єкт дослідження |
Формування дослідницької компетентності старшокласників на уроках математики |
Предмет дослідження |
Методика навчання учнів тем змістової лінії “Рівняння і нерівності” на засадах компетентнісного підходу |
Мета роботи |
Розкрити методику формування дослідницької компетентності старшокласників у процесі навчання рівнянь і нерівностей в курсі алгебри і початків аналізу |
Завдання |
1) Дослідити психолого-педагогічні основи формування дослідницької компетентності у старшокласників 2) Провести логіко-математичний аналіз тем змістової лінії з точки зору можливостей формування дослідницької компетентності учнів 3) Дібрати форми, методи, засоби навчання тем змістової лінії “Рівняння і нерівності” на засадах компетентнісного підходу 4) Підготувати методичні рекомендації щодо формування дослідницької компетентності старшокласників у процесі навчання рівнянь і нерівностей. |
Практичне значення |
Матеріали проведеного дослідження стануть у нагоді для подальшого вивчення способів формування дослідницької компетентності. Вони можуть бути використані під час уроків та факультативів алгебри та початків аналізу. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у дослідженні використання ІКТ при вивчені окремих видів рівнянь. |
Апробація |
Участь у 10 Всеукраїнській науково-методичній конференції "Комп'ютерне моделювання та інформаційні технології в освіті" 27-28 квітня 2017). Публікація: "Формування дослідницької компетентності старшокласників на уроках математики засобами ІКТ" |