На засіданні кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання 19.10.2020 р. звітували аспіранти щодо завершення наукових досліджень та виконання індивідуального плану роботи аспіранта.
Звіт проходив в он-лайн режимі за допомогою програми відеозв’язку Zoom, за участю всіх членів кафедри та наукових керівників аспірантів.
Сорочан Л.Ф.,здобувачка ступеню доктора філософії, навчається на другому курсі поза аспірантурою, науковий керівник: кандидат педагогічних наук, доцент Соловйова Н.Д.
Здобувачка звітувала про складені заліки та іспити, про кількість опрацьованих джерел з теми (118), серед яких 63% з англійської мови, 4 дисертації та 13 статей. Окрім того Сорочан Л.Ф. подала статтю у колективну монографію «Literarydiscourseinforeignteaching»до друку у співавторстві та доопрацьовує тези з філософського аспекту дослідження. Проведено також онлайн-анкетування старшокласників щодо актуальності теми дослідження та попиту на розширення вибору елективних курсів у старшій школі.
Ніконенко С. С., аспірант четвертого року навчання, тема дисертації: "Формування навчально-стратегічної компетентності у процесі навчання читання іншомовних текстів на основі когнітивно-комунікативного підходу (старша школа)", науковий керівник: кандидат педагогічних наук, доцент Соловйова Н.Д.
Теоретична частина: сформовано послідовність методичного експерименту для учнів старшої школи;обґрунтовано методику для формування НСК учнів, продовжено роботу над рукописом дисертації. Експериментальна частина: проводиться впровадження методики формування НСК в експериментальних групах та аналіз отриманих результатів. Апробації та публікації: упродовж звітного періоду результати дисертації було апробовано на дистанційній конференції (м. Рига), а також здійснено публікацію статті у «PolishJournalofScience». На даний момент у роботі ще дві статті – одна теоретична,інша, пов’язана з проміжними результатами експерименту. Всього у аспіранта наявні три публікації, з них дві в українських виданнях, що були фаховими на момент публікації та одна в іноземному видавництві, а також взято участь у двох конференція – вітчизняній та зарубіжній.
Андреєв А. Г., аспірант четвертого року навчання, науковий керівник: доктор педагогічних наук, професор Гаманюк В.А.
Відповідно до індивідуального плану роботи аспіранта було проаналізовано нормативно-правову базу з проблемного поля дослідження, наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених (загальна кількість становить 180 джерел, з них 20 іноземною мовою). На підставі опрацьованого матеріалу підготовлено чорновий варіант першого розділу, в якому висвітлено наступні питання: як поняття іншомовної комунікативної компетенції у сучасній науковій літературі, поняття «мовного середовища», та методи розвитку комунікативної компетенції у сучасній школі. Продовжується робота над чорновим варіантом другого розділу, та відбувається обробка наукових джерел до третього розділу наукового дослідження. Взята участь у науковій конференції (м.Пардубіце, 11.10.2019) та очікується публікація статті в журналі «Наукові записки», Серія педагогічні науки, Центрально-українського державного педагогічного університету імені В. Винниченка, а також в журналі «Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи».
Білозір О. С., аспірантка третього року навчання, спеціальність 014 – Середня освіта (Іноземні мови), науковий керівник: доктор педагогічних наук, професор Гаманюк В.А. Тема дослідження: «Розвиток полілінгвальної компетентності учнів профільної школи на засадах дидактики багатомовності».
Аспірантка звітувала про складені заліки та іспит, про кількість опрацьованих джерел (близько 100), більшість з яких матеріали наукових видань зарубіжних університетів та монографій зарубіжних науковців. Опубліковано статтю «Філософські засади компетентнісного підходу» у збірнику студентських наукових праць «Юнософія», тези «Загальнонаукові підходи до трактування поняття полілінгвальна компетентність» у збірнику тез І міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Сучасні методики навчання іноземних мов і перекладу в Україні та за її межами».Подано до друку2 статі англійською мовою, а також статтю «Полілінгвальна освіта. Досвід країн світу та перспективи впровадження багатомовного навчання в Україні». Взяла участь та отримала сертифікат учасника І міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Сучасні методики навчання іноземних мов і перекладу в Україні та за її межами» (Переяслав, грудень 2019).