Календар подій
"Місто Професій" - це національний проект, метою якого є дати можливість дітям спробувати себе у різних професіях.
ЧЕКАЄМО НА ВАС 8 ЖОВТНЯ 2017 р. з 12.00 до 15.00 м. Кривий Ріг, парк Героїв (неподалік будівлі міськвиконкому)
+38 0564 71-59-21 (деканат фізмату)
Тел.: (056) 405-13-96 ( кафедра Математики та методики її навчання)
+38 0564 71-57-52 (деканат природничого факультету)
Криворізький державний педагогічний університет представляє професії
ХІМІК
ДИЗАЙНЕР
МАТЕМАТИК та УЧИТЕЛЬ МАТЕМАТИКИ!
Наші гості у «Місті професій» зможуть:
1) навчитися вимірювати відстані і висоту об’єктів не тільки вимірною стрічкою, але й руками, ногами, монетами, за допомогою власної тіні, з використанням додатків для мобільних телефонів (радимо попередньо встановити на мобільний телефон безкоштовний додаток Multi Measure Tools) та іншими способами;
2) беручи участь у «Математичному антиказіно», переконатися, що в азартні ігри грати не можна;
3) учасники поринуть у світ багатогранників і симетрії, а ще самостійно приготують для себе яскраві сувеніри на пам’ять;
4) майбутні абітурієнти дізнаються про прийоми швидкого обчислення без калькуляторів, що не завадить під час складання ЗНО з математики;
5) найменших математиків зацікавимо ребусами, логічними загадками з сірниками і паличками та іншими корисними завданнями.
Переконалися, що на святі варто побувати?
Хіба можна у вік технологій обійтися без знання математики? А без вчителів у школі? Ні! Звісно, що професія «Учитель математики» буде затребуваної завжди!
Впровадження математичних методів дослідження відбувається практично у всіх науках і галузях знань. Кажуть, що математиком нібито треба народитися.
Але становлення математика залежить від того, чи змогли підлітки у школі зацікавитися цією прекрасною, хоча і складною наукою.
Наші студенти – математики, майбутні вчителі математики та інформатики – для всіх бажаючих продемонструють, що вміти застосовувати математику надзвичайно цікаво, корисно і перспективно.
Детальніше про професію вчителя математики та інформатики та умови вступу до Криворізького державного педагогічного університету читайте на сторінках кафедри математики та методики її навчання http://kdpu.edu.ua/matematyky-ta-metodyky-ii-navchannia/zahalna-informatsiia/abituriientu.html
і на офіційній сторінці університету http://kdpu.edu.ua/
Переглянути матеріал про наукові пікніки у 2016 році.
Потримати вогонь у долоні
– Викладачі й студенти кафедри фізики та методики її навчання Криворізького педагогічного вже кілька разів беруть участь у «Наукових пікніках», – розповідає кандидат педагогічних наук, доцент С.В. Мальченко. – Цього року в якості гасла фізики взяли відомі слова Ернеста Резерфорда про те, що науки поділяють на дві групи: фізику і збирання марок.
Доценту Валентині Кадченко і студентам, з якими вона працювала на «Пікніку» разом, вдалося продемонструвати візуалізацію звукових хвиль; запалювання сірників і паперу від опуклого дзеркала; чашу Архімеда, яка не дозволяє випити багато рідини. Учасники активно включалися в обговорення пропозицій щодо того, щоб вода не виливалася з дірявої пляшки, як швидко вилити воду з пляшки. Цікавими виявилися досліди отримання магнітної стружки з подальшою її очисткою від домішок. І як при цьому можна вивчити магнітне поле. Бажаючі змогли визначити напругу, яку створює їх організм. І силу струму, яку можна отримати від людини. Також викладачі продемонстрували і пояснили, що таке поляризація світла, як вона вивчається і де використовується. Цікаво всім було постукати по ... рідині (неньютонівська рідина). А ще дивувалися незвичайним формам мильних бульбашок; отриманню енергії з картоплі. Щоб потримати вогонь у долоні, навіть утворилася черга. А ще запускали «ракету» у вигляді пляшки з водою.
– Особисто я як фізик-астроном в облаштованій біля намету міні-обсерваторії демонструвала сонячний телескоп, гномон, або сонячний годинник, – продовжує розповідати Світлана Валентинівна. – Усі учасники мали змогу побачити, що цього дня на Сонці плям не було. В оптичний телескоп можна було побачити "перевернуті" будівлі, дерева й афіші. Також був проведений майстер-клас з орієнтування на місцевості й визначення точного часу за Сонцем. Судячи з відгуків учасників, нам вдалося показати, що фізика – це цікаво і важливо.
Як самостійно виявити фальсифікати продукції
– На «Пікнік» викладачі хімії разом зі студентами підготували досліди, які розкривають сутність питання не тільки наукового пізнання, а й прикладного та навчального характеру, – розповідає завідувач кафедри хімії Тетяна Старова. – Особисто я вибрала продукти харчування і роз'яснювала можливість визначення білків і вуглеводів у харчових продуктах із демонстрацією простих дослідів. Влітку набувають популярності прохолодне морозиво й солодкі напої. Але мало хто звертає увагу на склад продукту на етикетці. Наявність білків, а також небажаного підсолоджувача в складі цих продуктів можна визначити навіть у домашніх умовах. Для цього потрібно мати розчин лугу (розбавлений засіб для промивання засмічених труб) і розчин мідного купоросу. Важливо створити лужну реакцію розчину, і тоді буде спостерігатися прояв фарбування фіолетово-бузкового кольору залежно від прозорості досліджуваного об'єкта. Для перевірки цього ефекту радили виконати ті ж операції з розчином білка курячого яйця. Ця реакція називається біуретовою і є специфічною на будь-які білки та їх фрагменти. Аспартам-дипептид також визначається цим методом у напоях, куди додають цукрозамінники. Фальсифікати морозива, безперечно, матимуть позитивну біуретову реакцію, оскільки під час виробництва у воді розводять або сухе молоко, або молочний білок.
– Наш студент Ростислав Долгих демонстрував власну колекцію кристалів поширених хімічних сполук, а також усіх зацікавлених консультував з питання вирощування кристалів удома, – продовжує розповідати Тетяна Валеріївна. – Викладач Павло Нечипуренко привернув увагу учасників "ртутним серцем" і вибухом водню. А ось малюкам особливо сподобалася хімічна веселка та електроліз у розчині, проведені умілими руками доцента Тетяни Селіванової. У неї на столі виростали химерні фігури драконів, роги чортів із пекла. Що стосується дослідів із сухим льодом, то вони дозволили всім охолодитися у спекотний день святкування Дня молоді і зборів наукового потенціалу нашого рідного міста.
Математика для життя, а не для екзаменів
Пам’ятаєте, як в одному мультфільмі його герої відстань папугами вимірювали? Ось і на «Пікніку» математики майже цьому навчали. Спочатку виміряй середню довжину власного кроку, а потім визнач кроками відстань, наприклад, до найближчого стовпа чи магазину. Після цього візьми мірну стрічку, перевір себе, визнач у відсотках помилку. Бачили б ви як миттєво з’являються вогники зацікавлення в очах школяра! І зразу: можна я ще щось виміряю?
Якщо погода сонячна, то спочатку потрібно знайти об’єкт, тінь якого можна виміряти. Стовпа чи дерева, яке росте поруч. Далі запитайте у підлітка: «Яка його висота?» Можна назвати йому похибку у відсотках і запропонувати перевірити за довжиною власної тіні. Найбільша користь буде досягнута тоді, коли у ході бесіди із школярем підвести його до розробки алгоритму вимірювання.
Іншим дітям можна показати, як використовувати спеціальні додатки для сучасних мобільних телефонів (Multi Measure Tools). А то багато учнів навіть уяви не має про те, що з ними можна роботи. Наприклад, щоб виміряти кути по горизонталі, по вертикалі, як застосовувати телефон у якості виска та багато іншого. Тоді семи- і восьмикласників вже можна навчати з використанням цих додатків вимірюванню на місцевості для визначення відстаней до недоступних точок, висоти недоступних об'єктів.
Якщо школяр прийшов на «Пікнік» із друзями чи з батьками, то є надія, що експерименти будуть продовжуватися вдома, на природі, під час відпочинку. Про подібні випадки нам не раз розповідали.
І ось так, крок за кроком, можна й потрібно ростити нових «архімедів», прищеплювати дітям інтерес до навчання й науки.
На диво, популярністю користується «Математичне антиказіно». Спочатку багато матусь, які прийшли на «Пікнік» зі своїми дітьми, насторожено поставилися до таких демонстрацій. Але потім, вникнувши в суть пропонованих експериментів, приводили до столика власних дітей, щоб ті через математичне обґрунтування дізнавалися, чому не можна грати в азартні ігри на гроші.
Особисто мене вразили репліки й навіть поради семирічного Роми, який побував на пікніку з мамою. І подумалося: скільком ще криворізьким дітям допоможуть розвинути інтерес до навчання й науки подібні «Наукові пікніки»? Читали, що Альберт Ейнштейн писав про те, як здійснюються відкриття: «Усі знають, що це неможливо. Але от приходить невіглас, якому це невідомо – саме він і робить відкриття». Саме заради цього студентам і науковцям варто ставати на деякий час волонтерами і запалювати в дитячих очах вогники допитливості.
2016, за публікацією Тетяни Крамаренко у "Домашній газеті"