Зберегти світлий спадок дитинства: інтерв’ю з О. В. Ковшар
1 червня світ відзначає Міжнародний день захисту дітей. Діти – це наше майбутнє: від їх виховання й освіти залежить розвиток кожного суспільства. Сучасні методики, що використовуються у дошкільній освіті, визначають не тільки успішність подальшого навчання, а й усього життєвого шляху людини. Прес-центр поспілкувався з доктором педагогічних наук, завідувачем кафедри дошкільної освіти, доцентом Оленою Вікторівною Ковшар, яка вивчає й впроваджує різноманітні методики дошкільного навчання й виховання, перехідного етапу від дошкілля до школи.
– Олено Вікторівно, ви педагог із великим практичним досвідом навчання й виховання дітей. Хто або що стало вирішальним чинником вибору майбутньої професії?
– Обрати педагогічну професію мене надихнула перша вчителька. Саме ця людина, талановитий і чуйний педагог, подарувала віру в себе, навчила любові до людини й вірі в добро. Цей девіз – любити людей, любити дитину – супроводжує мене протягом усього життя. Любов до дітей є надзвичайно важливою, адже саме роки дитинства формують основу всього життєвого шляху особистості. Кажуть, що вперше людина живе в дитинстві, а вдруге – спогадами про дитячі роки. Тож маємо допомогти кожному малюкові зберегти цей світлий спадок дитинства на все доросле життя.
– Педагогіка – це наука або творчість, ремесло чи натхнення? Чи можливо, не маючи педагогічної освіти, бути успішним вихователем або вчителем?
– Педагогіка – це творча наука. Це наука про людину; педагогіку, як і людську природу, можна вивчати все життя. Звісно, щира любов до дітей можлива й без педагогічної освіти. Але щоб не тільки любити дитину, а й зрозуміти її, допомогти стати особистістю, потрібна наука. Формула успіху в професії педагога – це любов до дитини, доповнена знаннями про неї.
– Перехідний період від дошкілля до шкільного життя у кожної дитини відбувається по-різному. Які Ви можете надати фахові поради батькам та вихователям на цьому складному етапі розвитку дитячої особистості?
– Основним завданням етапу передшкільної освіти є надання дошкільнятам рівних стартових можливостей розвитку й соціалізації серед однолітків і дорослих, які не є членами сім’ї. У Новій українській школі, до речі, перші роки навчання орієнтовано саме на розвиток навичок взаємодії з оточуючими, вдосконалення пізнавальних можливостей дитини. Передшкільна освіта покликана забезпечити готовність малечі до успішної соціалізації, прищепити інтерес і любов до навколишнього світу й спілкування – все це є базовими елементами гармонійного розвитку особистості майбутнього школяра.
– Розкажіть про сучасні загальні методики, найбільш актуальні для вихователів закладів дошкільної освіти. Як ви ставитеся до інституту гувернерства або до послуг індивідуальних вихователів?
– Вибір кожного метода роботи з дошкільнятами має відповідати індивідуальним особливостям дитини. Необхідний диференційований добір комплексу методик, адже існує велика кількість програм дошкільної освіти на вибір педагога. Обираючи методику, дорослий має орієнтуватися на особистість малечі, враховувати її потреби. Сьогодні дуже популярними є послуги гувернерів та індивідуальних вихователів. Однак, цей інститут із часом трансформується на інститут тьюторів – наставників, які дають певні орієнтири, спрямовують дитину, враховуючи її особисті потреби.
– Що порадите тим, хто сьогодні тільки обирає свою майбутню професію й хоче здобути фах вихователя, психолога, учителя?
– Освітянин – це не просто надзвичайно відповідальний і важливий фах, а й активна життєва позиція, яка передбачає постійне самовдосконалення, професійний розвиток і, звичайно, велику любов до дітей. Педагог – це спеціаліст-універсал, якого діти інтуїтивно сприймають як людину, що заслуговує на їх довіру й повагу. Наша професія, звісно, непроста, але ми любимо її й пишаємося нею. Бажаю майбутнім педагогам знайти своє справжнє покликання й посісти гідне місце у серцях і душах своїх вихованців!
- Перегляди: 387
Залишити коментар
Щоб відправити коментар, вам необхідно авторизуватись.