• Головний корпус КДПУ

    Головний корпус КДПУ

  • Враження першокурсника

    Враження першокурсника

  • День майбутнього студента

    День майбутнього студента

  • Хімічна лабораторія

    Хімічна лабораторія

  • Навчальні заняття з біології

    Навчальні заняття з біології

  • Посвята в студенти

    Посвята в студенти

  • Дизайн одягу студентів

    Дизайн одягу студентів

  • Факультет іноземних мов

    Факультет іноземних мов

  • Факультет української філології

    Факультет української філології

Останні записи
Наші блогери
Прес-центр

ВІДКРИТИЙ ДІАЛОГ: У КРИВОРІЗЬКОМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ ВІДБУВСЯ БРИФІНГ З РЕКТОРОМ

13 Листопада 2019, 09:30
briefing

Напередодні Міжнародного дня студентів у Криворізькому педагогічному проходить низка тематичних заходів. Одним із них став брифінг, який відбувся 11 листопада 2019 року в ньюзрумі університету. На брифінгу пролунали кращі питання від учасників онлайн-конкурсу «5 запитань до ректора».

briefing

За сприяння студентської ради університету переможці отримали можливість особисто поставити запитання ректору КДПУ, проф. Я. В. Шрамку. Не залишилися осторонь і очільники студентських рад факультетів, які приєдналися до розмови на актуальні для молоді теми.

Голова студради університету Ярослав Качанов нагадав про особливості формату й регламент брифінгу. Відтак надав слово студентству Криворізького педагогічного.

briefing

Валерій Кокора (гр. СМК-18): «Одне із наших гасел – свобода. Чи поширюється воно на відстоювання власної думки, ідеї і адекватної критики по відношенню до викладачів, зокрема, Вас?».

Ректор КДПУ, проф. Я. В. Шрамко: «Поняття свободи – важлива філософська категорія. Вона може бути як позитивною, так і негативною; її іноді називають усвідомленою необхідністю. Безперечно, свобода слова, свобода відстоювання власної думки, є однією з засадничих свобод громадянина вільного, демократичного суспільства і наші студенти повною мірою мають право нею користуватися. Але ж, не забуваємо, що ми живемо у світі, де панують певні закони, в тому числі й закони спілкування між людьми. Кожен викладач, як і студент, є особистістю, й свобода кожного із співрозмовників обмежена правами іншого. Тож маємо усвідомлювати необхідність певного самообмеження свободи слова під час відкритого, демократичного й конструктивного спілкування, якого прагнуть викладачі й студенти нашого університету».

briefing

Анна Крамська (гр. АНФм-14): «Система навчання якого іноземного закладу вищої освіти Вам подобається та ідеї якого можливо було б взяти для українських ЗВО, у тому числі для нашого університету?».

Ректор КДПУ, проф. Я. В. Шрамко: «Кращим орієнтиром видається досвід Німеччини. Систему вищої освіти цієї європейської країни розраховано на вмотивованого студента, який чітко уявляє як власну мету, так і шляхи її досягнення. Основним принципом німецьких університетів є свобода навчання й свобода викладання: кожен професор вільний у тому, чому навчати, кожен студент вільний у тому, що вивчати – тобто самостійно обирати дисципліни для опанування, формуючи зміст власної освіти. Але для таких інновацій починати необхідно зі шкіл, щоб змінити фундаментальні принципи системи освіти для успішного переходу до університетського навчання».

briefing

Владислава Кутугіна (гр. ХІ-17): «Як Ви ставитеся до введення системи додаткових балів за науково-дослідницьку діяльність, студентське самоврядування, особливі успіхи у навчанні, громадську, спортивну та культурно-масову роботу в  розмірі 10% від загальної кількості балів?»

Ректор КДПУ, проф. Я. В. Шрамко: «Згідно з вимогами до розподілення стипендіального фонду, академічна стипендія нараховується відповідно до рейтингу. Додаткові бали можуть бути нараховані, але складова рейтингу за їх рахунок не може перевищувати 10%. Критерії нарахування таких балів доволі складно визначити, воно буде вимагати дотримання складної процедури, до того ж, важливо унеможливити елементи свавілля й зловживань. Отримання стипендії є результатом успішного виконання основного обов’язку здобувача вищої освіти – навчання, тож, на мою думку, саме академічні успіхи мають визначати рейтинг кожного студента».

briefing

Дарья Чеснокова (гр. ФІм-14): «Після 5, 5 років навчання у педагогічному, та спостерігаючи за життям нашого (і не тільки) університету, виникає багато запитань. Але рамки даного заходу обмежують лише одним. Тому запитання наступне: відвідуючи різні ЗВО України ти одразу помічаєш різницю між нашим педагогічним вузом та іншими. А саме, відсутність як такого «студентського містечка». У нас величезна територія навколо ЗВО, багато вільного місця, яке б чудово вписало в свій ландшафт: лавки, паркан, місце для відпочинку, місце для куріння (всі ми дорослі люди), хоч якийсь газон тощо. Але замість цього ми маємо чергові таблички «реклами» нашого ЗВО, які не є необхідністю. Найкраща реклама для абітурієнтів – це відчуття справжнього студентського життя. Тому виникає питання, навіщо фінансувати ці безглузді «таблички»! Для порівняння можна додати фото інших педагогічних ЗВО, які змогли знайти кошти та облаштувати територію навколо університету».

Ректор КДПУ, проф. Я. В. Шрамко: «Місця для куріння не можуть знаходитися на території ЗВО, оскільки це заборонено Законом України. Така пропозиція точно не буде розглядатися. Над оформленням університетських локацій працюють наші дизайнери – викладачі й студенти художньо-графічного відділення факультету мистецтв; картини наших митців прикрашають стіни навчальних корпусів. Тож оздоблення території університет здійснює власними силами – зокрема, завдяки відмінному виконанню дипломних проектів на факультеті мистецтв. Це чудово демонструє можливості майбутніх фахівців, які здобувають освіту в нашому університеті. Я би не став протиставляти втілення наших дизайнерських проєктів роботі з впорядкування ландшафту університету. Але облаштування кампусу КДПУ обмежено невеликими територіями, що нам належать, особливо їх певною фрагментованістю. Комплексне обладнання цих локацій потребує значних капіталовкладень. Буду докладати всіх зусиль задля нашого руху в цьому напрямку. У планах університету – оновлення спортивних майданчиків і головного стадіону».

briefing

Аліна Дуднік (гр. СМК-18): «Які книжки змінили ваше світосприйняття?»

Ректор КДПУ, проф. Я. В. Шрамко: «Література, як відомо, є однією із засадничих галузей людської культури; важливою її частиною є література художня. Якщо говорити про вплив на світосприйняття, то найбільшим він є в юнацькі роки – читаючи твори видатних письменників, я багато чого переосмислював, робив важливі світоглядні висновки. Суттєве враження на мене справив «Герой нашого часу» М. Лєрмонтова. Ще одним знаковим твором став роман М. Булгакова «Майстер і Маргарита» – цю книгу я прочитав за одну ніч, адже за часів радянської цензури знайти її примірник було непросто. Це було справжнім ковтком свободи: я прочитав щось зовсім нове, познайомився з твором, який виходив за межі тогочасних стандартів соціалістичного реалізму. Сьогодні ж я надаю перевагу філософським трактатам. Свого часу, отримавши можливість у повному обсязі познайомитися із світовим філософським доробком, прочитав книгу Карла Поппера «Відкрите суспільство та його вороги» – твір, який обґрунтовує важливість організації суспільства за принципами відкритості. На мою думку, ця книга є однією з фундаментальних для сучасної людської цивілізації».

briefing

До розмови з ректором приєдналися голови студентських рад факультетів, які поставили низку актуальних для молоді питань стосовно ліцензування певних спеціальностей, створення можливостей для навчання в магістратурі, проблем університетської інфраструктури й функціонування заочного відділення тощо.

Керівництво університету завжди відкрито до конструктивного спілкування із студентською молоддю. Традицію проведення брифінгів із ректором буде продовжено наступного року.

Дякуємо всім, хто долучився до цікавої розмови за активну участь і небайдужість!

Прес-центр

Воїн, спортсмен, викладач: інтерв’ю з Олексієм Терещенком

1 Листопада 2019, 08:00

14 жовтня наша країна відсвяткувала Дні українського козацтва та захисника України. Представники викладацького складу та студентства Криворізького педагогічного зі зброєю в руках захищають державний суверенітет та територіальну цілісність Батьківщини під час проведення АТО/ООС. Серед них – викладач кафедри фізичної культури та методики її викладання Олексій Петрович Терещенко.

Олексію Петровичу! Спортсмен – це мужня фізично й духовно людина. Характер атлета закладається ще в дитинстві. Розкажіть про свої дитячі роки. Якими видами спорту Ви займалися під час навчання у школі?

– Батьки віддали мене до плавального басейну ще під час навчання у школі, за порадою лікарів. Мав непогані спортивні досягнення у плаванні, посідав призові місця у змаганнях. Але в підлітковому віці виникло бажання займатися боксом та бойовими мистецтвами, і я записався до спортивної секції з єдиноборств. Так моє юнацьке захоплення стало моєю майбутньою професією.

–  Хто або що вплинуло на вибір Вашої майбутньої професії? Поділіться спогадами про Ваші студентські роки, юнацькі захоплення. Чи мріяли Ви стати відомим спортсменом, досягти результатів олімпійського рівня?

– Після закінчення навчання у школі вступив до медичного училища, хотів стати лікарем. Під час навчання у медичному училищі не полишав спорт і брав активну участь у різноманітних змаганнях. Після закінчення медичного училища працював у лікарні. Медичні навички, отримані під час навчання й роботи, дуже допомогли мені в житті. Відчував, що хочу займатися спортом професійно й вступив до фізкультурного факультету Симферопольського університету та до Севастопольської академії бойових мистецтв. Мої юнацькі мрії здійснилися – я почав займатися улюбленою справою: тренерською роботою та фізичним вихованням молоді. Після закінчення університету працював шкільним учителем і тренером рукопашного бою.

Ваша викладацька діяльність. Які власні дидактичні або психологічні методи й прийоми спортивної педагогіки Ви використовуєте під час занять?

– Моя викладацька діяльність базується на основному методичному постулаті: спортсменом не народжуються, його виховують. Починають діяти чинники, які мотивують майбутнього спортсмена: характер, його оточення та, звісно, професіоналізм тренера. Це поєднання і є запорукою успіху. Я вважаю, що характер спортсмена загартовується ще в дитинстві й обов’язком батьків є дати своїй дитині потрібні орієнтири, навчити виконувати взяті на себе зобов’язання, дотримуватися свого слова.

Участь в АТО/ООС.

– Коли на Сході розпочалися військові дії, я звернувся до воєнкомату із проханням відправити мене на передову, але певний час отримував відмову. Та моя наполегливість і бажання захистити Батьківщину взяли гору і я пішов на фронт добровольцем. Бачив на власні очі, що таке війна. Саме під час участі в антитерористичній операції знадобився мій медичний досвід – я надавав допомогу пораненим побратимам.

Ваші побажання тим, хто мріє присвятити своє життя спорту.

– Головна умова досягнення мети – це поєднання бажання та наполегливої праці. Легко не буде: якщо ви вирішили стати спортсменом, готуйте себе до фізичних і психологічних навантажень. Спорт виховує людину, формує її внутрішню силу, яка є основою основ. А спортивні досягнення будуть обов’язково – треба тільки вміти дочекатися свого зоряного часу!

Прес-центр

Берегиня університетського храму науки: інтерв’ю з Г. М. Віняр

29 Вересня 2019, 12:31

Бібліотека – це серце університету: у всі часи вона була базовим інформаційним, культурним і духовним центром закладів вищої освіти. З нагоди Всеукраїнського дня бібліотек прес-центр поспілкувався з директором бібліотеки КДПУ, кандидатом філологічних наук, доцентом Ганною Миколаївною Віняр.

Детальніше…

Прес-центр

Спортивна педагогіка в дії: інтерв’ю з В. В. Шутьком

13 Вересня 2019, 16:04

Кожної другої суботи вересня наша країна святкує День фізичної культури і спорту. Згідно з Указом Президента України від 29 червня 1994 року це свято встановлено на підтримку ініціативи фізкультурних і спортивних організацій та об’єднань громадян. Провідним ініціатором і натхненником фізкультурно-спортивного руху в Криворізькому педагогічному є завідувач кафедри фізичної культури та методики її викладання, к. пед. наук, доцент Віктор Васильович Шутько. З очільником спортивно-педагогічної ланки університету напередодні Дня фізичної культури і спорту поспілкувався прес-центр КДПУ.

Детальніше…

Шевченко Павло Іванович : штрихи до портрету (до 90-річчя з дня народження професора П. І. Шевченка)

29 Серпня 2019, 15:34

У п’ятницю 30 серпня 2019 року виповнилося б 90 років з дня народження неординарної особистості, історика, кандидата педагогічних наук, професора, заслуженого вчителя України П. І. Шевченка. Справі розбудови освіти нашого міста і Дніпропетровщини Павло Іванович віддав півстоліття. З них 14 років очолював міський відділ освіти, 21 рік обіймав посаду ректора Криворізького державного педагогічного інституту, а потім і університету, очолював кафедру, був депутатом Криворізької міської ради. Під керівництвом П. І. Шевченка були зведені сучасні корпуси інституту, навчальні майстерні, гуртожитки, відкрито нові факультети та спеціальності. Внесок Павла Івановича в розбудову освіти міста оцінено почесним знаком «За заслуги перед містом». В університеті одна з аудиторій носить його ім’я, і на честь П. І. Шевченка біля головного корпусу встановлено меморіальну дошку. 

 

Шевченко Павло Іванович : штрихи до портрету (до 90-річчя від дня народження ректора (1979-2000 рр.) Криворізького державного педагогічного інституту/університету : біобібліографічний нарис / упоряд.: Т. Г. Крамаренко, О. А. Дікунова. – Кривий Ріг : КДПУ, 2019. – 92 c. – Режим доступу : http://elibrary.kdpu.edu.ua/handle/123456789/3235.

 

Завантажуйте через QR-код за допомогою Viber

і дізнайтеся більше про відомого освітянина Криворіжжя!

Детальніше…

Ярослав Шрамко
Ректор університету
Ганна Віняр
Директор бібліотеки
Прес-центр
Прес-центр
Єлизавета Кучерган
Викладач кафедри фізичної культури та методики її викладання
Дмитро Бобилєв
старший викладач кафедри математики та методики її навчання
Валерія Безуглова
студентка факультету ДТО
Едуард Євтушенко
Декан природничого факультету
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок