• Головний корпус КДПУ

    Головний корпус КДПУ

  • Брифінг з ректором

    Брифінг з ректором

  • День працівників освіти

    День працівників освіти

  • Студентський бал

    Студентський бал

  • Студрада

    Студрада

  • Турнір юних інформатиків

    Турнір юних інформатиків

Останні записи
Наші блогери
Прес-центр

Університет, якого потребує майбутнє: новорічне інтерв’ю з ректором КДПУ, проф. Я. В. Шрамком

30 Грудня 2019, 08:53

Напередодні Нового року ми підбиваємо підсумки й плануємо майбутнє. Прес-центр поспілкувався з ректором, професором Я. В. Шрамком про основні здобутки університету в 2019 році й про плани на наступний – ювілейний для КДПУ – рік.

Ярославе Владиславовичу, розкажіть, будь ласка, які з подій університетського життя стали знаковими для року, що минає?

– Наприкінці 2019 року відбулася знакова подія для нашого університету: у Криворізькому педагогічному пройшла офіційна зустріч освітян міста з представниками Міністерства освіти і науки України на чолі з міністеркою Ганною Новосад та за участі голови комітету Верховної Ради з питань освіти. Вперше в історії нашого закладу до нас завітали такі поважні гості. Присутні ознайомилися з планами подальшого реформування вищої освіти, обговорили важливі питання розвитку галузі. До речі, 24 грудня в Києві було презентовано програму стратегії розвитку вищої освіти, розроблену Міністерством. На презентацію були запрошені керівники закладів вищої освіти України і я також долучився до цієї події.

У 2020 році ми святкуємо 90-річний ювілей. Які плануються заходи з нагоди відзначення цієї знаменної дати?

– Дев’яносторіччя – передостанній щабель перед столітнім ювілеєм закладу вищої освіти, важливий етап історії університету, який засвідчує успішне становлення Криворізького педагогічного як поважної академічної установи з усталеними традиціями науково-освітньої діяльності. На початку поточного навчального року було розроблено програму підготовки низки ювілейних заходів, серед яких заплановано організацію й проведення на базі університету науково-практичних конференцій, публікацію наукових видань, інші загальноуніверситетські та факультетські події. Нещодавно було оголошено конкурс на створення ювілейного логотипу КДПУ; в травні 2020 року в університеті відбудеться міжнародна науково-практична конференція з історії, теорії та методики навчання, за результатами якої буде видано англомовний збірник наукових праць. На початку жовтня серія ювілейних заходів завершиться головною святковою подією року – викладачі, студенти й співробітники університету візьмуть участь в урочистих загальних зборах громади Криворізького педагогічного з нагоди відзначення дев’яностої річниці нашого закладу вищої освіти.

Які досягнення університетської громади потребують подальшого розвитку, які напрямки діяльності ЗВО мають потенціал стати найбільш перспективними у прийдешньому році?

– Головним досягненням університету є продовження плідної роботи за прогресивним вектором розвитку. Ми успішно працюємо на майбутнє, зберігаючи й примножуючи наші надбання; впевнено відповідаючи на виклики сучасності, рухаємося до нових досягнень. Триває вдосконалення освітнього процесу, створюються нові навчальні програми й спеціальності, студентський контингент залишається стабільно великим. Вже третій рік поспіль зростає державне замовлення за умовами широкого конкурсу. Університет покращує позиції в міжнародних і всеукраїнських рейтингах, зокрема, в цьому році ми увійшли до ТОР-10 педагогічних закладів вищої освіти нашої країни. Наукові школи Криворізького педагогічного користуються великим авторитетом і мають значні здобутки в царині суспільних, філологічних, точних наук. Постійно зростає публікаційна активність наших науково-педагогічних працівників, розширюються та поглиблюються міжнародні наукові зв’язки. Триває розвиток соціально-громадського життя університету: Криворізький педагогічний проводить активну інформаційну політику, постійно збільшуючи присутність закладу в інформаційному полі міста й на сторінках соціальних мереж. Студентська громада охоче долучається до організації університетських фестивалів і конкурсів, бере участь у спортивних змаганнях, ініціює численні заходи громадського життя, культурні й мистецькі події, цікаві для молоді. Юнаки та дівчата впевнені: у Криворізькому педагогічному вони отримають не тільки якісну освіту, а й незабутні враження від насиченого студентського життя. Велику увагу у прийдешньому році буде приділено й розвитку матеріальної бази, інфраструктури КДПУ: зокрема, заплановано вдосконалення спортивних локацій університету та обладнання трьох нових лабораторій – фізичної, хімічної та біологічної.

В академічній діяльності важко уникнути певних організаційних й методологічних недоліків. Які ланки роботи КДПУ потребують удосконалення й модернізації?

– Постійна робота з модернізації необхідна за всіма напрямками діяльності університету. Провідна діяльність закладу вищої освіти потребує певного балансу з активною соціально-громадською ланкою. Для освітнього напрямку актуальним є й розвиток нових можливостей електронного навчання, збільшення частки дисциплін, представлених в університетській системі електронних навчальних курсів, удосконалення блоку самостійної роботи на платформі Moodle. Серед планів роботи з цього напрямку – впровадження системи вивчення дисциплін за власним вибором із можливістю електронної реєстрації студентів та формування академічних груп, а також створення системи електронних опитувань здобувачів вищої освіти щодо якості викладання та організації освітнього процесу з кожної дисципліни. У сфері наукової діяльності маємо розширювати зв’язки з іноземними колегами й збільшувати публікаційну активність за рахунок активізації досліджень, спрямованих на отримання нових наукових результатів. Планується й суттєва модернізація роботи університетської бібліотеки, її інтеграція до єдиної інформаційної системи університету: сучасні бібліотечні сервіси передбачають поступову відмову від паперових носіїв і трансформацію бібліотечного простору відповідно до нових інформаційних потреб закладу вищої освіти.

– Новий Рік – пора нових планів і сподівань. Чого чекає ректор Криворізького педагогічного від першого року нової декади ХХІ століття?

– Криворізький педагогічний має високу репутацію та значний авторитет у місті, регіоні, країні. Ми пропонуємо навчання в сучасному закладі вищої освіти, якого потребує суспільство, працюємо над розвитком нашого інтелектуального й людського капіталу, постійно вдосконалюємо якість професійної підготовки випускників університету. Отже, маємо всі підстави дивитися в майбутнє з оптимізмом. Бажаю всім, хто працює над спільним майбутнім громади КДПУ, нових успіхів у науковій, освітній, творчій діяльності та великого особистого щастя!

Прес-центр

ВІДКРИТИЙ ДІАЛОГ: У КРИВОРІЗЬКОМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ ВІДБУВСЯ БРИФІНГ З РЕКТОРОМ

13 Листопада 2019, 09:30
briefing

Напередодні Міжнародного дня студентів у Криворізькому педагогічному проходить низка тематичних заходів. Одним із них став брифінг, який відбувся 11 листопада 2019 року в ньюзрумі університету. На брифінгу пролунали кращі питання від учасників онлайн-конкурсу «5 запитань до ректора».

briefing

За сприяння студентської ради університету переможці отримали можливість особисто поставити запитання ректору КДПУ, проф. Я. В. Шрамку. Не залишилися осторонь і очільники студентських рад факультетів, які приєдналися до розмови на актуальні для молоді теми.

Голова студради університету Ярослав Качанов нагадав про особливості формату й регламент брифінгу. Відтак надав слово студентству Криворізького педагогічного.

briefing

Валерій Кокора (гр. СМК-18): «Одне із наших гасел – свобода. Чи поширюється воно на відстоювання власної думки, ідеї і адекватної критики по відношенню до викладачів, зокрема, Вас?».

Ректор КДПУ, проф. Я. В. Шрамко: «Поняття свободи – важлива філософська категорія. Вона може бути як позитивною, так і негативною; її іноді називають усвідомленою необхідністю. Безперечно, свобода слова, свобода відстоювання власної думки, є однією з засадничих свобод громадянина вільного, демократичного суспільства і наші студенти повною мірою мають право нею користуватися. Але ж, не забуваємо, що ми живемо у світі, де панують певні закони, в тому числі й закони спілкування між людьми. Кожен викладач, як і студент, є особистістю, й свобода кожного із співрозмовників обмежена правами іншого. Тож маємо усвідомлювати необхідність певного самообмеження свободи слова під час відкритого, демократичного й конструктивного спілкування, якого прагнуть викладачі й студенти нашого університету».

briefing

Анна Крамська (гр. АНФм-14): «Система навчання якого іноземного закладу вищої освіти Вам подобається та ідеї якого можливо було б взяти для українських ЗВО, у тому числі для нашого університету?».

Ректор КДПУ, проф. Я. В. Шрамко: «Кращим орієнтиром видається досвід Німеччини. Систему вищої освіти цієї європейської країни розраховано на вмотивованого студента, який чітко уявляє як власну мету, так і шляхи її досягнення. Основним принципом німецьких університетів є свобода навчання й свобода викладання: кожен професор вільний у тому, чому навчати, кожен студент вільний у тому, що вивчати – тобто самостійно обирати дисципліни для опанування, формуючи зміст власної освіти. Але для таких інновацій починати необхідно зі шкіл, щоб змінити фундаментальні принципи системи освіти для успішного переходу до університетського навчання».

briefing

Владислава Кутугіна (гр. ХІ-17): «Як Ви ставитеся до введення системи додаткових балів за науково-дослідницьку діяльність, студентське самоврядування, особливі успіхи у навчанні, громадську, спортивну та культурно-масову роботу в  розмірі 10% від загальної кількості балів?»

Ректор КДПУ, проф. Я. В. Шрамко: «Згідно з вимогами до розподілення стипендіального фонду, академічна стипендія нараховується відповідно до рейтингу. Додаткові бали можуть бути нараховані, але складова рейтингу за їх рахунок не може перевищувати 10%. Критерії нарахування таких балів доволі складно визначити, воно буде вимагати дотримання складної процедури, до того ж, важливо унеможливити елементи свавілля й зловживань. Отримання стипендії є результатом успішного виконання основного обов’язку здобувача вищої освіти – навчання, тож, на мою думку, саме академічні успіхи мають визначати рейтинг кожного студента».

briefing

Дарья Чеснокова (гр. ФІм-14): «Після 5, 5 років навчання у педагогічному, та спостерігаючи за життям нашого (і не тільки) університету, виникає багато запитань. Але рамки даного заходу обмежують лише одним. Тому запитання наступне: відвідуючи різні ЗВО України ти одразу помічаєш різницю між нашим педагогічним вузом та іншими. А саме, відсутність як такого «студентського містечка». У нас величезна територія навколо ЗВО, багато вільного місця, яке б чудово вписало в свій ландшафт: лавки, паркан, місце для відпочинку, місце для куріння (всі ми дорослі люди), хоч якийсь газон тощо. Але замість цього ми маємо чергові таблички «реклами» нашого ЗВО, які не є необхідністю. Найкраща реклама для абітурієнтів – це відчуття справжнього студентського життя. Тому виникає питання, навіщо фінансувати ці безглузді «таблички»! Для порівняння можна додати фото інших педагогічних ЗВО, які змогли знайти кошти та облаштувати територію навколо університету».

Ректор КДПУ, проф. Я. В. Шрамко: «Місця для куріння не можуть знаходитися на території ЗВО, оскільки це заборонено Законом України. Така пропозиція точно не буде розглядатися. Над оформленням університетських локацій працюють наші дизайнери – викладачі й студенти художньо-графічного відділення факультету мистецтв; картини наших митців прикрашають стіни навчальних корпусів. Тож оздоблення території університет здійснює власними силами – зокрема, завдяки відмінному виконанню дипломних проектів на факультеті мистецтв. Це чудово демонструє можливості майбутніх фахівців, які здобувають освіту в нашому університеті. Я би не став протиставляти втілення наших дизайнерських проєктів роботі з впорядкування ландшафту університету. Але облаштування кампусу КДПУ обмежено невеликими територіями, що нам належать, особливо їх певною фрагментованістю. Комплексне обладнання цих локацій потребує значних капіталовкладень. Буду докладати всіх зусиль задля нашого руху в цьому напрямку. У планах університету – оновлення спортивних майданчиків і головного стадіону».

briefing

Аліна Дуднік (гр. СМК-18): «Які книжки змінили ваше світосприйняття?»

Ректор КДПУ, проф. Я. В. Шрамко: «Література, як відомо, є однією із засадничих галузей людської культури; важливою її частиною є література художня. Якщо говорити про вплив на світосприйняття, то найбільшим він є в юнацькі роки – читаючи твори видатних письменників, я багато чого переосмислював, робив важливі світоглядні висновки. Суттєве враження на мене справив «Герой нашого часу» М. Лєрмонтова. Ще одним знаковим твором став роман М. Булгакова «Майстер і Маргарита» – цю книгу я прочитав за одну ніч, адже за часів радянської цензури знайти її примірник було непросто. Це було справжнім ковтком свободи: я прочитав щось зовсім нове, познайомився з твором, який виходив за межі тогочасних стандартів соціалістичного реалізму. Сьогодні ж я надаю перевагу філософським трактатам. Свого часу, отримавши можливість у повному обсязі познайомитися із світовим філософським доробком, прочитав книгу Карла Поппера «Відкрите суспільство та його вороги» – твір, який обґрунтовує важливість організації суспільства за принципами відкритості. На мою думку, ця книга є однією з фундаментальних для сучасної людської цивілізації».

briefing

До розмови з ректором приєдналися голови студентських рад факультетів, які поставили низку актуальних для молоді питань стосовно ліцензування певних спеціальностей, створення можливостей для навчання в магістратурі, проблем університетської інфраструктури й функціонування заочного відділення тощо.

Керівництво університету завжди відкрито до конструктивного спілкування із студентською молоддю. Традицію проведення брифінгів із ректором буде продовжено наступного року.

Дякуємо всім, хто долучився до цікавої розмови за активну участь і небайдужість!

Прес-центр

Воїн, спортсмен, викладач: інтерв’ю з Олексієм Терещенком

1 Листопада 2019, 08:00

14 жовтня наша країна відсвяткувала Дні українського козацтва та захисника України. Представники викладацького складу та студентства Криворізького педагогічного зі зброєю в руках захищають державний суверенітет та територіальну цілісність Батьківщини під час проведення АТО/ООС. Серед них – викладач кафедри фізичної культури та методики її викладання Олексій Петрович Терещенко.

Олексію Петровичу! Спортсмен – це мужня фізично й духовно людина. Характер атлета закладається ще в дитинстві. Розкажіть про свої дитячі роки. Якими видами спорту Ви займалися під час навчання у школі?

– Батьки віддали мене до плавального басейну ще під час навчання у школі, за порадою лікарів. Мав непогані спортивні досягнення у плаванні, посідав призові місця у змаганнях. Але в підлітковому віці виникло бажання займатися боксом та бойовими мистецтвами, і я записався до спортивної секції з єдиноборств. Так моє юнацьке захоплення стало моєю майбутньою професією.

–  Хто або що вплинуло на вибір Вашої майбутньої професії? Поділіться спогадами про Ваші студентські роки, юнацькі захоплення. Чи мріяли Ви стати відомим спортсменом, досягти результатів олімпійського рівня?

– Після закінчення навчання у школі вступив до медичного училища, хотів стати лікарем. Під час навчання у медичному училищі не полишав спорт і брав активну участь у різноманітних змаганнях. Після закінчення медичного училища працював у лікарні. Медичні навички, отримані під час навчання й роботи, дуже допомогли мені в житті. Відчував, що хочу займатися спортом професійно й вступив до фізкультурного факультету Симферопольського університету та до Севастопольської академії бойових мистецтв. Мої юнацькі мрії здійснилися – я почав займатися улюбленою справою: тренерською роботою та фізичним вихованням молоді. Після закінчення університету працював шкільним учителем і тренером рукопашного бою.

Ваша викладацька діяльність. Які власні дидактичні або психологічні методи й прийоми спортивної педагогіки Ви використовуєте під час занять?

– Моя викладацька діяльність базується на основному методичному постулаті: спортсменом не народжуються, його виховують. Починають діяти чинники, які мотивують майбутнього спортсмена: характер, його оточення та, звісно, професіоналізм тренера. Це поєднання і є запорукою успіху. Я вважаю, що характер спортсмена загартовується ще в дитинстві й обов’язком батьків є дати своїй дитині потрібні орієнтири, навчити виконувати взяті на себе зобов’язання, дотримуватися свого слова.

Участь в АТО/ООС.

– Коли на Сході розпочалися військові дії, я звернувся до воєнкомату із проханням відправити мене на передову, але певний час отримував відмову. Та моя наполегливість і бажання захистити Батьківщину взяли гору і я пішов на фронт добровольцем. Бачив на власні очі, що таке війна. Саме під час участі в антитерористичній операції знадобився мій медичний досвід – я надавав допомогу пораненим побратимам.

Ваші побажання тим, хто мріє присвятити своє життя спорту.

– Головна умова досягнення мети – це поєднання бажання та наполегливої праці. Легко не буде: якщо ви вирішили стати спортсменом, готуйте себе до фізичних і психологічних навантажень. Спорт виховує людину, формує її внутрішню силу, яка є основою основ. А спортивні досягнення будуть обов’язково – треба тільки вміти дочекатися свого зоряного часу!

Прес-центр

Берегиня університетського храму науки: інтерв’ю з Г. М. Віняр

29 Вересня 2019, 12:31

Бібліотека – це серце університету: у всі часи вона була базовим інформаційним, культурним і духовним центром закладів вищої освіти. З нагоди Всеукраїнського дня бібліотек прес-центр поспілкувався з директором бібліотеки КДПУ, кандидатом філологічних наук, доцентом Ганною Миколаївною Віняр.

Детальніше…

Прес-центр

Спортивна педагогіка в дії: інтерв’ю з В. В. Шутьком

13 Вересня 2019, 16:04

Кожної другої суботи вересня наша країна святкує День фізичної культури і спорту. Згідно з Указом Президента України від 29 червня 1994 року це свято встановлено на підтримку ініціативи фізкультурних і спортивних організацій та об’єднань громадян. Провідним ініціатором і натхненником фізкультурно-спортивного руху в Криворізькому педагогічному є завідувач кафедри фізичної культури та методики її викладання, к. пед. наук, доцент Віктор Васильович Шутько. З очільником спортивно-педагогічної ланки університету напередодні Дня фізичної культури і спорту поспілкувався прес-центр КДПУ.

Детальніше…

Ярослав Шрамко
Ректор університету
Ганна Віняр
Директор бібліотеки
Прес-центр
Прес-центр
Єлизавета Кучерган
Викладач кафедри фізичної культури та методики її викладання
Дмитро Бобилєв
старший викладач кафедри математики та методики її навчання
Валерія Безуглова
студентка факультету ДТО
Едуард Євтушенко
Декан природничого факультету
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Січень 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31