Формування цілісної особистості: інтерв’ю з в. о. декана факультету дошкільної і технологічної освіти, кандидатом педагогічних наук, доцентом Юлією Сергіївною Кулінкою (до Міжнародного дня лялькаря)
21 березня у світі відзначають Міжнародний день лялькаря. Мистецтво створення ляльок є одним із прадавніх елементів культури нашого народу. Сьогодні на часі ляльки-обереги – традиційні українські народні ляльки, які митці виготовляють і дарують захисникам і захисницям із побажаннями швидкого й безпечного, переможного повернення додому. З нагоди свята майстрів одного з популярних видів прикладного мистецтва прес-центр поспілкувався з в. о. декана факультету дошкільної і технологічної освіти, кандидатом педагогічних наук, доцентом Юлією Сергіївною Кулінкою, серед академічних інтересів якої є й художня праця та декоративне мистецтво з основами дизайну.
– Одним із Ваших наукових інтересів є формування дизайнерської культури майбутніх фахівців, а науковим кредо – твердження про те, що самовдосконалення є запорукою успіху. Що, на Вашу думку, є більш вагомим фактором становлення особистості викладача художньої праці – самоосвіта в межах власного кола інтересів чи професійна підготовка під керівництвом досвідчених наставників?
– На мою думку, для майбутньої професійної діяльності фахівцю необхідне керівництво досвідчених наставників, якими можуть бути не лише викладачі університету, а й визнані майстри чи практикуючі педагоги. Це дозволить знайти свій шлях до творчої діяльності, зрозуміти, який вид мистецтва тобі ближчий. А подальша самоосвіта й саморозвиток сприятимуть формуванню вас як професіонала. Наставник дає поштовх, спрямовує, а самостійна робота в мистецтві сприяє самовдосконаленню. Особисто в мене захоплення лялькою виникло після знайомства з виробами наших тодішніх студенток, а зараз уже наших випускниць – народних майстринь України Юлії Калугіної (спеціальність «Трудове навчання та технології») та Ірини Кір’янової (спеціальність «Дошкільна освіта»).
– Чи великий нині попит на фахівців обслуговуючої праці? Якою, на Вашу думку, є роль художньої праці, зокрема, лялькарства, в житті людини й суспільства?
– Попит на фахівців трудового навчання не такий великий, як цього потребує сучасне суспільство. Дизайн і технології сприяють всебічному розвитку дітей; заняття художньою працею та декоративним мистецтвом формують у малечі свідоме ставлення до національної спадщини й культури свого народу. Це зараз на часі. Вивчаючи свою культуру, володіючи знаннями про народне мистецтво, ми зможемо виховувати свідомих українців. Ми повинні розуміти, що майбутнім поколінням треба буде будувати нову країну: сильну, квітучу, яка має власну унікальну культуру й розвиває своє коріння.
Хочу відмітити, що, займаючись із дітьми чи студентами лялькарством, спостерігаєш цікаві емоції. Під час створення ляльки ніби заглиблюєшся в минувшину, відчуваєш своє коріння. Створюючи ляльку з дівчатами на уроці в одинадцятому класі ліцею, була вражена тим, як змінюються сучасні діти, коли розповідаєш їм про історію лялькарства та ляльок Наддніпрянщини. Такі ж емоції спостерігала й у дошкільників під час створення ляльок-немовлят.
Тому заняття художньою працею та лялькарством сприяють формуванню національної ідентичності, розвитку дизайнерської культури, мають арт-терапевтичне спрямування тощо.
– Ви очолюєте незвичайний факультет, який поєднує дуже несхожі спеціальності – від дошкільної освіти до транспорту, від готельного й ресторанного господарства до логопедії. Що об’єднує таких різних фахівців, з якими Ви працюєте?
– Так, факультет дійсно незвичайний, проте цим він і унікальний. Однак такий перелік спеціальностей обумовлений самою системою освіти. Якщо зануритися у такі педагогічні категорії як «неперервність» та «наступність», то стає зрозумілим, що підготовка фахівців відповідно до спеціальностей нашого факультету необхідна для створення єдиного освітнього простору, що логічно продовжується протягом життя. А саме: дошкільна освіта – спеціальна освіта (логопедія) – середня освіта – професійна освіта. Для нашого факультету притаманне паралельне навчання наших студентів на декількох спеціальностях. Наприклад: дошкільна освіта – спеціальна освіта (логопедія), або середня освіта (трудове навчання та технології) – дошкільна освіта, або професійна освіта (технологія виробів легкої промисловості) – професійна освіта (транспорт). Наголошу, що всі спеціальності спрямовані на підготовку майбутнього педагога, що є важливим і на часі.
– Побажання майбутнім вступникам від декана одного з базових факультетів Криворізького педагогічного.
– Факультет дошкільної і технологічної освіти – це факультет, де поєднується творчість із точністю, креативність із технічними здібностями. Якщо ви креативна й неординарна особистість, маєте бажання бути педагогом, любите дітей, хочете перетворити своє хобі на професію, бажаєте розвивати власні творчі здібності в галузі дошкільної освіти, технологій, сфери обслуговування чи транспорту, або маєте мрію стати логопедом – тоді ми радо запрошуємо до студентської родини факультету дошкільної і технологічної освіти.
- Перегляди: 109
Залишити коментар
Щоб відправити коментар, вам необхідно авторизуватись.