Пресцентр

ОБ’ЄДНАНІ КДПУ: ІНТЕРВ’Ю ПРЕДСТАВНИКІВ РЕКТОРАТУ ДО 95-РІЧЧЯ КРИВОРІЗЬКОГО ПЕДАГОГІЧНОГО

3 Жовтня 2025, 07:49

Ректор КДПУ, Я. В. Шрамко

– Ярославе Владиславовичу! Наш університет пройшов великий шлях більше ніж у дев’ять десятиліть. Сьогодні, за п’ять років до сторічного ювілею, в умовах повномасштабної війни, спільнота Криворізького педагогічного продовжує успішно працювати заради майбутнього української освіти. Розкажіть, що є найбільшою мотивацією саме для Вас, як лідера університетської громади?

– Найбільше мотивують мене, чесно кажучи, не титули чи гучні слова про «історичну місію», а люди поруч. Коли бачу, як наші викладачі продовжують навчати студентів попри тривоги і всі виклики воєнного часу, як студенти встигають одночасно вчитися й волонтерити, як колеги забезпечують життєдіяльність університету в умовах війни – тоді розумію, що ми робимо щось дуже важливе. Для мене особисто головний стимул – це розуміння, що університет сьогодні тримає свій освітній фронт. Ми не можемо зупинятися, бо від нас залежить, якими будуть майбутні освітяни, а отже – якою буде освіта загалом і, зрештою, вся Україна після перемоги. Це дає мені сили навіть тоді, коли буває важко.

Перший проректор, О. А. Остроушко

– Оксано Андріївно, Ви вже багато років є незмінною очільницею одного з ключових напрямів діяльності Криворізького педагогічного. На Вашу думку, якою буде освіта в нашій країні через п’ять років, коли КДПУ святкуватиме свій сторічний ювілей?

– Впевнена, що через п’ять років, які б не постали виклики перед нашою державою, наша освіта буде якісною і гнучкою.  Думаю, ми – викладачі і студенти – з радістю повернемося до живого спілкування в аудиторіях, зберігши й адаптувавши при цьому всі переваги онлайн-навчання. Освітні програми стануть ще більш індивідуалізованими, а міжнародна мобільність – звичною нормою. Посилиться практична й прикладна спрямованість освітнього процесу, зросте вага і роль проєктних технологій. І наша українська освіта буде – і вже є! – взірцем для всіх інших країн, як у найскладніших умовах, навіть війни й терору, плекати Істину, Творчість, Свободу. А КДПУ, який святкуватиме сторіччя, буде так само флагманом вищої освіти не тільки Придніпров’я, а всієї України!

Проректор з наукової роботи, В. А. Гаманюк

– Віто Анатоліївно! Ви зробили великий внесок як у розвиток академічної науки КДПУ, так й у налагодження міжнародної співпраці нашого університету із закордонними колегами. Які напрями наукового знання Ви вважаєте найбільш перспективними сьогодні для Криворізького педагогічного та всього українського суспільства?

– Сьогодні вагомими напрямами наукової діяльності в КДПУ є суспільний, природничо-математичний та гуманітарно-мистецький. Важко визначити серед них найбільш перспективний. Думаю, що у найближчий час вони й визначатимуть розвиток університету. Науковий напрям – це насамперед люди, які за ним працюють, їхні наукові здобутки. За кількістю науковців найширше представлені соціальні науки: педагогіка, психологія та соціологія; і гуманітарні науки: історія, філологія, філософія, мистецтво. Невеликим за кількістю науковців, але значимим є природничо-математичний напрям, який представлений двома галузями знань: фізикою та екологією. Думаю, що саме вони і залишаться в перспективі основними.

Проректор з науково-педагогічної роботи, Ю. О. Баруліна

– Юліє Олександрівно, Ваша ділянка роботи – це справжня душа університетської родини Криворізького педагогічного. Творчість і людяність, краса мистецтва й натхнення громадської роботи, благодійність та соціально важливі активності, що об’єднують студентів та працівників КДПУ за Вашого керівництва. Поділіться, будь ласка, таємницями творення осередку духовної сили й наснаги, енергії життя та незламності у стінах нашого університету.

– Таємниця створення осередку наснаги в нашому університеті полягає передусім у людях: професійних викладачах, активних студентах і відданих своїй справі працівниках. Творчість у найширшому її розумінні – це не лише мистецтво, співи чи хореографія – це уміння креативно підходити до будь-якої справи, знаходити нові форми роботи, які роблять університетське життя насиченим, яскравим та змістовним. Кожен захід стає святом і водночас школою особистісного зростання, адже він відкриває нові таланти та дає можливість відчути радість спільної творчості. Творча енергія надихає на пошук краси в усьому, навіть у повсякденних справах.

Основою успіху нашого університету є взаємна підтримка та спільні кроки вперед, наша єдність і готовність діяти разом. Саме спільні справи – благодійні акції, культурно-просвітницькі заходи, волонтерство – створюють ту неповторну атмосферу, яку ми називаємо душею КДПУ. Уміння підтримати й підставити плече один одному є тією силою, яка гуртує в університеті велику дружню родину. Коли ми об’єднані, то навіть найскладніші виклики стають простішими, а перемоги – вагомішими.

І, нарешті, джерелом життєвої енергії в університеті є віра в людей та цінність кожного. Саме це допомагає долати труднощі й залишатися незламними навіть у сьогоденні. Коли ми бачимо в кожному не лише студента чи колегу, а передусім багатогранну особистість, тоді створюється атмосфера справжньої довіри, взаємоповаги та готовності ділитися досвідом щодня, втілювати в життя найкращі проєкти, творити та розвиватися.

Проректор з адміністративно-господарчої роботи, М. Я. Золотницький

– Михайле Яковичу, матеріально-технічна база є надійним фундаментом будь-якого напряму роботу закладу вищої освіти. Саме Ви опікуєтеся тим, щоб у господарстві нашого університету все було до ладу, працювало надійно та злагоджено. Пропонуємо відволіктися від матеріального та трохи помріяти. Поділіться Вашою візією ідеального університету в майбутній мирній Україні. Яким має бути кампус та корпуси, інфраструктура та рекреаційні зони, озеленення тощо?

– Я бачу ідеальний університет майбутньої мирної України як простір, що поєднує академічну досконалість, екологічність, комфорт і відкритість до світу. Кампус має бути не ізольований, а інтегрований у життя громади: мешканці можуть користуватися бібліотекою, культурним центром, парками, спортивними майданчиками. Аудиторії трансформуються залежно від потреб – від лекційної зали до коворкінгу. Є справжній «університетський парк» з живими лабораторіями для студентів-біологів та місцями відпочинку для кожного. Це має бути простір свободи й розвитку, де студент не лише отримує знання, а й формує громадянську позицію, вчиться жити в гармонії з природою та людьми.

Залишити коментар

Ярослав Шрамко
ректор університету, професор
Ганна Віняр
директорка бібліотеки (2009 - 2022 роки)
Пресцентр
Пресцентр
Єлизавета Кучерган
викладачка кафедри фізичної культури та методики її викладання (2016 - 2022 роки)
Дмитро Бобилєв
завідувач кафедри математики та методики її навчання, доцент
Тетяна Крамаренко
доцент кафедри математики та методики її навчання
Валерія Безуглова
аспірантка кафедри соціології та масових комунікацій, кореспондентка прес-центру
Едуард Євтушенко
в. о. завідувача кафедри ботаніки та екології, доцент
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31