ОБ’ЄДНАНІ КДПУ: ІНТЕРВ’Ю ПРЕДСТАВНИКІВ РЕКТОРАТУ ДО 95-РІЧЧЯ КРИВОРІЗЬКОГО ПЕДАГОГІЧНОГО

Ректор КДПУ, Я. В. Шрамко

– Ярославе Владиславовичу! Наш університет пройшов великий шлях більше ніж у дев’ять десятиліть. Сьогодні, за п’ять років до сторічного ювілею, в умовах повномасштабної війни, спільнота Криворізького педагогічного продовжує успішно працювати заради майбутнього української освіти. Розкажіть, що є найбільшою мотивацією саме для Вас, як лідера університетської громади?
– Найбільше мотивують мене, чесно кажучи, не титули чи гучні слова про «історичну місію», а люди поруч. Коли бачу, як наші викладачі продовжують навчати студентів попри тривоги і всі виклики воєнного часу, як студенти встигають одночасно вчитися й волонтерити, як колеги забезпечують життєдіяльність університету в умовах війни – тоді розумію, що ми робимо щось дуже важливе. Для мене особисто головний стимул – це розуміння, що університет сьогодні тримає свій освітній фронт. Ми не можемо зупинятися, бо від нас залежить, якими будуть майбутні освітяни, а отже – якою буде освіта загалом і, зрештою, вся Україна після перемоги. Це дає мені сили навіть тоді, коли буває важко.
Перший проректор, О. А. Остроушко

– Оксано Андріївно, Ви вже багато років є незмінною очільницею одного з ключових напрямів діяльності Криворізького педагогічного. На Вашу думку, якою буде освіта в нашій країні через п’ять років, коли КДПУ святкуватиме свій сторічний ювілей?
– Впевнена, що через п’ять років, які б не постали виклики перед нашою державою, наша освіта буде якісною і гнучкою. Думаю, ми – викладачі і студенти – з радістю повернемося до живого спілкування в аудиторіях, зберігши й адаптувавши при цьому всі переваги онлайн-навчання. Освітні програми стануть ще більш індивідуалізованими, а міжнародна мобільність – звичною нормою. Посилиться практична й прикладна спрямованість освітнього процесу, зросте вага і роль проєктних технологій. І наша українська освіта буде – і вже є! – взірцем для всіх інших країн, як у найскладніших умовах, навіть війни й терору, плекати Істину, Творчість, Свободу. А КДПУ, який святкуватиме сторіччя, буде так само флагманом вищої освіти не тільки Придніпров’я, а всієї України!
Проректор з наукової роботи, В. А. Гаманюк

– Віто Анатоліївно! Ви зробили великий внесок як у розвиток академічної науки КДПУ, так й у налагодження міжнародної співпраці нашого університету із закордонними колегами. Які напрями наукового знання Ви вважаєте найбільш перспективними сьогодні для Криворізького педагогічного та всього українського суспільства?
– Сьогодні вагомими напрямами наукової діяльності в КДПУ є суспільний, природничо-математичний та гуманітарно-мистецький. Важко визначити серед них найбільш перспективний. Думаю, що у найближчий час вони й визначатимуть розвиток університету. Науковий напрям – це насамперед люди, які за ним працюють, їхні наукові здобутки. За кількістю науковців найширше представлені соціальні науки: педагогіка, психологія та соціологія; і гуманітарні науки: історія, філологія, філософія, мистецтво. Невеликим за кількістю науковців, але значимим є природничо-математичний напрям, який представлений двома галузями знань: фізикою та екологією. Думаю, що саме вони і залишаться в перспективі основними.
Проректор з науково-педагогічної роботи, Ю. О. Баруліна

– Юліє Олександрівно, Ваша ділянка роботи – це справжня душа університетської родини Криворізького педагогічного. Творчість і людяність, краса мистецтва й натхнення громадської роботи, благодійність та соціально важливі активності, що об’єднують студентів та працівників КДПУ за Вашого керівництва. Поділіться, будь ласка, таємницями творення осередку духовної сили й наснаги, енергії життя та незламності у стінах нашого університету.
– Таємниця створення осередку наснаги в нашому університеті полягає передусім у людях: професійних викладачах, активних студентах і відданих своїй справі працівниках. Творчість у найширшому її розумінні – це не лише мистецтво, співи чи хореографія – це уміння креативно підходити до будь-якої справи, знаходити нові форми роботи, які роблять університетське життя насиченим, яскравим та змістовним. Кожен захід стає святом і водночас школою особистісного зростання, адже він відкриває нові таланти та дає можливість відчути радість спільної творчості. Творча енергія надихає на пошук краси в усьому, навіть у повсякденних справах.
Основою успіху нашого університету є взаємна підтримка та спільні кроки вперед, наша єдність і готовність діяти разом. Саме спільні справи – благодійні акції, культурно-просвітницькі заходи, волонтерство – створюють ту неповторну атмосферу, яку ми називаємо душею КДПУ. Уміння підтримати й підставити плече один одному є тією силою, яка гуртує в університеті велику дружню родину. Коли ми об’єднані, то навіть найскладніші виклики стають простішими, а перемоги – вагомішими.
І, нарешті, джерелом життєвої енергії в університеті є віра в людей та цінність кожного. Саме це допомагає долати труднощі й залишатися незламними навіть у сьогоденні. Коли ми бачимо в кожному не лише студента чи колегу, а передусім багатогранну особистість, тоді створюється атмосфера справжньої довіри, взаємоповаги та готовності ділитися досвідом щодня, втілювати в життя найкращі проєкти, творити та розвиватися.
Проректор з адміністративно-господарчої роботи, М. Я. Золотницький

– Михайле Яковичу, матеріально-технічна база є надійним фундаментом будь-якого напряму роботу закладу вищої освіти. Саме Ви опікуєтеся тим, щоб у господарстві нашого університету все було до ладу, працювало надійно та злагоджено. Пропонуємо відволіктися від матеріального та трохи помріяти. Поділіться Вашою візією ідеального університету в майбутній мирній Україні. Яким має бути кампус та корпуси, інфраструктура та рекреаційні зони, озеленення тощо?
– Я бачу ідеальний університет майбутньої мирної України як простір, що поєднує академічну досконалість, екологічність, комфорт і відкритість до світу. Кампус має бути не ізольований, а інтегрований у життя громади: мешканці можуть користуватися бібліотекою, культурним центром, парками, спортивними майданчиками. Аудиторії трансформуються залежно від потреб – від лекційної зали до коворкінгу. Є справжній «університетський парк» з живими лабораторіями для студентів-біологів та місцями відпочинку для кожного. Це має бути простір свободи й розвитку, де студент не лише отримує знання, а й формує громадянську позицію, вчиться жити в гармонії з природою та людьми.
- Перегляди: 89











Залишити коментар
Щоб відправити коментар, вам необхідно авторизуватись.