Кафедра практичної психології
Психолого-педагогічний факультет

"Досвід Університету Латвії у Розробці Силабусу" - Вебінар проекту BURN, який відбувся 29 квітня 2024 року, ведений доктором Андою Упмане, доцентом та директором бакалаврської програми з психології, детально розглянуто стандарти навчання психологів. Особливо варто відзначити, що бакалаврська програма не надає права на професійну практику; вона кваліфікує випускників на ролі дослідницьких асистентів, з обов'язковим бакалаврським стажем, спрямованим на наукові дослідження протягом трьох років. Зворотно, дворічна програма магістра, відповідно до латвійського законодавства з 2019 року, дозволяє випускникам практикувати як психологів, а потім складати екзамен на сертифікацію після однорічної практики під наглядом супервізора.

438059713 122142437798202991 5085610033159408161 n
Наступний сегмент вебінару зосередився на розробці силабусу, зокрема на курсі "Основи Психологічного Консультування", ( 6 кредитів). Цей аналіз розкривав структуру силабусу, охоплюючи навички та знання, що передбачені в програмі. Основні моменти включали:

438082487 122142437918202991 7194303620000073921 n

  • по-перше, силабус відповідає латвійським законодавчим стандартам, які регулюють ролі психологів;
  • по-друге, він визначає 6-8 результатів навчання (пунктів засвоєння навичок та знань), які оцінюються через два теоретичних тестування посеред семестру та екзамен з аналізу кейсів випадків (складається з 12-15 випадків, що потребують коментарів та демонстрації вмінь консультування);
  • і по-третє, він використовує розподіл оцінок в 30% за участь у класових заняттях, 20% за самостійну роботу та 50% за підсумковий екзамен. Крім того, вебінар представив методики для логічного розподілу знань та оцінювання навичок у межах курсу, розкриваючи, як ці компоненти синергетично підтримують готовність програми.

438059743 122142438056202991 866055562598689091 n
Крім того, доповнюючи вебінар, завідувач кафедри психології, доцент, доктор Єва Стокенберга надала висновки щодо Картографування Силабусу, яке проілюстровано на прикладі бакалаврської програми з психології. Ця методологія допомагає викладачам вирівнювати зміст курсу з очікуваними результатами навчання, сприяючи комплексній оцінці знань, навичок та компетенцій студентів відповідно до заздалегідь визначених стандартів.

438086659 122142437846202991 618025794292826327 n

26384

22 квітня 2024 року вебінар під назвою "Естонський досвід у розробці силабусу", під керівництвом Ану Леуска з Університету Тарту, детально розглянули складнощі створення навчальних планів, спеціально адаптованих до потреб освітян та соціальних працівників. Центральним пунктом було створення вибіркового курсу під назвою "Вступ до кризового втручання". Презентація Ану Леуски розкрила складні процедури структурування та заповнення цих курсів для забезпечення належної підготовки освітян до роботи з кризовими ситуаціями з дітьми (жалоба, загрози, поведінка, суїцидальна поведінка) в навчальних закладах.

зображення viber 2024 04 23 15 42 20 187
Важливим моментом було визначення стандартизованого процесу розробки силабусу, що складався з п'яти ключових кроків:

  1. спочатку концептуалізація курсу та оцінка його сучасної актуальності;
  2. наступні обговорення з гарантами програми;
  3. потім формулювання чітких цілей, завдань і лаконічного опису курсу;
  4. кодування курсу для безперешкодної інтеграції в платформу Moodle;
  5. і, нарешті, дотримання пильної підготовки силабусів та навчальних матеріалів для Moodle.

зображення viber 2024 04 23 15 42 20 254
Вебінар залучив участь команд з усіх партнерських університетів, сприяючи багатогранним обговоренням ефективних стратегій комунікації в межах курсів та оптимального балансу між очним та дистанційним форматами навчання протягом 16-ти тижнів тривалості курсу. Учасники також порушили питання щодо формулювання завдань курсу, включаючи інтеграцію випадків та методів оцінки, а також використання різних інтегрованих інструментів для підвищення результативності навчання.

зображення viber 2024 04 22 22 15 46 889
Особливо важливим було підкреслення курсу, розробленого для вчителів та соціальних працівників, з фокусом на управління кризами, що стосуються дітей. Оцінка для цього курсу була структурована таким чином, що важливість семінарів (75%) суттєво переважала над незалежною роботою (25%). Додаткові теми обговорення включали відстеження залучення студентів до курсу, використання аналітики завдань для моніторингу прогресу навчання, кількісне оцінювання ефективності комунікації та надання всебічних оглядів курсу.

зображення viber 2024 04 22 22 15 47 283

26383

Успішне розпочаття проекту Erasmus+ BURN project (101129379-BURN-ERASMUS-EDU-2023-CBHE) відзначає старт проекту
Університет Тарту, Естонія - 12-14 лютого 2024 року
#Erasmus

photo 2024 02 12 18 43 06
Cесія розпочалася з теплими привітальними словами від Олександри Головко (Тартуський університет), Ірини Задорожної (Тернопільський національний педагогічний університет), Світлани Шитикової (координатора проекту, фінансованого ЄС, у Національному офісі Erasmus+ та експертів з реформ вищої освіти в Україні), які висловили подяку та очікування на плідну співпрацю між участью в проекті установами.

photo 2024 02 12 18 43 51


Всі учасники проекту мали можливість представити свої університети. Серед них Тернопільський національний педагогічний університет, Криворізький державний педагогічний університет, Мелітопольський державний педагогічний університет шм. Б.Хмельницького, Херсонський державний університет, Донецький державний педагогічний університет, Міжнародний психоаналітичний університет Берлінe, Університет Латвіїб Тартуський університет.

photo 2024 02 12 13 48 32
Ольга Білозір виступила з презентацією Криворізького державного педагогічного університету, представила команду проекту КДПУ, поділилася досвідом установи та надала інсайти щодо відповідних організацій КДПУ. Різноманіття досвіду та експертизи створили багату картину на зібранні, встановивши основу для по-справжньому глобального проекту.

photo 2024 02 12 13 48 30
Одним із головних моментів дня стала екскурсія у престижну Бібліотеку Університету Тарту, яка дала учасникам уявлення про академічну та культурну спадщину господарського закладу. Екскурсія надала унікальну можливість для нетворкінгу та неформальних дискусій, сприяючи зв'язкам, які безсумнівно збагатять колективний дух проекту.

зображення viber 2024 02 15 11 07 46 758
Координатор проекту Ірина Задорожна (Тернопільський національний педагогічний університет) охопила загальну інформацію про проект, основні ідеї, очікування та результати, підкреслюючи важливість спільних зусиль. Команда докладно розглянула план виконання проекту, створивши основу для ефективної координації та безперешкодного виконання.
зображення viber 2024 02 15 22 35 47 865

Робочий пакет 2 «Професіоналізація кризової психології в університеті» був представлений Університетом Латвії і спрямований на професіоналізацію кризової психології. Учасники займалися всебічними обговореннями про завдання, цілі, результати та загальну стратегію реалізації цього важливого аспекту проекту.

зображення viber 2024 02 15 23 21 38 125
Робочий пакет 3: Покращення надання університетських психологічних послуг. Університет Тарту, виступаючи підкоординатором проекту та лідером РП, очолив обговорення щодо покращення університетських психологічних послуг. Завдання, цілі, результати та стратегічний план успішної реалізації РП 3 «Покращення надання університетських психологічних послуг» були ретельно обговорені під час цієї сесії.

зображення viber 2024 02 15 22 32 48 534
Міжнародний психоаналітичний університет Берлін очолив Робочий пакет 4 «Центри психологічної стійкості та благополуччя», присвячений створенню центрів психологічної стійкості та благополуччя. Сесія поглибила обговорення конкретних завдань, цілей, результатів та загальної стратегії реалізації цієї важливої складової проекту.

зображення viber 2024 02 15 22 35 53 252
Робочого пакету 5, під керівництвом Криворізького державного педагогічного університету, який зосередився на "Дисемінації". Це включало обговорення завдань, цілей, результатів та розробку всебічного Плану Дисемінації для ефективного поширення результатів проекту.

зображення viber 2024 02 15 23 30 48 881

Під керівництвом Донецького державного педагогічного університету Робочий пакет 6 був спрямований на Якість. Обговорення включало завдання, цілі, результати та формулювання міцного Плану Якості для забезпечення високих стандартів результатів проекту. Учасники відправилися на екскурсію в Університет Тарту та його живописний університетський квартал, сприяючи взаємному товариству та спільній меті.

зображення viber 2024 02 15 23 23 37 511

Наступна сесія заглибилася в ключові аспекти проекту, включаючи узаконення партнерських угод, адміністративні процедури, фінансові аспекти та перегляд документів та шаблонів проекту. Ці обговорення заклали основу для єдиної та ефективної співпраці серед партнерських установ. Сесія планування проекту слідувала, фокусуючись на трьох ключових елементах: спільних зусиллях, стратегіях внутрішньої комунікації та встановленні дат та строків для наступного року. Колективний брейнштормінг та планування забезпечили чіткий шлях для прогресу проекту у 2024 році. День завершився особливим моментом визнання, коли були роздані сертифікати проекту, а учасники прощалися з обіймами та поцілунками. Спільний дух та присвяченість, виявлені під час вступного зібрання, створили позитивний настрій для подальшого шляху проекту "BURN", обіцяючи трансформаційні результати в галузі кризової психології та психологічних послуг в європейських університетах.

26382

зображення viber 2024 04 02 16 05 12 878

Цілі та завдання проекту:

Цей проект має на меті підвищити важливість травмо-чутливих практик та практик усвідомленої допомоги, розвинути досвід надання психологічної допомоги у ВНЗ України (включно з 3 тимчасово переміщеними університетами), а також заохотити психологічну стійкість та усвідомленість громадян України, які постраждали від війни. Його вплив вимагає довгострокових рішень, зокрема інвестування в служби психічного здоров’я, освіту та підвищення обізнаності.

Цілі проекту:

  • професіоналізація кризової психології в університеті шляхом запровадження нових курсів;
  • покращити психологічну службу, що надається університетами;
  • створити Центри психологічної стійкості та благополуччя;
  • поширювати досвід.

Діяльності:

Проект BURN слугує парасолькою для співпраці між 3 вищими навчальними закладами ЄС з Естонії, Німеччини та Латвії та 5 українськими університетами (три з них серйозно постраждали від війни та були змушені переїхати до безпечніших регіонів, а викладачі та студенти розкидані по всій Україні та Європі).

Діяльність BURN включає онлайн-семінари з обміну досвідом, навчальні візити до Латвії, Естонії, Німеччини, розробку двох курсів (BA та MA) та модуля для аспірантів, онлайн-обговорення за круглим столом, осінні/весняні літні школи для психологів, тренінги для університетської спільноти, міжнародна гібридна конференція та відкриття Центрів психологічної стійкості та добробуту.

Очікувані результати:

Українські учасники проекту матимуть унікальну можливість генерувати та передавати як європейський досвід, так і ідеї щодо вдосконалення освітніх та психологічних послуг, надання психологічної підтримки, зміцнення міжнародної співпраці у процесі повоєнного відновлення. Центри психологічної стійкості та благополуччя впровадять інновації в університети України та нададуть їм інструменти та знання для психологічної реабілітації, посилять їхні зв’язки з місцевими органами влади та громадами. Нові курси та університетські центри також допоможуть студентам-психологам розвинути навички спілкування, етики, вирішення проблем, організації та дослідницьких навичок, відданість навчанню та емоційну стабільність.

Прямі цільові групи:

  • студенти-психологи вдосконалюють навички підтримки, чутливої до травми;
  • працівники психологічної служби університету, які переймають найкращі практики ЄС та допомагають ВПО та ветеранам;
  • Українські члени вищих навчальних закладів використовують покращені психологічні послуги та сприяють створенню чутливого до травм середовища;
  • місцеві актори навчаються психосоціальній допомозі особам, які постраждали від війни.

Непрямі цільові групи:

особи, які постраждали від війни, отримають переваги від підвищення обізнаності про стратегії стійкості, зниження стигматизації та покращення доступу до психологічної підтримки.

Новини та ключові події 

Веб-сайт 

 

26107
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Травень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31