3 грудня 2024 року в Криворізькому державному педагогічному університеті відбувся круглий стіл у межах проєкту BURN у HyFlex форматі, який об’єднав українських і європейських партнерів для обговорення створення Центру психологічного благополуччя та резилієнтності. Учасниками заходу стали проф. Ларс Кульхінке (Міжнародний психоаналітичний університет Берліну), Др. Лаура Пірско (Університет Латвії), Шапіра Разуваєва (Університет Тарту), а також проректорка проф.Ірина Павлівна Задорожна Тернопільського національного педагогічного університету ім.Гнатюка як проектна менеджерка керуючого проектом університету.
На круглому столі були присутня команда проекту Остроушко О.А., Бондар К.М., Білозір О.С., Шестопалова О. П., Чаркіна О.А., Мірошник З.М., Когут О.О. та також представники підрозділів університету: соціально-психологічної служби, представники кафедр психології, стейкхолдери університету (Голубєва О.В., Васюк Л.С., Останіна Г.Г., Токарева Н.М., Тітова О.Г., Шило О.С.).
Основні аспекти обговорення були пов"язані з роллю Центру в структурі університету. Проректорка університету Оксана Андріївна Остроушко представила бачення інтеграції Центру у загальну структуру університету. Було акцентовано увагу на тому, що Центр має забезпечити унікальний функціонал, не дублюючи діяльність інших підрозділів. Це є важливим у межах участі університету в державній ініціативі зі створення центрів студентської підтримки.
Функції та послуги Центру освітила завідувачка кафедри практичної психології Чаркіна Олена Анатоліївна окреслила ключові функції Центру, зокрема:
- психологічна підтримка студентів і працівників університету;
- кризові інтервенції в умовах воєнних дій;
- організація заходів для зміцнення психологічного здоров’я.
Програми та інноваційні підходи була представлена проєктною менеджеркою Катериною Миколаївною Бондар, яка презентувала концепцію програм, які впроваджуватимуться у Центрі. Серед них:
- інтеграція методів EDMR;
- кризові інтервенції для стабілізації стану;
- психоаналітичні підходи для роботи з невизначеною втратою;
- розробка протоколів онлайн-консультацій, включаючи терапію через листування та чаттінг.
Було обговорено запити до європейських партнерів. Учасники круглого столу звернулися до європейських партнерів із пропозиціями підтримати розробку:
- Статуту Центру, що регламентуватиме його роботу;
- додаткових протоколів роботи з клієнтами;
- системи супервізійного нагляду для студентів-магістрів, які проходитимуть практику в Центрі.
Ключовою ідеєю обговорення стала побудова "місточка" між студентською практикою та практичною діяльністю психологічних організацій у місті, зокрема гуманітарних.
Цей захід став важливим кроком у створенні унікальної платформи для забезпечення психологічної підтримки в університеті та спільноті.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 263
Берлін, 4–8 листопада 2024 року – Навчальний візит проєкту BURN: зміцнення психологічної стійкості
Навчальний візит проєкту BURN до Берліна був присвячений вдосконаленню стратегій зміцнення психологічної стійкості та підтримки у роботі з травмами в умовах кризи. Ця тижнева ініціатива, організована мережею міжнародних партнерів, мала на меті розширення навчання зі стійкості та розробку спеціалізованих стратегій психологічної допомоги для роботи з травмами, пов'язаними з війною.
Візит розпочався з вітального слова професорів Біргіт Штурмер і Ларса Кухінке з Міжнародного психоаналітичного університету (IPU), які надали змістовний огляд підтримки психічного здоров’я в умовах війни. Цей вступ створив сприятливий настрій для групи психологів-професіоналів та членів консорціуму.
Першим пунктом програми стала організація ueberleben.org – берлінський центр, який надає культурно чутливі психологічні послуги для біженців і мігрантів, що постраждали від конфліктів. Співробітники центру поділилися своїм підходом до турботи про травмовані спільноти, акцентуючи важливість культурної чутливості у зміцненні стійкості.
Пізніше Кармен Шер, керівник Міжнародного офісу IPU, і професор Андреас Хамбургер презентували дослідницьку мережу Social Trauma in Changing Societies (STICS). Їхня доповідь висвітлила увагу STICS до колективних травм і спільного відновлення, запропонувавши практичні підходи до підтримки суспільств у постконфліктний період.
5 листопада українська команда відвідала Вільний університет Берліна (FU), де доктор Стефан Петрі, директор Служби психологічної підтримки FU, представив ініціативи університету у сфері психічного здоров’я. Під час дискусій наголошувалося на важливості травма-орієнтованого підходу до студентів, особливо для українських психологів, які працюють з внутрішньо переміщеними особами та травмованими громадами.
У другій половині дня професор Філ Ленгер провів інтерактивну сесію про колективне оповідання історій як травма-чутливий партисипативний підхід, що сприяє розширенню можливостей та зціленню вразливих груп. Цей метод викликав жваві обговорення серед учасників щодо інноваційних інтервенцій у роботі з травмами.
5–6 листопада делегація повернулася до IPU, де доктор Ленка Стаун, керівник амбулаторної служби, поділилася досвідом використання групового аналізу. Учасники також ознайомилися з бібліотекою IPU, яка має значну колекцію матеріалів з психоаналізу та досліджень травми.
Програма включала круглий стіл під керівництвом доктора Девіда Бейкера на тему «Травматичні процеси та підтримка персоналу». Доктор Бейкер представив підхід REST – структуру підтримки фахівців у високостресових умовах і зонах конфлікту, що пропонує ключові стратегії зміцнення психічної стійкості.
Делегація також відвідала #krisenchat – онлайн-сервіс консультування для молоді в кризових ситуаціях у Німеччині та для українців у всьому світі. Заключний день, під керівництвом Кармен Шер, був присвячений важливій роботі цього центру та відданості його команди, включно з українськими психологами.
Окремий семінар зосередився на унікальних потребах центрів підтримки закладів вищої освіти України. Професори Кухінке та Ленгер провели учасників через початкові етапи розвитку програми BURN, визначивши план подальшої розбудови систем підтримки травмованих.
Навчальний візит завершився презентацією професора Лутца Віттмана на тему «Травма та психоаналітичні інтервенції при травмах», що запропонувала цінні техніки реагування на травми для інтеграції в українські центри підтримки.
Цей насичений обмін досвідом посилив обмін знаннями між Україною та Німеччиною, сприяючи підготовці українських фахівців до зміцнення стійкості та підтримки під час суспільних трансформацій. Проєкт BURN продовжує будувати впливові мости для співпраці та інновацій у сфері роботи з травмою.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 318
Під час зустрічі 9 жовтня 2024 року робочої групи проєкту Burn (Бондар К., Шестопалова О., Остроушко О., Чаркіна О., Гаманюк В., Мірошник З.) було обговорено ключові питання робочого візиту до Латвійського університету. Основна увага була зосереджена на деталях набутого під час робочого візиту досвіду щодо підготовки психологів на рівнях бакалавра, магістра та PhD, а також на видах практик і типах екзаменів з консультування.
В рамках зустрічі консорціумом робочої групи університету було ухвалено рішення переглянути навчальні плани бакалаврів і магістрів, з урахуванням досвіду латвійських колег. Також обговорювалися ідеї щодо розвитку Центру резилієнтності та психологічного благополуччя, спираючись на інсайти, отримані під час відвідування центрів захисту від насильства для жінок і дітей. Окремо було приділено увагу соціально-психологічним тренінгам, які можуть бути інтегровані в університетську психологічну службу.
Ми також спланували проведення круглого столу зі стейкхолдерами Кривого Рогу для обговорення потреб громади. Основна мета — зробити університетську психологічну службу доступною не тільки для студентів і співробітників, але й для всієї спільноти, зокрема ветеранів і їхніх родин.
🔜 Подальші кроки:
- Розробка детального плану впровадження ініціатив, включаючи ресурси та терміни для психологічної служби.
- Посилення співпраці з Латвійським університетом та іншими партнерами.
- Впровадження системи моніторингу та оцінки ефективності проєкту.
- Популяризація діяльності Центру резилієнтності та психологічного благополуччя серед громадськості.
#BurnProject #ПсихологічнаДопомога #ЦентрРезилієнтності #КривийРіг #Освіта #СоціальнаПідтримка #Військові #Veterans
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 330
З 23 по 27 вересня 2024 року робоча група викладачів кафедри практичної психології доц.Чаркіна О.А., доц. Шестопалова О.П., проф.Мірошник З.М. взяли участь в надихаючому навчальному візиті, організованому факультетом освітніх наук та психології Латвійського університету в рамках проєкту Erasmus+ KA «Підвищення психологічної стійкості та благополуччя в (пост)воєнній українській нації» (BURN). Цей проєкт є надзвичайно важливим для розвитку психічного здоров’я та психологічної стійкості в Україні, особливо в контексті післявоєнного відновлення.
День 1: Теплий прийом та пізнавальні екскурсії
Ми розпочали свій візит у Головному корпусі університету — величній будівлі в самому центрі Старої Риги, напроти Національного оперного театру. Під час екскурсії ми побачили астрономічну обсерваторію, карцер для недбалих студентів, а також музейну композицію у стилі Вінсента Ван Гога, створену українськими майстрами.
Далі пані Лаура Пірско ознайомила нас з історією становлення психологічної служби в Латвії та впровадженням Закону про психологів 2018 року. Психологічна система Латвії має багаторівневу структуру, а підготовка фахівців триває понад 6 років, включаючи пробаційний період перед сертифікацією. Ми також дізналися про етапи підготовки супервізорів, що займають не менше 13-15 років безперервного навчання та практики.
У другій половині дня ми відвідали кризовий центр "Skalbes", що надає телефонну допомогу дітям та дорослим у кризових ситуаціях. Ми ознайомилися з етичними принципами та протоколами консультування, а також з найпоширенішими запитами, пов’язаними з самотністю, втратою та адиктивною поведінкою серед дорослих. У гендерному аспекті жінки найчастіше звертаються через проблеми у стосунках, тоді як чоловіки — через професійні кризи.
День 2: Занурення в освітні простори
Другий день пройшов у "House of Nature" — інноваційному восьмиповерховому корпусі, де знаходяться природничі та географічні факультети. Ми були вражені сучасними лабораторіями, затишними студентськими просторами та зручними ергономічними рішеннями. Після цього ми відвідали "House of Science", де розташовані медичний, фізико-математичний та факультет інформаційних технологій. Особливо нас здивували можливості для студентів: доступ до бібліотеки 24/7, комфортні зони відпочинку та навіть "студентська кухня".
День 3: Сприяння психічному здоров’ю в школах
Третій день присвятили ознайомленню з унікальною моделлю "Promoting Mental Health in School", яку представила Байба Мартінзон. Латвійський підхід акцентує увагу на психічному благополуччі не лише учнів, а й педагогів. Ми також відвідали заняття з комунікативного тренінгу для бакалаврів та кризового консультування для магістрів, де студенти демонстрували високий рівень активності та залученості. Привітні посмішки Анди Гайтнісе та Алли Плауде одразу покращили наш настрій, попри дощову погоду.
День 4: Розробка навчальних програм і співпраця
Четвертий день був присвячений плануванню навчальних програм на бакалаврському, магістерському та PhD рівнях. Ми працювали в автономних групах під керівництвом менторів — директорів освітніх програм Латвійського університету. У нашій команді з Криворізького державного педагогічного університету (КДПУ) ми розподілили ролі: професор Зоя Мірошник відповідатиме за модуль для аспірантів, я координуватиму курс для магістрів, а доцент Олена Шестопалова забезпечить навчально-методичний супровід для бакалаврів.
День 5: Підсумки візиту
Останній день був присвячений ознайомленню зі структурами практичної підготовки студентів, модульною системою та методами оцінювання. Ми завершили візит підсумками, рефлексією та церемонією вручення сертифікатів. Попереду ще звіт, але вже зараз є багато ідей для впровадження в Україні.
Цей візит став надзвичайно цінним досвідом, що відкрив нові можливості для міжнародної співпраці та розвитку вищої освіти й психологічної підтримки в Україні.
#ErasmusPlus #ВищаОсвіта #ПсихічнеЗдоровя #ПсихологічнаСтійкість #МіжнароднаСпівпраця #ЛатвійськийУніверситет #ПідтримкаУкраїни #КризовеКонсультування #ТрансформаціяОсвіти #КДПУ #АкадемічнийОбмін #БлагополуччяВОсвіті
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 355
Викладачі кафедри практичної психології візьмуть участь у навчальному візиті до Латвійського університету
З 23 по 27 вересня 2024 року делегація українських педагогів та психологів відвідає Латвійський університет, факультет педагогічних наук та психології, у Ризі. Цей навчальний візит є частиною проекту Erasmus+ KA2 "Підвищення психологічної стійкості та благополуччя університетського співтовариства в (пост)воєнній Україні (BURN)". Метою візиту є дослідження курсового дизайну та методів підготовки психологів у Латвії для посилення психічного здоров'я та стійкості українського суспільства в контексті післявоєнної відбудови.
П'ятиденна програма включає зустрічі з викладачами, спостереження за курсами з підготовки психологів та участь у майстер-класах. Делегація відвідає кілька локацій на кампусах Латвійського університету, щоб отримати уявлення про те, як латвійські університети готують майбутніх та діючих учителів, студентів-бакалаврів та магістрів психології та фахівців з психологічного консультування.
Візит розпочнеться 23 вересня вступною зустрічю в Центральному корпусі Латвійського університету, після чого відбудеться екскурсія по кампусу. Протягом наступних кількох днів учасники візьмуть участь у сесіях на такі теми, як "Методи підготовки психологів для вчителів", "Основні навички консультування" та "Психологічне консультування для магістрантів". Візит також включатиме спостереження за курсами та практичні майстер-класи, спрямовані на сприяння співпраці у розробці курсів.
Крім того, українська делегація досліджує служби кризового консультування, відвідуючи такі організації, як Центр безпечного дитинства "Dardedze", який зосереджується на запобіганні насильству, та Дитяча клінічна університетська лікарня "Дім дитини", яка пропонує психологічні послуги зловжитим дітям. Ці візити нададуть цінні знання про латвійські підходи до травма-інформованого догляду та психологічної підтримки вразливих груп населення.
Очікується, що навчальний візит сприятиме обміну передовим досвідом та підтримає подальший розвиток психологічної стійкості в Україні.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 303
Завершилася перша серія навчальних вебінарів у межах проєкту Erasmus+ BURN, який координується ТНПУ ім.В.Гнатюка в якому КДПУ є відповідальним за диссемінацію партнером.
З 22 квітня по 27 травня 2024 року тривала перша серія навчальних вебінарів «Принципи розробки курсів у ЄС» у рамках проєкту BURN – «Посилення психологічної стійкості і благополуччя університетів у (після-) воєнній Україні» (№101129379-BURN-ERASMUS-EDU-2023-CBHE), що підтримується ЄС в межах конкурсу Erasmus+ KA2 CBHE.
Команда університету у складі К.Бондар (проектний менеджер), В.Гаманюк, О.Остроушко (адміністративні менеджери), О.Шестопалової, О.Чаркіної, З.Мірошник, О.Білозір, О.Когут (відповідальні виконавці), І.Мінтій (технічний працівник) пройшли цикл вебінарів щодо дизайну та конструювання курсів 3 рівнів підготовки: бакалавр, магістр, доктор філософії відповідно до стандартів ЄС.
Під час кожного вебінару учасники ділилися досвідом створення навчальних програм, силабусів, структури курсів, методів роботи й оцінювання, а також механізмами оцінювання курсів на університетському рівні.
Навчання розпочалося з вивчення естонського досвіду розробки навчальних програм. Ану Леуска з Тартуського університету поділилася порадами щодо створення вибіркової дисципліни для студентів педагогічних спеціальностей «Запровадження кризового втручання». Експерти Тартуського університету також провели другий вебінар на тему: «Супровід онлайн навчання за допомогою платформи Moodle».
Партнери з Латвійського університету презентували вебінар «Латвійський досвід в розробці навчальної програми», що відбувся 29 квітня 2024 року. Доктор Анда Апман, доцент і директор бакалаврської програми з психології, продемонструвала методологію логічного розподілу оцінювання знань і навичок у рамках курсу, розкривши, як ці компоненти підвищують готовність програми. Др.Лаура Пірсько під час вебінару щодо психологічної служби університету обговорювала зміст практики магістрів, яка здійснюється на базі психологічної служби Латвійського університету та критеріїв супервізійної оцінки.
Представники Міжнародного психоаналітичного університету Берліна провели два вебінари. 7 травня 2024 року доктор Філ Лангер і доктор Ларс Кухінке розповіли про німецький досвід у розробці навчальних програм, систему психологічної освіти, підкресливши її відкритість та автономію авторів курсу щодо змісту та розподіл компетентностей, співвідношення відповідно ОНП у Німеччині. Ключові елементи курсу включають детальний опис, умови, огляд курсу, цілі навчання і політику оцінювання. 14 травня 2024 року Вібке Стеллінг, керівник відділу акредитації і документації, та Крістін Меллерс, відповідальна за оцінювання, заходи та програму наставництва, ділилися досвідом на вебінарі «Стратегії оцінювання курсу в Міжнародному психоаналітичному університеті Берліна».
Підсумковий вебінар «Обмін досвідом: принципи розробки курсу в Європейському Союзі» провела проректор з наукової роботи та міжнародного співробітництва, координатор проєкту, професор Ірина Задорожна. Вона поділилася досвідом розробки навчальних програм, визначення цілей, компетенцій і побудови командної роботи над курсом, які представники ТНПУ отримали в рамках попереднього проєкту Erasmus+ MultiED.
Знання, навички та вміння, набуті під час цього циклу вебінарів, професорсько-викладацький склад КДПУ застосують під час створення нових навчальних дисциплін і курсів, передбачених проєктом BURN, що має на меті пом’якшити наслідки війни на психічне здоров’я студентів та співробітників українських університетів, підвищити рівень обізнаності про травму, розвивати досвід надання психологічної допомоги та сприяти психологічній стійкості в українських ЗВО.
Більше про проект https://burn.kdpu.edu.ua/
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 442
"Досвід Університету Латвії у Розробці Силабусу" - Вебінар проекту BURN, який відбувся 29 квітня 2024 року, ведений доктором Андою Упмане, доцентом та директором бакалаврської програми з психології, детально розглянуто стандарти навчання психологів. Особливо варто відзначити, що бакалаврська програма не надає права на професійну практику; вона кваліфікує випускників на ролі дослідницьких асистентів, з обов'язковим бакалаврським стажем, спрямованим на наукові дослідження протягом трьох років. Зворотно, дворічна програма магістра, відповідно до латвійського законодавства з 2019 року, дозволяє випускникам практикувати як психологів, а потім складати екзамен на сертифікацію після однорічної практики під наглядом супервізора.
Наступний сегмент вебінару зосередився на розробці силабусу, зокрема на курсі "Основи Психологічного Консультування", ( 6 кредитів). Цей аналіз розкривав структуру силабусу, охоплюючи навички та знання, що передбачені в програмі. Основні моменти включали:
- по-перше, силабус відповідає латвійським законодавчим стандартам, які регулюють ролі психологів;
- по-друге, він визначає 6-8 результатів навчання (пунктів засвоєння навичок та знань), які оцінюються через два теоретичних тестування посеред семестру та екзамен з аналізу кейсів випадків (складається з 12-15 випадків, що потребують коментарів та демонстрації вмінь консультування);
- і по-третє, він використовує розподіл оцінок в 30% за участь у класових заняттях, 20% за самостійну роботу та 50% за підсумковий екзамен. Крім того, вебінар представив методики для логічного розподілу знань та оцінювання навичок у межах курсу, розкриваючи, як ці компоненти синергетично підтримують готовність програми.
Крім того, доповнюючи вебінар, завідувач кафедри психології, доцент, доктор Єва Стокенберга надала висновки щодо Картографування Силабусу, яке проілюстровано на прикладі бакалаврської програми з психології. Ця методологія допомагає викладачам вирівнювати зміст курсу з очікуваними результатами навчання, сприяючи комплексній оцінці знань, навичок та компетенцій студентів відповідно до заздалегідь визначених стандартів.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 543
22 квітня 2024 року вебінар під назвою "Естонський досвід у розробці силабусу", під керівництвом Ану Леуска з Університету Тарту, детально розглянули складнощі створення навчальних планів, спеціально адаптованих до потреб освітян та соціальних працівників. Центральним пунктом було створення вибіркового курсу під назвою "Вступ до кризового втручання". Презентація Ану Леуски розкрила складні процедури структурування та заповнення цих курсів для забезпечення належної підготовки освітян до роботи з кризовими ситуаціями з дітьми (жалоба, загрози, поведінка, суїцидальна поведінка) в навчальних закладах.
Важливим моментом було визначення стандартизованого процесу розробки силабусу, що складався з п'яти ключових кроків:
- спочатку концептуалізація курсу та оцінка його сучасної актуальності;
- наступні обговорення з гарантами програми;
- потім формулювання чітких цілей, завдань і лаконічного опису курсу;
- кодування курсу для безперешкодної інтеграції в платформу Moodle;
- і, нарешті, дотримання пильної підготовки силабусів та навчальних матеріалів для Moodle.
Вебінар залучив участь команд з усіх партнерських університетів, сприяючи багатогранним обговоренням ефективних стратегій комунікації в межах курсів та оптимального балансу між очним та дистанційним форматами навчання протягом 16-ти тижнів тривалості курсу. Учасники також порушили питання щодо формулювання завдань курсу, включаючи інтеграцію випадків та методів оцінки, а також використання різних інтегрованих інструментів для підвищення результативності навчання.
Особливо важливим було підкреслення курсу, розробленого для вчителів та соціальних працівників, з фокусом на управління кризами, що стосуються дітей. Оцінка для цього курсу була структурована таким чином, що важливість семінарів (75%) суттєво переважала над незалежною роботою (25%). Додаткові теми обговорення включали відстеження залучення студентів до курсу, використання аналітики завдань для моніторингу прогресу навчання, кількісне оцінювання ефективності комунікації та надання всебічних оглядів курсу.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 447
Успішне розпочаття проекту Erasmus+ BURN project (101129379-BURN-ERASMUS-EDU-2023-CBHE) відзначає старт проекту
Університет Тарту, Естонія - 12-14 лютого 2024 року
#Erasmus
Cесія розпочалася з теплими привітальними словами від Олександри Головко (Тартуський університет), Ірини Задорожної (Тернопільський національний педагогічний університет), Світлани Шитикової (координатора проекту, фінансованого ЄС, у Національному офісі Erasmus+ та експертів з реформ вищої освіти в Україні), які висловили подяку та очікування на плідну співпрацю між участью в проекті установами.
Всі учасники проекту мали можливість представити свої університети. Серед них Тернопільський національний педагогічний університет, Криворізький державний педагогічний університет, Мелітопольський державний педагогічний університет шм. Б.Хмельницького, Херсонський державний університет, Донецький державний педагогічний університет, Міжнародний психоаналітичний університет Берлінe, Університет Латвіїб Тартуський університет.
Ольга Білозір виступила з презентацією Криворізького державного педагогічного університету, представила команду проекту КДПУ, поділилася досвідом установи та надала інсайти щодо відповідних організацій КДПУ. Різноманіття досвіду та експертизи створили багату картину на зібранні, встановивши основу для по-справжньому глобального проекту.
Одним із головних моментів дня стала екскурсія у престижну Бібліотеку Університету Тарту, яка дала учасникам уявлення про академічну та культурну спадщину господарського закладу. Екскурсія надала унікальну можливість для нетворкінгу та неформальних дискусій, сприяючи зв'язкам, які безсумнівно збагатять колективний дух проекту.
Координатор проекту Ірина Задорожна (Тернопільський національний педагогічний університет) охопила загальну інформацію про проект, основні ідеї, очікування та результати, підкреслюючи важливість спільних зусиль. Команда докладно розглянула план виконання проекту, створивши основу для ефективної координації та безперешкодного виконання.
Робочий пакет 2 «Професіоналізація кризової психології в університеті» був представлений Університетом Латвії і спрямований на професіоналізацію кризової психології. Учасники займалися всебічними обговореннями про завдання, цілі, результати та загальну стратегію реалізації цього важливого аспекту проекту.
Робочий пакет 3: Покращення надання університетських психологічних послуг. Університет Тарту, виступаючи підкоординатором проекту та лідером РП, очолив обговорення щодо покращення університетських психологічних послуг. Завдання, цілі, результати та стратегічний план успішної реалізації РП 3 «Покращення надання університетських психологічних послуг» були ретельно обговорені під час цієї сесії.
Міжнародний психоаналітичний університет Берлін очолив Робочий пакет 4 «Центри психологічної стійкості та благополуччя», присвячений створенню центрів психологічної стійкості та благополуччя. Сесія поглибила обговорення конкретних завдань, цілей, результатів та загальної стратегії реалізації цієї важливої складової проекту.
Робочого пакету 5, під керівництвом Криворізького державного педагогічного університету, який зосередився на "Дисемінації". Це включало обговорення завдань, цілей, результатів та розробку всебічного Плану Дисемінації для ефективного поширення результатів проекту.
Під керівництвом Донецького державного педагогічного університету Робочий пакет 6 був спрямований на Якість. Обговорення включало завдання, цілі, результати та формулювання міцного Плану Якості для забезпечення високих стандартів результатів проекту. Учасники відправилися на екскурсію в Університет Тарту та його живописний університетський квартал, сприяючи взаємному товариству та спільній меті.
Наступна сесія заглибилася в ключові аспекти проекту, включаючи узаконення партнерських угод, адміністративні процедури, фінансові аспекти та перегляд документів та шаблонів проекту. Ці обговорення заклали основу для єдиної та ефективної співпраці серед партнерських установ. Сесія планування проекту слідувала, фокусуючись на трьох ключових елементах: спільних зусиллях, стратегіях внутрішньої комунікації та встановленні дат та строків для наступного року. Колективний брейнштормінг та планування забезпечили чіткий шлях для прогресу проекту у 2024 році. День завершився особливим моментом визнання, коли були роздані сертифікати проекту, а учасники прощалися з обіймами та поцілунками. Спільний дух та присвяченість, виявлені під час вступного зібрання, створили позитивний настрій для подальшого шляху проекту "BURN", обіцяючи трансформаційні результати в галузі кризової психології та психологічних послуг в європейських університетах.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 528
Проектна команда Криворізького державного педагогічного університету, що працює на кафедрах практичної та загальної психології, радісно розповідає про свою довгоочікувану перемогу в міжнародному проекті Erasmus+ CBHE "BURN" (101129379), який отримав фінансування від Європейського союзу. Проект BURN спрямований на проектну мету «Урядування, мир, безпека та людський розвиток» та задачами є посилення спроможності українських ВНЗ щодо інтеграції та надання консультацій у кризових ситуаціях та травмочутливої підтримки в гострих кризових ситуаціях переміщеним особам) студентам університетів, освітянам, та громади, які постраждали від війни. Міжнародний проект відзначається своєю глибокою спрямованістю на розвиток психологічної підтримки університетських спільнот, що відчули на собі наслідки війни та конфлікту.
Виразно вітаємо та висловлюємо щиру прихильність команді науковців Криворізького державного педагогічного університету, а особливо авторам проекту: Бондар К. (КДПУ), Задорожній І. (Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка), Головко О.В. (Університет Тарту). Зокрема Др.Бондар була ініціаторкою проекту за каденції стажування в Міжнародному психоаналітичному університеті Берліна, який виступив одним із партнерів європейського консорціуму.
Завдяки ініціативним командам Криворізького державного педагогічного університету та їхній співпраці з партнерами країн Європейського союзу – Естонії, Німеччини та Латвії, а також провідними українськими університетами, зокрема Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка, Горлівським інститутом іноземних мов Донбаського державного педагогічного університету, Херсонським державним університетом ім. та Мелітопольським державним педагогічним університетом, вдасться здійснити вагомий внесок у вдосконалення методів надання психологічної допомоги.
У світі складних викликів, які постали перед Україною внаслідок військового конфлікту, важливо надавати підтримку та сприяти відновленню психологічного стану та подолання травм для тих, хто цього потребує. Проект «BURN» передбачає реалізацію широкого спектру заходів, таких як розробку освітніх курсів для бакалаврату, магістратури, тренінги, вебінари, а також обмін досвідом між висококваліфікованими фахівцями. Ці заходи змінюють роль мосту між передовими практиками в галузі психологічної підтримки та сучасними потребами університетських спільнот під час процесу відновлення після військового конфлікту.
Загальний бюджетний проект для Криворізького державного педагогічного університету становить понад 48 000 євро. Ця фінансова підтримка сприятиме успішній реалізації важливих завдань та цілого проекту, що спрямовано на зміцнення психологічної підтримки та сприяння співпраці між університетами та іншими партнерами.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 812