У п’ятницю, 28 листопада (13:15–15:00), в Університеті Еребру відбувся вищий семінар під назвою «Школа та освіта у воєнній Україні», організований проф. Томасом Бароу (Університет Еребру). Подія об’єднала науковців, викладачів педагогічних спеціальностей та практиків, щоб обговорити, як українські школи продовжують функціонувати в умовах війни, невизначеності та масштабного переміщення населення.

Семінар був присвячений тому, як повномасштабне вторгнення Росії змусило українські школи та заклади підготовки педагогів радикально трансформувати свої підходи. Сьогодні освіта в Україні є не лише простором навчання, а й простором стійкості, емоційної безпеки, турботи спільноти та збереження дитинства.
Чотири запрошені спікери поділилися висновками з поточних досліджень і професійної практики, зосередженої на педагогах прифронтових і деокупованих регіонів:
- «Навігація вчителів і учнів у часи кризи та невизначеності» — Катерина Бондар, доцентка, Криворізький державний педагогічний університет. Це дослідження про навчання в підземних школах було проведене під час її наукового стажування у Шведському колегіумі з поглиблених досліджень.
- «Освіта під вогнем: між виживанням і оновленням» — д-р Надія Горішна, доцентка, Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка.
- «Досвід релокації спеціальних шкіл через блокпости з окупованих територій» — Євген Топалов та Олександр Теліков, Мелітопольський державний педагогічний університет.
Спікери є учасниками проєкту, який спрямований на забезпечення права дітей з інтелектуальними порушеннями на освіту та зміцнення інклюзивної освіти в Україні через міжнародну співпрацю.

Семінар запросив учасників до рефлексії над ключовими питаннями, важливими для освіти у контексті війни та післявоєнних умов:
• Як вчителі можуть підтримувати навчання, коли школи вимушено чергують онлайн-, офлайн- та укриття-формати?
• Як педагогам поєднувати пріоритет безпеки з довгостроковим розвитком та інклюзією?
• Які форми професійної підтримки та міжнародного партнерства є найбільш необхідними зараз і в майбутньому?
Захід підкреслив, що навіть під час війни освіта в Україні продовжує тривати, розвиватися та підтримувати надію — завдяки самовідданості вчителів, університетів та спільнот.
Ми щиро вдячні всім, хто долучився до обговорення та зробив внесок у цю важливу розмову.
#SwedishInstitute
#EPERE
#SvenskaInstitutet
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 207
🧠 Підтримка дітей, які переживають горе, у шкільному середовищі
📅 18 жовтня 2024 року
📍 У партнерстві з ЮНЕСКО консорціум нашого проєкту TIED провів надзвичайно важливий семінар для шкільних психологів, присвячений підтримці дітей, які переживають горювання.
Під час вебінару Катерина Бондар поділилася цінними інструментами для діагностики, консультування та терапії, а також практичними стратегіями, які можна застосовувати в шкільному контексті. Особливу увагу було приділено розпізнаванню випадків ускладненого горювання та адекватним методам реагування.
🔍 Основні теми семінару:
- Типові реакції на горе на різних етапах (ранній, середній, пізній)
- Вікові особливості переживання горя у дітей 6–8, 9–12, 13–16 років і старших підлітків
- Психодіагностичні інструменти, рекомендовані для шкільних психологів в Україні
- Терапевтичні підходи, зокрема наративна експозиційна терапія (NET) та метод «річка горя»
💡 Окрема увага була приділена моделі «вікно толерантності», яка допомагає управляти емоційними та дисоціативними реакціями у дітей:
🔸 Гіперзбудження (помаранчева та червона зони)
- Створення безпечного місця в школі, підтримка вчителів та однокласників
- Фізична активність для зниження напруги
- План подолання емоційних спалахів: безпека, саморегуляція, обговорення наслідків
🔸 Гіпозбудження (зелена зона)
- Сенсорна стимуляція, активні ігри, візуальний контакт та вправи, що утримують увагу
🔸 Дисоціація (синя зона)
- Використання ключових слів, рутин, усунення тригерів та повернення до «тут і зараз»
Усі стратегії спрямовані на створення емоційно безпечного освітнього середовища та надання ефективної психологічної підтримки дітям, які опинилися в кризових життєвих ситуаціях.
📺 Дивіться та поширюйте:
🔹 Група у Facebook
🔹 Запис вебінару
🔹 Канал на YouTube https://youtube.com/@modernteachers?si=MZBuzqMJSBz_pvr2
#психологія #освіта #Україна #ЮНЕСКО #психологшкільний #травма #горювання #діти #підлітки #професійнийрозвиток #психологічнадопомога #TIEDproject #інклюзивнаосвіта
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 990
Наш новий проект в 2024-2026 роках «Якісна освіта та благополуччя для дітей у вразливих життєвих ситуаціях: розробка та забезпечення компетентності персоналу для цілісних систем підтримки в Україні, Польщі та Швеції» офіційно отримав фінансування в рамках програми Svenska institutet (Більше про проект TIEd | Trauma-informed Education).
Ця співпраця, яка триватиме з 1 вересня 2024 року до 31 серпня 2026 року, спрямована на підвищення кваліфікації педагогів і допоміжного персоналу для надання комплексної допомоги вразливим дітям у трьох країнах.
Проект розпочався з успішної зустрічі в Любліні, Польща, яка об’єднала партнерів з Університету Еребру, Криворізького державного педагогічного університету, Університету Марії Кюрі-Склодовської в Любліні та Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького.
Ключові дискусії стосувалися організації проекту, фінансового менеджменту та створення національних референтних груп для узгодження діяльності з місцевими потребами.
Актуальною темою були унікальні виклики, з якими стикаються школи в Кривому Розі, Україна, на тлі триваючого конфлікту, підкреслюючи невідкладність усунення прогалин у системах освіти та соціального забезпечення. Були також розроблені плани проведення оцінки потреб у всіх трьох країнах, щоб пристосувати втручання до конкретних потреб дітей і сімей.
Зараз консорціум зосереджений на етичних схваленнях і стратегіях розповсюдження, а також планує провести онлайн-конференцію, щоб розширити вплив проекту. Ця ініціатива знаменує собою початок важливого партнерства для покращення систем освіти та соціальної підтримки вразливих дітей в Україні, Польщі та Швеції.
Більше про подію:
KICK-OFF MEETING IN LUBLIN (POLAND) | TIEd
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 1539

24 вересня 2024 року за участі проєктної менеджерки Катерини Бондар та начальниці міжнародного відділу Ольги Білозір відбулась стартова зустріч проєкту "Якісна освіта та добробут дітей у вразливих життєвих ситуаціях: Розвиток та забезпечення компетентностей персоналу для цілісних систем підтримки в Україні, Польщі та Швеції" (QEW-CVLS). Більше на сторінці проекту TIEd | Trauma-informed Education
Мета проєкту – розробити та впровадити курси для освітян, психологів і соціальних працівників, які сприятимуть інтеграції дітей, що опинилися у складних життєвих ситуаціях. Особливий акцент на дітях з України, як тих, що залишилися на батьківщині, так і тих, що перебувають у Польщі та Швеції.

Тривалість проекту 2024- 2026 роки
Зміст проекту. Проєкт базується на ґрунтовному аналізі потреб, виявлених батьками та фахівцями у сфері освіти, і спрямований на міждисциплінарну співпрацю між освітянами та психологами. Важливим компонентом є підвищення обізнаності серед фахівців і суспільства щодо викликів і потреб цих дітей.

Фінансування. Проект фінансується Шведським Інститутом та розрахований на наукове співробітництво протягом 2024-2026 років між 4 партнерськими університетами 3 країн.
#QEWCVLS #ЯкіснаОсвіта #ПідтримкаДітей #МіжнароднаСпівпраця #ОсвітаУкраїна
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 1160










