Кафедра практичної психології
Психолого-педагогічний факультет

27 листопада 

Другий день програми був присвячений навчанню на робочому місці (Work-Based Learning) та практичному зануренню в систему шведської професійної та загальної старшої школи.

WhatsApp Image 2025 11 27 at 11.38.05 282e3439

Упродовж дня ми відвідали та дослідили:

  • Навчання на робочому місці / виробниче навчання — Erikshjälpen (Ge för livet)
  • Візити на заняття (предметні модулі) — Tullängsgymnasiet та Virginska gymnasiet
  • Культурно-історичну прогулянку містом — Вадкопінг і замок Еребру

Ці візити надали цінне розуміння кар’єрно орієнтованих освітніх траєкторій, співпраці між школами та роботодавцями, а також систем підтримки, які забезпечують молоді — включно з учнями з інтелектуальними порушеннями — можливості для змістовного навчання та подальшого працевлаштування.

28 листопада 2025 

Третій день програми був зосереджений на дошкільній освіті та організації інклюзивного навчального середовища для наймолодших дітей.

WhatsApp Image 2025 11 27 at 21.59.01 3191c8b3

Ми відвідали:

  • Björkhaga förskola
  • Emilia Preschool

Ці візити дали можливість спостерігати, як шведські дошкільні заклади формують підтримувальні, дитиноцентричні та соціально безпечні навчальні середовища, де інклюзія інтегрована у щоденні рутини, взаємодію та ігрове навчання.

Ключові спостереження включали:

  1. співпрацю вчителів, спеціальних педагогів і асистентів
  2. практики комунікації з родинами
  3. роль структурованих рутин і сенсорно комфортного середовища
  4. ранній скринінг і стратегії підтримки
  5. документування розвитку для персоналізованого навчання

Обмін досвідом продовжує зміцнювати наше спільне розуміння того, як рання та вікововідповідна підтримка формує довготривалі освітні траєкторії дітей з інтелектуальними порушеннями.

31783

День 1 – Ознайомчий візит до Еребру (Швеція)

Перший день нашого перебування в Еребру промовисто відобразив головну ідею візиту:

«Наша амбіція — показати, як учні з інтелектуальними порушеннями навчаються та отримують підтримку у шведських школах і суспільстві з перспективи життєвого шляху»

WhatsApp Image 2025 11 26 at 12.53.48 79b1fcd6

Упродовж дня ми відвідали школи, що представляють різні рівні шведської системи освіти:

  • Початкова школа (6–12 років) — Brickebackens skola
  • Молодша середня школа (13–15 років) — Engelbrektsskolan

Університетські команди з України та Польщі відвідували уроки мистецтва, мов та математики, спостерігали за роботою класів та взаємодією вчителів із командами підтримки. Разом ми досліджували:

  • Дидактичні підходи до навчання учнів з інтелектуальними порушеннями
  • Організацію спеціальних класів і командну взаємодію вчителів та асистентів
  • Стратегії персоналізованої підтримки та кількість/тип підказок, що надаються кожній дитині
  • Очікувані результати навчання наприкінці навчального року
  • Щоденну співпрацю між учителями, асистентами та терапевтами
  • WhatsApp Image 2025 11 27 at 22.01.14 99d95308

Атмосфера дня була наповнена змістовним професійним обміном, відкритістю та спільною відданістю правам та інклюзії дітей.

👥 Учасники програми Дня 1

  • Thomas Barow – Örebro University
  • Sevgi Bayram-Ozdemir – Örebro University
  • Anna Isberg – Örebro University
  • Kateryna Bondar – Kryvyi Rih State Pedagogical University
  • Olena Shestopalova – Kryvyi Rih State Pedagogical University
  • Stanisława Byra – Maria Curie-Skłodowska University in Lublin
  • Dorota Chimicz – Maria Curie-Skłodowska University in Lublin
  • Hanna Slozanska – Ternopil Volodymyr Hnatuik National Pedagogical University
  • Nadiia Horishna – Ternopil Volodymyr Hnatuik National Pedagogical University
  • Oleksandr Telikov – Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University
  • Yevhen Topalov – Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

📅 Дати: 26–28 листопада 2025
📍 Локація: Еребру, Швеція

✨ Разом ми формуємо міцні академічні та практичні підвалини для забезпечення права на освіту дітей з інтелектуальними порушеннями. Ця співпраця об’єднує науку, професійну практику та освітню політику — перетворюючи спільну експертизу на сталі європейські рішення для розвитку інклюзивної освіти в Україні та за її межами.

#SwedishInstitute #EPERE #SvenskaInstitutet
#InclusiveEducation #RightToEducation #InternationalCooperation
#UMCS #ÖrebroUniversity #Ukraine #Poland #Sweden

31782

Наш консорціум продовжує ознайомчий візит у межах проєкту «Enhancing the Participation and Ensuring the Right to Education for Children with Intellectual Disability: Developing Capacities and Opportunities», який проходить на базі факультету освіти та психології Університету Марії Кюрі-Склодовської (UMCS).

WhatsApp Image 2025 09 22 at 14.02.45 9aa0c920

🔹 Програма першої половини дня

День розпочався з візиту до Початкової школи №5 у Свіднику, де ми мали нагоду побачити практичні моделі інклюзивної початкової освіти. Учителі та адміністрація школи поділилися підходами до підтримки дітей з різними освітніми потребами, демонструючи, як співпраця, диференційоване навчання та залучення громади формують підтримувальне шкільне середовище.

Наступним пунктом програми був візит до дитячого садка Монтессорі, де рання освіта будується на засадах дитиноцентричного, дослідницького навчання. Це дало цінне розуміння того, як інклюзивна педагогіка формується з наймолодшого віку — розвиваючи автономію, соціальні навички та пізнавальну цікавість.

WhatsApp Image 2025 09 23 at 11.41.53 ac762cc0

🔹 Програма другої половини дня

Після спільного обіду учасники продовжили роботу над розвитком і плануванням проєкту:

  • Study Visit у Еребру: графік та подальше планування — модератор проф. Томас Бароу (Університет Еребру), визначення наступних кроків обміну та співпраці.
  • WP3: Навчальні модулі — колеги з МДПУ, ТНПУ та КДПУ зосередилися на проєктуванні та вдосконаленні модулів підвищення кваліфікації для вчителів, психологів і фахівців, які працюють із дітьми з інтелектуальними порушеннями.
  • WP4: Поширення та комунікація результатів (публікації) — стратегія популяризації результатів проєкту через академічні статті, аналітичні записки та роботу з громадами, забезпечуючи широкий вплив і трансфер знань.

☕ Друга половина дня також включала час для неформального нетворкінгу та рефлексії під час кавової перерви — що сприяло зміцненню міжінституційної співпраці.

👥 Учасники програми Дня 2

  • Thomas Barow — Örebro University
  • Stanisława Byra — Maria Curie-Skłodowska University in Lublin
  • Dorota Chimicz — Maria Curie-Skłodowska University in Lublin
  • Hanna Slozanska — Ternopil Volodymyr Hnatuik National Pedagogical University
  • Nadiia Horishna — Ternopil Volodymyr Hnatuik National Pedagogical University
  • Hanna Varina — Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University
  • Yevhen Topalov — Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University
  • Kateryna Bondar — Kryvyi Rih State Pedagogical University
  • Olena Shestopalova — Kryvyi Rih State Pedagogical University

📅 Дати: 22–24 вересня 2025
📍 Локація: Люблін, Польща

✨ Разом ми формуємо сильні академічні та практичні засади для гарантування права на освіту дітей з інтелектуальними порушеннями. Ця співпраця об'єднує науку, практику та освітню політику — перетворюючи експертизу партнерів на сталий розвиток інклюзивної освіти в Європі та Україні.

#SwedishInstitute #EPERE #SwenskaInstitutet
#InclusiveEducation #RightToEducation #InternationalCooperation #UMCS #ÖrebroUniversity #Ukraine #Poland #Sweden

31781

Study Visit – День 1

 Люблін і Свідник, Польща
Понеділок, 22 вересня

Перший день нашого ознайомчого візиту в межах проєкту «Enhancing the Participation and Ensuring the Right to Education for Children with Intellectual Disability: Developing Capacities and Opportunities» зібрав партнерів з Польщі, Швеції та України.

WhatsApp Image 2025 09 22 at 10.41.27 0a08c879

Події першої половини дня

 Офіційна зустріч у Марії Кюрі-Склодовської університеті в Любліні (UMCS) за участю проф. Томаса Бароу (Університет Еребру) та д-р Дороти Хіміч (UMCS).
Ознайомчий візит до Спеціалізованого центру підтримки інклюзивної освіти (SCWEW) при Спеціальній школі та навчально-виховному центрі у Свіднику, де ми ознайомилися з надихаючими практиками інклюзивної освіти в дії. Візит завершився теплою дружньою зустріччю за обідом у школі.

Події другої половини дня

WP1: Управління та координація проєкту — сесія під головуванням Університету Еребру (Томас Бароу) за активної участі UMCS, Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка, Мелітопольського державного педагогічного університету ім. Б. Хмельницького та Криворізького державного педагогічного університету.

WhatsApp Image 2025 09 22 at 12.47.10 7441efec
WP2.1: Дослідницький семінар — оцінка та обговорення результатів, модератори: д-р Дорота Хіміч (UMCS), д-р Катерина Бондар (КДПУ).
 
WP2.2: Карта потреб громад — презентація прогресу, викликів та наступних кроків (Варина Ганна — МДПУ, Дорота Хіміч — UMCS).

День заклав міцну основу для співпраці, професійного обміну та рефлексії щодо інклюзивної освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями.

WhatsApp Image 2025 09 22 at 13.51.35 8a48698a

#SwedishInstitute #EPERE #SwenskaInstitutet
#InclusiveEducation #RightToEducation #InternationalCooperation #UMCS #ÖrebroUniversity #Ukraine #Poland #Sweden

31780

Шановні учасники!

Від імені команди проєкту EPERE («Посилення участі та забезпечення права на освіту для дітей з інтелектуальними порушеннями: розвиток спроможностей та можливостей»*) висловлюємо щиру подяку за вашу активну участь та зацікавленість у нашій серії семінарів.

  • Partner institutions:
  • Örebro University,
  • University of Gothenburg,
  • University of Tasmania,
  • Maria Curie-Skłodowska University,
  • Free University of
    Bozen-Bolzano,
  • University of Education Upper Austria.

 

  • Total amount of participants: 1021

Раді повідомити, що вебінар «Системні зміни в інклюзивній освіті» успішно відбувся та став завершальним акордом у серії з 16 онлайн-семінарів, проведених у період з квітня по червень 2025 року. У ході зустрічей обговорювався широкий спектр тем, які сприяли змістовному діалогу між фахівцями, освітянами та прихильниками інклюзивної освіти.

1750438093392

Ми глибоко цінуємо вашу залученість і відданість розвитку інклюзивних підходів у сфері освіти. Сподіваємось на подальшу співпрацю та практичне втілення напрацьованих ідей задля забезпечення освітніх прав дітей з інтелектуальними порушеннями в Україні та за її межами.

З найкращими побажаннями,
Команда проєкту EPERE
Дорота Хіміч │ д-р Катерина Бондар │ проф. Томас Бароу
Євген Топалов │ Ганна Варіна │ Олена Шестопалова

EPERE

30713

📍 Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю
📅 25 квітня 2025 року

В умовах триваючої війни турбота про психічне здоров’я тих, хто щодня підтримує інших — психологів, освітян, гуманітарних працівників — стала не просто актуальною, а життєво необхідною. 25 квітня 2025 року фахівці з усієї України та з-за кордону об’єдналися під час Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю "Підтримка психічного здоров’я фахівців психологічної служби в умовах війни".

1746778750099

Однією з ключових подій конференції стала панельна дискусія «Інклюзія в дослідженнях і співпраці», проведена в межах проєкту EPERE, що підкреслила важливість інклюзивних підходів до психологічної підтримки та освіти в умовах криз.

🎙️ Модераторкою дискусії виступила д-р Катерина Бондар, стипендіатка SCAS, доцентка кафедри практичної психології та керівниця проєкту в Криворізькому державному педагогічному університеті. Її фасилітація створила простір для міжсекторального діалогу щодо інклюзивної освіти та партисипативних досліджень.

1745185302381

Сесію вела доцентка Севгі Байрам Оздемір з Університету Еребру (Швеція), а серед спікерів виступили провідні міжнародні експерти:

🔹 Фіонн Кромбі Ангус та Джонатан Ангус (Fionnathan Productions, Ірландія) відкрили сесію доповіддю «Участь у дослідженнях», акцентуючи на інклюзивних практиках та самозаступництві осіб з інвалідністю в дослідницьких проєктах.
🔹 Марія Шелін (муніципалітет Герльюнга) та Александра Юнассон (муніципалітет Лерум), вчительки спеціальної освіти зі Швеції, поділилися доповіддю «Ключові чинники успішної співпраці в освіті дітей з інтелектуальними порушеннями». Їхній практичний досвід підкреслив роль емпатії, партнерства та адаптації до локального контексту.

Дискусія стимулювала глибокий обмін думками про спільну відповідальність за підтримку психічного здоров’я, ризики професійного вигорання та емоційного виснаження, а також необхідність турботи про благополуччя тих, хто допомагає іншим.

Цей захід став не лише науковим обміном, а й підтвердженням гуманного зобов’язання до турботи, гідності та стійкості навіть в умовах постійної загрози. Він продемонстрував, що інклюзивна, транскордонна співпраця — не лише можлива, а вкрай необхідна.

Поки Україна долає виклики війни, подібні ініціативи формують майбутнє, де психологічна підтримка буде сталою, справедливою та заснованою на солідарності.

  • Partner institutions:
  • Örebro University,
  • University of Gothenburg,
  • University of Tasmania,
  • Maria Curie-Skłodowska University,
  • Free University of Bozen-Bolzano,
  • University of Education Upper Austria.

#MentalHealth #Інклюзія #Психологія #ВищаОсвіта #ErasmusPlus #Україна #СпеціальнаОсвіта #КризоваПідтримка #ВідновленняПісляВійни #BURNproject #МіжнароднаСпівпраця #Добробут

EPERE

30712

Ми були щиро натхненні розповіддю про шлях епістемічної справедливості, яким поділилися Фіонн та Джонатан Ангус.

«Що ти любиш у своєму житті?» — це потужний проєкт під керівництвом @Fionn та Jonathan, що спонукає до глибоких роздумів і створює простір для щирого зв’язку.

1745241124374

Ми вдячні за можливість долучитися до створення інклюзивного онлайн-освітнього простору разом із Томасом Бароу, Севгі Байрам-Оздемір, Доротою Хіміч, Оленою Шестопаловою, Євгеном Топаловим та Ганною Варіною — для понад 200 учасників з України, Польщі та Швеції.

1745579738832

  • Partner institutions:
  • Örebro University,
  • University of Gothenburg,
  • University of Tasmania,
  • Maria Curie-Skłodowska University,
  • Free University of
    Bozen-Bolzano,
  • University of Education Upper Austria.

#EpistemicJustice #ІнклюзивнаОсвіта #МіжнароднаСпівпраця #Україна #Польща #Швеція #ЦифроваІнклюзія

30711

🚀 Старт Відкритої Семінарської Серії EPERE!
🗓️ 17 квітня – 20 червня 2025 року
🌍 Україна • Швеція • Польща | 📡 Онлайн

Загальна кількість учасників яка прийняла участь 1021 особа.

Раді повідомити про запуск Відкритої семінарської серії EPERE, що проводиться в межах міжнародного проєкту «Посилення участі та забезпечення права на освіту для дітей з інтелектуальними порушеннями: розвиток спроможностей та можливостей» (EPERE).

1745186384125

Ця серія — це спільний майданчик для освітян, науковців і представників громадянського суспільства з усієї Європи, який сприятиме обміну знаннями, пошуку інклюзивних стратегій та адвокації прав дітей з інтелектуальними порушеннями на освіту.

🎙️ Відкритий семінар – 17 квітня 2025 року
🕐 13:00–16:00 за центральноєвропейським часом (CET)
Модератор: професор Томас Бароу (Університет Еребру, Швеція)
🔹 Проф. Тобіас Бухнер (Австрія) – «Інклюзивна освіта та учні з інтелектуальними порушеннями»
🔹 Проф. Томас Бароу (Швеція) – «Концепти нормалізації в освіті»

🎯 Ключові теми серії:

  • Основи інклюзивної освіти
  • Міжнародна дослідницька співпраця
  • Підходи до інклюзії в дитсадках і школах
  • Підтримка в умовах загальноосвітнього середовища
  • Етичні, кризові та ігрові стратегії
  • Системні освітні реформи
  • 1745186384592

Ця ініціатива втілює цінності гендерної рівності, зміцнення громадянського суспільства та інклюзивного відновлення — у відповідності до стратегії Швеції для України (2023–2027).

💬 Долучаймось до творення майбутнього освіти, у якій ніхто не буде залишений осторонь.

#EPERE #ІнклюзивнаОсвіта #ПраваОсібЗІнвалідністю #ОсвітаДляВсіх #ЄСУкраїна #СоціальнаІнклюзія #ПраваЛюдини #Україна #Швеція #Польща

30710

31 січня команда проєкту EPERE провела координаційну зустріч з п’ятьма партнерськими організаціями з України, Швеції та Польщі.

Проєкт EPERE спрямований на зміцнення громадянського суспільства в Україні шляхом розширення участі та забезпечення освітніх прав дітей з інтелектуальними порушеннями. Залучаючи громадські організації та просуваючи гендерну рівність, ініціатива відповідає стратегії співпраці Швеції щодо відновлення та реформ в Україні (2023–2027).

Слайд1

📚 Проєкт зосереджується на відновленні освітнього сектору з акцентом на вразливі категорії населення — зокрема, дітей та осіб з інвалідністю. Мета — знизити ризик освітньої ізоляції, що є задокументованою проблемою для дітей з інвалідністю, шляхом забезпечення їхнього фундаментального права на освіту.

Слайд2

Під час зустрічі ми:


1. Обговорили загальний дизайн проєкту та внесли певні корективи до завдань;
2. Уточнили цільові групи, з якими працюватимуть учасники проєкту;
3. Розглянули пакети реалізації, графік виконання та очікувані результати;
4. Підготували мему щодо впровадження проєкту та обговорили структуру дисемінації, яка передбачає створення окремого вебсайту та активну присутність у соціальних мережах.

Слайд3

Разом ми будуємо більш інклюзивну та справедливу систему освіти для всіх дітей в Україні.

30016

пр 4

Проєкт EPERE спрямований на розвиток громадянського суспільства в Україні через підвищення участі та забезпечення освітніх прав дітей з інтелектуальними порушеннями. Залучаючи НУО та забезпечуючи гендерну рівність, проєкт відповідає шведській стратегії співпраці щодо відновлення та реформ в Україні (2023-2027). Проєкт зосереджується на відновленні освітнього сектора, зокрема на потребах вразливих груп населення, таких як діти та люди з інвалідністю. Ініціатива прагне знизити ризик освітньої ізоляції, що є визнаною проблемою для дітей з інвалідністю, забезпечуючи їхнє право на освіту.

пр 5


Тип проєкту: Проєкт співпраці

Головна заявницька організація: Університет Еребру
Керівник проєкту / контактна особа: Томас Бароу


Партнерські установи: Криворізький державний педагогічний університет, Університет Марії Кюрі-Склодовської в Любліні, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького. 

Сума гранту 1 999 563 SEK
Тривалість проекту 12.2024-12.2026

 

27847
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31