Проведення відкритих лекцій – це обов’язковий компонент навчання в сучасних закладах вищої освіти. Головною метою таких форм освітнього процесу є обмін передовим педагогічним досвідом і впровадження інноваційних методів навчання.
Ці заняття проводять відповідно до графіку відкритих занять викладачів у квітні. 5 квітня 2021 року цикл вищезазначених форм роботи розпочала професорка кафедри соціології та соціальних комунікацій, д-р соціол. наук, проф. А. С. Лобанова.
Заняття відбувалося в дистанційному форматі за допомогою онлайн-платформи Zoom. Цільовою аудиторією стали студенти ІІ року навчання за спеціальністю «Соціологія масової комунікації, журналістики і реклами», які прослухали лекційний матеріал із теми «Поняття виміру в соціології. Соціологічні шкалі та індекси».
У ході лекції майбутні фахівці в галузі соціології масової комунікації та зв’язків із громадськістю мали змогу дізнатися про поняття виміру та його інструменти в соціологічній науці; про соціальні показники, індикатори та індекси у шкалуванні; поглибити свої знання з конструювання шкал і визначення їх типів; деталізувати власні уявлення про шкали Р. Лайкерта, Е. Богардуса, Л. Терстоуна; а також навчитися оперувати категоріями надійності, валідності, повноти й чутливості шкал вимірювання.
Професорка вдало скомпонувала всі структурні компоненти лекції, які були підсилені наочністю, зокрема мультимедійною презентацією. На початку заняття А. С. Лобанова надала опорну літературу для поглиблення знань із теми лекції та для подальшого самостійного опрацювання.
Заняття пройшло в дружній атмосфері. Лекторка використовувала додаткові запитання для побудови діалогу зі студентами, наводила приклади з життя задля стимулювання пізнавальної активності й оперувала теоретичними знаннями молоді з метою систематичного закріплення матеріалу.
Варто зазначити, що протягом лекції було реалізовано компетентністний підхід, який зумовлював набуття студентами цілої низки спеціальних і професійних компетентностей. Проф. А. С. Лобанова продемонструвала справжню викладацьку досконалість, яка буде слугувати позитивним прикладом для науково-педагогічних працівників і аспірантів кафедри.