Як ми раніше повідомляли, викладачі Криворізького педагогічного стали учасниками швейцарсько-українського освітнього проекту «Розвиток громадських компетентностей в Україні – DOCCU», де вони активно себе проявили. Днями педагогічний склад університету поділився своїм досвідом, знаннями, уміннями і навичками, отриманими під час участі у проекті, зі своїми колегами.
Своїм досвідом поділилася кафедра початкової освіти психолого-педагогічного факультету. Викладачів ознайомили з особливостями участі у цьому проекті, основними завданнями виховання і навчання студентів – майбутніх учителів початкових класів «Нової української школи», продемонстрували посібники та методичні матеріали з освіти для демократичного громадянства та освіти прав людини.
«Ми говоримо про побудову демократичного суспільства через навчання студентів, які будуть виховувати нове покоління українців. Ми як викладачі, повинні пам’ятати, що ми живемо в колективі, у якому ми є всі рівні, але різні, у кожного є свої права і обов’язки. Нашим завданням є передати таку ж саму модель студентам, а вони у свою чергу будуть переносити цю модель в школу», – наголосила завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент О. А. Павлик.
У межах домашнього завдання учасники проекту провели тренінгове заняття з викладачами педагогічного. Воно складалось із шести різноманітних завдань з метою усвідомлення і розуміння себе як частини суспільства. Перша вправа отримала назву «Букет квітів», завдяки якій учасники тренінгу дізнались про унікальність та відмінність один одного. Після чого за допомогою рухливої гри, об’єднавшись у пари, викладачі, учасники тренінгу, склали перелік правил, яких завжди варто дотримуватись всією кафедрою.
Наступне завдання виявилось не менш повчальним. Викладачі на намальованому чемодані написали своє найголовніше право, але на жаль з легкістю його віддали. Саме ця вправа навчила завжди пам’ятати та залишати свої права при собі. Рефлексією цього тренінгу став малюнок власної долоні, де кожен навпроти певного пальця написав, що йому сподобалось, а що ні, на що варто звернути увагу, чого кожен особисто досягнув під час цього заняття, і чого було замало. Останнім завданням стала вправа «Автомобілі», яка була спрямована на довіру учасників між собою.
Продемонстрований тренінг відобразив наш демократичний устрій під новим кутом зору. Запропоновані вправи прийшлись до вподоби викладачам, які неодмінно проведуть їх у межах аудиторії зі студентами. Як казав Лассаль: «Єдине джерело права – загальна свідомість усього народу, його загальний дух». Саме тому виховання і навчання демократичної особистості повинно починатися з дитинства, але воно можливе лише за умови гідного прикладу вчителя.