Криворізький педагогічний завжди уважно слідкує за актуальними тенденціями науково-освітньої галузі. В умовах сучасного розвитку освіти кожен педагог має бути новатором. Вивчення студентами дисципліни «Інноваційні педагогічні технології» є чудовою теоретико-науковою базою для майбутньої професійної діяльності.
Протягом цілого семестру майбутні вихователі з великим інтересом вивчали цю дисципліну. Навчали, досліджували, з’ясовували різні аспекти інноваційних педагогічних технологій разом зі студентами викладачі – старший викладач кафедри дошкільної освіти К. Ю. Савченко та асистент кафедри дошкільної освіти А. О. Кравцова. Відповідно до навчального плану заняття поділялись на лекційні, практичні й лабораторні.
«Мета курсу полягає у впровадженні новаторських ідей – адже за сучасних освітніх реформ студентська освіта потребує радикальних змін. Ми маємо поступово долучати до використання інноваційних технологій не тільки дошкільні заклади, а й школи, й університети. Ця дисципліна передбачає виконання цілої низки завдань для успішного засвоєння матеріалу. По-перше, це знайомство з різними педагогічними діячами, новаторами та їхніми методиками, що використовуються й донині. По-друге, розширення кругозору в царині інноваційних технологій і забезпечення подальшого професійного розвитку студентів у якості вихователів», – розповідає Аліна Олександрівна.
Під час вивчення цього курсу студенти мали можливість ознайомитися з практикою впровадження інноваційних освітніх технологій. Викладачами кафедри дошкільної освіти було організовано цикл екскурсій до різних закладів дошкільної освіти: вальдорфського дитячого садка, садка «Монтессорі» і КЗ ДНЗ (ясла-садок) № 20 ЗР КМР. Після цих відвідувань студенти виконували практичні завдання, що допомогло систематизувати набуті знання й зробити їх міцними, а також збагатило уявлення майбутніх вихователів про інноваційну педагогічну діяльність.
На кожному лабораторному занятті використовувалися мультимедійні презентації. Студенти разом із викладачем переглядали фрагмент використання певної інноваційної педагогічної технології; відтак аналізували доцільність її застосування й здійснювали порівняльну характеристику цієї та інших методик.
За підсумками курсу «Інноваційні педагогічні технології» студенти складають залік, який можна отримати автоматично за умови успішного вивчення предмету протягом семестру. На підсумкове заняття кожен студент готує виконані самостійні, лабораторні й практичні роботи, а також папку з додатковими завданнями, яка містить розробки конспектів занять за методиками педагогів-новаторів, картки, виготовлені за методикою Г. Домана, ряди асоціацій, створені за технологією ТРВЗ тощо. Після ретельної перевірки всіх обов’язкових завдань викладач додає накопичені бали згідно вимог кредитно-модульної системи.
«Мені дуже сподобалось вивчати цю дисципліну. Не зважаючи на те, що було дуже багато інформації, я з легкістю її запам’ятовувала. Мені було цікаво слухати лекції та дізнаватися про нові підходи до розвитку дітей. А також мене зацікавили лабораторні заняття тому, що ми мали змогу за допомогою наочності кожну тему розібрати більш детально», – ділиться враженням Ольга Бедринець.
Криворізький педагогічний бажає не зупинятися на досягнутому, а постійно розвиватися в сфері новаторства!