8 листопада 2018 року в читальній залі бібліотеки КДПУ відбулася зустріч з авторами сучасних шкільних підручників із зарубіжної літератури Ларисою Удовиченко й Любов’ю Кулєшовою.
Сучасна літературна освіта потребує оновлених навчальних видань для українських шкіл. Випускниці Криворізького педагогічного, доцент кафедри української літератури і компаративістики Інституту філології Київського університету ім. Б. Грінченка, к. п. н. Л. М. Удовиченко й учитель зарубіжної літератури Слов’янської гімназії (м. Київ) Л. В. Кулєшова презентували саме такі навчально-методичні комплекси, створені з урахуванням інтересів та особливостей мислення й сприйняття сучасної молоді.
Підручники, хрестоматії і робочі зошити для 5-7, 8-9, 10-11 класів середньої школи укладено відповідно до етапів літературної освіти й вікових особливостей учнів. Динамічний і стислий виклад із використанням найновіших літературознавчих досліджень, чітко сформульована мета навчання, структурований текст, творчі завдання і багатий ілюстративний матеріал дозволили авторам уникнути сухості й нудьги, зробити підручники цікавими й інформативними. Використовуючи такі навчальні посібники, учителі зможуть зробити свої уроки насиченими й захоплюючими, завдяки візуалізації навчального матеріалу збільшити ефективність засвоєння, мотивувати учнів до творчої роботи й співпраці, навчити об’єктивно оцінювати власні досягнення.
«Нашою метою було створення підручника, який замінив би учням пошук в Інтернеті, дозволив отримати якісні й повні, систематизовані знання з надійного джерела, – розповідає Лариса Миколаївна. – Важливою особливістю нових навчальних видань є зв'язок з культурним і літературним життям сьогодення, орієнтація на потреби й смаки школярів, розуміння й прийняття специфіки навчання сучасної молоді».
У презентації й майстер-класі від авторів нових навчальних посібників взяли участь викладачі й студенти факультетів іноземних мов та української філології. Присутні активно долучилися до практичного вивчення скетчноутингу – інноваційного прийому конспектування з використанням засобів візуалізації, структурованих відповідно до змісту навчального матеріалу.
«Ця методика ефективно використовується у педагогічній практиці, – наголосила автор майстер-класу Л. В. Кулєшова. – Скетчноутинг варто запропонувати учням під час вивчення життєвого й творчого шляху письменника – така візуалізація дозволить краще запам’ятати етапи життя митця, побачити зв'язок важливих особистих подій з особливостями художньої творчості. Ефективним є й опрацювання творів через креативні нотатки в стилі скетчноутингу».
Серед інших сучасних методик, представлених на майстер-класі – використання нотаток на полях зошитів з літератури, візуалізація метафор, розвиток уміння слухати. Навчально-методичні знахідки Л. М. Удовиченко й Л. В. Кулєшової, безумовно, стануть у нагоді студентам Криворізького педагогічного – майбутнім учителям зарубіжної літератури, а також філологам-практикам й усім небайдужим освітянам.