Криворізький педагогічний університет постійно залучає професіоналів-практиків до освітнього процесу задля професійного зростання студентів. Фахівці різних галузей проводять різноманітні лекції, семінари, практикуми та майстер-класи з відповідних дисциплін.
Кафедра соціології та масової комунікації започаткувала практику залучення стейкголдерів до проведення практичних занять. У межах курсу «Засоби масової комунікації та медіавиробництво» роботодавці регулярно приєднуються до відпрацювання медіанавичок в межах освітньої програми «Соціологія масової комунікації, журналістики і реклами». Вищезазначену дисципліну вивчають студенти третього курсу.
Третьокурсник Данило Чечун наголошує: «Враження від таких форм роботи дуже позитивні. Я можу сказати – це те, чого нам не вистачало. Цікаво, коли теорію можна майже одразу реалізувати на практиці, повправлятися, виконуючи різні завдання».
Протягом двох навчальних семестрів до занять приєднувалися такі практики: начальниця відділу правопросвітництва та взаємодії з суб’єктами надання безоплатної первинної правової допомоги Н. Є. Кожем’яка, керівниця новинного сайту міста 0564.ua В. М. Чернишова, головна редакторка інформаційного порталу «Перший Криворізький» С. М. Скиба, керівниця проєктів і програм у сфері матеріального (нематеріального) виробництва «Консалтинг та маркетинг» комунального підприємства «Інститут розвитку міста Кривого Рогу» О. В. Лаже та інші.
«Усе, що було пов’язано з практичними заняттями, особисто для мене є дуже цікавим. Цінним є те, що жодного разу не було повторів. Кожен спікер давав знання не по книгам, а з власного досвіду, підсилюючи прикладами з життя. У цілому, зауважень немає. На майбутнє – мені хотілося поспівпрацювати з фахівцями у сфері реклами, PR і маркетингу», – ділиться враженнями майбутній фахівець в галузі соціології масової комунікації та зв’язків з громадськістю Владислав Гонець.
Як ми бачимо, кількість запрошених гостей дуже велика, і цей список постійно оновлюється. Відповідно до навчальної програми відбувається розподіл годин, згідно з яким встановлюється певне навантаження на заданий тематичний блок. Після цього запрошують того чи іншого фахівця.
«Така практика цікава тим, що викладачі завжди змінюються. Кожен дає різні знання та має різний досвід. Це допомагає вивчати дисципліну під різним кутом», – зазначає студентка ІІІ курсу Аліна Дуднік.
Стейкголдери у своїй роботі застосовують різноманітні методи практичної взаємодії, які сприяють підвищенню пізнавально-професійної активності студентів. За час вивчення курсу «Засоби масової комунікації та медіавиробництво» студенти навчилися основам оперативного та якісного написання текстів і зйомці відео; азам розслідувальної журналістики, дотриманню журналістської етики; навичкам грамотно писати та надсилати запити на доступ до інформації різним установам. Із однією з форм робіт ви можете ознайомитися за посиланням.
Вихованка соціологічного фаху Анастасія Скляренко розповідає: «Практичні завдання із запрошеними фахівцями дійсно цікаві та інформативні. Враження позитивні. Ми виконуємо різноманітні завдання, які поширюють досвід та збагачують наші знання. Є завдання, які виконуємо з задоволенням, це більше стосується написання різножанрових текстів, творчі завдання, які актуальні для сьогодення».
З коментарів видно, що такі зустрічі позитивно впливають на психоемоційний стан студентів, і на весь освітній процес загалом. Практична стимуляція теоретичного матеріалу разом із провідними фахівцями соціально-медійної галузі сприяє внутрішній готовності студентів до самостійної професійної діяльності.