Криворізький державний педагогічний університет вже давно зарекомендував себе як заклад, що не лише готує висококваліфікованих фахівців, але й відкриває для своїх студентів численні можливості професійного зростання. Однією з таких можливостей є виробнича практика, яка щорічно надає здобувачам вищої освіти цінний досвід у реальних умовах педагогічної діяльності.
Цьогоріч наш університет продовжив розвивати міжнародні зв’язки, надавши студентам можливість проходити практику як у відомих українських таборах – «Артек Прикарпаття» (м. Трускавець, Львівська обл.), «Сонячний» (с. Гурівка, Кіровоградська обл.), «Соколята» (м. Хирів, Львівська обл.), так і за кордоном – у Болгарії, Польщі, Німеччині, Чехії, Швейцарії.
Наша Альма-матер забезпечує індивідуальну освітню траєкторію, тому здобувачі мали змогу проходити практику в установах, які відповідали їхнім інтересам та побажанням. Деякі студенти скористалися цією можливістю та отримали індивідуальні запрошення на практику в спортивно-творчий табір «Едельвейс» та у два християнські табори («Ханаан», «Добро+Дій»).
Якісному виконанню завдань практики сприяло проведення в травні 2024 року школи вожатих, організованої департаментом освіти і науки виконкому КМР на базі КЗПО «МПДЮТ "Горицвіт"» КМР. Студенти вивчили ігри на знайомство та згуртування колективу, підготувалися до проведення змагальних і розважальних заходів в умовах табору.
Кожен із практикантів повернувся з незабутніми враженнями та корисними знаннями, які допоможуть їм у подальшому професійному житті. Арсеній Гогерчак (ДОТ «Таємниця Долини Карпа», Польша) згадує свій досвід з особливим захопленням: «Під час практики я активно долучався до проведення географічних квестів та занять із навичок виживання в природі. Це був чудовий шанс застосувати навички, отриманні на заняттях».
Марія Мігуцька (ДОТ «Пласт», Німеччина) зазначає, що педагогічна практика – це пригода, що дозволяє буквально возз’єднатися з природою. Дівчина підкреслює: «Оскільки це був скаутський табір, ми з дітьми жили в наметах, що створювало особливу атмосферу та додаткові виклики в організації дозвілля. Такий досвід став по-справжньому унікальним». Анастасія Журавель (ДОТ «Biene», Швейцарія) розповіла, що концепція табору передбачала багато різноманітних активностей, зокрема подорожей чудовими краєвидами.
Аліна Рибак (ДОТ «Соколята») акцентує, що гірський ландшафт створює неповторну атмосферу для виховання дітей: це надихає, як ніщо інше.
Педагогічна практика не тільки надала можливість насолодитися природою, але й стала способом удосконалення соціальних навичок. Олена Дячук (ДОТ «Артек Прикарпаття») розповідає, що цей досвід дозволив їй розширити власне коло спілкування, познайомитися з однодумцями з різних куточків нашої країни. Особливо корисною навичкою, здобутою в таборі, стала здатність знаходити спільну мову з дітьми та їх батьками.
Крім того, практика в таборах дійсно надає безліч можливостей для самовираження. Свою педагогічну діяльність Дмитро Данилків (ДОТ «Артек Прикарпаття») розпочав з посади вожатого, а після пропозиції відкрити спортивну секцію продовжив практику вже керівником гуртка.
Про самопрояв себе як педагога також розповідає Олексій Акименко (ДОТ «Сонячний»): «За час перебування в таборі я зрозумів, що педагог – це друг і наставник, а стати ним – це справжнє мистецтво. Мене тішить, що концепція «Сонячного» дозволяла мені відійти від стандартних методик і експериментувати з новими підходами до роботи з дітьми».
Частина студентів обрала практику на базі пришкільних майданчиків у Кривому Розі або в місцевих організаціях. Юлія Гаврилевич (КЛАС «Міжнародні перспективи» КМР) була однією з них. Дівчина зауважує, що це був її перший досвід взаємодії з дітьми, цінність якого полягає у практичному закріпленні знань з педагогіки та вікової психології.
Приємним бонусом для практикантів стало отримання заробітної плати. Сума виплат відрізнялася в кожному таборі, проте здобувачі зазначають, що грошова винагорода була достатньо високою.
Криворізький педагогічний вкотре засвідчив своє прагнення та спроможність здійснювати якісну професійну підготовку майбутніх освітян, відкриваючи для них двері до нових можливостей як в Україні, так і за її межами.