Криворізький педагогічний університет продовжує співпрацю з Публічним акціонерним товариством «АрселорМіттал Кривий Ріг». Цього разу у межах школи «Юні інженери». Курс навчання спрямований на ознайомлення дітей із сучасними науковими досягненнями.
Курс у цій школі спрямований на дітей різного віку від 9 до 15 років, які мали змогу провести безліч цікавих експериментів у наукових галузях. Навчальний план охоплював такі заняття, як: хімія, робототехніка, електротехніка, робота з деревом та металом. Ознайомлення дітей відбувалося у групах по 12 осіб в кожній, відповідно до вікових особливостей учнів. Викладали матеріал у цікавій та незвичній формі, викладачі педагогічного.
«Заняття у школі «Юні інженери» відбувались за допомогою різноманітних експериментів і майстер-класів. За тривалістю кожен урок сягав години двадцяти хвилин. Головною метою цих занять є популяризація інженерних наук. З боку викладачів постала проблема показати через ігрову форму дітям, навіть найменшим, які ще не вивчають в школі ці предмети, що інженерні науки – це цікаво», – зазначила кандидат педагогічних наук, доцент Наталя Анатоліївна Хараджян.
Захоплюючим видом діяльності у школі «Юні інженери» став майстер-клас з роботами із дерева та метала. Дітлахи мали змогу відчути на собі цю нелегку, але захоплюючу працю, і створити власні вироби з дерева та металу. За допомогою металевого листа, проволоки і гайок учні створювали чарівний букет з квітів – маку і троянди. Також вони навчились справжньому різьбленню по дереву, ознайомлюючись з яворівською технікою. Усі вироби, які були створенні на майстер-класі, діти забрали з собою, похизуватися своїми вміннями.
На заняттях з хімії, перед тим як приступити до експериментів, діти ознайомлювались зі спеціальним обладнанням і технікою безпеки користування ними. Далі, відповідно до віку, учні разом із викладачами перейшли до практичної частини. Під час усього навчання діти молодшої групи, вік яких сягає 9–11 років, дізнались, як очистити кухонну сіль від забруднення, виявити крохмаль у харчових продуктах, визначити стійкість піни шампунів та рідкого мила. Середня та старша група, віком 12–13 років і 14–15 років відповідно, дізнались багато нового про процес горіння та його ознаки, умови горіння органічних сполук, і про повітря та його склад, перевіряючи все це на дослідах.
Цей напрям дійсно вражає, адже крокує в ногу з сьогоденням – це заняття з робототехніки. У наш час без інформаційних технологій неможливо, саме тому діти мали змогу дізнатися про їх сучасний стан, історію і перспективи розвитку, дискутуючи на різноманітні теми. Після теоретичних дебатів, учні приступили до практичних маніпуляцій з технологіями майбутнього – роботами. Вони навчились збирати моделі та розбирати алгоритм руху робота: що імітує «рух змії», що реагує на перешкоди, відтворюючи звуки, що рухається по колу і атакує «здобич» перед собою. Також ознайомились із середовищем і блоками програмування, конструюванням машинки, і датчиком дотику. Заняття вийшли дуже інтенсивні, з ускладненням для кожної вікової групи.
Завершальним блоком занять стали експерименти з електротехніки. Діти в незвичній ігровій формі, за допомогою спеціального конструктора, вивчали фізичні властивості різних об’єктів. Спочатку учні вивчали принцип та призначення пристроїв, таких як: електродвигун, динамік, сонячна батарея, вивчаючи паралельно роботу вимірювальних приладів. Далі вже діти практично використовували свої знання, збираючи найпростіші схеми: з лампи і електродвигуна, з лампочки, світлодіоду і електродвигуна, зі зборки телеграфного тренажеру, зі зборки радіоприймача. Опанувавши елементарні схеми, діти перейшли до творчості, і самостійно обирали наступні схеми для конструювання.
Сааді казав: «Учень, який навчається без бажання — це птах без крил». І це дійсно так, саме тому Криворізький педагогічний університет зробив усе можливе, щоб привернути увагу дітей до навчання. Наші викладачі, використовуючи інноваційні технології навчання продемонстрували, що інженерна наука може бути, і є дуже захоплюючою. Щасливі обличчя і палаючі очі дітей – тому підтвердження!