Проблеми математичної освіти
Хочу поділитися своїми враженнями про VII Міжнародну науково-методичну конференцію “Проблеми математичної освіти” (ПМО-2017) в Черкаському національному університеті ім. Богдана Хмельницького (м. Черкаси), яка проходила з 26 по 28 жовтня 2017 року.
Перша пленарна доповідь доктора педагогічних наук, професора Валентини Григорівни Бевз “Удосконалення навчального середовища підготовки майбутнього вчителя математики” була присвячена грунтовному аналізу поняття навчального середовища підготовки вчителів математики і основна теза доповіді полягала в тому що “учитель буде успішним і конкурентним, якщо темп його навчання перевищить темп змін у зовнішньому середовищі”. Тому, на думку Валентини Григорівни, вчитель повинен весь час підвищувати рівень своєї підготовки через різноманітні школи, семінари, тренінги тощо. Доповідач акцентував увагу на те, що при зростанні складності системи навчального середовища, може збільшитись нестабільність і хаос в цій системи, але цього не треба лякатись, оскільки це і є процес народження нового.
На конференції були представлені різнопланові доповіді. Шановний доктор фізико-математичних наук, професор Анатолій Іванович Косолап із Українського державного хіміко-технологічного університету (м. Дніпро) в своїй доповіді проаналізував стан навчання прикладної математики у вищій школі, особливо блоку дисциплін зміст яких містить методи розв’язування оптимізаційних задач. Як було точно відмічено Анатолієм Івановичем, в навчальних програмах цих курсів в різних університетах майже зовсім не представлені методи оптимізації розробка яких відбувалась в 90-ті роки ХХ ст., через кризові явища в країні. Доповідач намагається вирішити вказану проблему через низку написаних ним посібників і монографій.
На конференцію завітав неодноразовий учасник із Республіки Білорусь (Білоруський державний університет), доктор педагогічних наук, професор Олег Ісидорович Мельников, який розповів про свій досвід написання навчальних посібників для позаурочної роботи учнів з математики. На жаль, зараз вказаний вид роботи не настільки розвинений. Доповідач продемонстрував значну кількість власних навчальних посібників для позаурочної роботи, які в доступній для учнів формі висвітлювали питання теорії графів, методів оптимізації, їх реалізації в системах комп’ютерної математики та інші.
Фундаментальною була доповідь головного організатора конференції, доктора педагогічних наук, професора Ніни Анатоліївни Тарасенкової в якій висвітлюється питання систематизації задач математики з огляду на компетентнісний підхід в навчанні. Виділено три типи задач: М-задачі (математичні); КО-задачі (компетентнісно-орієнтовані); К-задачі (компетентнісні). М-задачі – стандартні задачі, спрямовані на розвиток фактологічної компетентності, К-задачі – практичні задачі, спрямовані на розвиток праксеологічної компетентності, а КО-задачі містять деяку фабулу, але не мають безпосереднього практичного застосування і відіграють проміжну роль, ланцюжок між фактологічною і праксеологічною компетентностями.
Конференція пройшла на високому організаційному і змістовному рівні. Будемо чекати наступної зустрічі на гостинній Черкаській землі весною 2019 року!
- Перегляди: 738
Залишити коментар
Щоб відправити коментар, вам необхідно авторизуватись.