ТРЕТІЙ (ОСВІТНЬО-НАУКОВИЙ) РІВЕНЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ |
|
МЕТА: ЗАГАЛЬНІ ДАНІ: освітньо-наукова програма та навчальний план аспірантури є основою для формування аспірантом індивідуального навчального плану та індивідуального плану наукової роботи, які погоджуються з науковим керівником та затверджуються вченою радою закладу вищої освіти протягом двох місяців з дня зарахування особи до аспірантури. УНІКАЛЬНІСТЬ: програма спрямована на підготовку фахівця вищої кваліфікації для галузі професійної освіти, який здатен адаптуватися до роботи в будь-якому освітньому контексті, вибудовувати власну наукову й професійну траєкторію, провадити професійну діяльність на межі освітньої та ІТ-галузей, спираючись на гармонійне поєднання сформованих компетентностей, що становлять фундамент для подальшого особистісного та професійного розвитку, слугують запорукою кар'єрного зростання з урахуванням сучасних тенденцій змін парадигм та технологій у сфері професійної освіти та цифрових технологій. |
Ступінь |
доктор філософії |
Форма навчання |
денна / заочна |
Нормативний строк підготовки |
4 роки |
Обсяг освітньої складової |
57 кредитів ЄКТС |
Вимоги до рівня освіти осіб, |
ступінь магістра |
Програмні результати навчання |
|
Знання |
ПРН 1. Критично мислити, застосовувати методи аналізу та синтезу, інтерпретувати, узагальнювати результати науково-дослідницької діяльності. ПРН 2. Усвідомлювати та здійснювати критичний аналіз методологічних засад філософії освіти, закономірностей і загальних тенденцій розвитку професійної освіти. ПРН 3. Демонструвати сучасні передові концептуальні та методологічні знання в галузі науково-дослідницької та/або професійної діяльності і на межі предметних галузей знань. ПРН 4. Здійснювати критичний аналіз, узагальнювати результати наукових досліджень, формулювати та обґрунтовувати висновки і пропозиції щодо цифровізації освітнього процесу. ПРН 5. Демонструвати комплексні знання релевантних наукових джерел з проблеми дослідження, усвідомлювати професійну значущість цих знань та потребу постійного вдосконалення професійних компетентностей. |
Уміння / навички |
ПРН 6. Визначати завдання дослідження, ефективно планувати час для отримання необхідних результатів, проєктувати, конструювати, організовувати та аналізувати власну науково-дослідницьку діяльність. ПРН 7. Планувати, організовувати та проводити оригінальні наукові дослідження у сфері професійної освіти з комп’ютерних технологій та дотичних міждисциплінарних напрямах на відповідному фаховому рівні, застосовувати новітні методи та засоби освітніх досліджень, досягати наукових результатів, що створюють нові знання, для розв’язання актуальних проблем теорії та практики. ПРН 8. Застосовувати комп’ютерні технології пошуку та опрацювання даних, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи. ПРН 9. Використовувати академічні репозиторії, сховища препринтів, бібліотечні каталоги, наукометричні бази даних для добору та локалізації джерел, корисних для власного наукового дослідження. ПРН 10. Обирати технології навчання відповідно до цілей та завдань, що вирішуються, рівня компетентності здобувачів освіти, забезпечуючи їх навчально-методичний супровід з метою створення сприятливого освітнього середовища, здійснювати діагностику якості освіти. |
Комунікація |
ПРН 11. Використовувати академічну українську та іноземну мови, комп’ютерні технології для забезпечення ефективної науково-професійної комунікації. ПРН 12. Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обґрунтовувати власну позицію, зрозуміло та недвозначно подавати професійні знання для фахівців та широкого загалу. ПРН 13. Демонструвати лідерські якості, навички міжособистісної взаємодії, вміння працювати в команді дослідників, дотримуючись принципів професійної етики. ПРН 14. Доводити результати досліджень та інновацій, публічно їх представляти, обговорювати та дискутувати із науково-професійною спільнотою. ПРН 15. Вільно спілкуватися українською та іноземною мовами з питань представлення та обговорення результатів власної науково-професійної діяльності з колегами, стейкхолдерами, широкою науковою спільнотою та суспільством у цілому. |
Відповідальність і автономія |
ПРН 16. Виявляти здатність до безперервного професійного й особистісного саморозвитку та самовдосконалення, навчання впродовж життя. ПРН 17. Виявляти ініціативу та самостійність, брати відповідальність за результати власної професійної діяльності, досягати поставленої мети із дотриманням вимог професійної етики. ПРН 18. Проєктувати та реалізовувати індивідуальну освітньо-наукову траєкторію, застосовувати принципи самоорганізації. ПРН 19. Самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення, формулювати власні висновки, пропозиції та рекомендації з дотриманням академічної доброчесності. ПРН 20. Управляти комплексними діями або проєктами, адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення в умовах невизначеності з використанням комп’ютерних технологій. |
Шифр |
Компоненти освітньо-наукової програми (дисципліни, практика) |
Кількість кредитів |
Форма підсумкового контролю |
Нормативна частина |
|||
Універсальна складова |
|||
ОК 1 |
Сучасна наукова філософія |
6 |
екзамен |
ОК 2 |
Іноземна мова академічного спрямування |
8 |
залік/екзамен |
ОК 3 |
Сучасні інформаційні технології в науковій та педагогічній діяльності |
3 |
залік |
ОК 4 |
Академічне письмо та риторика |
5 |
залік |
ОК 5 |
Менеджмент наукової та інноваційної діяльності |
4 |
залік |
ОК 6 |
Наукові засади організації педагогічної діяльності |
3 |
залік |
Спеціальна складова |
|||
ОК 7 |
Комп'ютерні технології навчання, управління та підтримки професійно-педагогічних досліджень |
3 |
екзамен |
ОК 8 |
Системи освіти та навчання в комп’ютерно зорієнтованому середовищі |
4 |
екзамен |
ОК 9 |
Виробнича педагогічна практика у закладах освіти |
6 |
залік |
Загальний обсяг |
42 |
||
Варіативна частина |
|||
Універсальна складова |
|||
ВК 1 |
Дисципліна на вибір 1 |
3 |
залік |
Спеціальна складова |
|||
ВК 2 |
Дисципліна на вибір 2 |
4 |
залік |
ВК 3 |
Дисципліна на вибір 3 |
4 |
залік |
ВК 4 |
Дисципліна на вибір 4 |
4 |
залік |
Загальний обсяг |
15 |
||
Загальний обсяг ОНП |
57 |