Кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання
Факультет іноземних мов

Коваленко О.О.

  1. Формування лексичної компетенції  учнів з теми «Природа. Погода. Подорож»  на уроках німецької мови.
  2. Формування лексичної компетенції учнів за допомогою комунікативних  та не комунікативних вправ на уроках німецької мови.
  3. Можливості  семантизації у формуванні лексичної компетенції  учнів на уроках німецької мови.
  4. Формування активного та пасивного словникового запасу учнів шляхом оволодіння різними способами словотворення.

Карпюк В.А.

  1. Фразеологізми з соматичним компонентом як засіб удосконалення лексичної компетентності учнів старших класів на уроках німецької мови.
  2. Рольова гра як ефективний методичний прийом навчання діалогічного мовлення у початковій школі.
  3. Використання методів проектів у навчанні говоріння на уроці німецької мови у середній школі.
  4. Формування міжкультурної компетенції на базі сучасних інформаційно-комунікативних технологій на уроках німецької мови.
  5. Використання сучасних комп`ютерних технологій в процесі формування граматичних навичок на уроці німецької мови.
  6. Тестування як засіб оцінювання та контролю досягнень учнів на уроці німецької мови.

Мархева О.Є.

  1. Використання сучасних технологій у процесі формування іншомовної фонетичної компетентності учнів середньої школи .
  2. Формування умінь і навичок діалогічного мовлення на середньому етапі навчання німецької мови.
  3. Формування лексичної компетентності учнів середньої школи на основі аутентичних текстів.
  4. Формування країнознавчої компетентності учнів середньої школи на основі відео з Youtube.
  5. Формування лексичної компетентності учнів середньої школи за допомогою мобільних за стосунків.
  6. Розвиток навичок аудіювання в учнів середньої школи на уроках німецької мови.

Лопатич Р.В.

  1. Реалізація наскрізних змістових ліній на уроках німецької мови.
  2. Реалізація лінгвокраїнознавчого підходу під час навчання німецької мови.
  3. Комунікативні ігри на уроках німецької мови під час формування мовленнєвої компетенції.
  4. Засоби формування лексичних навичок на уроках німецької мови.
  5. Розвиток навичок креативного мислення на уроках німецької мови під час формування писемного мовлення школярів старших класів.
  6. Формування фонетичних навичок на початковому етапі вивчення німецької мови.
  7. Формування навичок діалогічного мовлення на уроках німецької мови у середній школі.
  8. Формування навичок усного мовлення під час вивчення німецької мови.
  9. Формування писемного мовлення учнів старших класів на уроках німецької мови.

Чорна О.В.

  1. Навчання техніки читання німецькою мовою на початковому етапі в загальноосвітній школі.
  2. Формування компетентності в читанні німецькою мовою учнів середньої ланки загальноосвітньої школи шляхом підвищення підвищення їх мотивації. 
  3. Застосовування різних стратегій читання  для формування компетентності в читанні на урока німецької мови в загальноосвітній школі. 
  4. Методичні підходи до оволодіння вмінням створювати писемний текст на урока німецької мови в загальноосвітній школі. 
  5. Формування іншомовної мовленнєвої компетентності в письмі на уроках німецької мови шляхом створення системи вправ.
  6. Розробка системи вправ для формування навичок вживання засобів міжфразовогозв’язку в процесі формування іншомовної мовленнєвої компетентності в письмі. 

Устінова В.О.

  1. Рольова гра як спосіб актуалізації учбової діяльності учнів на уроках іноземної мови.
  2. Формування комунікативної компетенції учнів на уроках іноземної мови.
  3. Розвиток навичок монологічного мовлення на уроках німецької мови в старших класах.
  4. Читання як засіб вдосконалення знань з німецької мови.
  5. Особливості навчання аудіювання на різних ступенях вивчення німецької мови.
  6. Сучасні тенденції в методиці викладання іноземних мов в Україні.
  7. Роль самостійної роботи у формуванні комунікативної компетенції учнів.

 

14821

1. Тяговська Ольга Сергіївна

«Світоглядно-філософський потенціал творів Інгеборг Бахман та його мовна репрезентація»

Керівник – доктор пед. наук, проф., Гаманюк В. А.

2. Філоненко Юлія Дмитрівна

«Лінгво-креативний потенціал мови творів О. Хойзера та Е. Кестнера»

Керівник – к. філ. наук., доц., Мельничук Г. М.

3. Користова Кристина Семенівна

«Особливості перекладу реалій з лінгвокульторологічною специфікою (на матеріалі німецької казки)»

Керівник – к. пед. наук, доц., Карпюк В. А.

13025

Лопатич Р.В.

  • Німецькі фразеологізми з гастрономічним компонентом, їх структурно-семантичні особливості
  • Фразеологічні одиниці із топонімічним компонентом: структурно-семантичний та функціональний аспекти
  • Соматичні фразеологізми на позначення характеру людини (структурно-семантичний аспект)
  • Фразеологічні одиниці із соматичним компонентом: структурно-семантичний та функціональний аспекти
  • Фразеологічні одиниці з компонентом «dasHerz» як засіб вираження  емоційного стану людини(структурно-семантичний аспект).
  • Прислів’я та приказки на позначення емоцій людини в сучасній німецькій мові (структурно-семантичний аспект).

Устінова В.О.

  • Рольова гра як спосіб актуалізації учбової діяльності учнів на уроках іноземної мови.
  • Формування комунікативної компетенції учнів на уроках іноземної мови.
  • Розвиток навичок монологічного мовлення на уроках німецької мови в старших класах.
  • Читання як засіб вдосконалення знань з німецької мови.
  • Особливості навчання аудіювання на різних ступенях вивчення німецької мови.
  • Сучасні тенденції в методиці викладання іноземних мов в Україні.
  • Роль самостійної роботи у формуванні комунікативної компетенції учнів.

Чорна О.В.

  • Діалекти нижньонімецького субареалу.
  • Діалекти середньонімецького субареалу
  • Діалекти верхньонімецького субареалу
  • Гендерна нейтральність у німецькій мові
  • Особливості словотвору складних іменників сучасної німецької мови
  • Словотвірна контамінація в сучасній німецькій мові.

Мархева О.Є.

  • Неологічна лексика в мові німецької реклами
  • Особливості гендерної диференціації у німецькій мові
  • Особливості термінологічної лексики німецької мови
  • Канакська мова як особливий різновид сленгу сучасної Німеччини
  • Особливості утворення та функціонування неологізмів німецької мови на позначення моди та стилю (на матеріалі глянцевих видань)
  • Особливості вербалізації концепту «свобода» у сучасній німецькій мові
  • Особливості вербалізації концепту «справедливість» у сучасній німецькій мові
  • Особливості вербалізації концепту «дружба» у сучасній німецькій мові
  • Особливості вербалізації концепту «гідність» у сучасній німецькій мові
  • Особливості вербалізації концепту «щастя» у сучасній німецькій мові

Коваленко О.О.

  • Структурно-семантичні особливості фразеологізмів німецької мови з назвами частин тіла людини.
  • Структурно-семантичні особливості фразеологізмів німецької мови з назвами тварин.
  • Абревіація як спосіб утворення нових слів у німецькій мові.
  • Використання суфіксів у створенні прикметників в німецькій мові.
  • Способи субстантивації в німецькій мові.
  • Субстантивація прикметників як спосіб словотворення в сучасній німецькій мові.
  • Субстантивація  інфінітива як спосіб словотворення в німецькій мові.

 

Карпюк В.А.

  • Лексико-семантичні особливості перекладацьких помилок у процесі перекладу.
  • Труднощі перекладу на українську мову англо-американських запозичень у ЗМІ Німеччини.
  • Особливості перекладу конотативно забарвленої лексики на матеріалі ЗМІ.
  • Прислів'я та приказки з компонентом «кольороназва» в сучасній німецькій мові
  • Запозичення та особливості їх відтворення при перекладі
  • Власні імена, їх семантичне та функціональне відображення у перекладі німецьких казок.

Мельничук Г.М.

  • Назви продуктів як базис словотвору в сучасній німецькій мові.
  • Прикметники-інтенсифікатори в сучасній німецькій мові: структурно-семантичний аспект.
  • Фразеологізми тематичної групи «Мистецтво» в сучасній німецькій мові: структурно-семантичний аспект.
  • Фразеологізми сучасної німецької мови з компонентом-топонімом: структурно-семантичний аспект.
  • Кулінарні метафори сучасної німецької мови: структурно-семантичний аспект.
  • Структура та функції скорочень у сучасній німецькій мові (на матеріалі текстів німецькомовної преси).
  • Структурно-семантичні особливості звуконаслідувальної лексики сучасної німецької мови.
  • Структурно-семантичні особливості німецьких складних прикметників із субстантивним компонентом.
12866

Теми кваліфікаційних завдань студентів першого року навчання спеціальності  014.02 Середня освіта (Мова та література німецька):

№ п/п

ПІБ студента

Тема роботи

Науковий керівник

1

Чупла

Влада

Юріївна

Формування іншомовної комунікативної компетентності

на уроках німецької мови на основі автентичних матеріалів

(народних і літературних загадок)

Ст.викладач,

к.пед.наук

Чорна О.В.  

2

Кривенко

Владислав

Едуардович

Розробка комплексу завдань для перевірки лексичної компетенції

учнів старших класів з теми «die Reise»

Ст.викладач,

к.пед.наук

Коваленко О.О.

3

Шульга

Валерія

Сергіївна

Структура, семантика та функціонування складних іменників

у сучасній німецькій мові

Ст. викладач,

к.пед.наук

Устінова В.О.

4

Бойко

Анна

Андріївна

Прислів’я та приказки як засіб розширення словникового запасу

в учнів 6-8 класів

Викладач

Хорошилова Н.В.

 

10255

На засіданні кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання від 19 листопада 2019 року були затверджені теми магістерських робіт студентів першого року навчання спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова та література німецька).

№ п/п

ПІБ студента

Тема роботи

Науковий керівник

Рецензент,

консультант

1.

Тютюник    

Олена

Віталіївна     

Метафори-композити як засіб номінації та характеристики особи в сучасній німецькій мові

Доц., к.філол.н.

Мельничук Г.М.

Доц., к.філол.н.

Клименко І.М.

2.

Алхімченкова

Анастасія

Михайлівна

Лінгвокреативий потенціал сучасної жіночої прози на матеріалах творів

S. Fröhlich

Доц., к.філол.н.

Клименко І.М.

3.

Кірієнко

Анастасія

Олегівна

Структурно-семантичні особливості неологізмів, запозичених у медіа сфері сучасної німецької мови

Доц., к.п.н.

Карпюк В.А.

Доц.,

к.філол.н.

Луценко Л.О

4.

Дудіц

Ірина

Русланівна

Особливості вираження концепту «любов» у піснях сучасних німецьких виконавців

Ст.викладач, к.п.н.

Мархева О.Є.

Доц.,

к.філол.н.

Луценко Л.О

5.

Дербас

Валерія

Валеріївна

Структурно-семантичні особливості мовних одиниць лексико-семантичного поля «час» у німецькій мові

Ст.викладач,   к.п.н.

Лопатич Р. В.

Доц., к.філол.н.

Клименко І.М.

9406

Науковий керівник – к.пед.н., ст.викл. Чорна Ольга Володимирівна

  1. Колороніми у фразеологізмах на позначення почуттів  
  2. Словотвірний аспект новоутворень сфери телекомунікації
  3. Телескопія як засіб словотвору в сучасній німецькій мові
  4. Стилістика німецьких прислів’їв і приказок

Науковий керівник – к.пед.н., ст.викл. Лопатич Рита Володимирівна

  1. Фразеологічні одиниці з компонентом «das Herz» як засіб вираження емоційного стану людини (структурно-семантичний аспект).
  2. Прислів’я та приказки на позначення людських відносин у німецькій мові (структурно-семантичний аспект).
  3. Фразеологізми з компонентом «частини тіла» на позначення характеру людини (структурно-семантичний аспект).
  4. Засоби вираження комічного у творі О.Домма «Der brave Schüler Ottokar»
  5. Структурно-семантична характеристика прислів’їв та приказок на позначення емоцій людини в сучасній німецькій мові.
  6. Зоонімічні фразеологічні одиниці на позначення зовнішніх рис людини та їх структурно-семантична характеристика.
  7. Структурно-семантичні особливості фразеологізмів з зоонімічним компонентом на позначення характеру людини.

Науковий керівник – к.філолог.н., доц. Мельничук Галина Миколаївна

  1. Структура та функції скорочень у сучасній німецькій мові (на матеріалі текстів німецькомовної преси).
  2. Фразеологізми з флористичним компонентом: структурно-семантичний аспект.
  3. Структурно-семантичні особливості звуконаслідувальної лексики сучасної німецької мови.
  1. Структурно-семантичний аспект дієслів сприйняття в сучасній німецькій мові
  2. Структурно-семантичні особливості німецьких складних прикметників із субстантивним компонентом.
  3. Структурно-семантичні та функціональні особливості прикладки в німецькій мові.
  4. Фразеологізми з компонентом «одяг»: етимологічний та структурно-семантичний аспекти.
  5. Лексика теми «Школа» в романі Frau Freitag „Chill mal, Frau Freitag: Aus dem Alltag einer unerschrockenen Lehrerin“.
  6. Структурно-семантичні особливості фразеологізмів німецької мови з назвами предметів побуту.

Науковий керівник – к.пед.н., ст.викладач Мархева Оксана Євгенівна

  1. Використання суфіксів у створенні емоційно-забарвлених іменників в німецькій мові
  2. Особливості гендерної диференціації у німецькій мові
  3. Особливості термінологічної лексики німецької мови 
  4. Канакська мова як особливий різновид сленгу сучасної Німеччини
  5. Особливості утворення та функціонування неологізмів німецької мови на позначення моди та стилю (на матеріалі глянцевих видань)

Науковий керівник – к.пед.н., ст.викладач Карпюк Валентина Андріївна

  1. Складні іменники у сучасній німецькій мові для позначення людини 
  2. Роль метафори у сучасних рекламих німецьких та українських текстах
  3. Лінгвокультурні особливості німецької казки.
  4. Aнтиприслів'я - гумористичні варіанти до теми  "FRAU, LIEBE, KLEIDER"

Науковий керівник – к.пед.н., доцент Устінова Вікторія Олександрівна

  1. Лінгвістичні фактори появи неологізмів у сучасній німецькій
  2. Способи заперечення в сучасній німецькій мові
  3. Функції німецьких прикметників в художніх текстах
  4. Відображення емоцій людини у фразеологічних одиницях сучасної німецької мови
  5. Особливості перекладу рекламних текстів і слоганів німецькою мовою
8774

На засіданні кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання від 08 листопада 2018 року затвердженно теми магістерських робіт студентів першого року навчання спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова та література німецька).

№ п/п

ПІБ студента

Тема роботи

Науковий керівник

Рецензент,

консультант

1.

Барабаш Яна Ігорівна

Особливості мовної репрезентації концепту «Freiheit» - «Свобода» у

німецькій та українській мовах

Проф., д.п.н. Гаманюк В.А.

Доц., к.філол.н. Клименко І.М.

2

Кривко Анна

Олександрівна

Особливості сприйняття концепту «Sicherheit» - «безпека» у

німецькій та українській лінгвокультурах

Ст.викладач,

к.філол.н.

Луценко Л.О.

3

Соломка Ольга Яківна

Лексико-синтаксичні особливості мови роману  I. Keun 

«Das Mädchen, mit dem 

die  Kinder nicht 

verkehren durften»

Доц., к.філол.н.

Мельничук Г.М.

Доц., к.філол.н.

Клименко І.М.

4

Конопатенко Олена Сергіївна     

Структурно-семантичні та функціональні особливості молодіжної мови (на матеріалі німецької молодіжної преси та літератури)

Доц., к.філол.н.

Клименко І.М.

5

Антонова Вероніка Георгіївна

Особливості перекладу молодіжної лексики з соціолінгвістичним  компонентом на матеріалі німецької молодіжної преси

 

Ст.викладач,

к.філол.н.

Луценко Л.О

6

Вітюк Єлизавета Олегівна

Фразеологічні одиниці як засіб вираження емоційного стану людини (структурно-семантичний аспект)

Доц., к.п.н.

Карпюк В.А.

Ст.викладач,

к.філол.н.

Луценко Л.О

7

Медведєва Ганна Едуардівна

Структурно-семантична організація німецьких рекламних текстів

Ст.викладач,   к.п.н.

Лопатич Р. В.

Доц., к.філол.н.

Клименко І.М.

8

Каліночкіна Дар’я Русланівна

Лексикосемантичне поле «подяка» в сучасній німецькій мові

Доц., к.філол.н.

Клименко І.М.

7568

На засіданні кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання від 5 лютого 2019 року затвердженно теми кваліфікаційних завдань студентів першого року навчання спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова та література німецька).

№ п/п

ПІБ студента

Тема роботи

Науковий керівник

1.

Плетньова Ірина Геннадіївна

Вивчення мови художнього твору на уроках світової літератури

Ст.викладач,

к.пед.наук

Чорна О.В.  

2

Третяк Юлія Сергіївна

Формування лексичної компетенції засобами ІКТ на уроках німецької мови

Ст.викладач,

к.пед.наук

Чорна О.В.

3

Єрохін Станіслав Володимирович

Казка на уроці іноземної мови як один із засобів формування граматичної компетентності школярів

Доц.,

к.пед.наук

Устінова В.О.

4

Демченко Юлія Олегівна

Розвиток іншомовної комунікативної компетенції учнів старшої школи методом навчання у співпраці

Ст.викладач,

к.пед.наук

Мархева О.Є.

5

Гнєтньов Олександр

Розвиток навичок аудіювання учнів старшої школи за допомогою ІКТ

Ст.викладач,

к.пед.наук

Мархева О.Є.

7567

Теми кваліфікаційних робіт студентів групи НАФ–м

(кафедра німецької мови і літератури з методикою викладання)

                                                                           2017-18 н. р.

№ п/п

ПІБ студента

Тема роботи

ПІБ наукового керівника

1.

Бойко Катерина Володимирівна

Особливості зображення німецької дійсності у політико-сатиричній поємі «Німеччина зимова казка» Г. Гейне

Форма: презентація

Хорошилова Н. В.

викладач

2.

Джіошвілі Ніна Дмитрівна

Розробка комплексу завдань для перевірки лексичної компетенції учнів старших класів з теми «Харчування»

Форма: презентація

Коваленко О. О.

к.п.н.,

ст. викладач

3.

Лагута Анастасія Леонідівна

Формування лексичної компетенції студентів на основі  прислів’їв та приказок

Форма: презентація

Мархева О. Є.

к.п.н.,

ст. викладач

4.

Снігова Олександра Володимирівна

Дидактична гра як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках німецької мови у початкових класах

Форма: презентація

Устінова В. О.

к.п.н., доцент

5.

Серікова Вікторія Олександрівна

Формування граматичної компетенції на основі прислів’їв та приказок німецької мови

Форма: презентація

Лопатич Р. В.

к.п.н., ст.викладач

6.

Шуміло Надія Едуардівна

Розвиток навичок написання творів визначеної тематики німецькою мовою

Форма: презентація

Чорна О. В.

к.п.н.,

ст. викладач

7.

Фока Деніс Сергійович

Розвиток навичок, вмінь аудіювання в процесі вивчення іноземної мови в середніх класах.

Форма: презентація

Дрогайцев О.І.

к.п.н., доцент

4424
  1. Мовна репрезентація концепту « щастя» у німецькій і українській лінгвокультурах
  2. Вербалізація концепту «студент» у німецькій і українській лінгвокультурах
  3. Проблема внутрішнього конфлікту «другого покоління» у романі Бернхарда  Шлінка «Читець»
  4. Перекладацькі трансформації у процесі перекладу фразеологічних одиниць.
  1. Засоби вираження гумору та іронії у творах О. Домма
3601
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31